Jobban teljesítenek a diákok, ha később kezdődnek az órák - ez az iskolabezárás idején is bebizonyosodott egy kutatás szerint
A koronavírus-járvány jelentős hatással volt az emberek mentális egészségére. A fiatalokat különösen megviselték a járvány miatt hozott intézkedések, amikor az iskolák bezárásával fenekestül felfordult az életük. Ennek negatív pszichológiai hatásait már számos tanulmányban megvizsgálták, de most az is kiderült, hogy az iskolabezárások legalább egy jelentős pozitív hatással is voltak a diákokra.
A Zürichi Egyetem kutatásában a zürichi régió több mint 3600 középiskolással végeztettek el egy online felmérést, amelyben kérdéseket tettek fel az alvási szokásaikra és egyéb egészségi és viselkedési jellemzőikre. Az eredményeket ezután összehasoníltották egy korábbi, több mint 5300 diák részvételével végzett felméréssel, amit még jóval a világjárvány kezdete előtt, 2017-ben készítettek.
A végeredmény azt mutatja, hogy a digitális oktatás miatt otthon tanuló diákok átlagosan 90 perccel később ébredtek fel, mint a kontrollcsoport kamaszai, viszont átlagosan 15 perccel később is feküdtek le aludni, tehát összesen 75 perccel többet aludtak a zárlat alatt.
Ugyanakkor a bezártság negatív hatásait is tapasztalták, vagyis magányosabbnak és szomorúbbnak érezték magukat, és kevesebbet tudtak szórakozni a barátaikkal.
Azt már számos tanulmány alátámasztotta, hogy a kamaszok esetében sokkal jobb lenne, ha később kezdődne az iskola, mert ha többet alszanak reggel, akkor jobb közérzettel, éberebben tudnak suliba menni és hatékonyabban tanulhatnak. Ezt a jótékony hatást most a járvány miatti iskolabezárások igazolták a svájci kutatók szerint.