Vitézy Dávid keményen üzent Lázár Jánosnak pályaudvarok ingatlanjairól: Ez a választók teljes hülyének nézése
Ahogy arról korábban írtunk, Vitézy Dávid „évszázados ingatlanpanamának” nevezte azt a tervet, higy a MÁV 99 évre adná ki a teljes Déli, Nyugati, Keleti és Kelenföldi pályaudvarok ingatlanhasznosítását, mindössze 7 oldalas pályázatok alapján.
Később Lázár János tagadta ezeket a vádakat, és a Telex tudósítása szerint azt mondta: „nincs privatizáció, ez egy abszolút idióta megközelítés”. Az ingatlanokat száz évre vagyonkezelésbe adják, amik ezután egy fejlesztésen esnek át: „Felújítja valaki a Nyugati vagy a Déli pályaudvar épületét, a benne lévő helyiségeket hasznosíthatja, a körülötte lévő területet beépítheti, cserébe a teljes épület felújításáért”.
Vitézy szerint ez több szempontból sem állja meg a helyét. Facebook-posztjában felhívja a figyelmet, hogy „aki ezt a posztot most olvassa, 2124-ben jó eséllyel nem fog már élni. Tehát minden ma élő generáció szempontjából ez valójában egy privatizáció, arra hivatkozva idiótázni azt, aki annak hívja, mert száz év múlva majd visszakerülnek a pályaudvarok köztulajdonba, a választók teljes hülyének nézése.”
Hozzáteszi: „A pályázati kiírások nyilvánosak, egy szó sincs bennük arról, hogy “cserébe a teljes épület felújítását” kéne vállalnia a fejlesztőnek, arról nem is beszélve, hogy a legtöbb pályaudvarnál nem csak az épülettel, de a végletesen leromlott vasúti technológiával is gond van.”
Arról is ír, hogy a pályázatokban valójában milyen értékes területekről van szó: „A pályaudvarok kapcsán a “körülötte lévő területek” Budapest legértékesebb fejlesztési területeit jelentik. A Naphegy oldalában a Déli pályaudvar kihúzóvágányait, a Podmaniczky utca mellett a korábbi kormányzati negyednek kinézett óriási fejlesztési területet a Nyugati mögött, a kocsijavító műhelyt a Keleti mögött a Verseny utcánál és egy óriási, akár egy szuperkórház méretű intézmény elhelyezésére is alkalmas területet Kelenföld mellett.”
„Hogy lehet ezeket bármiféle városfejlesztési elvárás, funkcióra, sűrűségre, beépítésre vonatkozó kritérium nélkül magánkézbe adni?” – teszi fel a kérdést a volt főpolgármester-jelölt.
Szerinte előfordulhat akár olyan szituáció is, hogy valaki ingyen megkapja a területet úgy, hogy „mondjuk a fejlesztő vállalja, hogy cserébe kitatarozza a Déli pályaudvar épületét”. Végkonklúziójában azt írja, fenntartja, hogy „ez egy ingatlanpanama, mellyel Lázár és a MÁV a főváros és az ország legforgalmasabb pályaudvarait és Budapest aranytartalékát jelentő fejlesztési területeket játszanának ki 99 évre, ellenérték és bármiféle közcélú fejlesztési vállalás nélkül, egy teljesen átláthatatlan, az ünnepek alatt gyorsan januárig lezavart komolytalan pályáztatási eljárásban.”