Már csak néhány alkalommal látható a 12 dühös ember Mucsi Zoltán főszereplésével
A Kultúrbrigád történetének egyik legnagyobb sikere, a Mucsi Zoltán főszereplésével játszott "12 dühös ember" az utolsó előadásokkal búcsúzik a színházszerető közönségtől.
A Kultúrbrigád 2025 tavaszán végleg befejezi működését, így a 12 dühös ember című előadás is lassan búcsúzik a közönségtől.
Már csak néhány alkalommal ül össze a legendás esküdtszék a XIII. kerületi RaM-ArT Színházban, hogy egy gyilkossági per szívszorító dilemmái között döntsön a nézők szeme láttára.
Az előadás középpontjában tizenkét hétköznapi ember áll, akik egy látszólag egyértelmű ügyben kell ítéletet hozzanak: bűnös vagy ártatlan egy fiatal bevándorló, akit apja meggyilkolásával vádolnak? A fiú bűnössége első látásra nyilvánvalónak tűnik: minden bizonyíték arra utal, hogy megölte az apját. A halálos ítélet meghozatala így akár gyors és egyszerű folyamat is lehetne. Az esküdtek között azonban akad valaki, aki nem hajlandó elfogadni a felszíni bizonyosságot. Kételyei támadnak, és megkérdőjelezi a vádlott bűnösségét. Az ellenvélemény dühöt vált ki a többiekből, és a vita során nemcsak a bűntény részletei, hanem az esküdtek valódi jelleme és múltbéli tapasztalatai is kibontakoznak.
A tárgyalótermi dráma nem csupán az ügy tényállásáról szól, hanem az igazságkeresés fájdalmas útjáról, amely tele van előítéletekkel, érzelmi feszültségekkel és morális dilemmákkal. A 12 dühös ember elsősorban az emberi felelősség kérdéseit feszegeti, a történet során pedig egyre világosabbá válik, hogy a tizenkét esküdt nemcsak az ügy részleteit, hanem önmagát is mérlegre teszi. Mennyire befolyásolják általános meggyőződéseink egy konkrét ügy ténybeli megítélését? Vajon mennyire vagyunk képesek felülkerekedni személyes sértettségeiken és előítéleteiken? És mi történik, ha az igazság egyetlen ember kételyein múlik? Ezek a kérdések számunkra is elég nagy téttel bírnak.
A RaM-ArT Színházban a Kultúrbrigád 2018-as bemutatója óta osztatlan sikerrel futó darab tizenkét esküdtjének szerepében Gyabronka József, Mucsi Zoltán, Debreczeny Csaba, Brasch Bence / Makranczi Zalán, Varga Ádám, Kovács Máté, Lecső Péter, Lugosi György, Sütő András, Nyulassy Attila, Szatory Dávid és Katona Péter Dániel látható. A következő hónapokban a produkció legutolsó előadásai kerülnek színre.
A Kultúrbrigád 2025 tavaszán végleg befejezi működését, így a 12 dühös ember című előadás is lassan búcsúzik a közönségtől.
Már csak néhány alkalommal ül össze a legendás esküdtszék a XIII. kerületi RaM-ArT Színházban, hogy egy gyilkossági per szívszorító dilemmái között döntsön a nézők szeme láttára.
Az előadás középpontjában tizenkét hétköznapi ember áll, akik egy látszólag egyértelmű ügyben kell ítéletet hozzanak: bűnös vagy ártatlan egy fiatal bevándorló, akit apja meggyilkolásával vádolnak? A fiú bűnössége első látásra nyilvánvalónak tűnik: minden bizonyíték arra utal, hogy megölte az apját. A halálos ítélet meghozatala így akár gyors és egyszerű folyamat is lehetne. Az esküdtek között azonban akad valaki, aki nem hajlandó elfogadni a felszíni bizonyosságot. Kételyei támadnak, és megkérdőjelezi a vádlott bűnösségét. Az ellenvélemény dühöt vált ki a többiekből, és a vita során nemcsak a bűntény részletei, hanem az esküdtek valódi jelleme és múltbéli tapasztalatai is kibontakoznak.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Herendi Gábor Futni mentem című filmjére a premierje óta eltelt három hétben összesen 183 616 jegyet vettek, ezzel jelenleg ez a legnézettebb magyar film 2024-ben a Filmforgalmazók Egyesületének adatai szerint - szúrta ki a Telex.
A Futni mentem ezzel már most lekörözte nézőszámban Rákay Philip 7 milliárd forintból készült Petőfi-filmjét.
A Most vagy soha! című történelmi filmre ugyanis a Nemzeti Filmintézet (NFI) adatai alapján 164 558 jegyet vásároltak. A Petőfi-filmre a premier utáni egy hétben 100 ezer jegy kelt el, de később lelassultak jegyeladások. Pedig annak idején még az is felröppent, hogy több iskolában a diákoknak kötelező volt megnézni a mozit.
A Petőfi-film tévés premierje sem lett kiemelkedő. A TV2 augusztus 20-án este 21:30-kor sugározta a filmet, az eredeti tervek szerint a tűzijáték után, ami azonban az időjárás miatt csúszott. A Nielsen adatai szerint a célcsoportban (18 és 59 év közöttiek) alig több mint 100 ezren nézték meg a filmet. A tűzijátékot négyszer ennyien követték figyelemmel, az RTL Híradója és a TV2 Tények műsora is dupla annyi nézőt vonzott, de még a Duna TV-n sugárzott István, a király és a konkurens csatornán vetített Raya és az utolsó sárkány is jobb számokat produkált.
A Most vagy soha! jelenlegi állás szerint a magyar filmtörténelem legköltségesebb filmje volt, a büdzséje ugyanis 7 milliárd fölé rúgott.
Herendi Gábor filmje korábban csak forgatókönyv-fejlesztésre kapott támogatást az NFI-től, gyártásra viszont már, a minden itthon forgó filmnek járó adókedvezményen túl, nem kaptak pénzt.
Herendi Gábor Futni mentem című filmjére a premierje óta eltelt három hétben összesen 183 616 jegyet vettek, ezzel jelenleg ez a legnézettebb magyar film 2024-ben a Filmforgalmazók Egyesületének adatai szerint - szúrta ki a Telex.
A Futni mentem ezzel már most lekörözte nézőszámban Rákay Philip 7 milliárd forintból készült Petőfi-filmjét.
A Most vagy soha! című történelmi filmre ugyanis a Nemzeti Filmintézet (NFI) adatai alapján 164 558 jegyet vásároltak. A Petőfi-filmre a premier utáni egy hétben 100 ezer jegy kelt el, de később lelassultak jegyeladások. Pedig annak idején még az is felröppent, hogy több iskolában a diákoknak kötelező volt megnézni a mozit.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A finálé nyitányaként Gáspár Laci két kiesett mentorával, Szabó Bencével és Toldi Sándorral vadonatúj, saját karácsonyi dalát énekelte, ezzel mintegy megalapozva a műsor hangulatát.
A dal megtalálható a YouTube-on is, bár klip még nem készült hozzá. További különbség, hogy a videomegosztón hallható változatban Sárközi Roland is közreműködik.
Adásról adásra zajlik a "ki hány nővel jön be" című műsor a színpadon Pápai Joci és Miller Dávid között. A döntőre csavartak még egyet a sztorin, most ugyanis Szépréthy Roland vonult be a hölgyekkel a Maszkban híressé vált Cuban Pete című dalra. Aztán a Joci és Dávid közt kitört cicaharc után végre érdemben is elkezdődhetett a döntő.
Ezen az estén a három versenyben maradt versenyző összesen három produkcióval készült: egy új versenydallal, duettet énekeltek a mentorukkal, valamint még egyszer elénekelhették a legsikeresebb produkciójukat - de ez utóbbira már csak kettőjüknek nyílt lehetősége, mivel az egyik versenyző az első két produkció után kiesett.
Érkeztek a mentorok, gondolom senkit nem lep meg, hogy mindenki a saját versenyzője győzelmét jósolta. Laci úgy vélte, azért kell Sárközi Rolandnak győzni, mert ő a legjobb énekes. Majka mindjárt az elején egész komoly lobbizásba kezdett az Éberkóma javára. Valkusz Milán inkább élvezni akarta a döntőt, Tóth Andi pedig énekesnőként annak örült volna legjobban, ha a legjobb énekes nyer - nyilván Sárközi Rolandra célozva.
Aztán megtudtuk, hogy a múlt héten kiesett Ziliczki Nóra kapta a legsokoldalúbb előadó különdíját, egy kétszemélyes törökországi nyaralást.
Fehér Krisztián lépett színpadra elsőként Álomkép című dalával. Kisvideójában kesergett egy sort azon, hogy mennyire mélyen hatott rá Majka kritikája az előző adásban - a rapper felhívta rá a figyelmét, hogy a hirtelen jött népszerűség nem fog örökké tartani, ha a műsor után is szeretne a szakmában maradni, azért Krisztiánnak bizony keményen dolgoznia kell.
Az éneklése most sem volt a topon, a dal nem volt rossz, de nem is volt forradalmian más, mint bármi, amit eddig hallottunk. Laci egyszerre szórakozott, de meg is hatódott, mert a dal a saját pályakezdésére emlékeztette.
“Nagyon jól megírtad, én nem tudnám így megírni.”
A mentoroknak különösen az tetszett, hogy Krisztián nem csajozni akar, hanem ahogy énekelte: “egy szép asszonyt szeretnék”. Bár Majka bíztatta, hogy még fiatal, ne engedje el a csajozást, az asszony ráér később is. Milán megköszönt mindent Krisztiánnak, főleg, hogy úgy érzi, rajta keresztül kicsit újra megtalálta önmagát is.
Következett az Éberkóma, akiket Majka elvitt ebédelni, és mintegy mellékesen meghívta őket, hogy lépjenek fel vele az Arénában a koncertjén.
Ahogy megszokhattuk, új számmal érkeztek, a címe Sorry. Milán szerint az Éberkóma pontosan azt hozta, amit szeretett volna, hogy elfelejthesse a versenyt, és csak élvezhesse a produkciókat.
Laci annyira nem bulizott jót, nem tetszett neki a szám. Nem fogta meg. Nem értette a szöveget, bár mint mondta, lehet, hogy ő már nagyon boomer. (Akkor mit szóljak én.) Illetve ismét felrótta, ahogy a vokállal megtámogatták a fiúkat. Persze borítékolható volt, hogy Majka ugrani fog rá, és kicsit össze is vesztek. Tóth Andinak viszont nagyon tetszett a produkció.
“Mindig olyan érzésem van, mintha több időtök lenne ezt a produkciót a színpadra lenni, pedig nem.”
A következő produkció előtt Miller Dávid bejelentette, hogy jövőre nem csak X-Faktor lesz, hanem érkezik a Csillag születik is. 12 évvel ezelőtt láthattuk utoljára a felturbózott Ki mit tudot, és leginkább Puzsér Róbert feltűnése tette emlékezetessé, aki zsűritag volt. Aztán jó időre nem láthattunk hasonlót, leszámítva egy 2015-ös próbálkozást a Got Talent formátummal, de ezek szerint több fantáziát látnak a saját fejlesztésű műsorban. Ezeknek a műsoroknak az a nehézsége, hogy bár elvileg minden produkcióval lehet jelentkezni, igazán nagy, tartós sikert ott is az énekesek tudnak elérni.
Na de ez a jövő zenéje, az X-Faktorban Sárközi Roland következett a Yesterday című Beatles-slágerrel. Talán egyszer régen, a Megasztárban volt Beatles-hét (pont Gáspár Laci évadában), de ezt leszámítva a Bealtes ritkán szerepel a hazai tehetségkutatók repertoárjában.
Roland szépen elénekelte, bár nem volt extrán különleges produkció. Hangilag rendben volt, jól is épült, de nekem mégis az volt az érzésem, hogy egy “sima” szép dalt csináltak a popzene egyik legszívbemarkolóbb slágeréből.
Ehhez a dalhoz elsősorban nem is nagy hang, hanem egy Paul McCartney-szintű egyéniség kell.
A mentoroknak összességében tetszett. Majka kihasználta a lehetőséget, hogy a korábbi vitájukra visszatérve odaszúrjon egyet Lacinak a vokál kapcsán, így megint az ő disputájukról szólt a műsor.
Következtek a mentorduettek, ezúttal Majkáék kezdték a kört a Belehalokkal. Ezt a dalt egyébként is szeretem, és Dezső Balázs remixe is jól sikerült. Az Éberkómának nem kellett kicsit sem keresnie a helyét a számban, flottul belesimultak.
A mentorok most nem mondtak véleményt, gondolom részben tapintatból - ne kritizálják a mentor kollégát - de azért is, mert mint látható volt a totálokban, Milán már nem ült a helyén. Nyilván készült a közös produkcióra.
Milán és mentoráltja két nap alatt rakta össze a dalt, a hip-hopot próbálták vegyíteni Krisztián stílusával. Bevallom, nekem ez tetszett legjobban eddig Krisztián produkciói közül, ami nyilván sokban Milánnak közreműködésének is köszönhető.
Marics Peti helyében én kezdenék aggódni.
Az utolsó duettben Gáspár Laci és Sárközi Roland Laci Bolond vagyok című slágerét énekelte. Én a döntőbe valami ütősebb dalt választottam volna, amiben nagyot lehet énekelni, de hát mit értek én hozzá. Pápai Joci közlése szerint ez a “cigány rocky”. Laci elmondta, hogy hét év alatt most élvezte legjobban a közös munkát.
Elérkezett a pillanat, amikor lezárták a szavazást, és kiderült, ki lesz az X-Faktor idei évadának harmadik helyezettje. Én ezen a poszton Krisztián kiesésére számítottam, mert bár Milánnal jók voltak, gyengébb előadónak tartom a másik két versenyzőnél. De tévedtem, Miller Dávid elsőként Krisztián nevét mondta a továbbjutók között.
Felhagytam a tippelgetéssel, ebben a műsorban azt hiszem, egyszer sem jöttek be a jóslataim.
Roland vagy Éberkóma, ez volt a kérdés. Végül Sárközi Roland örülhetett, a rapkvintett számára ért véget a műsor. Majoros Péter zárszóként megjegyezte, hogy fogalma sincs, hogy tudták volna végigtolni az utolsó hetek hajtását, ha neki egynél több versenyzővel kell foglalkoznia, és biztos benne, hogy az Éber kóma maradandót fog alkotni.
Ők is kaptak különdíjat: ők léphetnek fel jövőre a Sziget Fesztiválon.
Az utolsó körben újra indították nulláról a szavazatokat. A versenyzők legnagyobb sikerükkel léptek színpadra. Szerintem senki számára nem lehetett kérdés, hogy Fehér Krisztián a Gyere kislányt énekelte el újra, és az sem meglepő, hogy megint nagyon jó volt, sőt jobb, hiszen Kriszitán is fejlődött az elmúlt hónapokban, és a körítés is sokkal profibb volt, mint a válogatón.
Laci nagyon megdicsérte, biztos benne, hogy Milán, G.W.M. segítségével Krisztián még sokra viheti.
Majka amikor megtudta, hogy Krisztián ezt a dalt fogja énekelni, úgy érezte, a többieknek kár is elindulni. Hozzátette, hogy Krisztián ma este volt a legjobb. Andi is egyetértett, szerinte Krisztián nem a műsort, hanem az egész országot nyerte meg. Milán nagyon meghatódott, nehezen találta a szavakat. Dávid meg is jegyezte:
“Drága, Miló,... szerintem az egyetlen csávó vagy az egész országban, aki a Gyere kislányra elkezd sírni.”
Sárközi Rolandék sem bíztak semmit a véletlenre, a My Wayt választották utolsó számnak. Roland most is nagyszerűen énekelte. Andi szerint ő fejlődött a legtöbbet, a mentor hölgy egy győztes produkciót látott. Majka továbbment:
“Te, haver, Las Vegas-i show vagy.”
Milán is elismerte, hogy Roli világszinten énekel. Laci úgy érzi, ő látta meg a válogatón egyedül Rolandban, hogy mi van benne. Szerinte neki nagyobb szüksége van a győzelemre, mert Krisztián már jó úton van, de Roland műfajával sokkal nehezebb érvényesülni. Sőt, szerinte Roland érdemli meg a győzelmet.
A mentorok az utolsó szó jogán mind elmondták, mennyire jó és egyben nehéz volt ez az évad. Laci persze már rutinos, de rajta kívül mindenkinek ez volt az első X-Faktora mentorként.
Tényleg már csak az eredményhirdetés maradt hátra, a szokásos időhúzás után kiderült, hogy 2024-ben az X-Faktor győztese Fehér Krisztián. Ennek örömére még egyszer meghallgathattuk a Gyere kislányt. Krisztián nyereménye 36 millió forint.
Véget ért a móka (és az évad) mára, de lesz jövőre is X-Faktor. Az új mentorok szerintem beváltották a hozzájuk fűzött reményeket, bár Milán eleinte nem találta a helyét. A legtöbbször Tóth Andival tudtam egyetérteni, de Majka is meglepően jól vette az akadályt.
Maradjatok így, mondanám nekik, de hogy tényleg marad-e ez a mentorcsapat, az a jövő zenéje.
A finálé nyitányaként Gáspár Laci két kiesett mentorával, Szabó Bencével és Toldi Sándorral vadonatúj, saját karácsonyi dalát énekelte, ezzel mintegy megalapozva a műsor hangulatát.
A dal megtalálható a YouTube-on is, bár klip még nem készült hozzá. További különbség, hogy a videomegosztón hallható változatban Sárközi Roland is közreműködik.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A Guns 'N' Roses újra koncertezik Budapesten - írja az MTI. A banda a Puskás Arénában lép fel, 2025. július 15-én. A koncert a legújabb világkörüli turnéjuk része. A turné állomásai között van például Szaúd-Arábia, Törökország, Grúzia, Portugália, Luxemburg, vagy éppen Lengyelország és Bulgária is.
A budapesti koncert előtt a Public Enemy melegít be.
A Guns 'N' Roses 1985-ben alakult, azóta eddig háromszor játszottak Magyarországon. Legutóbbi koncertjük tavaly volt, miután 2016-ban újra összeállt az együttes eredeti felállása (Axl Rose, Slash és Duff McKagan).
A Guns 'N' Roses újra koncertezik Budapesten - írja az MTI. A banda a Puskás Arénában lép fel, 2025. július 15-én. A koncert a legújabb világkörüli turnéjuk része. A turné állomásai között van például Szaúd-Arábia, Törökország, Grúzia, Portugália, Luxemburg, vagy éppen Lengyelország és Bulgária is.
A budapesti koncert előtt a Public Enemy melegít be.
A Guns 'N' Roses 1985-ben alakult, azóta eddig háromszor játszottak Magyarországon. Legutóbbi koncertjük tavaly volt, miután 2016-ban újra összeállt az együttes eredeti felállása (Axl Rose, Slash és Duff McKagan).
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!