Ügyfélkapu Plusz: így oldhatja meg a regisztrációt, akinek nem elég 30 másodperc a kétlépcsős azonosításra
Az Ügyfélkapu+ regisztrációja során a felhasználóknak mindössze 30 másodpercük van arra, hogy a telefonjukra érkező kódot beírják. Ez azonban komoly akadályt jelenthet azok számára, akik valamilyen okból lassabban tudják ezt elvégezni, írja a 24.hu.
Nehéz helyzetbe került János, a lap egyik idős olvasója, amikor át kellett állnia az új rendszerre. A férfi korábban a munkája miatt rutinosan használta az Ügyfélkaput. Gyenge látása és régebbi típusú telefonja miatt a 30 másodperces időkorlát szinte teljesíthetetlen volt számára. Végül egy informatikus segítségét kellett kérnie, aki 40 perc alatt tudta beállítani az Ügyfélkapu+-t a régi készülékén.
További könnyítésként január második felétől emailes visszaigazoló kóddal is lehet majd azonosítani magunkat. Az emailes megoldásnál az időkorlát már 5 percre nő, ami jelentősen megkönnyíti a használatot.
A 24.hu több olvasója jelezte, hogy a hagyományos Ügyfélkapu már nem engedi őket belépni, noha jelszavuk még érvényes. Az IdomSoft elmondása szerint az Ügyfélkapu továbbra is működik, de azok, akik már regisztráltak az Ügyfélkapu+-ra, valóban nem tudnak belépni a régi rendszeren keresztül. Ha valaki még nem állt át, de problémája van a belépéssel, azt javasolják, hogy ellenőrizze az adatokat, és ha ezek helyesek, forduljon az ügyfélszolgálathoz.
Január 15-ig még használható a régi Ügyfélkapu, de ezt követően csak az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgár (DÁP) rendszeren keresztül lehet majd belépni az elektronikus ügyintézési felületekre.
Ugyanakkor érdemes időben elvégezni az átállást, hogy ne maradjunk le a fontos ügyintézésekről.
Az átállás megkönnyítésére továbbra is elérhetők a személyes ügyintézési lehetőségek és a mobil kormányablakbuszok, amelyek segíthetnek azoknak, akiknek problémát jelent az elektronikus regisztráció. Az emailes azonosítás bevezetése pedig különösen hasznos lehet a kevésbé rutinos felhasználók számára.