HÍREK
A Rovatból

Ismét elhalasztották Kapu Tiborék űrutazását, két nappal később indulhatnak a Nemzetközi Űrállomásra

A jelenlegi információk szerint a négyfős legénység felbocsátása június 10-én reggel 8 óra 22 perckor lesz a Kennedy űrközpontból.


Ismét elhalasztották az Axiom Space Ax-4 nevű küldetésének kezdetét. A küldetés egyik tagja Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós is.

Az indulást eredetileg 2023 októberére tervezték, de a szükséges engedélyt csak később kapták meg. A misszió aztán május 29-én indult volna, de a kilövés időpontját június 8-ra tették át.

Az Axiom Space ugyanakkor a Facebook-oldalán nemrég azt közölte, hogy ismét változtattak az időponton.

A négyfős legénység – köztük Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós – felbocsátása június 10-én reggel 8 óra 22 perckor lesz a Kennedy űrközpontból.

A küldetés várhatóan körülbelül 14 napig tart. Ezalatt az Ax-4 legénysége több mint 60 tudományos és ismeretterjesztő kísérletet végez majd el az űrállomás fedélzetén.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Jégeső, viharos szél, felhőszakadás – Nyugat-Magyarországot már letarolták a szupercellák
Körmenden és Szentgotthárdon is látványos égi jelenséget produkált az időjárás, a vihar pedig folyamatosan halad tovább kelet felé.


Ahogy arról korábban írtunk, Szombathely környékén szupercella lépett az országba, ami kelet felé mozog, és nyomában hatalmas viharok várhatóak.

Koradélután végül meg is érkezett az országba – sőt nem is egy, hanem mindjárt kettő is. Az egymástól izolált szupercellák Ausztria felől jöttek meg. A heves zivatarok viharos széllel, felhőszakadással törtek be az Alpokaljára, Körmendről jégesőt jelentettek – írja az Időkép.

Látványos videón a körmendi helyzet:

Az Őrségben is fantasztikus látványt nyújtott:

Brutális vihar Szarvaskenden:

Felhők Szentgotthárd felett:

Fotó: Horváthné Jakabfy Csilla / Időkép

Szentpéterfa felett az ég:

Fotó: Johanna Pipics / Időkép

Peremfelhők Körmend felett:

Fotó: Fálmann Nikolett / Időkép

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Orbán Viktor elárulta, hogy 10 év múlva milyen esetben nem tudna elszámolni a lelkiismeretével maga, az unokái és az ország előtt
Szívhez szóló, hosszú üzenetben közli a miniszterelnök, hogy miért fontos szavazni arról, hogy Ukrajna az Európai Unió tagja legyen-e.


Hetek óta buzdítja a kormány a magyarokat, hogy vegyenek részt a VOKS2025 elnevezésű kvázi-nemzeti konzultáción, „járjuk a vidéket, fórumokat tartunk, interjúkat adunk” – írta Facebook-oldalán Orbán Viktor.

Ez alkalommal arról kérdezik az embereket irányított kérdésben, hogy szeretnék-e, ha Ukrajna az Európai Unió tagja lenne. A kormány válasza természetesen nem kérdés: az össze lehetséges fórumon arról írnak, milyen nagy veszély lenne ez Magyarország számára.

Most a miniszterelnök arról ír, hogy bár a megtámadott ország felvétele messzinek tűnhet, mégis számunkra nemzeti sorskérdés.

„Az ajtó megint résnyire nyitva: az Európai Uniót bővíteni, a tagállamok közösségét bővíteni és megerősíteni nemes gondolat. Évtizedek óta dolgozunk is rajta, például a Nyugat Balkán országaival” – írja. Hozzáteszi:

„Ebbe a résbe akarják a brüsszeli bürokraták benyomni Ukrajnát - kihasználva az európai polgárok jóhiszeműségét. A brüsszelieknek az ukrán csatlakozás létfontosságú kérdés: politikai kármentés és jó üzlet egy vesztes háború közepette.”

Szokatlanul hosszú posztjában ugyanakkor hozzáteszi: „az üzlet az európai családok bőrére megy. Ukrajna elszívna minden egyes eurót, forintot és zlotyt, amit eddig az európai családok, az európai gazdák és az európai ipar megerősítésére költöttünk.”

Szerinte „mi a magyar családokért, a magyar vállalkozókért és a magyar gazdákért tartozunk felelősséggel. Tíz év múlva nem tudnék elszámolni a lelkiismeretemmel sem magam, sem az unokáim, sem az ország előtt, ha nem tennék meg most mindent, hogy Magyarországot és az Európai Uniót megóvjuk az ukrán csatlakozás brüsszeli lázálmától.”

Nem tudni, a visszaküldött válaszok megfelelnek-e a kormány által vártaknak, de úgy tűnik, szükség van a biztatásra, mert Orbán Viktor posztja végén azt írja: „Ezért hiába a kánikula, és hiába jön a szünidő, nekünk most a VOKS-ról kell beszélnünk. Minden nap minden órájában, hogy minél több magyar elmondja a véleményét arról, milyen országban és milyen unióban akar élni a következő évtizedekben.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Kiderült, mennyi nyereséget termelt Magyar Péter cége tavaly
A TISZA Párt politikusa a nyereségből nem vett fel osztalékot, az összeget eredménytartalékba helyezte.


Magyar Péter cége, az LLM Zrt.

2024-ben 36,7 millió forint árbevételt ért el, amelyből 16,7 millió forint adózott nyereséget könyveltek el

– derült ki a vállalat hivatalos beszámolójából. A dokumentum szerint az év végére 47,6 millió forint pénzeszköz és 30 millió forintnyi készlet gyűlt össze, ugyanakkor a rövid lejáratú kötelezettségek összege 51,7 millió forintra rúgott.

A cég eredménye jelentősen javult az előző évhez képest. 2023-ban még 11,4 millió forint nettó árbevétel mellett mindössze 324 ezer forint nyereséget ért el, vagyis egy év alatt az árbevétel megháromszorozódott, a profit pedig ötvenszeresére nőtt.

A TISZA Pártot arról kérdezték, hogy miből származott az LLM Zrt. bevétele, amire azt a választ adták: „Az LLM Zrt. 2024-ben nem végzett tanácsadási tevékenységet. A bevétele könyvkiadásból származott.”

Az LLM Zrt.-t Magyar Péter 2022 végén vásárolta meg. A cég eredetileg Császár Dániel miniszterelnökségi helyettes államtitkár alapítása volt. A tulajdonosok között korábban szerepelt Kruchina Károly is, aki 2006-ban a budapesti zavargások során sérült meg, később pedig a Nemzeti Sportügynökség felügyelőbizottságának elnöke lett. Kruchina és Magyar még ügyvédjelöltként dolgoztak együtt.

A vállalat másik korábbi részvényese Palatinus-Woth Márton volt, aki a PlanB tanácsadó cégnél töltötte be a társadalmi kapcsolati igazgatói posztot. Ez a cég korábban a Miniszterelnökség megbízásából Varga Juditnak tartott kommunikációs tréningeket – írta korábban a Hvg360.

Magyar Péter az európai parlamenti választáson való indulása idején nyilvánosságra hozta, hogy az LLM Zrt. 100 százalékos tulajdonosa. Akkor még azt közölte, hogy a vállalatból nem származott jövedelme. A 2024-es 16,7 millió forintos nyereségből sem vett fel osztalékot, az összeget eredménytartalékba helyezte.

Forrás: Telex


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Nagy Márton bejelentette: reptéri gyorsvasutat és egy új cargo repülőteret is építenek Ferihegyre
Mindkét beruházás koncessziós formában valósulhat meg. A koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.


A kormány a múlt héten döntött

egy új gyorsvasúti kapcsolat kiépítéséről a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Nyugati pályaudvar között, továbbá egy új cargo repülőtér építéséről.

Mindkét beruházás koncessziós formában valósulhat meg, előbbi 1 milliárd, utóbbi 0,4-1 milliárd euró értékben - jelentette be Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.

A Budapest Ariport utasforgalma az elmúlt években átlagosan 14 százalékkal bővült, tavaly a pandémia előtti rekordot is megdöntve 17,6 millióra emelkedett, és az idei első négy hónap adatai alapján tovább folytatódhat a növekedés. 2030-ra az utasforgalom meghaladhatja a 20 milliót, míg 2040-re a 35 milliót. Ilyen nagyságú utasforgalom mellett szükséges közvetlen kapcsolat kialakítása, amely zöld és gyors megoldást jelent, továbbá a repülőtér vonzáskörzete is megnövekedne - mondta el.

A miniszter azt is közölte: a beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.

A tervek szerint új nyomvonal csak Kőbánya és a repülőtér között épülne és a légikötőt az országos vasúti infrastruktúrába kapcsolnák. A koncessziós beruházásra külföldi és magyar beruházókat várnak.

Szerinte a hasonló infrastrukturális beruházások népszerűek nemzetközileg.

Az új cargo repülőtér megépítésére azért van szükség, mert a Budapest Ariport lassan eléri évi 400-450 ezer tonna éves forgalmának felső korlátját és az utasszállító forgalom növekedésével már nem jut szabad idősáv a légiáru-forgalom számára.

A kormány 5-6 lehetséges helyszínnel számol, a beruházás már meglévő helyszínen vagy zöldmezős formában is megvalósulhat. Feltétel, hogy a légikikötő non-stop üzemeljen és ehhez olyan helyen kell működnie, ami lakókörnyezettől távol esik.

Másik fontos szempont a helyszín kiválasztásánál a konnektivitás, a vasúti és közúti infrastruktúra közelsége

- tette hozzá.

Mivel a cargo áruforgalom 84 százaléka Ázsiából és az Egyesült Államokból érkezik, és ezen belül 43 százalékban Kínából, elsősorban keleti országokból érkező befektetők részvételére számítanak a koncessziós pályázaton.

A kormány Kínából, a Közel-Keletről, Kazahsztánból vagy Azerbajdzsánból várja a befektetőket, akik nemcsak megépítik, de üzemeltetik is a létesítményt.

Kérdésre válaszolva elmondta, hogy a Budapest Airportból kivett 100 milliárd forintos osztalék a költségvetés egyenlegét javítja.

A kormány a következő években stabilan 20-30 milliárd forint körül osztalékjövedelemre számít a repülőtér működtetésből származó nyereségből.


Link másolása
KÖVESS MINKET: