News here
hirdetés

KULT

Nyári Dia: Ha az élet úgy hozná, hogy a színészet már nem működne, biztosan edző lennék

Nyári Dia hosszú idő után a Hotel Margaret című sorozatban tért vissza a képernyőre. A színésznő mesélt nekünk a forgatásról, és arról is, miért volt számára nagyon izgalmas Betty karaktere. De beszélgettünk a Barátok köztről és nagy szenvedélyéről, az egészséges életmódról is.

Link másolása

hirdetés

Nyári Diát legtöbben a Barátok köztből ismerjük. Holman Hannát alakította, akkor hagyta ott a sorozatot, amikor megszületett kisfia, Zétény. Mivel a Barátok közt időközben véget ért, egy jó ideje nem láthattuk a képernyőn. A színésznő az RTL Klub új napi sorozatában, a Hotel Margaretben tért vissza.

Dia most a Szeretlek Magyarországnak mesélt az új sorozatról, a forgatásról és arról, miért volt számára nagyon izgalmas Betty karaktere. De beszélgettünk a Barátok köztről, a színészetről és második nagy szenvedélyéről, az egészséges életmódról is.

- Hogyan kezdtél színészettel foglalkozni, mindig is erre a pályára készültél?

- A keresztanyám színésznő, ő vitt be először a Győri Nemzeti Színházba. Tulajdonképpen a színfalak mögött nőttem fel, így nem is volt más opció számomra.

Nekem mindig a színészet volt az álmom, a nagy vágyam. Biztos voltam benne, hogy ezt szeretném csinálni. A Barátok közt pedig egy lehetőség volt, ahol döntenem kellett. Vagy ezt az utat választom, vagy továbbmegyek az addigin és igyekszem, hogy felvegyenek a Színművészetire. Aztán vagy lesz belőlem színész, vagy nem.

hirdetés

- A kisfiad születésekor szálltál ki a Barátok köztből. Ez végleges döntés volt, vagy visszamentél volna, ha nem ér véget a sorozat?

- Ez egy nehéz kérdés.

Sokáig nem szeretettem volna itthon ülni, de az, hogy visszamegyek-e a Barátok köztbe, attól is függött volna, hogy milyen más lehetőségeim vannak. Egyszer beszéltem a készítőkkel erről, de pont a kisfiam harmadik születésnapján szűnt meg a sorozat, így még gyesen voltam ekkor.

- A sorozat után egy kicsit visszavonultál, színésznőként nem láthattunk a képernyőn. Mi történt veled ebben az időszakban?

- Az első két évben a kisfiamra koncentráltam, minden időmet neki szenteltem. Aztán kisebb szabadúszó színházakban játszottam, egy ideig például Szarvason a Cervinus Teátrumban, illetve Kalocsán.

- A Barátok közt egy elég pörgős időszaka volt az életednek. Milyen volt a váltás?

- Én egyébként is egy nagyon pörgős életet éltem, így nagyon nehéz és szokatlan volt a váltás.

A gyereknevelés egy alapvetően más életvitelt igényel, és ilyenkor az ember számára teljesen megváltoznak a prioritások. Az én, az egyén abszolút háttérbe szorul. Emiatt ez egy nehéz időszak volt sok szempontból, de szerintem ezzel minden szülő így van.

Viszont nagyon örülök, hogy akkor és ott mindezt megélhettem, és egy kicsit megállhattam.

- Most az RTL Klub új sorozatában, a Hotel Margaretben térsz vissza a képernyőre. Hogyan talált rád ez a lehetőség?

- Korábban már voltam castingon a sorozat készítőjénél, Hámori Barbaránál. A Hotel Margaret kapcsán viszont kifejezettem Betty szerepére hívtak be, nem egy általános castingra. Egyébként nagyon érdekes, hogy Barbinak én jutottam eszébe erre a szerepre. Ugyanis nagyon távol áll tőlem ez a szerep, nem is szoktam hasonló karaktereket játszani. De igazán szerencsés találkozás volt, mert nagyon megszerettem Betty figuráját.

Fotó: Bielik István/RTL Magyarország

- A Hotel Margaret krimisorozat lesz, ami elég komolyan hangzik elsőre. A bemutatókból viszont az látszik, hogy egy elég színes sztoriról van szó, szórakoztató karakterekkel.

- Igen, a Hotel Margaret alapvetően egy krimisorozat, de ezt nem kell véresen komolyan venni. Nem egy CSI: Miami helyszínelőkről van szó. Nekem nem is feltétlenül a krimi jut eszembe róla. Bár valóban van benne egy bűntény, és a történet e köré épül, de nagyon vidám köntösbe bújtatva és nagyon könnyeden tálalva. Szóval a Hotel Margaret szerintem inkább egy szórakoztató sorozat lesz.

- Azt már említetted az előbb, hogy Betty karaktere nem állt annyira közel hozzád. Mennyire volt nehéz így a munka?

- Annak ellenére, hogy maga a karakter nem áll közel hozzám, nem volt nehéz a munka. Számomra pont az újdonság varázsa tette igazán izgalmassá. Szerintem Betty az egyik legérdekesebb szereplője ennek a sorozatnak. A megformálásához azért próbáltam ellesni néhány dolgot és fogást különböző filmekből, vagy kollégáktól, akik már játszottak hasonló szerepeket.

- Nyári Diaként mit gondolsz Bettyről?

- Nem valószínű, hogy mély barátságot ápolnék egy hasonló lánnyal, de egyébként nagyon kedvelem, ha egy társaságban van ilyen karakter. Nem feltétlenül azért, mert vele mély beszélgetéseket lehet lefolytatni. Szerintem egyébként nincs olyan baráti társaság, ahol ne lenne egy hasonló butácska lány. Ezzel pedig nincs is semmi baj szerintem akkor, ha alapjáraton jóindulatú ez az ember. És Betty nagyon jóindulatú...

Fotó: Bielik István/RTL Magyarország

- A sorozatot már nyáron leforgattátok. Ez most egy újabb pörgős időszak volt számodra. Hogyan tudtad összeegyeztetni a munkát a családdal?

- Összesen négy hónapig forgattunk, ebből egyet Tihanyban, hármat pedig a stúdióban. A férjem sportriporter, és a forgatás idején zajlott az olimpia. Úgyhogy húzós volt, de anyukám és a barátok nagyon sokat segítettek. Olyan is volt, hogy a család lejött hozzám pár napra. De már jó előre felkészítettem mindenkit körülöttem, hogy ez egy ilyen időszak lesz, szükség lesz a segítségre, így meg tudtuk ugrani ezt a feladatot. Egyébként a készítők is nagyon rugalmasak voltak, amennyire persze a munkatempó engedte.

- Tudom, hogy nagyon fontos számodra az egészséges életmód. Ilyen feszített tempóban hogyan tudtál erre odafigyelni?

- Ebben az a kulcs, hogy tényleg életvitelszerűen kell csinálni. Nagyon figyeltem arra, hogy mit eszem. Ha például olyan fogásokat kaptunk, akkor inkább elmentem a boltba, megvettem magamnak, amire szükségem volt, és azt ettem. Emellett pedig a sport ugyanúgy része volt az életemnek. A Balatonon is úszni, futni jártam, akár két forgatás között, ha volt rá időm. Számomra ez tényleg fontos, és a mindennapjaim része. Ha nem futok, olyan, mintha nem lélegeznék.

- Nemrég indult az év, milyen terveid vannak 2022-re?

- Még nagyon év eleje van, most jönnek csak be a megkeresések, lehetőségek.

De ebben az évben nagyon szeretnék ráfeküdni a színházra, hogy szeptemberben ott is tudjak játszani. Illetve nemcsak a színészetre akarok koncentrálni, hanem az egészséges életmód kapcsán is szeretnék tanulni és másoknak segíteni.

Ezért Dr. Tóth Tamással - aki segített nekem a fogyásban - közös előadásokat is fogunk tartani. Számomra nagyon fontos ez a téma, és szeretném, ha az embereknek nem csak a színészetről jutnék eszébe. Egyébként van egy edzői végzettségem is, de egyelőre nem mernék emberekkel foglalkozni. Viszont

ha az élet úgy hozná, hogy a színészet valamiért már nem működne, akkor biztosan ehhez a papírhoz nyúlnék, és elkezdeném tovább képezni magam. Azért, hogy utána készen álljak rá, hogy másoknak segítsek. Ez egy hosszú távú cél számomra.

De a sportban is vannak céljaim. Most épp a maratonra készülök, amit remélhetőleg április 3-án fogok lefutni Párizsban.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés
Meghalt Coolio, a 90-es évek népszerű rappere
A Gangsta's Paradise 59 éves szerzőjével szívroham végezhetett. 1996-ban Grammy-díjat nyert a világhíres számmal.

Link másolása

hirdetés

59 éves korában elhunyt Coolio, eredeti nevén Artis Leon Ivey Jr., amerikai rapper, hiphop-előadó.

A sztár halálának hírét barátja és menedzsere, Jarez Posey közölte a CNN-nel, egyelőre azonban nem adtak ki információt az okokról. Meg nem erősített információk szerint szívroham végzett a népszerű előadóval.

A hírcsatorna információi szerint tűzoltók és mentők jelentek meg a zenész Los Angeles-i házánál helyi idő szerint szerda délután 16 óra körül. AZ életét 45 percen keresztül próbálták megmenteni, de nem jártak sikerrel.

Coolio a kaliforniai Comptonban született és nőtt fel. Fiatalon reptéri biztonsági őrként és önkéntes tűzoltóként is dolgozott, mielőtt zenei karrierbe kezdett.

Előadói pályafutása legnagyobb mérföldköve a Veszélyes kölykök (Dangerous Minds) című filmhez írt betétdala, a Gangsta's Paradise, ami minden idők egyik legismertebb rapszáma lett.

hirdetés
Coolio – Gangsta's Paradise

A dallal 1996-ban Grammy-díjat nyert, 2022 nyarán pedig megtekintése a YouTube-on átlépte az egymilliárdos határt, és a streamingszolgáltatókon is igen népszerű. Szintén népszerű dala még az 1997-es Nekem 8 (Nothing to Lose) című filmben felhangzó C U When You Get There.

Coolio számos rajzfilm és gyerekműsor zenei anyagán dolgozott többek között a Cartoon Network és a Nickelodeon csatornáknak.

A sztárnak hat gyereke van, egyetlen feleségétől, Josefa Salinastól 2000-ben vált el.

Videó címe

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés
Básti Juli: „Ne üssenek a seggünkre, ha megyünk az utcán, de ha megjegyzi valaki, hogy de jól nézek ki, az hadd essen jól!”
A Kossuth- és Jászai Mari-díjas művésznőt a Centrál Színház új bemutatója kapcsán kérdeztük többek között a metoo-ról, édesanyjával való kapcsolatáról és a pályakezdésről.

Link másolása

hirdetés

A Centrál Színház 2020-ban egyszer már nekifutott Tracy Letts Mary Page Marlow című drámájának, ám a Covid közbeszólt. Idén ősszel némileg új felfogásban mutatták be ismét. A címszerepet öt hölgy alakítja: Hőnig Emma, Martinovics Dorina, Földes Eszter, Gombó Viola Lotti és persze az egyik legnagyobb kedvencem: Básti Juli. A művésznővel a sajtóbemutató után beszélgettem.

– Látom, olvasom, hogy a mai napig sok interjúban kérdezik az édesapjáról, Básti Lajosról. Én arra gondoltam, beszéljünk most kicsit az édesanyjáról, Zolnay Zsuzsáról. Sok mindenben láttam, de két szerepe a mai napig emlékezetes a gyerekkoromból. Az egyik az És ön mit tud? című tréfás celebvetélkedő, illetve a Mici néni két élete, ahol szenzációsan játszotta a rosszmájú, undok kolléganőt. Kicsit meséljen róla, milyen volt a kapcsolatuk, mennyire tudta segíteni a pályán?

– A mamámnak köszönhetem, hogy egyáltalán elmentem felvételizni. Már sokszor elmondtam, hogy az apám tiltott a pályától, de a mamám, amikor megtudta, hogy mégiscsak szeretnék jelentkezni, abszolút bátorított és cinkosságot vállalt velem.

Úgy beszéltük meg, ha felvesznek, akkor megmondjuk, ha nem vesznek fel, akkor meg sem említjük, hogy megpróbáltam.

Mindig, mindenben nagyon segített. Gyerekkoromban nagyon jó kapcsolatunk volt. Apám halála után kicsit bonyolultabb lett a dolog. Egyáltalán nem akarta, hogy elmenjek Kaposvárra. Hívtak pesti színházak is, és ő győzködött, hogy maradjak Pesten, mert itt lehet karriert építeni. Viszont én pontosan tudtam, hogy ha meg akarom tanulni a szakmát, ahhoz nagyon sok főszerepet kell eljátszanom. Muszáj elmennem vidékre, mert ott megkaphatom az összes létező nagy feladatot. Ezen volt egy kis vitánk, de aztán belátta, hogy igazam van. Emlékezett rá, hogy az ő miskolci egy éve kevés volt. Összesen két főszerepet játszott, a Warrenné mesterségét és az Antigonét.

Minden színésznő pályájának az elején sok a bizonytalanság. Ha tovább lent marad, megerősödik színészként, megkapta volna azokat az emberpróbáló szerepeket, amikben fejlődni tud, jobban ki tudott volna állni később magáért, miután feljött a Nemzetibe. Mert ott aztán elég mostohán bántak vele.

hirdetés

– Azt nem sikerült kiderítenem, hogy játszottak-e együtt.

– Nem. Egyedül Bacsó Péter filmjében, a Banánhéj keringőben volt egy közös jelenetünk. Ő játszotta az anyámat.

– Tegnap, az interjúra készülve újra néztem A vörös grófnőt. Emlékszem, annak idején milyen népszerű volt, és meglepett, hogy az alakítása ma is mennyire frissnek, hitelesnek hat, nem érezni rajta semmi porosságot. Nem ez volt az első filmszerepe, de úgy emlékszem, ekkor figyelt fel önre igazán a közvélemény.

– Igen. A Kettévált mennyezettel nyertem az első külföldön díjam, de azt nem játszották olyan sokat a mozik.

Ezzel együtt nekem sok bajom volt a Vörös Grófnővel. Történelemkönyv szagú volt az összes dialógus.

Az író-rendező, Kovács András ragaszkodott a saját szövegéhez. Én sok helyen máshogy mondtam volna, hétköznapibban, de ő nem nagyon engedte. Ezért aztán nehezen ment a forgatás. Azt viszont nagyon élveztem, hogy ekkora feladatot kaptam. Önmagában is euforikus megkapni egy ekkora szerepet, amikor hemzsegtek körülöttem a jobbnál jobb színésznők. 110 napos forgatás volt! Öt hónapon át forgattunk. Amellett, hogy majdnem minden nap, sokszor több mint 12 órát forgattam, folyton ruhapróbáim voltak. Ha nem volt a filmben 60 ruhám, akkor egy sem. Elképesztő munka volt, de nagyon élveztem, főleg az első részt. A második rész már nehezebb volt, mert ott aztán végképp mi mondtuk föl a történelem leckét.

– Annyi párhuzam talán van a Mary Page Marlow és A vörös grófnő között, hogy ott is és itt is 10-15 év telik el az ön által játszott karakter életében.

– Ez benne a kihívás. Azért színész a színész, ezért megyünk erre a pályára, hogy mindenféle kort, mindenféle embert eljátszhassunk. Emiatt különösen jó feladat a Mary Page, igazi csemege. Amikor először, 3 éve elkezdtük, Borbély Alexandrával játszottuk ketten az összes szerepet. De tény, hogy a szerző eredetileg hat nőre írta, tehát most játsszuk majd pontosan. Egy szereplőt így is spórolunk, de szerintem most nagyon jól van kiosztva.

– A koncepcióváltást Alexandra távozása okozta? Laikusként nézve ez akár lefokozásnak is tűnhet.

– Kifejezetten erősíteti az előadást, hogy többen játsszuk!

– Hőnig Emmával, a gyerekszereplővel együtt öten játsszák ugyanazt a személyt. Négy különböző művész egyéniség. Próbálták valamennyire közelíteni az alakításukat, a szerepfelfogásukat? Hiszen végsősoron mégiscsak ugyanazt az egy embert jelenítik meg.

– Nem kerestünk külsőségeket. A sorsunk hasonló. Mindegyik Mary Page körömszakadtáig küzd. A férfiak pedig többnyire, szerepük szerint lenyomják őt. Nem az volt a lényeg, hogy mindenki szőke legyen, vagy barna.

Ez a darab mindannyiunkról szól, az összes nőről.

Különösen most, amikor felerősödött a kérdés: hogyan bánnak velünk, és miként lehetne másképp.

– A három női generáció, az anya, Mary Page és az ő lánya, Wendy ugyanabban a kiszolgáltatott helyzetben vannak, de reményt ad, hogy Wendy, a legfiatalabb, úgy tűnik, már képes kilépni ebből az ördögi körből és kezébe veszi a sorsát.

– Hozzáteszem, hogy az anya, Roberta sorsát – Pálfi Kata játssza – nem nagyon ismerjük, de azt látjuk, hogy szeretőnek kellett, feleségnek már nem. Ő sem véletlenül lett olyan, amilyen. Mindenki hurcolja magával a maga puttonyát. Ezért is döntöttünk úgy, hogy az utolsó jelenetben a patyolatból kilépve vigyek magammal két batyut, legyen a kezemben két nagy teher. Ami a darabbéli lányomat Wendyt illeti, ő valóban fény az alagút végén. Most már talán máshogy fognak a nőkhöz viszonyulni.

– Óhatatlan, hogy a darabot látva az ember a #metoo mozgalomra gondol.

– Persze. Nem véletlenül írta meg most a darabot a szerző, Tracy Letts.

– Egymás után pattantak ki a zaklatási botrányok, van saját #metoo története?

– Nagyon erős saját élményem is van, de úgy döntöttem nem akarok megszólalni, nem is fogok beszélni róla. Egyébként meg jó lenne egészséges egyensúlyt találni az ügyben. Ne veszítsék el a nők a természetes késztetésüket arra, hogy vonzóak legyenek, hogy megforduljanak utánuk a pasik.

Ne üssenek a seggünkre, ha megyünk az utcán, de ha megjegyzi valaki, hogy de jól nézek ki, az továbbra is hadd essen jól! Amerikában átestek a ló túloldalára, most már mindenért perelni lehet. Ez sajnálatos hülyeség.

Viszont az nagyon fontos, hogy akit bántalom ér, tudjon hova fordulni tanácsért, orvoslatért. Segítsenek neki, és neki segítsenek. Ne gondolja azt, hogy nincs menekvés. Az pedig a legnagyobb bűn, ha gyerekekkel történnek ilyen dolgok, az főbenjáró, hiszen ők végtelenül kiszolgáltatottak, sérülékenyek és az egész életükre kihat a bántás.

– A szakmán belül érezhető változás?

– Szerintem igen.

– Mit hoz a jövő, milyen feladatok várnak még Önre az előttünk álló évadban?

– Csak terveink vannak. Visszahoznánk a Nem félünk a farkastólt, Albee remekét, amit Rudolf Péterrel játszunk, de már Fehér Tiborral Nick szerepében. Azért nem tudok véglegeset mondani, mert beláthatatlan a jövőnk.

Nem tudjuk, mi lesz velünk télen, hogyan fizetjük a számláinkat, jön-e majd a néző.

Aztán az évad végén, májusban megint tervezünk valami nagyszabásút, amiben benne lennék. Annyit elárulhatok, hogy Shakespeare-darab.

Hamarosan látható lesz a Pepe című sorozat második évada, most zajlanak a forgatások. Épp tegnap hívott Dés László, hogy májusban megint lesz egy nagy koncert, ezúttal az Arénában, a legújabb csapattal: Für Anikóval, Mácsai Pállal és Nagy Ervinnel közösen éneklünk majd megint.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés
Az év legjobb Agatha Christie-filmje: Ecc, pecc, ki lehetsz?
Amit nem Agatha Christie írt, de mégis ott lebeg a szelleme. Igazi modern ki-tette-krimi a mozikban.
Szajki-Vörös Adél - szmo.hu
2022. szeptember 28.


Link másolása

hirdetés

Adott a londoni West End, egy remekül futó darabbal, az 1950-es években. Agatha Christie Egérfogója a mai napig örökérvényű, végtelenül szórakoztató krimi. Épp a századik előadását ünnepli a társulat, amikor drámai módon tetőzik az este: a darab hollywoodi rendezőjét csúnyán vérbe fagyva találják a színpad közepén, mondhatni színpadiasan beállítva.

Adrien Brody (a rendező) szerencsére nemcsak az első jelenetekben látható, mert flashbackből sincs hiány a filmben, ami maga a krimi királynője előtti főhajtás, színházi kikacsintós vígjáték és könnyed eleganciával levezényelt szórakoztató moziélmény.

Na de térjünk vissza a vérbe fagyott Brodyhoz,

akinek egy megátalkodott gyilkos még a nyelvét is ki akarta tépni, állapítja meg a gyorsan kiérkező detektív Sam Rockwell szokásosan briliáns alakításában.

Mellette okvetetlenkedik Stalker közrendőr (Saoirse Ronan végig iszonyú vicces, ahogy nem képes leállni az okoskodással és előre letartóztat fejben már mindenkit, aki kicsit is gyanús, aztán a végén persze mégis ő lesz az egyik megoldókulcs). Mondanunk sem kell, hogy a megfáradt, magánéleti búbánatát alkoholba fojtó Stoppard felügyelő (Rockwell) és a pörgő fiatal nő párosa lesz a film egyik mozgatórugója, az ő nyomozásuk, első pillantásra esetlen működésük vezet a megoldáshoz, ahogy anno az Agatha Christie is remekül kitalálta és a filmben is elhangzik:

kell valami furcsaság, valami szerencsétlenül emberi a nyomozóban, hogy a néző neki drukkoljon, csak esetünkben nem a dagi Poirot hívja össze a gyanús szereplőket egy nagy beszélgetésre, hanem a bizonyítási kényszeres, lelkes újonc és a megfáradt, sánta felügyelő igyekeznek megoldani az ügyet.

Amiben természetesen mindenki gyanús, betekinthetünk a színház korrupt és mocskos kulisszái mögé, miközben a rendező és a forgatókönyvíró, akárcsak Christie a regényei lapjain, úgy manipulálják a nézőt mindentudó és mindent elrejtő elbeszélőként, hogy tényleg nem sejteni, mire lyukad majd ki a sztori.

hirdetés

A történet sorozatosan átver bennünket, akárcsak a nyomozókat. Közben formai trükkökkel operál: hol a krimi műfajára reflektál poénokkal, hol az Egérfogót idézi meg meta-elemként, hol ki-kikacsint a nézőre – akár konkrétan a szereplőket a kamerába beszéltetve –, mintha azt üzenné: látjátok, milyen jó játék ez? Főleg, ha az ember arra is kíváncsi,

merre fejlődik az utóbbi években reneszánszát élő klasszikus who done it-zsáner, azaz a ki-tette rejtélyre épülő csűrt-csavart sztorijú nyomozós, klasszikus krimiműfaj, melynek egyik csúcsdarabja a Knives Out (Tőrbe ejtve) volt a közelmúltban.

Nem beszélve arról, hogy Kenneth Branagh sem véletlenül húzta elő a Christie-klasszikusokat és adaptálja őket sorban. A Christie-i hagyományokhoz biztos húzás visszanyúlni, megújítani vagy megugrani a magasra tett lécet meg pláne.

Az Ecc, pecc vizuálisan, ritmusában, ötletes dramaturgiai és vágási megoldásaival jópofa, de mégis kisebb bravúr, mint a Knives Out, de jókat lehet nevetgélni rajta, találgatni és drukkolni. A megfejtés nem vág fejbe különösebben, a katartikus lezárás is elmarad, de még mindig a zsáner eredetibb darabjai közé tartozik, amit filmnyelvi ötletessége, képei, remek alakításai, eredeti szemszögváltásai miatt még akár újra is nézhetünk majd.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés
KULT
Új klip: Megjelent Kulka János legelragadóbb dala az érkező lemezéről
Arról a kivételes, túlfűtött és magányos állapotról szól, amikor vége az előadásnak és a nyüzsgés megszűnik.

Link másolása

hirdetés

Különleges természeti jelenségnek lehetünk fül- és szemtanúi a zene segítségével, mert megérkezett „a Hold a párkány szélére ül”.

Kulka János színművész hamarosan megjelenő, személyesen dedikáltatható kiadványának harmadik előfutárában, az „Esti dal”-ban hangzanak el ezek a sorok, amely az egyik legszebb szerzemény a korongról. Arról a kivételes, túlfűtött és magányos állapotról szól, amikor vége az előadásnak, és a nyüzsgés megszűnik.

Az október 7-én debütáló, sorban harmadik ’Pálmaszív’ című nagylemez hét évig készült - Tövisházi Ambrus zeneszerző és Tariska Szabolcs szövegíró a színész betegsége előtt kezdtek a közös munkába, és az „Esti dal” volt az első olyan, közös felvétel, amelyet Kulka János élőben is előadott, köztük a legendássá vált utolsó, Müpás koncertjén.

„A Merényi Dávid által rendezett, különleges kameramozgással felvett videóetűd legnagyobb kihívása talán az volt, hogy mik legyenek azok a tárgyak, amelyek körülveszik a színészt - az eredmény bár rövid, de semmihez nem hasonlítható, érzelmes mozgóképes élmény lett” – osztotta meg a szerzőpáros a zeneszámhoz társuló kisfilm hátterét.

A napokban Kulka János további örömhírt jelentett be hivatalos Facebook-eseményében, ugyanis az előadó személyesen is dedikálja a hallgatók frissen megszerzett fizikai példányát október 11-én, 16 órakor az MG Records Lemezboltban.

Az albummegjelenés további fejleményeiről bővebb infók ITT

hirdetés

VIDEÓ: Kulka János - Esti dal


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk