Menekülés a fagy elől a sodrásba, az élet utáni vágyakozás – Yellow Mood klippremier
A Purple Ground a Yellow Mood eddigi rövid történetének első megírt számai között van, és az első live session felvétel is ennek a dalnak egy korai verziójához készült. Az élő felvétel után a szám szerkezete még rengeteg átalakuláson ment keresztül, ahogy a zenekar is átalakult a zenéhez való hozzáállásában. "A Mozai albumról talán ez a "legkonzervatívabb" szám, hiszen van benne vers és refrén is, nem úgy, mint a többi dalban. A megírt részek nem egy ember munkáját dicsérik, szokatlan módon a szöveg, és a zenei részek is közösen lettek kitalálva. A dalszöveg szándékosan absztrakt; Nem akartunk magyarázatokat adni senkinek a szájába, a hallgatóra van bízva, hogy hogyan értelmezi a hallottakat, de számunkra egyfajta sodródást jelképez az életben, ahol úszunk előre, ahogy tudunk, mégsem látjuk előre, hogy hova dobnak minket a hullámok. Menekülés a fagy elől a sodrásba, az élet utáni vágyakozás” – kommentálják a dalt a zenekar tagjai.
A 2019 februárjában alakult Yellow Mood zenekar egy csapat lelkes fiatalból áll, akik kötetlenül, egy bizonyos zenei stílusba való beilleszkedés nélkül, a populáris és eladható zenei koncepciók kompromisszumától mentesen próbálnak alkotni. A klasszikusokat is profin játszó zongorista, a Doors rajongó dobos, a minimalista-chill vonalat követő basszusgitáros, a szaxofonos, aki ugyanúgy szereti Coltrane-t, mint a mainstreamebb zenéket, illetve a gitáros énekes frontember, aki korábban a hiphopban is kipróbálta magát - ők öten alkotják meg a sárga hangulatot, és még csak most kezdtek bele igazán.
PREMIER: Yellow Mood - Purple Ground
A Mozai album nem csak egy EP, hanem egy audiovizualis koncepció, ahol a négy szerzemény mindegyike kap egy különálló, de egyben is értelmezhető klipet. A Purple Ground ennek a sorozatnak a harmadik része.
„Yellow Mood zenekar Purple Ground című dalához készült klip egyfajta absztrakt kivetülése az ember 20-as éveinek. A korábbi klipekben szintén megjelent témák itt is központiak, mint például az identitáskeresés és annak válsága, céltalanság és menekülés. Itt azonban igyekeztünk tovább fokozni a káoszt, ami ezekre az évekre jellemző, főképp azzal, ahogy képbe kerül valami, amit küldetésnek vagy célnak érezhetünk.” – Meséli Balogh Ádám, a videó rendezője. – „Ezt jelenítik meg a görkorcsolyázó lányok (Kovács Júlia és Makk Tímea), egy menő, hívogató életformát, amit az ember a fejében hajlamos túlglamurizálni. Amennyire izgalmas és új számunkra ez - legyen az bármi - annyira könnyen esünk bele a saját magunk által állított elvárások és az ezt követő küzdelmek csapdájába, ami újra átcsaphat belső feszültséggé és kilátástalansággá. A helyszín, a 4K (Kőbányai Kortárs Kultúr Központ) által fenntartott régi gyárépület is segít ennek ábrázolásában szűk folyosóival és csalogató tereivel. Régi, egyszerűbb időket sejtet, miközben bezárja és szűkíti a teret körülöttünk - termek számtalan ajtóval, amik mind újabb üres termekbe vezetnek. Úgy érezhetjük, hogy folyamatosan elveszítjük azt, akik régen voltunk, a főszereplő, Vitéz Juli ruhaváltásai is ezt próbálják nyomatékosítani. A kameramunka változása, egyre fokozódó zaklatottsága is rájátszik erre. Végül mégis magunkba nézünk, és rájövünk, hogy ez a cél kreált, csupán egy illúzió, de a felismerés súlya nem marad velünk. Belenyugszunk, és ha másért nem is, azért megnyugtató, hogy most már tudjuk, nem ezt kerestük."