KULT
A Rovatból

5 ok, miért látogass el a Vidám Színpad előadásaira

Új helyszínen, megújult műsorokkal várnak!

Link másolása

A korábbi EuroCenter helyén felépült GOBUDA Mall Észak-Buda első számú bevásárlóközpontja. De nem csak az. Egy olyan modern találkozóhely és közösségi tér, ahol a Vidám Színpad is otthonra talált. 2 év kényszerszünet után idén októberben újra megnyithatta kapuját.

A helyszín tehát megújult és a Vidám Színpad életében és művészi koncepciójában is új korszak kezdődött, továbbadva a stafétát egy új generációnak. A szünetet a társulat arra használta fel, hogy műsoraikat megújítsák, és ahogyan a játszóhelyük, úgy ők is egy új korszakot nyissanak az életükben.

Götz Anna a hagyományokat megőrizve, de a további munkának új irányt szabva szeretne minőségi szórakoztatást nyújtani a nézők számára. Ezzel a koncepcióval állították össze új repertoárukat is. Cikkünkben sorra vesszük mi az az 5 dolog, amiért érdemes ellátogatni hozzájuk!

1. Remek, színvonalas vígjátékok

A régi előadásaik közül egyet, Robin Hawdon vígjátékát a Tökéletes esküvőt viszik tovább, ami szintén képviseli ezt az új arculatot. A darab nagy népszerűségnek örvend. Az alapsztori talán a Másnaposok című filmre is emlékeztet kicsit, hiszen itt is egy elszabadult legénybúcsú után kezdődik a történet. Főhősünk semmire sem emlékszik az előző estéből, a szállodai szobában egy ismeretlen nő alszik mellette, az ajtón már a menyasszonya dörömböl, az anyós meg a szomszéd szobában ébredezik. A helyzet semmi jót nem ígér, és ekkor szabadul csak el igazán a pokol!

Mit tennél, ha magányos, kissé unalmas, ám annál szabadabb életed karácsony közeledtével egy vadidegen hölgy állítaná feje tetejére azzal, hogy a lakásodon töltött éjszaka után másnap reggel meghal? No persze nem önszántából. Mindez kiderül Horgas Ádám rendkívül izgalmas és szellemes rendezésében, a 39 lépcsőfok című előadásból, amely Hitchcock klasszikus filmjének színpadi vál­to­zata, paródiája. Egy fergeteges akcióvígjáték, amelynek egyik külön­le­ges­sége és humorforrása, hogy mindössze négy színész játssza az előadás mind a negyven karakterét. A színészeknek igazi jutalomjátékot, a nézőknek önfeledt szórakozást ígér az előadás.

Horgas Ádám rendezésében készült a Szextett című darab is. Ez egy Broadway-siker, amit még nálunk nem mutattak be, úgyhogy ez magyar ősbemutató lesz. Az előadás a színház és az opera temperamentumos, bohém világáról szól: a világhírű díva és a világhírű maestro túl a karrierjük delén féltékenységtől fűtött háborúba kezd. Nagyszerű színészi játékok, rendkívül mulatságos és szívfacsaró pillanatok teszik igazi színházi csemegévé ezt az előadást.

A régi Vidám Színpados közönségnek, vagy a kicsit konzervatívabb igényűeknek ideális lehet a Tanulmány a nőkről előadásuk. Ez egy retro világot idéző zenés vígjáték, zömében a 60-as évek dallamaival.

A történet főszereplői Jolán, Éva és Zsuzsa három különböző generáció tagja, akik mindhárman válni készülnek. A kalamajka akkor kezdődik, mikor az asszonyok gyönyörű és okos – bár a jogi ügyekben még tapasztalatlan – ügyvédje, Vera felkeresi a mit sem sejtő férjeket. A magyar slágerekkel fűszerezett, Keleti Márton közismert filmjéből készült zenés válóok két részben igazán parádés szereposztással, Tasnádi Csaba rendezésében kerül színpadra.

A Szeress, ha bírsz! című francia vígjátékuk magyarországi ősbemutató, mely 2011-ben Franciaországban Moliére-díjat nyert. Decemberben a gyerekeket is szeretettel várják a Süsü, a sárkány kalandjai című régi nagy kedvenccel. Tavasszal pedig, Valentin nap körül egy romantikus vígjátékkal készülnek Neil Simon: Ölelj át című darabjával.

2. Szuper kényelmes nézőtéri ülések, mindenhonnan jól látható színpad (emelkedő nézőtér)

A légkondicionált színházterem 380 fő befogadására alkalmas, ahol kényelmes székekben élvezhetjük az előadásokat és mivel emelkedő a nézőtér, így mindenhonnan tökéletes rálátásunk lesz a színészek játékára.

3. 3 óra ingyenes parkolási lehetőség

Ha megvetted a kiválasztott előadásra a jegyedet és autóval mennél a helyszínre, jó hírrel tudunk számodra szolgálni, hiszen nem kell a parkolóhely miatt aggódnod. A színházba látogatók számára ugyanis 3 óra ingyenes parkolási lehetőséget biztosít a helyszín, a GOBUDA Mall.

4. Más programokkal is összeköthető kikapcsolódás a GOBUDA Mall üzletházon belül

Ha véget ért az előadás, a Vidám Színpadnak otthon adó bevásárlóközpontban maradva számos további szórakozási lehetőség tárul eléd. A WING fejlesztésében rekordsebességgel elkészült észak-budai pláza a kerületben és a környező agglomerációban élők igényeire szabva újult meg. Közkedvelt találkozási ponttá, közösségi térré vált, illetve otthont ad számos érdekes programnak, így időszakos rendezvényeknek vagy gasztro fesztiváloknak is.

A helyszínen továbbá üzletek folyamatosan bővülő, széles kínálatával, éttermekkel, szórakozási és kikapcsolódási lehetőségekkel találkozhatsz, valamint a tetőn egy zöld tetőterasz, tetőkert és játszótér is helyet kapott.

5. A nevetésnek gyógyító ereje van

Manapság egyre több kihívásnak vagyunk kitéve életünk minden területén. A kihívások megoldása során óhatatlanul feszültség, stressz keletkezik bennünk, amit sokszor nem, illetve nem helyesen tudunk levezetni, kezelni.

Pedig a feszültség oldásának van egy nagyon egyszerű, ám nagyszerű, alapvető módja, ami ráadásul mindig a rendelkezésünkre áll. Ez a nevetés. A Vidám Színpad előadásaira ellátogatva pedig ígérjük, hogy ebből garantáltan nem lesz hiány!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET: