FELFEDEZŐ
A Rovatból

Bocsánatot kért karácsonyi reklámja miatt a brit szupermarket, miután egy rákellenes szervezet lecsapott rá

A Melanoma UK-nek nem tetszett a leégéssel való barnulás népszerűsítése.

Link másolása

A Waitrose brit szupermarket óriás bocsánatot kért legújabb karácsonyi reklámfilmje miatt, miután egy rákellenes szervezet bírálta azt - írja a LADBible.

A karácsonyi kisfilm az It’s Beginning To Look A Lot Like Christmas címet kapta, így az azonos című dal csendül fel alatta. A videóban láthatunk termelőket, raktárosokat, olyan kétkezi munkásokat, akik a boltban kapható árukért felelősek. A Waitrose szerint partnerei, gazdái és beszállítói egész évben gondosan dolgoznak, hogy a legjobb ünnepi ételeket kínálhassák. Ha idén karácsonykor is az ő termékeikkel készítenek meghitt vacsorát, akkor ezzel a vásárlók ezeket az odaadó embereket támogatják.

A kritikus szemeknek nem is a megható karácsonyi üzenettel volt problémájuk.

A videó egyik pontján két farmer lelkesen összehasonlítja a napbarnított bőrét, miközben a tűző napon dolgoznak.

A Melanoma UK bőrrákellenes jótékonysági szervezet azonnal bírálta a szupermarket kampányát, hiszen felelősség nélkül reklámozták a veszélyes leégéssel járó barnulást.

„Sok szervezet használja példaként a barnulást reklámjában. Hacsak nem teszik ezt felelősségteljesen, és nem figyelmeztetnek a túlzott napozás veszélyeire, akkor fel kell függeszteniük”

- írta Twitteren a szervezet.

Gillian Nuttall, a jótékonysági szervezet alapítója is kommentálta a reklámot. Szerinte nem ez az első eset, hogy felelősségvállalás nélkül használják reklámként a barnulást és a leégést.

„Ahogyan nem nevetnénk egy olyan reklámon sem, amely a dohányzást népszerűsíti, ugyanígy ne tegyük ezt a barnulással kapcsolatban sem”

- mondta a szervezet vezetője

A melanóma az ötödik leggyakoribb rákos megbetegedés az Egyesült Királyságban a statisztikák szerint. A közönség vegyesen fogadta a kampányt. Egyesek szerint a Melanoma UK szervezet csak meglovagolja az egész botrányt saját maguk népszerűsítésére.

„Istenem, az erre a reklámra irányuló panaszok némelyike nevetséges! A farmerek összehasonlítása a napozással nem a bőrrák dicsőítése. És azt sem sugallja, hogy napimádók lennének. Ők a szabadban dolgozók. Lebarnulnak. Vége”

- írta egy kommentelő.

Mások viszont egyetértettek a szervezettel, szerintük is megengedhetetlen a szupermarket részéről a melanóma legnagyobb kockázatát szerepeltetni.

„Mi a fenét képzeltek, hogy ezt egy karácsonyi reklámban szerepeltetik? Nem találok szavakat”

- írta egy másik hozzászóló.

A Waitrose bocsánatot kért a reklámfilm miatt és világossá tette, hogy teljes mértékben támogatják a napbiztonságot, sőt ők is árulnak napvédő krémet.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Itt már megnézhető Magyar Péter és Puzsér Róbert beszélgetése, ami egyből a YouTube legfelkapottabb videója lett
Puzsér Róbert azt is megkérdezte Magyar Pétertől, hogy személyes ambícióból lépett be a politikába, vagy az ország állapota miatti aggodalma okán.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. május 02.


Link másolása

Nem egész egy nappal a megjelenése után közel 380 ezer megtekintésénél jár a Magyar Péter és Puzsér Róbert beszélgetéséről készült közel háromórás videó.

A Hard Talk néhány napja rögzített adásában többek között olyan témákról beszélgetnek, hogy mikor kezdődött Magyar kiábrándulása a Fideszből, de szóba kerül az a konteó is, hogy Lázár János Magyar Péterrel akarja megpuccsolni a rendszert. Puzsér azt is megkérdezi vendégétől, hogy hatalomra kerülve el akarja-e számoltatni a lopott vagyon eltulajdonítóit.

A beszélgetés egy pontján Magyar Péter arról is mesél, hogy Leslie Mandoki születésnapján egy asztalnál ült Orbán Viktorral és Rogán Antallal, ahol olyan dolgokat hangzottak el, amiket végül inkább mégsem osztott meg a Kóczián Péter által moderált beszélgetés közönségével.

Magyar Péter egy blokkban hosszabban is kifejtette véleményét a miniszterelnökről:

„Orbán Viktor egy demokratikus hősnek indult 1988-ban. Meghatározó politikusnak indult, azzá is vált, egészen 1998–2002 közöttig, bár voltak utólag red flagek, akár a gazdasági életben, akár a politikai hatalomgyakorlást tekintve, de összességében az egész magyar politikai kínálatból kiemelkedett, mint egy fáklya, világított” - mondta Puzsérnak a Tisza Párt alelnöke.

Magyar és Puzsér teljes beszélgetését itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Így lehet megtudni, hogy valóban magyar epret veszünk, vagy olcsó importot
A szakértők szerint több módja is van annak, hogy kiderítsük, előérlelt, vegyszerrel kezelt gyümölcsöt árulnak, vagy frissen szedett hazait.

Link másolása

Beindult az eperszezon, és bár sok gyümölcsöt "mézédes" magyar terményként kínálnak, valójában sokszor tartósítószerrel kezelt spanyol, olasz vagy görög epret árulnak - írja az Economx.

Arra is figyelmeztetnek, hogy a mozgóárusításhoz is kell működési engedély, anélkül illegális tevékenységnek számít.

A hazai termelők évek óta küzdenek azzal, hogy a külföldről behozott árut jóval olcsóbban adják, és ráadásul a vevőket is átverik - mondja az Organikus farm gazdája a videójában. Két dolgot javasol, amivel kideríthető, hogy valóban hazai eperről van-e szó:

- ne csak nyugtát, hanem áfás számlát is kérjünk, mert azt egy csaló nem tud adni, de az őstermelői igazolványt is elkérhetjük
- kérhetünk fotót az ültetvényről, és azt, hogy igazolja az áru eredetét, hogy honnan származik az eper.

A Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is megállapította, hogy nagy a különbség a behozott és itthon termelt eper között. A külföldi termény koraérett, míg a magyart éretten szedik le, mert hamarabb ér el a vásárlóhoz.

Arról is írnak, hogy a korai fajták között is van édes, és a nagy szemű gyümölcs nem azt jelenti, hogy biztosan külföldi.

Forrás: 24.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
Megcsinálták: kiadóvá vált a Fel! című rajzfilm ikonikus repülő háza
Az Airbnb megvalósította a Fel! című rajzfilm ikonikus repülő házát. Azok, akiknek sikerül lefoglalniuk, kapnak egy "ifjú felfedező" jelvényt.
Fotó: Airbnb - szmo.hu
2024. május 02.


Link másolása

A szálláshelyeket kiadó cég, az Airbnb most húzott egy merészet, és megvalósította a Fel! című rajzfilm ikonikus repülő házát az Icons program segítségével.

Ha valaki nem emlékezne rá, a 2009-es Disney-Pixar filmben feltűnik egy ikonikus ház, amely léggömbök segítségével repül az égen.

Az Airbnb most megcsinálta a valóságban ezt az építményt az új-mexikói Abiquiu városában. A házat több mint 8000 léggömb – illetve egy hatalmas daru tartja 50 láb magasan.

Brian Chesky, az Airbnb társalapítója és vezérigazgatója május elsején egy Los Angeles-i rendezvényen mutatta be a különleges házat.

Azok, akiknek sikerül lefoglalniuk az ikonikus lebegő házat, kapnak egy „ifjú felfedező” jelvényt. Aki pedig elvégez bizonyos házimunkát a ház körül, további jelvényeket kaphat, akárcsak Russell, az egyik szereplő a filmben.

Nem árt sietni, ha valaki szállást akar foglalni a repülő házban, ugyanis május 15-ig lehet csak jelentkezni erre a különleges élményre.

(via Unilad)

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Szörnyeket hallott a kislány a szobája falában, ám a valóság igen durva volt
Az amerikai tulajdonosnak nem volt rovarkárra kiterjedő biztosítása, így nagyon sokba került a kellemetlen szomszédság felkutatása és eltávolítása. Ráadásul a házban is komoly károk keletkeztek.

Link másolása

Szörnyeket hallott a szobájában a hároméves Saylor Class, de szülei először nem akartak hinni neki. A gyerek ugyanis nemsokkal előtte látta a Szörny Rt. című animációs filmet - írja a BBC.

Az amerikai észak-karolinai Charlotte-ban lakó anya akkor kezdett komolyabban gyanakodni, mikor méheket látott a padláson és a kéménynél. Egy rovarirtó céget is kihívott, akik kiderítették, hogy az Amerikában védett méhek fészkeltek a házba.

Végül egy hőkamerás méhész találta meg a fészket, ami akkor már nyolc hónapja lakhatott a családdal. A falat szétverve rátaláltak egy hatalmas kaptárra. Az anya szerint úgy ömlöttek ki a méhek, mint egy horrorfilmben. Végül 55-65 ezer méh és egy 45 kilós méhsejt kerül ki a falból. A méheket egy méhmenedékhelyre vitték.

A falon keletkezett károkon kívül még más pusztítást is végeztek a méhek. Az elektromos kábeleket is megrongálták. A ház tulajdonosa viszont nem rendelkezett rovarkárra is kiterjedő biztosítással, így 20 ezer dollárjába került a méhek eltávolítása és helyreállítás.

Forrás: Telex

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk