ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Már 10 éve velünk van az OTP Mobil

Az idén megújult Simple alkalmazás további funkciókkal bővül, így a jövőben még több mindent intézhetünk a mobiltelefonunk segítségével.


Az OTP Mobil története éppen 10 évvel ezelőtt, a tervezéskor még Smile projektnéven futó, mára Simple néven ismert mobilfizetési applikáció előkészítésével indult. Az azóta eltelt évek alatta Simple megoldások folyamatosan bővültek és az elektronikus fizetési megoldásokat kínáló SimplePay, valamint a fizikai kártyaelfogadási lehetőségeket biztosító SimpleBusiness-nek köszönhetően, már fizetési ökoszisztémaként teszi egyszerűbbé többmillió hazai ügyfél és számos vállalat pénzügyeit.

„Az OTP Csoport digitális törekvései áthatották az elmúlt évtizedeket, elég csak a kontroll sms-ek fejlesztésére, az ATM hálózat kiterjesztésére vagy éppen az Apple Pay magyarországi bevezetésére gondolni. Kiemelt célunk volt a hatékony, egyszerű és ügyfélközpontú fejlesztések leszállítása. Az OTP Mobilnak, mint a Csoport első startupjának jelentős szerepe volt a digitalizációs törekvéseink támogatásában. Ezzel a működési formával képes volt olyan hiánypótló megoldásokat fejleszteni és széles körben elérhetővé tenni, amelyek hozzájárultak a magyar pénzügyi innovációk és azokon keresztül a pénzügyi kultúra fejlesztéséhez” – mondta Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.

A Simple életében 2022 rekordév volt. A fiókregisztrációk száma 490 000-el bővült, az InApp tranzakciók száma pedig meghaladta a 31 milliót, ami 48 százalékkal haladja meg a 2021-es eredményeket.

Az applikáción keresztüli forgalom a 2018-as 4 milliárd forint több mint tízszeresére duzzadt, elérte a 41,4 milliárd forintot.

A bővülés idén is folytatódott, 2023 első negyedévében az InApp tranzakciók száma 28, az NFC tranzakcióké 42 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának (2022 Q1) adatait. Az InApp vásárlásokon belül a parkolójegyek 37, a közlekedési mobiljegyek 59 százalékkal nőttek az előző évhez képest. Az NFC vásárlások volumene közel 10 milliárd forinttal nőtt ugyanezen időtávon, ami 50 százalékos növekedést mutat. Az InApp vásárlások volumene közel 20 százalékkal nőtt, ezáltal 14 milliárdos forgalmat bonyolítottak a Simple app natív szolgáltatásai 2023 első negyedévében. Az év első öt hónapjában pedig már több mint 240 000 fiókregisztráció történt.

Újabb folyamatok és fejlesztések

„Kényelmes és biztonságos megoldásainknak köszönhetően már többszázmillió tranzakció valósult meg az elmúlt évtizedben. Természetesen itt nem szeretnénk megállni. Idén megújítottuk a több mint 2,7 millió regisztrált ügyféllel rendelkező Simple alkalmazást, illetve folyamatosan bővítjük az elérhető funkciókat, egyszerűbbé téve a mindennapokat – értékelte az elmúlt évtizedet Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője. „Azonban itt nem szeretnénk megállni. Fejlesztéseink folytatódnak. Ezért újítottuk meg idén a Simple alkalmazást, illetve bővítettük a funkciókat a májustól elérhető, ételrendelési lehetőséggel a Falatozz.hu kínálatából, valamint a hamarosan elérhetővé váló SuperShop fejlesztésekkel”.

A Simple Megoldások

Az OTP Mobil 2016-ban indította el a SimplePay online fizetési felületet, amely mára több mint 20 000 elfogadóhellyel rendelkezik. A legnagyobb, országos szolgáltatóktól, az induló kisvállalkozásokig, a hazai gazdaság szinte valamennyi szegmensében használják a megoldást.

A tranzakciók száma tavaly meghaladta a 89 milliót, ami azt jelenti, hogy a SimplePay-en keresztül végrehajtott műveletek száma a piaci növekedést jelentősen meghaladó mértékben, 2018 óta közel kilencszeresére bővült.

A forgalom értéke 2022-ben meghaladta az 1416 milliárd forintot, ami 42 százalékos növekedésnek felel meg alig egy év alatt, 2018-hoz képest pedig több mint tizenháromszoros. Az indulás óta a SimplePay-en keresztül több 2022-ig bezárólag 3451 milliárd forintnyi bevételre tettek szert a hazai vállalatok.

„Az induláskor négy, a felhasználók számára fontos célterületet, felhasználó igényt azonosítottunk: fejlesztési támogatás, egyszerű csatlakozás, eladási jelentések és statisztikák, folyamatos innováció. A SimplePay rendszerét úgy alakítottuk ki, hogy ezekre a területekre megfelelő választ tudjon adni. Fejlesztéseinkben mindig ügyelünk arra, hogy olyan megoldásokat alakítsunk ki, amelyek mind a felhasználók, mind a partnereink számára előnyöket biztosítanak” – mondta dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil Kft. üzletfejlesztési és értékesítési vezetője, ügyvezető-helyettese.

Az OTP Mobil a fokozódó igényekre és a jogszabályi változásokra (kötelezővé vált az online kasszát használó vállalkozásoknak az elektronikus fizetés biztosítását) reagálva teremtette meg 2020-ban a QR kódos, azonnali fizetés lehetőségét, és indította el a SimpleBusiness-t, amelyhez azóta több mint 3000 partner csatlakozott. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően (érintéses fizetés, SoftPOS szolgáltatás bevezetése) az évi 30 millió forint alatti forgalmú vállalkozások is könnyedén el tudják fogadni a kártyás fizetéseket. Az ügyfelek az indulás óta több mint 300 000 tranzakciót hajtottak végre a megoldáson keresztül, mintegy 6 milliárd forint értékben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tényleg nem viszik el kukát október 1-től, ha papír, vagy műanyag van benne? Mutatjuk az új szabály részleteit
Több ponton is fontos változások jönnek: nem mindegy, hogy hova dobjuk a papírt és a műanyagot, 2026 januárjától pedig a túlcsordult kukáért külön díjat kell fizetni.


Október 1-jétől módosul a kommunális hulladék gyűjtésének szabálya. A MOHU az általános szerződési feltételeiben rögzítette: „A Vegyes Gyűjtőedénybe papír-, üveg-, műanyag-, és fémhulladék nem helyezhető el kivéve, ha az

(a) folyadékot és Biológiailag Lebomló Hulladékot tartalmaz; vagy

(b) Vegyes Hulladékkal vagy más Hulladékkal összetapadt vagy összeragadt.”

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a tiszta csomagolási karton, az újságpapír vagy a műanyag zacskó nem mehet a vegyes kukába.

De például a felvágottak csomagolópapírját vagy a tömlős sajt műanyag héját nem kell elmosni attól tartva, majd nem viszik el a kukát. És a tejfölös doboz miatt sem marad a ház előtt a teli kuka, ugyanis az ezekben lévő ételmaradék biológiailag lebomló hulladéknak számít.

A változás az „ÁSZF Közszolgáltatási résztevékenység (hatályos 2025.10.01-től)” pontban szerepel, és 2025. október 1-jétől lép életbe.

Emellett pedig vannak olyan változások, amelyek jóval súlyosabban érintik a lakosságot.

2026 januárjától ugyanis a túlcsordult kukák többlettartalmáért külön díjat kell fizetni,

és a háztartási mennyiségű sitt hulladékudvari lerakása fizetős lesz.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kiderült, hány éves korukban bírják legtovább a férfiak az ágyban
Friss kutatásban vizsgálták meg, hány percig tartanak az együttlétek különböző korosztályokban.


Nem titok, hogy a férfiaknál nagyban függ az életkortól az, hogy mennyi ideig tart nekik eljutni az orgazmusig. A szexjátékok eladásával foglalkozó Lovehoney most kiderítette, hogy különböző korosztályokban meddig bírják a férfiak az ágyban – számolt be róla a Metro.

2025-ben készített felmérésük szerint – amelyben az előjátékot nem vették bele a számításba –

a 18–24 éveseknél átlagosan 16,14 percig tartanak az együttlétek.

Az ebben a korosztályban megkérdezettek 5 százaléka azt mondta, 1-2 percig tart csak ki, de szintén 5 százalék vallotta azt, hogy minden aktusnál akár több mint egy órán keresztül is bírja.

A 25–34 éves férfiaknál az átlag 18,29 perc. Itt 21 százalék 11–15 perces átlagos időt mondott, 15% pedig 21–30 perc alatt jut el az orgazmusig.

„A kutatások azt mutatják, hogy az aktusok hossza a húszas évek végén–harmincas évek elején tetőzik, és ahogy a férfiak idősebbek lesznek, ez fokozatosan rövidül”

– mondja Sarah Mulindwa, a Lovehoney szakértője.

A 35-44 éveseknél enyhe csökkenés látszik: az átlag alig több mint egy perccel rövidül az előző évtizedhez képest. Erre a szakértő szerint az a magyarázat, hogy ebben a korban a férfiak már tapasztaltabbak, jobban kommunikálnak, ez pedig gördülékenyebbé teszi a szexet. A hátráltató tényező a stressz vagy a rendelkezésre álló idő rövidsége lehet, ezért érdemes az együttléteket akkorra időzíteni, amikor a legtöbb energia jut rá.

A 45–54 éves korosztályban nagyobb a visszaesés: az átlag 14,15 perc.

A megkérdezettek 25 százaléka 6–10 perc alatt ér a csúcsra, 18 százalék pedig 11–15 perc között jut el az orgazmusig. A szakértő elmondása szerint ennek legfőbb oka, hogy az ötvenes évekre a merevedés kevésbé kiszámíthatóvá válhat.

Az 55–64 éves férfiaknál már csak 11,3 perc az átlagos idő. Hatvan év felett már az egészségi állapot és a rendszeresen szedett gyógyszerek hatása is közrejátszhat abban, hogy nehezebb elérni az izgalmi állapotot, majd az orgazmust.

A 65 év felettiek már csupán átlagosan 8,15 percig bírják az ágyban.

A leggyakoribb tartomány a 6–10 perc (28%), a megkérdezettek 26 százaléka alig 3–5 percet mondott, 1 százalék viszont azt állította, hogy egy óránál tovább is tart eljutni a csúcsra.

A Lovehoney szakértője felhívta a figyelmet, hogy mindegyik életkorban a kommunkáció, a technika és az élvezet a legfontosabb, nem az, hogy mennyi ideig tart az együttlét.

Egy 2024-es felmérés szerint egyébként a heteroszexuális férfiak 95%-a azt mondja, hogy mindig vagy általában eljut az orgazmusig, míg a nőknél ez az arány 65%. A férfiaknál több tényező befolyásolja az orgazmusig tartó időt: számít, mennyi alkoholt iszik valaki, mikor szexelt legutóbb, és az életkor is.

„Összességében az adatok azt mutatják, hogy a nagyjából 10–15 perces szeretkezések a leggyakoribbak minden életkorban, a nagyon hosszú együttlétek pedig ritkák. De a legfontosabb tényezők a hozzáállás, a technika és a kommunikáció”

– hangsúlyozza a szakértő.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kiderült, hogy mennyiért ebédelhetnek a debreceni BMW-gyár dolgozói
A konyha nyitott, a pultnál lehet sorban állni, és nem kötelező helyben enni: saját étel is hozható, melegítéshez több mikró és hűtő áll a dolgozók rendelkezésére.


A Vezess.hu is ott volt a debreceni BMW-gyár megnyitóján, és útközben benézett az üzemi étkezdébe is. Megnézték, milyen fogások közül választhatnak a dolgozók, és mennyit kell fizetni értük. Fotót is közöltek, melyről kiderül, hogy több ételnél két ár látható: a látogatóknak szóló normál és a dolgozói kedvezményes.

A kiemelt fogások és áraik:

  • Budapest sertésszelet petrezselymes burgonyával: 3 450 / 1 545 forint;
  • Rántott gomba rizzsel, tartárral: 2 915 / 1 010 forint;
  • Cigánypecsenye tepsis sültburgonyával: 3 450 / 1 545 forint.

A lap megjegyzi, hogy a

normál ár nem olcsó, dolgozói kedvezménnyel viszont már az.

A konyha nyitott, az alkalmazottak és a vendégek a kiszolgálópultnál állhatnak sorba.

Nem kötelező itt ebédelni: aki szeretne, hozhat otthonról ételt. Ehhez több mikrohullámú sütő és több hűtő is rendelkezésre áll, ezeket a dolgozók szabadon használhatják.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Vencel trükkje: így lehet egész napra feltankolni a SZIN fesztiválon
Nézd meg a cikkben található TikTok videónkat, hogy mi volt Vencel megoldása a túlélésre – és igen, a Lidl-ing külön jól jött hozzá. Ha még nem vagy feketeöves fesztiválozó, érdemes megismerned Vencel trükkjeit.


Egy fesztivál reggelén a legnagyobb kihívás sokszor nem a kedvenc koncertre való bejutás, hanem az, hogy újra lendületbe kerülj. A SZIN-en a koránkelők és a későnfekvők is ugyanazzal a problémával szembesülnek:

Korgó gyomor, fáradt test és az a bizonyos „Na jó, ma hogyan fogom végigcsinálni?” - érzés.

Vencel is pontosan így indult neki a napnak, amikor történt valami – de ezt videón is megörökítette, hogy akár Ti is lemásolhassátok az ő fesztiválmentő megoldását.

NÉZD MEG A VIDEÓT ITT!

@szeretlekmagyarorszag.hu #lidlmagyarorszag #szinfesztival #magyar #szmo #szeretlekmagyarország ♬ eredeti hang - Szeretlek Magyarország.hu

Reggeli rántottával a startvonalon

A TikTok-videóban rögtön látszik, hogy Vencel nem a színpad felé vette az irányt, hanem a Lidlnél kötött ki. És milyen jól tette!

Nem valami gyors, összecsapott harapnivalót kapott, hanem egy meleg, frissen készült rántottát, amihez a tojást a Lidl FesztMarketjében vásárolta. Ráadásul úgy készítették el neki, ahogy ő szerette volna: sok sajttal, lágyan.

Ez egy fesztiválon olyan, mintha prémium szolgáltatást kapnál. A reggeli után Vencel szemmel láthatóan visszanyerte az energiáját, és a videóban is megjegyzi, hogy így már könnyebb nekiindulni egy teljes napnak. És tényleg: aki próbált már fesztiválon reggelizni, tudja, mekkora különbség, ha nem egy horrorárú szendvics vagy egy előző napról maradt félcsomag keksz az egyetlen opció.

Bevásárlás egész napra – horrorárak nélkül

A Lidl FesztMarket nem csak a reggeli miatt volt nyerő. Vencel gyorsan feltankolt pékáruból, gyümölcsből és üdítőből, így a nap további részére is bebiztosította magát. Az árakban nem volt semmi „fesztivál-felár”, minden ugyanannyiba került, mint egy bármilyen másik Lidl üzletben. A polcokon ráadásul nem csak a klasszikus „chips és kóla” kombó található: friss zöldségek, nemzetközi készételek és még vegán opciók is várják a vásárlókat.

Szett, kupon, bónusz – így lesz a fesztivál outfited is nyerő

A fesztiválon nemcsak az számít, hogy mit eszel, hanem az is, hogyan nézel ki közben. Vencel már rutinos fesztiválozó, a Campuson már megtanulta, hogy megéri Lidl-ingben érkezni, mert így nemcsak extrává teszi a szettjét, hanem egy exkluzív Lidl Plus kupont is bezsebelhet. A kuponnal pedig Vencel desszertet is be tudott szerezni – és ki mondana nemet egy fagyira, amikor 30 fok van a Tisza-parton?

Aki pedig nem készül Lidl-ruhadarabbal, az sem marad hoppon: a helyszíni Gift Store-ban válogathat a menő merch cuccok közül. Sőt, ha valaki 2.500 Ft felett vásárol a FesztMarketben, ajándékba is választhat egy új darabot. A fotótükröknél pedig egy pillanat alatt le is lehet csekkolni, mennyire áll jól az új outfit.

Amíg a telefonod tölt, töltődj te is!

Délután, amikor már kezd erősen tűzni a nap, ki ne vágyna egy kis hűsölésre, megpihenésre a fesztiválos forgatagban?

Érdemes megkeresni a Lidl chillzónát és ott belehuppanni az egyik babzsákfotelbe – csak aztán nehogy az legyen a gondod, hogy nem is akarsz onnan felállni.

Amíg Te lazulsz, a telefonod töltődhet: itt ugyanis ingyenesen használható töltőpontokat is találsz. De ha mégis inkább aktív maradnál, akkor bepillanthatsz abba, hogy milyen lehet a Lidlnél dolgozni, akár még a cég HR-eseivel is beszélgethetsz erről. A hangulat itt teljesen olyan, mintha a fesztiválon belül lenne egy külön kis közösségi tér, ahol egyszerre lehet pihenni, játszani és persze új emberekkel találkozni.

És mi van akkor, ha valaki túl sokat vásárolt, és maradt a szatyor alján egy-két zsemle vagy gyümölcs? Jó hír, hogy a Lidl a SZIN-en is figyel a fenntarthatóságra: a megmaradt élelmiszereket nem dobják ki, hanem karitatív partnereknek ajánlják fel.

Vencel fesztiválozása végül úgy alakult, hogy nemcsak, hogy túlélte a nehezen induló napot, de a komfortra és a pénztárcabarát megoldásokra is rátalált a Lidlnél.

A cikk a Lidl támogatásával készült.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk