13 felháborító ruhadarab, ami olyan ciki volt, hogy visszahívták őket a boltokból
Néha előfordul, hogy ruhamárkák nem a gyönyörű darabjaik miatt kerülnek a figyelem középpontjába, hanem azért, mert vásárlóik kiakadnak azon, hogy milyen események inspirálták a dizájnjaikat. A legnépszerűbb ruhamárkák, mint az Urban Outfitters vagy a Nike is felkerült az Insider listájára, ahol összeszedték mik voltak a legcikibb ruhadarabok, amelyeket annyira felháborítónak találtak a vevők, hogy a gyártók úgy döntöttek inkább visszahívják őket a boltokból.
Előfordulhatnak olyan esetek, mikor a tervezők talán tényleg nem gondolták végig, hogy mit is jelenthet embereknek egy-egy darabjuk, máskor viszont elég egyértelműnek tűnik, hogy polgárpukkasztással próbáltak a cégek nagy nyereséghez jutni. Az internet viszont egyiket sem felejti.
Kendall and Kylie are trash for so many things... but this... this is straight disrespectful, and they're selling them for $125 each ??♂️ pic.twitter.com/W50WqHUpRw
— Cj Conde (@carloscjconde) 2017. június 28.
Kendall és Kylie Jenner nemrégiben találták magukat kényelmetlen helyzetben, mikor új pólóikat a piacra dobták. A felsőkön saját arcukat más ikonikus hírességek képeivel nyomták egyszerű fekete pólókra, amelyeken a legtöbben nagyon kiakadtak, mondván, hogy
a két lány nem hasonlíthatja össze magát olyan művészekkel, mint Tupac vagy a The Doors.
A pólókat június 28-án mutatták be a közönségnek, és június 29-én már le is vették azokat a honlapjukról. A Jenner lányok egy hivatalos bocsánatkérést is közzétettek az eset után. De a történetnek itt még nincsen vége: A The Doors képeit használó pólók közül az egyikkel jogi problémák is felmerültek, ezért még az is lehet, hogy a lányoknak végül bíróságon kell megvédeniük majd dizájnjaikat.
Forever 21 made the Army PT shirt into a 'graphic tee' pic.twitter.com/UhmfAGzc77
— laurd™ (@laurenbrueck) 2017. április 27.
A Forever 21 az USA egyik legnépszerűbb márkája, és a fiatalok kedvence. Idén tavasszal viszont egy olyan hosszított felsőt dobtak piacra, amivel a legtöbb vásárlójuk nem tudott azonosulni.
Az egyszerű szürke pólóra ARMY felirtatot tettek, amely kísértetiesen hasonlított az amerikai hadsereg edzőruhájára. A pólóruha azóta már nem kapható a boltokban, de más katonai darab és terepmintás felő még mindig megvásárolható a Forever 21 ezen kollekciójából.
The Nike "Boston Massacre" shirt is now selling on eBay for $155,000 http://t.co/Kt8kEiXH31
— Jezebel (@Jezebel) 2013. április 25.
A Nike 2013-ban döntött rosszul, mikor egy pólójára a Boston Massacre feliratot tette, vérfoltokkal díszítve. A vásárlók a bostoni maratonon történő mészárlásra való utalást vélték felfedezni a felháborító dizájnban, de a cég azzal védekezett, hogy a felirattal
a New York Yankees rajongóinak akartak kedveskedni, miután megverték a Boston Red Sox csapatát.
A póló azonnal lekerült a boltok polcairól, de az eBay-en 155 ezer dollárért, vagyis több mint 40 millió forintért kínálják a betiltott felsőt!
@LaurenBenton_1 @_B_O_D_Y_ outraged that @UrbanOutfitters think an 'eat less' logo T shirt is acceptable fashion! pic.twitter.com/4lruUjugHR
— ShellyB (@shellyb52) 2014. január 5.
2010-ben az Urban Outfitters-nek is vissza kellett hívnia egy felsőjét, amely nagy port kavart akkoriban. A szürke v-nyakú pólón kedves betűtípussal a következő felirat volt látható: Eat Less – vagyis Egyél kevesebbet.
"I'm too pretty to do homework..." Thank you #JCPenny for sending girls this great message for just $9.99 http://t.co/ErXn1ic
— Katrina Sondermann (@ksondermann) 2011. szeptember 2.
A JC Penney egyik felsőjén is olyan felirat volt olvasható, ami nem mutat jó példát a fiatal lányoknak. A fehér hosszúujjas felsőre virágok és szívecskék kíséretében az volt írva, hogy "I'm too pretty to do homework so my brother has to do it for me" vagyis, hogy "Túl szép vagyok ahhoz, hogy házi feladatot írjak, ezért a bátyámnak kell helyettem megcsinálnia".
Nagyon sok szülő kiakadt a talán viccesnek szánt dizájnon, mondván, hogy szexista.
Online retailer Nasty Gal is selling a vegan leather durag that absolutely no one needs. http://t.co/s4Ss8FwxnE pic.twitter.com/FRXzab3tFQ
— Complex (@Complex) 2014. október 14.
A NastyGal sikeréből még sorozat is készült, de a ruhamárka nem úszta meg, hogy egy ruhadarabját ne kelljen visszahívnia. Egy műbőr fejfedőt árultak, amely kifejezetten az afro-amerikai divat részét képzi, a NastyGal viszont egy fehér modellel reklámozta a darabot.
A do-rag igazából arra való, hogy védje a természetes hajat, és a vásárlók megkérdőjelezték, hogy a divattervezők tudják-e egyáltalán hogy mi a do-rag valódi funkciója.
Urban Outfitters are selling a “vintage” Kent State jumper, blood splatters and all. Nothing says “hip” like murder. pic.twitter.com/tq63ONAniq
— cory zanoni (@cjzanoni) 2014. szeptember 15.
Az Urban Outfitters még egy kérdéses felsőt dobott a piacra pár évvel ezelőtt. A pulcsin Kent State University felirat volt olvasható és vérfoltos mintázat volt rajta. 1970. május 4-én a Kent State University több diákját is lelőtték az Ohio nemzeti gárda tagjai.
A bolt visszahívta a pulóvert és bocsánatot kért, bár azt is írták, hogy nem véres mintájú a felső, hanem a viselés során létrejövő szaggatásokat és elszíneződéseket próbálták visszaadni.
H&M's Native American-inspired "hipster headdress" pulled from shelves http://t.co/ovVrnEMNx3
— HuffPost (@HuffPost) 2013. augusztus 11.
A H&M észak-amerikai üzleteiből 2014-ben hívtak vissza tollas fejdíszeket, miután többen jelezték a cég felé, hogy a térségben élő indiánok kultúrájából nem kellene hipszterdivatot csinálniuk.
People are Seriously Upset at Nordstrom for Selling this "Offensive" Hanukkah Sweater https://t.co/VA8LbxLSDj pic.twitter.com/uweIjDghNI
— Cosmopolitan (@Cosmopolitan) 2015. november 17.
A Nordstorm 2015-ös karácsonyi kollekciójában jelent meg egy színes kötött pulcsi, amelyen a Hanukka különböző szimbólumait ábrázolták, a vallási szimbólumok divatja pedig nem tetszett mindenkinek.
For those wondering how closely Zara's children shirt matches a Holocaust prisoner uniform. http://t.co/oXOJ9zO79d pic.twitter.com/SlWb7eFmjT
— andyk (@andyk) 2014. augusztus 27.
2014-ben a Zarának egy gyerekruháját kellett visszahívnia, amely többek szerint nagyon hasonlított egy Holokauszt egyenruhára. A kék-fehér csikós felső bal oldalán egy sárga 6-ágú csillag díszelgett, a ruhát pedig pár órán belül levették az online shopból is visszahívták a boltokból.
A cég bocsánatot kért, és elmondta, hogy a darabot a vadnyugati seriffek inspiráltak eredetileg.
T.J. Maxx has pulled a T-shirt from its shelves that features an illustration of a noose and the phrase "Hang Loose." http://t.co/d8PrCOndN3
— CNN (@CNN) 2015. március 20.
A furcsa feliratú pólók reneszánszukat élik, de a T.J. Maxx egyik darabja óriási port kavart. A fehér felsőn egy kötél illusztrációja volt Hang loose, vagyis Lógj lazán felirattal.
A cég végül azzal takarózott, hogy véletlenül rendelték meg a felsőket a gyártótól,
és kimaradtak a leltárazásból ezért nem vették észre a felháborító dizájnt.
Oh yeah @urbanoutfitters, depression is so fun and fashionable. It's right up there with colon cancer. pic.twitter.com/7Y42nQYYLv
— Matt Haig (@matthaig1) 2014. január 5.
Az Urban Outfitters baklövéseinek még mindig nincsen vége. A cég 2014-ben dobott ki egy feslőt amin a depression (depresszió) szó szerepelt divatos mintaként. Az emberek felháborodtak azon, hogy a cég azt gondolja, hogy egy mentális betegség divatos lehet, és a boltokból kikerültek a pólók.
This is def real. Just did an original search. @Walmart needs to fire whoever did this. Stat. https://t.co/OpzN3xvW3P cc: @ShaunKing https://t.co/PBXB319TXy
— Lucy Flores (@LucyFlores) 2017. július 17.
A legutóbbi divathibát a Walmart követte el, mikor egy paróka sapka színét a nigger, néger szóval írták körül. A parókák alatt hordott sapka lekerült a Walmart honlapjáról és boltjainak polcairól, a cég bocsánatot kért és bejelentette, hogy belsőeljárást indított, hogy megtudják, miként történhetett meg mindez.
via Insider