KULT
A Rovatból

Leonardo DiCaprio végre Oscart nyert, legjobb film a Spotlight

Élő közvetítésünkből megtudhatod, hogy kik a 2016-os Oscar-gála legnagyobb nyertesei.

Link másolása

A 88. Oscar-gála nekünk magyaroknak egyértelműen a Saul fiáról szól. Mi a legjobb külföldi film kategóriájának az eredményhirdetésére várunk, hiszen Szabó István Mephisto című filmjének diadala óta magyar film igazából a közelébe sem jutott ekkora elismerésnek. Pedig ez a mostani díjátadó sokkal izgalmasabb, mint az utóbbi években bármelyik. A legjobb film és rendezés díját gyakorlatilag lehetetlen volt megjósolni, mi is csak találgatni tudtunk a minap. Az Oscar-gála kevés nagy favoritot tud felmutatni most, a legtöbb kategória minimum kétesélyes. Inkább a színészek kategóriáiban vannak nagy esélyesek, sokan drukkolnak például Leonardo DiCapriónak, hogy végre kapjon már egy díjat, még ha nem is élete legnagyobb alakításáért. Ha a fogadóirodák tippjeit nézzük, akkor a Saul fia egyértelműen a legnagyobb favoritok közé tartozik, egyértelmű esélyese a kategóriának. A Golden Globe és a független filmek Oscarjának nyerteseként elég nehéz nem Nemes Jeles László filmjét a legsanszosabb befutóként értékelni.

A nyertesek:

Legjobb eredeti forgatókönyv: Spotlight

Legjobb adaptált forgatókönyv: A nagy dobás

Legjobb női mellékszereplő: Alicia Vikander (A dán lány)

Legjobb jelmeztervezés: Mad Max: A harag útja

Legjobb látványtervezés: Mad Max: A harag útja

Legjobb smink: Mad Max: A harag útja

Legjobb operatőr: Emmanuel Lubezki (A visszatérő)

Legjobb vágás: Mad Max: A harag útja

Legjobb hangvágás: Mad Max: A harag útja

Legjobb hangkeverés: Mad Max: A harag útja

Legjobb vizuális effektek: Ex Machina

Legjobb animációs rövidfilm: Bear Story

Legjobb animációs film: Agymanók

A legjobb férfi mellékszereplő: Mark Rylance (Kémek hídja)

Legjobb rövid dokumentumfilm: A Girl in the River

Legjobb dokumentumfilm: Amy

Legjobb rövidfilm: Stutterer

Legjobb idegen nyelvű film: Saul fia (Magyarország)

A legjobb női főszereplő: Brie Larson

A legjobb rendező: Alejandro G. Innarratu A visszatérőért

A legjobb férfi főszereplő: Leonardo DiCaprio

A legjobb film: Spotlight

6.00

A legjobb film: A Spotlight nyerte el idén a legjobb filmnek járó Oscar-díjat. A szobrocskát Morgan Freeman adta át az oknyomozó újságírásról szóló film készítőinek és a főszereplőknek, Mark Ruffalonak, Micheal Keatonnek és Rachel McAdamsnek.

5.58

A legjobb férfi főszereplő: És végre! Hat jelölés után Leonardo DiCaprio végre elhódította az Oscart! A díjat A visszatérőben nyújtott alakításáért kapta meg. "A visszatérő egy fáradhatatlan stáb fáradthatatlan munkája volt..." - mondta, ez igaz az ő karrierjére is.

61leonardo-di-caprio

5.50

A legjobb női főszereplő: élete első jelölését rögtön díjra is váltotta Brie Larson, A szobában nyújtott alakításáért.

5.38

A legjobb rendező: Alejandro G. Innarratu zsinórban másodszor nyerte meg a szobrocskát, ezóttal A visszatérő című filmért.

5.22

A legjobb filmzene kategóriában Ennio Morricone kapott díjat, az Aljas nyolcas c. Tarantino-film zenéjéért. A legnagyobb ováció talán eddig. Olaszul beszélt az idős mester.

5.09

A LEGJOBB IDEGEN NYELVŰ FILM: A SAUL FIA!!!!!!! A díjat Nemes Jeles László veszi át!

o1

o2

A díjat átvéve Nemes Jeles László köszönetet mondott alkotótársainak, köztük a főszereplő Röhrig Gézának, valamint Magyarországnak, amiért támogatta a filmet. "Az emberiség legsötétebb óráiban is talán van bennünk egy belső hang, amely lehetővé teszi, hogy emberek maradjunk. Erről a reményről szól ez a film" - fogalmazott.

A Saul fia a Mustang című francia, A kígyó ölelése című kolumbiai, az Egy háború című dán és A sivatagon át című jordániai filmmel volt versenyben.

Nemes Jeles László beszéde:

Köszönöm szépen az Akadémiának ezt a fantasztikus megtiszteltetést! Köszönöm szépe a Sony Pictures Classicsnak, Tom Bernardnak és Michael Barkernek, hogy támogattak bennünket! Köszönöm szépen Magyarországnak, hogy finanszírozta ezt a filmet! Szeretném megosztani ezt a díjat Röhrig Gézával, a főszereplővel és a fantasztikus stábbal és szereplőgárdával, hogy hittek ebben a projektben, amikor senki más nem. Az emberiség legsötétebb óráiban is talán van bennünk egy belső hang, ami lehetővé teszi azt, hogy emberek maradjunk. Erről a reményről szól ez a film. Nagyon köszönöm!

5.06

A legjobb élő szereplős rövidfilm: Stutterer.

4.44

A legjobb dokumentumfilm díját az Amy kapta, amely a tragikus sorsú Amy Winehouse énekesnőről szól.

CcWkpApW4AE-AnJ

4.40

A legjobb rövid dokumentumfilm a The Girl In The River. A Mad Max, tréfált Louis CK, aki magyar származású, és a díjat ő adta át.

4.31

A legjobb férfi mellékszereplő: Mark Rylance, a Kémek hídjában nyújtott alakításáért. Az elsősorban színpadi szerepeiről, valamint színdarabíróként ismert brit színész játéka nagy elismerést aratott Steven Spielberg filmjében, sokan azonban arra számítottak, hogy Sylvester Stallone kapja a díjat Rocky Balboa szerepéért a Creed - Apollo fia című filmben.

4.11

A legjobb animációs film:

Pete Docter és Jonas Rivera az Agymanókért. És hát a Pixar természetesen. A Pixar stúdiónak (alapító: Steve Jobs) ez a tizenharmadik Oscar-díja.

oscagy

4.08

A legjobb animációs rövidfilmért Gabriel Osaria és Pato Escala nyert Oscart, chileiek, és a Bear Storyért kapták. A Bear Story - spanyol címén Historia de un oso (Egy medve története) - a Pinkrobot nevű animációs műhelyben készült, és egy öreg medvéről szól, amely visszatekint az életére.

Eközben a színfalak mögött:

3.56

A legjobb vizuális effektekért az Ex Machina kapta az elismerést, ez most már meglepetésnek számít. Mármint hogy nem a Mad Max. Vagy a Star Wars VII.

3.53

A legjobb hangkeverés elismerése, már nem is kell mondani: a Mad Max, Chris Jenkins, Gregg Rudloff, Ben Osmo .

3.50

A legjobb hangvágásért is a Mad Max kapta a díjat. Elképesztő, ez az ötödik szobruk ma éjjel. Mark Mangini, David White veszi át az elsimerést.

3.40

A legjobb vágás Margaret Sixel kapta a legjobb vágás díjat a Mad Maxért. A film rendezőjének, George Millernek a felesége.

3.37

A legjobb operatőr Emanuel Lubezki, aki sorozatban harmadszorra viheti haza a szobrocskát, ami ebben a kategóriában példátlan. Idén a visszatérőért kapta. Az 52 éves, mexikói származású Lubezki tavaly Alejandro Inárritu Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) című filmjével, két éve pedig Alfonso Cuarón Gravitáció című űrdrámájával győzött az operatőrök mezőnyében.

3.27

A legjobb kosztümért, látványért és sminkért is a Mad Max stábja kapta az elismerést. A jelmezekért Jenny Beavan vehette át az amerikai filmakadémia elismerését. A 65 éves brit tervezőt tizedik alkalommal jelölték a díjra, amelyet egyszer már elnyert a Szoba kilátással című filmért. A legjobb látványtervért járó Oscart Colin Gibson és Lisa Thompson kapta, mindkettőjüket először jelölték a díjra.

A legjobb smink és frizura ugyancsak a George Miller által rendezett filmben volt látható az akadémia szerint, az elismerésen Lesley Vanderwalt, Elka Wardega és Damian Martin osztozott. Mindhárman első jelölésüket váltották díjra.

oscmad2

3.15

A legjobb női mellékszereplő Alicia Vikander lett A dán lányért. Vikandert először jelölték Oscar-díjra a transzneműség kérdésével foglalkozó filmért, amely a múlt század elején játszódik.

oscvik

3.00

A legjobb adaptált forgatókönyv díját Charles Randolph és Adam McKay kapta A nagy dobásért.

2.55

A legjobb eredeti forgatókönyv díját a Spotlight kapta. A Spotlight - Egy nyomozás részletei a Boston Globe tényfeltáró újságíróinak munkáját mutatja be, akik katolikus papok szexuális zaklatási ügyeire derítettek fényt. Az Oscar-díjat a film rendező-forgatókönyvírója Tom McCarthy és a társ-forgatókönyvíró Josh Singer vette át. McCarthy az áldozatok bátorságát is méltatta beszédében.

85th Academy Awards, Telecast

2.45

Chris Rock vezeti a gálát, és félig viccesen, félig komolyan rögtön azzal foglalkozott, hogy nem volt fekete bőrű jelöltje az idei Oscarnak.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Botrány az Eurovízión: Rögtön eltörte a trófeáját, majd az egyik ujját is a győztes
A svájci győztes, Nemo olyan nagy hévvel rázta a győzelmi ereklyéjét, hogy túl nagy erővel csapta a földhöz, így az üvegből készült trófea eltörött.

Link másolása

Korábban mi is megírtuk, hogy az idei évben egy svájci előadó vehette át az Eurovíziós Dalfesztivál trófeáját. Nem sokkal később azonban nemhogy a trófeát törte el az énekes, de még elmondása szerint még az ujját is.

Május 11-én, szombaton tartották a 2024-es Eurovíziós Dalfesztivál nagydöntőjét a svédországi Malmőben, ahol összesen 25 ország képviseltethette magát, ugyanis Hollandiát korábban kizárták a versenyből, erről itt írtunk.

Az idei Eurovíziós Dalfesztivált az összpontszám (591 pont) alapján végül a svájci Nemo nyerte meg. Miután a magát nembinárisnak valló – s ezzel a dalfesztivál történelmének első nembináris győzteseként – 24 éves svájci énekes-dalszerző átvette a trófeát, katasztrófa történt a színpadon.

Nemo teljesen meghatódott, azonban olyan nagy hévvel rázta a győzelmi ereklyéjét, hogy túl nagy erővel csapta a földhöz, így az üvegből készült trófea eltörött.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Az év legjobb sorozata, csak a legerősebb idegzetűeknek – A Szarvasbébi való életbeli szereplői is megszenvedték a történetüket
Ha van kedved egy kis önsanyargatásra, és bírod a lelki zsarolást, a Szarvasbébi a te sorozatod lesz! Miután megnéztem a Netflix legújabb dobását, kellett egy kis idő, mire össze tudtam foglalni a gondolataimat.

Link másolása

Ez meg mi volt? Gondolhatná mindenki, miután végig nézi a Szarvasbébit. Sokan már a címét se tudják hova tenni, egy nagy kérdőjel a sorozat.

Amikor utánaolvastam az interneten, mindenhol azt írták, hogy ez a sorozat fájni fog.

De nem úgy, ahogy egy rossz sorozat tud fájni. Hanem egy erős gyomros, amit csak egy igazán kiemelkedő alkotás tud adni.

Nagyon kellemetlen nézni a Szarvasbébit, de hajtja a nézőt a katasztrófaturizmus. Tipikus „ennél rosszabb már nem jöhet”, aztán kapjuk a gyomrosokat sorban, mígnem a földön heverünk, de mégis megnézzük a következő részt. Nagyon fura, de nem tudom autentikusan leírni, milyen érzés a sorozatot végig ülni, bárhogy is próbálom, ezt bizony látni kell.

Miről is szól a Szarvasbébi? Egyáltalán mi ez a cím?

Richard Gadd skót humorista a 2019-es edinburgh-i Festival Fringe-en adta elő a Szarvasbébi című műsorát, ami saját életéről szólt. Arról, hogy hogyan próbált betörni a showbizniszbe, majd végül hogyan lett szinte emberi roncs. Ezt a műsort a Netflix megvette, és sorozat formájában feldolgozta. Richard Gadd maradt az író, az alkotó és a főszereplő. Megváltoztatták a neveket, de csak azért, hogy a valódi szereplők identitását védjék. A Szarvasbébi nem finomkodik, Gadd minden rossz döntése szinte szűrő nélkül bekerült a forgatókönyvbe úgy, hogy közben narrálja a cselekményt, tehát még mögé is látunk, mit miért csinál szerencsétlen főszereplőnk.

Donny Dunn (Richard Gadd) kitartó, de sikertelen humorista. Csaposként dolgozik egy bárban, ahova betéved Martha Scott (Jessica Gunning). A túlsúlyos, nem túl ápolt, alacsony brit nő pityeregve lép oda a csaposhoz, ám amikor Donny megkérdezi mit szeretne, azt válaszolja Martha, hogy nincs pénze. Donny meghívja egy csésze teára. Ez az apró gesztus nem várt következményekkel fog járni Donny életében. Martha innentől fogva rátapad, mint egy kullancs, minden nap bejár a kocsmába, főszereplőnk pedig meghívja egy diétás kólára, mert bár Martha azt hazudja, hogy gazdag, sosincs pénze.

A csaposnak jó érzés, hogy végre valakinek fontos, mert éppen a padlón van az élete.

Amit még nem tud Donny ekkor, hogy mindig van lejjebb. Martha megszerzi Donny e-mail címét a humorista weboldaláról, és innentől kegyetlenül elkezdi zaklatni. De ő nem csinál semmit, nem jelenti a rendőrségen, csak hagyja, hogy a nő a bőre alá másszon, hiszen addig sem üres az élete. Nem írok sokat, de elég annyi, hogy egy folyamatos lejtmenetnek leszünk tanúi, aminek a végeredménye a Szarvasbébi. Ami nem más, mint a becenév, amit Martha ad Donnynak, a nagy, szomorú szemei miatt.

A legszörnyűbb a Szarvasbébiben, hogy mennyire reális, hihető és megdöbbentő. Ez akárkivel megtörténhet, és meg is történik nap-mint-nap. Minden, amin Donny keresztülmegy, érthető, logikus és teljesen megbabonázó. Tényleg jönnek azok az információk, amiket nem ad ki magáról az ember, főszereplőnk mégis elmondja a nézőknek, sőt belső monológokkal meg is magyarázza őket.

Közelről, szinte barátként tekintünk szegény Donnyra, látjuk azt az elképesztő utat, amit a hét rész alatt bejár.

A legmorbidabb az egészben, hogy ennek a zaklatásról szóló szörnyű történetnek az lett a vége, hogy a sorozat rajongói felkutatták az igazi embereket, akiket álnéven játszottak a színészek, és kegyetlenül elkezdték zaklatni őket... Ilyen volt például az „igazi Martha” esete, a beteg nőt elkezdték kegyetlenül online inzultálni a nézők. Richard Gaddnek kellett rászólnia a saját rajongóira, hogy mennyire képmutató a viselkedésük. Ezzel be is zárunk egy teljes kört.

Ahogy haladnak előre az epizódok, egyre rosszabb dolgok történnek Donnyval, és mégsem lehet leállni a sorozattal. Bámulatosan rossz döntések szemtanúi lehetünk, amiket ennyire rosszul kezelni ámulatba ejtő. Ilyet tényleg nem lehet kitalálni.

A súlyosan beteg elme és erősen labilis lelki problémákkal küzdő humortalan komikus párbaja eddig az év legjobb olyan sorozata, aminek a közelébe se szeretnék menni többet.

Nézni, ahogy a két sérült lélek függ egymástól, igazi katasztrófaturizmus. Engem a negyedik rész teljesen kiütött. Nagyon fontos, erősen 18+-os a sorozat, és nem azért, mert annyira grafikus a megjelenítés, hanem mert ez egy érett, kegyetlenül lélekromboló sorozat.

A színészek 100%-ot beleadnak, ami nem csoda, Gadd gyakorlatilag Donny, csak más néven. Jessica Gunning néha szánalomra méltó, máskor irritáló, de van, amikor egyenesen ijesztő az alacsony, pufi, középkorú hölgy. Nava Mau alakítja főszereplőnk transznemű barátnőjét pár rész erejéig, Terit, aki az egyetlen fény az életében. A többi színész pedig tökéletesen játszik Donny és Martha párbaja alá.

Kiemelendő még Mark Lewis Jones, mint Donny apja. A skót karakterszínész minden pillanata aranyat ér.

Eljutottunk a lezárásig. Nem tudom, mi a helyes ajánlás a Szarvasbébi esetében. Mert ezt mindenkinek látnia kéne, de pontosan tudom, hogy az emberek többsége ki fog borulni tőle. Aki nyitott egy kis önsanyargatásra, annak tudom ajánlani a sorozatot. Tényleg az év egyik legjobb szériája, amit azért kevés embernek ajánlok tiszta szívből. A Szarvasbébi megtekinthető a Netflix kínálatában.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Azahriah, Beton.Hofi és Pogány Induló is Aristjus-díjat kapott – mutatjuk a teljes listát
Díjazták rajtuk kívül cserihannát, Kovács Adriánt és posztumusz elismerést kapott Eötvös Péter is.

Link másolása

Tabár István alkotói életműdíjat kapott, az év könnyűzenei szövegírója Beton.Hofi lett, elismerést vehetett át mások mellett Azahriah és Pogány Induló a zenei Artisjus-díjak átadásán. A komolyzenében posztumusz Eötvös Pétert is díjazták.

A szerzői egyesület 24. alkalommal díjazta a kortárs zeneszerzőket és szövegírókat, idén tizenhárom alkotót ismert el. A díjakat hétfőn a Magyar Zene Házában adták át a korábban bejelentett irodalmi Artisjus-díjakkal együtt.

Az év könnyűzene-szerzője Kovács Adrián. A Színház- és Filmművészeti Egyetemen zenés színészmesterséget oktat, 2023-tól a Vígszínház zenei konzulense, tíz színházi darabot jegyez. „Érettebb műveinek zenei világa a művészi elmélyülés, az alkotói igényesség értékét hordozza magában” – írta róla Kocsik Tibor.

Az év könnyűzenei szövegírója Schwarz Ádám (Beton.Hofi) hiphop előadó. Két sikeres albumon – comic sins, Playbánia – van túl, Hundred Sins-szel közös Bagira című dala minden idők harmadik legtöbbet játszott magyar dala a Spotifyon. „Négy év alatt ötven dalt és húsz klipet adott ki, számos kollaborációban vett részt, miközben önazonos maradt. Érett, szociografikus, önfeltáró szövegeivel belekarcolta magát a magyar zenei életbe” – írta róla Major Eszter.

Az év produkciója a Stúdió 11 60 éves koncertje lett. A zenekar a Magyar Rádióban Zsoldos Imre és Dobsa Sándor vezetésével 1963-ban alakult. A mai Stúdió 11 Ensemble a dzsesszben és a könnyűzenében alkot.

Az év junior könnyűzenei alkotója elismerést hárman kapták.

Baukó Attila 2019-ben publikálta első dalait Azahriah néven. DESH-sel közös száma, a Rét 2020-ban felkerült a slágerlistára, 2021-ben megnyerte az MTV EMA legjobb magyar előadója díját, 2022-ben a Sziget nagyszínpadán lépett fel, tavaly teltházas koncertet adott a Sportarénában, ősszel Európában turnézott. „Megtalálni a megfelelő és sikeres hangvételt, szöveget, hangszerelést, színpadi- és médiajelenlétet páratlan koncentráció és szórakoztatóipari bravúr” – foglalta össze Czutor Zoltán.

Szintén elismerést kapott Cseri Hanna, azaz cserihanna bábszínházi rendező, dalszerző és énekes. Debütáló albuma, a Kikötő tavaly jelent meg. Három díjat nyert a Színikritikusok díjátadóján, 2023 tavasza óta a Budapest Bábszínház zenei vezetője. „Közhelymentes és önironikus dalaival úgy enged betekintést a hétköznapjaiba, mintha csak a naplójából olvasna fel nekünk” – írta róla méltatásában Major Eszter.

A harmadik díjazott Szirmai Marcell, azaz Pogány Induló 2022-ben robbant be az underground rap színtérre Zártosztály című dalával. Nagylemezei: Megáll az idő (2023), Vagy mindent vagy semmit (2024). „Dalai társadalmi relevanciát és mély személyes élményeket tükröznek, miközben friss lendületet adnak az old school rap műfajának” – fogalmazott laudációjában Both Miklós.

  • Az Év Komolyzenei Műve: Eötvös Péter: Valuska (posztumusz díj), szövegkönyvet írta: Keszthelyi Kinga, Mezei Mari; Dargay Marcell, Dinyés Dániel és Futó Balázs: Jób könyve, szövegíró, dramaturg: Mátrai Diána Eszter; Mohay Miklós: Aranyszájú Szent János liturgiája
  • Az Év Junior Komolyzenei Alkotója: Oláh Patrik
  • Az Év Magyarnóta-szerzője: Ludvig József

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Farokméregetés, szó szerint – A Talpig férfiban nincs tabu, és Jeff Daniels még sosem volt ilyen imádnivalóan ütnivaló
Az amerikai jog, társadalmi igazságtalanságok, hatalmi játszmák, fekete humor: a Netflix új minisorozata sokakat kiakaszt majd, mégis üdítő, hogy mennyire nem veszi magát komolyan.

Link másolása

Mielőtt még bármit is leírnánk a Talpig férfiről, érdemes megemlíteni, hogy az új Netflix-sorozat mögött az a David E. Kelley áll kreátorként és íróként, aki valódi veterán a szakmában, s olyan szériák elkészítése fűződik a nevéhez többek között, mint a Kisvárosi rejtélyek (1992-1996), a Chicago Hope kórház (1994-2000), az Ally McBeal (1997-2002), az Ügyvédek (1997-2004), a Boston Legal – Jogi játszmák (2004-2008), a Hatalmas kis hazugságok (2017-2019), a Tudhattad volna (2020), a Kilenc idegen (2021), a Szerelem és halál (2023) vagy Az igazság ára (2022-2023). Nem mellesleg pedig már több mint 20 éve Michelle Pfeiffer férje és két gyermekének apja.

A Talpig férfi pedig abszolút beilleszkedik Kelley filmográfiájába, tekintve, hogy most is fontos szerepet kap a történetben az amerikai jog, a társadalmi igazságtalanságok, a hatalmi játszmák és a kissé fekete humor.

A sztori azonban ezúttal nem saját, Az igazak és a Hiúságok máglyjája írója, Tom Wolfe 1998-ban kiadott, azonos című könyve (A Man in Full) szolgáltatta hozzá az alapot.

Az Atlantában játszódó történet több különböző szálon pörög, amiket összekötnek az egymással folyamatosan kapcsolatban lévő szereplők. A legfőbb szál a milliárdos ingatlanmogul Charlie Crokert (Jeff Daniels) követi, aki csődközeli helyzetbe kerül, amikor a bankja szeretné behajtani tőle a valóban tetemes hiteltartozását. A banknál dolgozó Raymond Peepgrass (Tom Pelphrey-t többek között az Ozarkból, a Vasökölből, a Mankből, az Odakinnből és a Szerelem és halálból ismerhetjük) különösen pikkel az arrogáns Crokerre, mindenképp szeretné őt tönkretenni. Charlie persze mindent megtesz azért, hogy ne veszítse el a birodalmát és a befolyását.

Emellett megismerjük Charlie titkárnőjét, Jillt (Chanté Adams) és annak férjét, Conradot (John Michael Hill), aki feketeként rendőri brutalitás áldozatává válik, és amikor reflexből visszaüt, büntetlen előélete ellenére börtönbe zárja és meghurcolja őt az amerikai igazságszolgáltatás rendszere.

Charlie ügyvédje, az idealista (és szintén fekete) Roger White (Aml Ameen) próbálja őt kihozni a rácsok mögül, nem sok sikerrel.

Illetve ott van még Atlanta polgármestere, a simlis és álszent Wes Jordan (William Jackson Harper), aki a választások előtt szeretné minél rosszabb színben feltüntetni a riválisát, és Charlie segítségét kéri, hogy a másik jelölt egykori évfolyamtársaként hozza nyilvánosságra annak szexuális zaklatásos ügyét, cserébe megpróbálja elintézni, hogy a bank leszálljon róla.

És akkor még nem említettük Charlie naivnak tűnő, de nagyon is határozott exfeleségét, Marthát (Diane Lane), akit Raymond próbál elcsábítani és behálózni, mivel ezzel szintén szeretne odapörkölni Charlie-nak.

Ezek a fő csapásvonalai a Talpig férfinek, amelyre egyfajta Utódlás-utódként is tekinthetünk, hiszen a kapitalizmus nagy játékosai esnek itt egymásnak, valóban szimpatikus karaktereket pedig alig találni, legalábbis köztük nem nagyon, inkább az anyagiakat tekintve „lejjebb elhelyezkedő” társadalmi rétegekben érdemes kutakodni.

Egy miniszériáról van szó, tehát csupán hat epizód állt a készítők rendelkezésére ahhoz, hogy kellőképp kibontsák ezt a szerteágazó sztorit, így azzal nem lehet támadni a Talpig férfit, hogy unalmas lenne.

A sorozathoz képest szűk játékidő alatt rendesen pörögnek az események, ám sajnos Kelley, kiegészülve két rendezőjével, a színésznőként Oscar-díjas Regina Kinggel (Egy éj Miamiban…) és Thomas Schlamme-vel (Elbaltázott nászéjszaka, Foglalkozásuk: amerikai, Az elnök emberei) nem is tudtak odafigyelni minden szálra kellőképp, s ami még nagyobb hiba, képtelenek voltak azokat közös nevezőre hozni, így egy felettébb csapongó történetvezetés lett a jussunk, ahol mindenbe belekapnak egy kicsit, de semmit nem bontanak ki igazán.

A Talpig férfi így inkább egy szellős melodráma, mintsem az amerikai társadalom gúnyosan csipkelődő szétcincálása. King és Schlamme mindenesetre folyamatosan tartják a tempót, és tudják, hogyan kell használni az egyébként parádésan pöffeszkedő Jeff Daniels karakterének monumentális egóját, amely a történések hatására részről részre leereszt.

Akadnak emlékezetes jelenetek is, mint például, amikor Charlie úgy próbál megnyerni magának befektetőként egy liberális házaspárt, hogy megmutatja nekik, hogyan tenyésztik a lovakat; Charlie és bankár ellenfele, Harry (Bill Camp) kvázi tettlegességig fajuló acsarkodásai pedig a minisorozat abszolút csúcspontjai. A sokáig szimbolikusan értendő farokméregetést ugyanakkor a meglepő és teljesen abszurd fináléban szó szerint kell érteni…

Azt nem lehet elvitatni a Talpig férfitől, hogy ne lenne szórakoztató, az viszont vitathatatlan, hogy nem lő túl magasra. Érezni, hogy az alkotók sem vették igazán komolyan ezt egészet, és ez sugárzik a rendezésből, a párbeszédekből és a színészvezetésből is. Így nézőként sem vesszük túl komolyan, és gyorsan töröljük is majd az emlékeinkből, amíg azonban tart, kétségtelenül leköt. Talán csak Conrad börtönös szála az, ami valódi izgulnivalóval (és néhány „ökölszorító” jelenettel) szolgál, ám Jeff Daniels és a többiek ripacskodása is megér egy misét, persze kizárólag azoknak, aki nem várnak mindettől túl sokat.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk