Egy budapesti informatikatanár tételesen összeszedte, mitől aggályos az érettségi jelenlegi lebonyolítási terve
- Hogy gondolták az emelt szintű vizsgát tevő diákok személyazonosságának ellenőrzését a vizsgák kezdetén? Másfél méter távolságról bemutatják a személyi igazolványukat?
- Tényleg nem lehet további engedményeket bevezetni az érettségiben? Elég annyi, hogy nem tartunk szóbelit és nem engedjük az előrehozott érettségit?
- Tényleg nem lehet legalább a továbbtanulni nem szándékozó diákoknak érettségi jegyet adni a négy éves tanulmányi eredményeik alapján? Miért kell őket is berendelni érettségizni?
- Tényleg nem lehet OKTV-n eredményt elért tanulóknak jegyet és felvételi százalékot adni az adott tantárgyból?
- Tényleg nem lehet a nyelvvizsgával rendelkezőknek a nyelvvizsga eredményük alapján érettségi osztályzatot és felvételi százalékot megajánlani?
- Tényleg nem lehet az ECDL vizsgával rendelkezőknek érettségi jegyet megajánlani informatikából?
- Régóta bírálják a vizsgarendszert, amikor is egy adott időpontban kell jól teljesíteni ahhoz, hogy utána életet meghatározó döntéseket hozzunk ebből az eredményből. Tényleg nem lehet ebben a helyzetben olyan felvételi pontszámítást kitalálni, ahol ne a felfokozott állapotban megírt érettségi eredmény döntsön a felvételiről, hanem az elmúlt négy (esetleg nyolc) év munkája?
- Tényleg nem lehet az emelt szintű érettségiket nem a hagyományos módon lebonyolítani? Biztos hogy jó ötlet a különböző iskolákból érkező vizsgázókat egy helyre összeterelni?
- Tényleg jó ötlet, ha például hétfőn 100-150 diák magyarból érettségizik a saját iskolájában, majd kedden elmegy emelt matematika érettségit tenni egy másik iskolába, másik 100-150 tanuló közé, hogy aztán szerdán ismét a saját iskolájában érettségizzen történelemből, majd csütörtökön egy harmadik iskolában emelt angolból?
- Hogy gondolják a speciális tantárgyak érettségijét?
- Testnevelésből minden vizsgázó után fertőtlenítik a tornaszereket?
- Kinyitják a bezárt uszodákat és sporttelepeket?
- Informatikából hogy gondolják 80-100 diáknak egy iskolán belül a megfelelő számú teremben biztosítani a számítógépeket?
- Mi a helyzet a nyelvi érettségikkel? Kaphat érettségi jegyet egy igen fontos vizsgarész nélkül is? [Maruzsa Zoltán tájékoztatása szerint igen - SZMO]
- Miért nem lehet digitálisan lebonyolítani a vizsgákat? A világban számos példa van erre.
- A sok 100 millió forinttal támogatott digitális tartalomfejlesztés miért nem tudott ebben sem eredményt felmutatni? Miért nincs legalább egy javaslat, vagy ajánlás digitális, online érettségi lebonyolítására?
- Hogy gondolják a vizsgák tanári felügyeletét? A nyugdíjas vagy ahhoz közeli életkorú tanárnak is kell felügyelnie?
- Az idős szüleivel együtt élő tanár is berendelhető érettségi felügyeletre? [Maruzsa Zoltán ezekre a kérdésekre konkrétan nem tért ki, de úgy fogalmazott, hogy 6000-6500 felügyelőtanárra lesz szükség. Szerinte ez a szám megoldható.]
- Kitől kell a megfelelő védőeszközöket kérni?
- Ha a tanár egy kicsit is köhög, akkor berendelhető-e felügyelni?
Első nekifutásra ennyi jutott eszembe. Biztos van még sok más égető kérdés ezeken kívül is, de már ez is elég sok ahhoz, hogy lássuk ez a döntés így nem jó!
A végére maradt azért még két kérdésem:
- Tényleg átgondolták a fentieket, mielőtt döntést hoztak?
- Győrfi Pál mit szólt a döntéshez? (Tényleg érdekel)