News here
hirdetés

SIKERSZTORIK

„Mindenhol ugyanazt csinálom: mesélek az építészetről” – Zubreczki Dávid, a bloggerből lett építészeti mesemondó

Az Urbanista blog alapítója két éve mondott fel az Indexnél, azóta városi sétákat vezet, előadásokat tart, és már két könyve is megjelent festői szépségű templomokról.

Link másolása

hirdetés

Több mint 10 évig futott sikerrel az Urbanista blog, melynek kitalálója és fő szerzője, Zubreczki Dávid azóta is megszállottan rajong az építészetért, de már jóval szélesebb spektrumon igyekszik megszólítani a téma szerelmeseit.

Templomséták a Dunakanyarban című könyve néhány hete jelent meg, ennek apropóján beszélgettünk szabadúszásról, a Bulinegyed jövőjéről, illetve manapság már csak évente egyszer koncertező zenekaráról, a Boogie Mammáról is.

– 2019 őszén, a tömeges felmondás előtt alig egy évvel jöttél el az Indexből. Köze volt a döntésednek azokhoz az okokhoz, ami miatt később majdnem a teljes szerkesztőség felállt?

– Közvetlenül nem, közvetve viszont lehetséges. A felmondásom legfőbb oka az volt, hogy megszüntették az Urbanistát, ami utólag visszanézve már az előszele lehetett az Index átformálásának.

Volt egy vita az akkori tulajdonosok és a portál vezetése között arról, ki használhatja a nevet, aminek a vége az lett, hogy senki. A szerkesztőség ezután felajánlotta, hogy maradjak ott a kultrovatban, ahol szinte ugyanazt csinálhatom, mint addig. Elfogadtam, de én világéletemben inkább egyedül gondolkodó ember voltam, egy csapat szerves részeként kevésbé éreztem otthon magam.

Ezért miután vége lett az Urbanistának, nem igazán találtam a helyem. Végül úgy döntöttem, ilyen keretek között nem szeretném folytatni, az utána lezajlott történések pedig végképp igazolták ezt a döntést.

hirdetés

– A szabadúszó lét mennyire volt sötétbe ugrás neked?

– Kicsit az volt, de leginkább a koronavírus első hulláma tett padlóra. Addig még írtam időnként az Indexnek, akkor viszont a megszorításokra hivatkozva minden külsőst leépítettek, ahogy a többi lap is jórészt kivárásra állt át, ahová még bedolgoztam. Nekiálltam városi sétákat vezetni, akkor még az Imagine Budapest szervezésében, de ez is megszűnt.

A legjobbkor találtak meg egy felkéréssel a Garten Studio tájépítésziroda részéről, hogy állítsak össze egy kiadványt a 25. születésnapjuk alkalmából. Ezután csatlakoztam szerzőként az Énbudapestemhez, egy fővárosi kiadású magazinhoz, ahol szintén építészeti, várostörténeti és hasonló témájú cikkeim jelennek meg. Elkezdtem dolgozni az első Templomséták könyvön is, ami szerencsére szintén sikeres lett, így lassan egyenesbe jöttek a dolgok.

Fotó: Rákos Blanka

Fotó: Fekete Csaba / Madaz Podcasts

– Hogy telik egy átlagos munkanapod?

– Nem lehet általánosítani, szinte minden nap mást csinálok. Mostanában leginkább az új könyv promóciója tölti ki az időmet, de rendszeresen veszek részt podcastfelvételeken, szoktak hívni különféle szakmai eseményekre zsűritagnak vagy műsorvezetőnek, és nemrég indult egy új sétám Óbudán, aminek a részleteit szintén sok munka volt kidolgozni. A legjobban talán azokat a napokat szeretem, amikor alkothatok: leülök a laptop elé vagy épp könyveket bújok, hogy így gyűjtsek anyagot. A Templomséták könyvek készítésének is az volt a legizgalmasabb része, amikor a Google térképre rakosgattam a pöttyöket, azon gondolkodva, milyen útvonalon lenne a legjobb végigjárni azokat, vagy hogyan alakítsam ki a fejezetbeosztást. Meg persze, amikor nekiindultam bejárni őket.

– Építészeti mesemondóként határozod meg magadat mostanában. Ez tudatos brandépítés a részedről?

– Sokáig egyszerűen építészeti bloggerként vagy újságíróként aposztrofáltam magam, most viszont már nem vagyok egy lapnál sem fixen, így ez kevésbé fedi a valóságot. Blogom ugyan van, de nem az a fő csapásirány. Viszont változatlanul rengeteg dologgal foglalkozom, aminek az építészethez van köze: kezelem a saját Instagram- és Facebook-oldalamat, írok cikkeket és blogposztokat, szerepelek podcastokban, nyilatkozom tévéknek és rádióknak, sétákat vezetek, cikkeket és könyveket írok.

Ezt a sok dolgot próbáltam egyetlen fogalommal lefedni, és arra jöttem rá, hogy valójában mindenhol ugyanazt csinálom: mesélek az építészetről. Emellett kicsit az is benne van, hogy sosem vettem magamat annyira komolyan, mint például egy művészettörténész. Nem én találom ki a nagy megfejtéseket, inkább ahhoz értek, hogy a mások által kikutatott dolgokat közérthető formában osszam meg a nagyközönséggel.

Ha saját véleményemet is hozzáteszem, azzal mindig nagyon óvatos vagyok és kihangsúlyozom, hogy ez a dolog szubjektív része.

– Miért pont templomokról írtál könyvet, honnan jött ez a koncepció?

– Megkeresett Kedves László, aki azelőtt már több könyvet is megjelentetett a kis kiadójával, főként budapesti építészetről. Ilyen volt például a Szecessziós Budapest vagy az Art déco és modern Budapest Kovács Dánieltől. Elkezdtünk beszélgetni arról, mivel lehetne folytatni ezt a sort, és arra jutottunk, hogy a templomok jó tematikát adnának. Ez az épülettípus az, ami az egész városban egyformán jelen van, és az ókortól napjainkig minden építészeti stílust lefed. Felekezetektől függetlenül válogattam, még néhány zsinagóga is bekerült a könyvbe, amik hivatalosan persze nem templomok.

Azért is szeretem a templomokat, mert remek lenyomatát adják az egyes városrészek fejlődésének: gazdag vagy szegény volt-e az adott környék, amikor épült, milyen népek lakták, stb. Ráadásul igazi „tanúhegyekként” akkor is megmaradtak, ha körülöttük szinte minden mást lebontottak. A templomokat akkor is épségben hagyták, amikor a XIX. század végén lényegében elsöpörték a barokk Pestet. Legtöbbjüknek még a szocializmusban sem esett bántódása, legfeljebb köréjük építettek egy lakótelepet, mint például az Örs vezér tere melletti Füredi úton.

Fotó: Tillai Rita

Fotó: Rákos Blanka

– A sétavezetői szerepet mennyire érzed testhezállónak? Élőben is ugyanúgy le tudod kötni az emberek figyelmét, mint a cikkeiddel?

– Abból a szempontból nem volt újdonság, hogy zenészként nagyon régóta állok színpadon és mindig is szerettem szerepelni, kapcsolatot teremteni és viccelődni a közönséggel. Régebben ugyan sokkal több fellépésünk volt, de a mai napig része az életemnek. Kicsit a sétavezetés is ezt az énemet hozta elő, az alkalmanként 30 körüli résztvevő olyan, mint egy pici koncert, jó érzés közvetlenül látni a reakciókat. Mindig ügyelek rá, hogy egyszerre legyen szórakoztató és laza, közben viszont tartalmas is, amit átadok.

– Az egész járványt talán a külföldi turizmus szenvedte meg leginkább, aminek nálunk Budapest a fő célpontja. Szerinted lehet még a régi például a Bulinegyed, vagy a korábbi hőskorszak már sosem fog visszatérni?

– Nem tudom, hogy a Bulinegyed visszatér-e a korábbi formájában, de nem is biztos, hogy ez lenne a legjobb kimenetel. A történtek lehetőséget adhatnak akár egy újrapozicionálásra is, persze jó volna megőrizni a járvány előtti pezsgést. Azért jó olyan könyveket írni, amelyek több ezer éves léptékekkel foglalkoznak (a budapesti templomsétás könyv 2000, a másik pedig 1000 évet ölel fel), mert így egészen más színben látsz egy olyan válságot, mint a mostani.

Budapest nagyon régóta tölti be a szórakozóközpont, illetve buliváros szerepét: már az orfeumok világa idején is híres volt az itteni éjszakai élet. Ezúttal egy vírus miatt roggyant meg, korábban meg háborúk vagy éppen forradalmak miatt, de mindig visszanyerte a régi fényét.

Most sem tartok attól, hogy idővel ne így lenne.

– Visszatérve a zenész énedhez: jó ideje már csak évi egy alkalommal koncertezel, de annak mindig óriási sikere van. Nincs igényed rá, hogy gyakrabban is fellépj, vagy akár új dalokat írj?

– A Boogie Mammával ezt biztosan nem lehetne megcsinálni, mivel a basszusgitárosunk Németországban él, ezért mindig külön túra neki hazajönni, szabadságot kivenni… A többieknek szintén megvan a maguk munkája, családja. A dolog másik része, hogy hiába nagyon lelkes a közönségünk, nem vagyok biztos benne, hogy évi több koncertre is ekkora lenne az érdeklődés.

Persze amikor ott állok a színpadon, vagy épp ugrálok, bukfencezek, esetleg lisztet szórok a nézőtérre, mindig érzem, hogy ez mennyire szuper dolog. Valaki azt mondta, hogy olyan ez az egész nekem, mint egy terápia: ha bármi gondom van, pszichológus helyett inkább szervezzek egy koncertet.

Van benne valami, emellett az alkotás is hiányzik, csak azt nem lehet félgőzzel csinálni. Emlékszem, a zenekar fénykorában szó szerint ezzel keltem és feküdtem, még a buszon ülve is dalszövegeket motyogtam magam elé. Ma már egészen más dolgok foglalkoztatnak, annak pedig nem látom értelmét, hogy csináljunk egy rossz lemezt, mert nem adunk bele mindent. Egy tervem viszont van: két és fél év múlva töltöm be az 50-et, erre az alkalomra szeretnék szervezni egy születésnapi fesztivált. Egy városi sétával kezdenénk, aminek egy koncerthely lenne a végállomása, ott pedig fellépne a Boogie Mamma, illetve a másik zenekarom, a Csibor is.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés
Exkluzív dokumentumfilm sorozatot forgatott Szalai Attiláról a BioTechUSA
A magyar válogatott labdarúgó először engedett betekintést az életébe.

Link másolása

hirdetés

A több mint 20 éves, étrendkiegészítőket és speciális élelmiszereket gyártó és forgalmazó BioTechUSA-cégcsoport a The Feeling of Success mottója égisze alatt folyamatosan keresi és támogatja azokat a sportolói sikertörténeteket, melyek mögött kézzelfogható, áldozatos munka lakozik. Ezen gondolat mentén készített a vállalat egy háromrészes exkluzív dokumentumfilm sorozatot Szalai Attila magyar labdarúgó válogatott focistával, amely egyedi módon és most először dolgozza fel a tehetséges sportoló sikerei mögött rejtőző életet.

Szalai Attilát a szorgalom hajtja előre

A 24 esztendős Szalai Attila 27-szeres magyar válogatott labdarúgó, jelenleg a török Fenerbahçe együttesének oszlopos tagja. Pályafutását Gödön kezdte, majd Vácon és a Vasas SC utánpótlás csapatában játszott, 2012-ben pedig a Rapid Wien szerződtette egy hét próbajáték után. 2017-ben két évre visszatért Magyarországra – a Mezőkövesdi SE-nél írt alá –, majd másfél évet töltött a ciprusi Apollon Limassol gárdájában, ahonnan 2021 januárjában igazolt át az isztambuli csapathoz. A fiatal sportoló gyermekként nem volt különösebben kiemelkedő tehetség. A mozgáskoordinációja és a labdaügyessége sem volt jó, de édesapja segítségével és hihetetlen szorgalmával, kitartásával bebizonyította, hogy minden lehetséges. Alázatos és fókuszált munkával folyamatosan fejlődött, amit jól példáz, hogy amikor leigazolták Vácra, már a 2 évvel idősebb korosztályban is megállta a helyét.

Elérni és megélni a sikereket

A labdarúgó felnőttként diszkrét, visszafogott életet él, olyannyira, hogy a karrierje során most először engedett betekintést sportolói- és magánéletébe. Szalai Attila szponzoraként a BioTechUSA készített egy háromrészes dokumentumfilmet a focistával, a vállalat mottója, a „The Feeling of Success” égisze alatt. A cég fontosnak érzi, hogy a több mint 20 éve felhalmozott sporttáplálkozási tudást átadja, hiszen ez nemcsak kötelessége, de felelőssége is. A BioTechUSA azonban nemcsak a konditermi edzés és az életmódváltás szakértője, számos élsportolóval dolgozik együtt, például Rodrygo Silva de Goes brazil labdarúgóval, a Real Madrid csatárával, illetve egyéb csapatokkal is több különböző sportágból. Ezt a 90 főből álló márkanagykövet csapatot erősíti Attila már több mint egy éve.

„A mottónk lényege, hogy termékeinkkel és szakértelmünkkel a legjobbat hozzuk ki a fogyasztókból, akik ezáltal megélhetik saját sikereiket, ami mindenkinek mást és mást jelent. Olyan sportolókat és influencereket szponzorálunk, akik keményen megdolgoztak a sikerért és példamutató életmódjukkal rengeteg embert inspirálnak. Büszkék vagyunk rá, hogy Szalai Attila a csapatunk tagja, hiszen mentalitása és az eddig megtett útja is azt példázza, hogy mennyit számít a befektetett munka” – mondja Lévai Bálint vezérigazgató, társtulajdonos.

A kezdetektől napjainkig három részben

A napokban debütált első videóban Szalai Attila gyerekkoráról és pályafutása fontosabb állomásairól tudhatunk meg többet saját és szülei visszaemlékezésein keresztül, és betekintést nyerhetünk az élsportoló mindennapjaiba. Arról, hogy mit jelent számára a foci, így fogalmaz: „a legnagyobb boldogságot és a legnagyobb örömöt okozza az az érzés, hogy mindennap pályára léphetek, és azt csinálhatom, amit szeretek, és amiről egész kiskoromban álmodtam. És ez varázslatos.”

hirdetés

A sorozat következő két részében a magyar válogatottal átélt sikerekről, a sérülések lelki megéléséről, a törökországi mindennapokról, ahol barátnőjével él és a siker mögötti élet mozzanatairól lesz szó.

A BioTechUSA-ról bővebben:

A BioTechUSA Európa egyik legnagyobb és legdinamikusabban növekvő étrend-kiegészítő és speciális élemiszer gyártójaként és forgalmazójaként jelenleg több mint 100 országban, 24 webshoppal, 270 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen. A BioTechUSA-n túl a cégcsoporthoz további három márka tartozik: Magyarország legnépszerűbb étrend-kiegészítő webáruháza, a Builder, az átlag vitaminfogyasztókat megszólító új multibrand webáruház, a VitaminShop és a Scitec Nutrition. A vállalat folyamatosan fejleszti termékportfólióját, hogy az egyre színesebb vásárlói igényeknek maximálisan megfeleljen. Aktuális termékkínálata több mint 1600 termékből áll, így támogatva a legkülönfélébb vásárlói célokat, legyen szó fogyásról, izomtömeg-növelésről vagy teljes életmódváltásról. A vállalat aktív adományozási tevékenységet is folytat, mely során többek között egészségügyi dolgozókat, rászorulókat és nonprofit szervezeteket támogat.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
SIKERSZTORIK
Magyar édesanya talált megoldást a felesleges ajándékozásra
Szalkai Zsófia egy olyan weboldalt álmodott meg, ahol a szülők összegyűjthetik, mire is van igazán szüksége a gyerekeknek.

Link másolása

hirdetés

Szalkai Zsófia és férje egy két- és egy hároméves gyermeket nevelnek. Rájöttek arra, hogy a rokonoktól rengeteg felesleges dolgot kapnak, ami hamar a fiókban, vagy rosszabb esetben a kukában végzi. Zsófia úgy érezte, ezen változtatnia kell, ezért tapasztalatcserére hívta a szülőket, így született meg a Csiriboo.

– A honlapon tulajdonképpen egy kívánságlistát hozhatunk létre saját gyermekünk igényeire szabva. Miért fontos ez?

– Az online kívánságlista lényege, hogy az anyukák és apukák az interneten gyűjthetik össze bármilyen weboldalról vagy az oldal termékajánlatai közül, hogy a gyerkőc milyen ajándékra vágyik. A szülők jelezhetik, hogy milyen ajándékot tartanak a legmegfelelőbbnek mind kialakításban, mind minőségben, mind akár környezettudatosság szempontjából. A kapott Csiriboo-linken a hozzátartozók megtalálják a listát, amiből tudnak szemezgetni és kényelmesen meg is rendelhetik a kiválasztott webshopon keresztül az ajándékot, ezzel sok időt és utánajárást megspórolva.

– Nem sértődik meg az ajándékozó, hogy úgymond megmondják neki, mit vegyen?

– Nem, nem gondolnám. Miután egy családba új gyermek születik, a hozzátartozók és barátok évről-évre próbálják minden földi jóval ellátni a kicsit, ez viszont óhatatlanul is a visszájára sülhet el. Egy idő után már lépni sem lehet a lakásban a használaton kívüli játékoktól, az egyáltalán nem is hordott ruhák pedig olykor már a szekrényben sem férnek el. Nem mellesleg a felesleges vásárlások miatt az ökológiai lábnyomunk is növekszik.

hirdetés

– Ez akkor is egy merőben új szokás. Hogyan érdemes kommunikálni a barátokkal, családdal, hogy érezzék a környezettudatosság fontosságát?

– Ez nagyon nehéz, nem tagadom, de kicsi lépésekben lehet haladni. Én személy szerint tudatos, minimalista anyukaként utánanézek azoknak a termékeknek, amiket megvásárolunk, és olyan termékeket keresek, amelyek fenntarthatóak és egyeznek a nevelési elveinkkel. Ezután kísérleteztem a családom körében. Eleinte valóban megsértődtek, de végül ők is belátták, nekik is könnyebb így. Miután náluk sikerem lett, úgy éreztem, másokat is szeretnék inspirálni. Így született meg a Csiriboo.

– A zöld szemlélet a kínálatban is megjelenik?

– Természetesen. Az ingyenesen használható Csiriboo felületén az ajándékötletek menüpontban olyan előszűrt termékötleteket találhatnak a szülők, melyek környezettudatos hazai kisvállalkozásoktól származnak. Partnereink termékei fenntartható gyártással, újrahasznosított, organikus és bioalapanyagokból készülnek, a minőséget és a tartósságot szem előtt tartva.

– Eddig hányan keresték fel a honlapjukat, hasznosnak találják, akik ide látogatnak?

– Januárban indultunk, azóta már több száz regisztrált felhasználónk van. Pár kattintással egy helyre gyűjthetők az ajándékötletek: használata pedig olyan egyszerű, hogy még a nagymamák is könnyen kiigazodnak rajta. A kezdeményezés erejét pedig jól mutatja, hogy már az indulás előtt támogatóra leltünk az Amerikai Nagykövetség AWE női vállalkozókat felkaroló programja jóvoltából.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés
Világrekord: 40 tonnás kamiont vezetett a születése óta vak magyar férfi
Karvai Sándor korábban motor, autó, busz és jetski volánja mögött is ült már, most több mint 1 kilométert tett meg a 480 lóerős kamionnal. Ráadásul egy jótékonysági akció keretében.

Link másolása

hirdetés

A 47 éves Karvai Sándor az aktív életet élő vakok között is külön kategóriát képvisel: akkora életöröm árad belőle és olyan kalandokban van része, ami a teljesen egészséges emberek jó részének sem adatik meg.

Több Guinness- és magyar rekord is fűződik a nevéhez, vezetett már utasokkal teli luxusbuszt a Hungaroringen, elektromos autót teljesen egyedül (csak telefonos segítséget kapott), raliban pedig országos bajnoki címet szerzett navigátorként.

Mindemellett rádióműsora is van, valamint rendszeresen tart érzékenyítő előadásokat iskolákban. Hitvallása, hogy minden nap egy ajándék, új lehetőségek és új dolgok várnak ránk – kizárt, hogy ne érhetne bennünket valami olyan impulzus, amiből töltekezhetünk.

„Mindig nagyra tartottam a kamionsofőröket és buszvezetőket, ha látónak születek, biztosan a két szakma valamelyikét választottam volna” – meséli. A busz után most a másik, régóta dédelgetett álma is megvalósult: beülhetett egy kamion volánja mögé.

Erre a Szekszárd melletti Őcsény repülőterén került sor, egy kamionos találkozó keretében. Az apropót egy jótékonysági akció is adta: egy izomsorvadásos kislány, Etessy Anett részére szerveztek gyűjtést, akinek a kezelése évente nagyjából 3 millió forintba kerül. Ezért merült fel, hogy Sándor rekordkísérletével irányítsanak nagyobb figyelmet az eseményre.

hirdetés
Navigátora ezúttal Fekete Róbert kamionsofőr volt, aki a vezetőülés mögött található ágyon ülve segítette. Több mint 1 kilométert tett meg a 40 tonnás, 480 lóerős, pótkocsival együtt 20 méter hosszú járművel. Többször kanyarodott, tolatott, sőt meg is fordult vele, 30 km/órás maximumsebességgel.

„Csodálatos érzés volt, ráadásul rájöttem, hogy minél nagyobb a jármű, annál könnyebb irányítani és uralni. Simán vállalnám a 24 órás versenyt is!” – teszi hozzá nevetve.

Videó a vezetésről:

A magyar rekordot már hitelesítették, de ha minden jól megy, Guinness-rekord is lesz belőle, mivel tudomása szerint a világon senki nem vezetett még kamiont vakon. A kitétel az volt, hogy a jármű hosszának háromszorosát vezesse le önállóan, ezt többszörösen túlteljesítette.

Sándor és felesége munkahelye, a Főkefe-Kézmű-Erfo felajánlott a jótékonysági akcióra egy kézzel készített labdát, ahhoz hasonlót, amit annak idején az Aranycsapat számára is készítettek. Mint mondja, ez plusz motivációt adott neki: ha az Aranycsapatnak sikerült azt a csodát elérnie, amit elértek, neki miért ne sikerülne? Így is történt, a labdát pedig egy Facebook-csoportban bocsátották licitre.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés
Magyaros sós töltött kürtőskalács az Év Strandétele
A verseny szervezői azt is elárulták, mi kerül a különleges finomságba.

Link másolása

hirdetés

A balatonboglári Bundi Bijó strandbüfé Bundi Nagyon magyaros sós töltött kürtőskalácsa nyerte meg az idei Év Strandétele versenyt - derült ki a megmérettetést nyolcadik alkalommal megrendező Balatoni Kör eredményhirdetésén csütörtökön, Balatonudvari fövenyesi strandján.

A győztes a mindig édesnek hitt kürtős kalács műfaját forradalmasítja sós változatokkal. Alapja egy kézműves, sós kürtőskalács, amelybe frissen kevert jégsaláta, madársaláta, rukkola, tepertőkocka, füstölt kolbászkocka, füstölt parasztsonka, színes koktélparadicsom, póréhagymacsíra, enyhén csípős paprikás szósz kerül.

A Bundi Bijó büfé új helyként elnyerte a Tork Év felfedezettje díját is.

Idén külön díjazták a büfé és a bisztró kategória legjobbját. Az utóbbi kategóriában a zamárdi Tiki Beach Malacfül salátája nyert, a bisztró a vegán túrógombócával elnyerte a Tork Essity Hungary innovációs és fenntarthatósági küldöndíját is.

A közlemény szerint a vega és vegán trend is tovább erősödött tavaly óta, így idén először a Balatoni Kör különdíjjal értékelte a legjobbat ebben a kategóriában is, amit a balatonaligai Tarow "Borsófőzi" Dim Sum vegán étele kapott: kókusztejes zöldborsófőzelék gyömbérrel, edameme babbal, illetve cukorborsóhéjjal, különleges feltéttel.

A verseny zsűrije zömmel gasztronómiai szakújságírókból áll, akikhez idén csatlakozott Wolf András séf is. A zsűri a tíz döntős helyen szerdán végig kóstolta a nevezett strandételeket, ennek alapján született meg az eredmény - írják.

hirdetés

Kardos Gábor, a verseny ötletgazdája szerint a balatoni strandgasztronómia minden eddiginél kreatívabb strandételekkel rukkolt elő, ami azt is jelzi, hogy a balatoni Beach Food műfaj egyre kiforrottabb.

Még több információt ITT találsz.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: