Valahol szexszel, máshol sztárokkal népszerűsítik a koronavírus elleni oltást
Míg Magyarországon leginkább Győrfi Pál hangján halljuk mindenhonnan az "oltasd be magad" szlogent, addig más nemzetek egész más módon bátorítanak mindenkit arra, hogy adassa be magának a koronavírus elleni vakcinát.
Spanyolországban például az emberek szívére próbálnak hatni: az oltást népszerűsítő reklámban egy nagymama látható, aki egyedül tengeti mindennapjait, a szórakozás is kimerül a sudokuban. Ám amint megkapja az oltást, ismét magához ölelheti unokáit és lányát. A vakcina tehát a család újraegyesülését jelenti - szól az üzenet.
Angliában ezzel szemben inkább a humort és az igazi nagyágyúkat dobják be: Elton John és Michael Caine szerepel az NHS vicces reklámjában. A legendás énekes egy castingon vesz részt, ám nem nyűgözi le színészi képességeivel a szervezőket, pedig még egy Michael Caine-utánzással is próbálkozik. Ezt követően megjelenik maga a színész is, aki már sokkal meggyőzőbben mondja el, hogy oltassák be magukat az emberek, hisz nem fáj.
Míg Eltonék az angol promóban szerepeltek, egy másik brit nemzeti kincs az olaszoknál segített be: Helen Mirren nyári flörtbe keveredik az oltás miatt. A háromperces zenés videóban a brit színésznő épp ráérősen gyomlálgat, amikor egy kabriós úriember útbaigazítást kér tőle. Amikor viszont megpillantja Mirren csupasz vállát a friss oltás helyével, olthatatlan szerelemre lobban, és hirtelen egy szerelmes videóklip kerekedik az egészből.
A franciák nem is franciák lennének, ha nem a romantikával promóznák az oltást: egy csókolózó pár képéhez azt írták, hogy a vakcinának igencsak vonzó mellékhatásai is lehetnek.
Today is International Kissing Day and for some reason all I can think of is this very French COVID vaccine advert. ? pic.twitter.com/qVKmUohUnZ
— Stephanie Liechtenstein ??? (@StLiechtenstein) July 6, 2021
A skótoknál a "tűrd fel az ingujjad"-szlogenre gyúrnak rá, a reklámban főleg fiatalok mutatják be szakszerűen a mozdulatot, és érvelnek amellett, miért is jó beoltottnak lenni.
Az új-zélandiak a többiekkel szemben sokkal harcosabbra vették a figurát, az oltást népszerűsítő reklámjuk valójában egy hosszú csataüvöltés, amelynek az a lényege, hogy most már végre elkapják és kitekerik a Covid nyakát.
A szingapúriak sem bízták a véletlenre a dolgot, és egy ismert színészüket, Gurmit Singh-t kérték fel, hogy egy nagyon színes-pörgős dalban mesélje el mindenkinek, miért is kell beoltatni magunkat. A meglepően informatív, angol nyelvű ének arra sürget mindenkit, hogy azonnal induljon beoltatni magát.