KULT
A Rovatból

Hiába szexel mással, Reese Witherspoon sem menti meg az Ashton Kutcherrel közös romkomot

Megnéztük az új Netflix-premiert és elszomorodtunk, pedig elvileg komédiát láttunk. Nálad vagy nálam?-kritika.

Link másolása

Nem kell őket bemutatni, mindkét hollywoodi A-listásnak megvolt a maga fénykora a zsánerben. Mi több, mindketten korrekt komikus színészek, Reese Witherspoon pedig a dráma műfajában is jeleskedett már nem egyszer. Sőt, A nyughatatlanban Johnny Chash szerelmének megformálásáért Oscar-díjat is kapott. Nekem civilben Ashton Kutcher alapjáraton egy szimpi pasas, aki még hiteles is volt a legtöbb romantikus vígjátékban, amit láttam, az Azok a 70-es évek show-ban pedig nyilván megtanulta a komikum alapjait: tud poént időzíteni és van ritmusérzéke. 

Alapjáraton tehát színészileg minden adott, hogy ők ketten egy jó könyv alapján egy stílusos vígjátékkal szórakoztassanak, de valami mégis félrement.

A Nálad vagy nálam? két főhőse, a Los Angelesben élő, egyedülálló anya (Witherspoon) és jóbarátja, a New Yorkban élő az egykori csajozógép (Kutcher) történetének megírásakor a forgatókönyvíróknak biztosan eszébe juthatott a Holiday vagy a Boldogító talán, sőt, sajnos egy csomó másik, ezeknél eredetibb romantikus vígjáték is. Az egyhetes lakáscsere a Holidayben volt alaphelyzet, A boldogító talán-ban pedig két jó kémiájú színész játszotta el, hogy olyan jó barátok, hogy nem akarják átlépni a határt.

Ez esetben azonban a kémia nem működik, és nemcsak azért, mert a film nagy részében nem találkoznak fizikailag a szereplőink, mert erre is volt jó példa: A ház a tónál egy kellemes, misztikus alaphelyzetbe ágyazott romantikus mozi volt, amiben Sandra Bullock és Keanu Reeves ugyan szintén nem sokat találkoztak, csak leveleztek, de forgatókönyvet és a rendezést  is átitatta az intelligencia. Ebben az esetben ez kevésbé mondható el.

Tehát: hősünk és hősnőnk egy hétig egymás kecójában töltik az időt, Witherspoon főleg a Nagy Almában próbál lelazulni és kezdeni magával valamit, mert egyébként túlfeszült-aggódós anya, Kucther figurája pedig addig nagyvonalúan vigyáz a tinisrác gyermekre L.A.-ben, és nagy felismerésekre jutnak egymással és önmagukkal kapcsolatban a kibillent helyzetben. Ami jó. Csak ne lenne annyira kimerítően sablonos... Ide jön egy síró smiley.

A zsánersablon egyébként sosem gond, vannak szabályok, amiket be lehet tartani, ha egy film például eredeti részletekkel, szellemes dialógusokkal tölti ki. Vagy meg lehet szegni, jól. A Nálad vagy nálam esetében azonban egyikről sincs szó, csak majd' két órán keresztül, számomra fájdalmas lassúsággal telik a filmbeli egy hét és kerülnek papíron egyre közelebb egymáshoz a főszereplők. Nincs egyetlen eredeti, nem kiszámítható jelenet sem, ilyenkor a néző visszasírja akár a Farelly-testvéreket vagy az Apatow-féle bátorságot, ha már az egyébként filmes szempontból kifejezetten kihívást jelentő romantikához nyúl egy alkotó.

Pedig valójában nem. Sem mi, sem ők nem tudunk/tudnak meg semmi érdemlegeset/mélyebbet egymásról azon kívül, amit az első húsz percben felrak a szkript, és bár van pár poén – a trailer pl. viccesebb és érdekesebb, mint a film –, de egy pillanatra sem éreztem, hogy ezeket az embereket meg akarnám ismerni. Nem érdekesek, nem furák eléggé, leginkább semmilyenek, halvány humorfaktorokkal. Hiába a fordulatok – pl. Witherspoon karaktere mással kavarodik össze –, ezek sem lepik meg a nézőt, inkább csak a „legyünk túl már rajta”-érzésünket erősítik.

Mindenki kilúgozott, recept alapján készült ebben a sikerreceptes Netflix-moziban, és csak remélni tudom, hogy a néző átlát a szitán, és inkább megnéz egy rendes klasszikust vagy egy ennél egyszerűen jobb mozit a műfajból.

Nem kell elhinni, hogy ez a maximum, amit egy romantikus vígjátékból ma nagy sztárokkal ki lehet hozni. Sőt, csodálkozva néztem, hogy egyik színész sem találja a helyét a kamera előtt: vagy suták, vagy hozzák a sokszor begyakorolt rutint. Kutchernek ez persze egy lehetőség lehet a visszakapaszkodásra a nagyjátékfilmes komfortzónájába, Witherspoontól azonban láttunk már ennél ezerszer árnyaltabb játékot. Az ördög Pradát visel írójának ez az első rendezése, Aline Brosh McKenna azonban olyan, mintha rágörcsölt volna mind az írásra, mind a rendezésre. Minden olyan „csinált” a filmben. Kár érte. 


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„A bicskei áldozatok elnézést kértek, végre, Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól” – Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiával jelentkezett
Teli van erős utalásokkal a humorista legújabb videója, amiben körülmetélik Gyöngyösi Mártont, és Karácsony Gergely is férfivá műtteti magát.

Link másolása

A régi idők Híradójának paródiájával jelentkezett Bödőcs Tibor. Az alig ötperces szösszenetben számos közéleti eseményt figurázott ki a népszerű humorista.

A humor azonban sok helyütt maró társadalomkritikát rejtett: szóba került többek között, hogy Szijjártó Péter Szergej Lavrovval együtt nevette ki az orosz börtönben meghalt Alekszej Navalnij nyitott koporsóját, hogy Orbán Viktor megtanította cipőfűzőt kötni Donald Trumpot vagy hogy a bicskei gyerekotthon áldozatai bocsánatot kértek – végre – Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól.

Ezen kívül a Vágó István-klón Bödőcs „beszámolt” arról is, hogy az amerikai nagykövetségen körülmetélték Gyöngyösi Mártont, hogy Magyar Péter eltávolíttatja Schmidt Mária-tetoválását a válláról, és megtudhattuk, hogy Karácsony Gergely férfivá műtteti magát.

A rövid videó végén, mintegy bónuszként, értesülhettünk a legújabb Rákay Philip-filmről is – ezúttal igen meglepő stílusban.

Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiája


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
95 éves lenne Audrey Hepburn, aki előre tudta, hogy meg fog halni
Az ikonikus angol-holland származású színésznő 1929-ben született és 1993-ban halt meg egy hospice házban. Kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Link másolása

Idén ünnepelné 95. születésnapját Audrey Hepburn, melynek apropóján a Blikk képgalériát közölt a híres színésznőről.

Audrey Hepburn sikeres modell is lehetett volna, ha fiatal nem happolják el a filmes szakemberek. Pályája elején modellkedésből és táncos szerepekből keresett pénzt, de 1948-ban kapta meg az első szerepét a Nederlands in zeven lessen című filmben.

Az '50-es években Angliában dolgozott, ahonann az Egyesült Államokba vezetett az útja, ahol az első világraszóló sikerét a Római vakációval szerezte. 1967-ben visszavonult a filmes szakmától, ám Steven Spielberg amerikai filmrendező felkérésére elvállalta később az Örökké című film egyik szerepét.

1992-ben derült ki, hogy vastagbélrákkal küzd. A diagnózist követően megműtötték, kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Egy hospice házban halt meg 1993. január 20-án.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Így tudta meg Kulka János, hogy a Nemzet Színésze lett – Máris sokan gratuláltak neki
A színészt egy kollégája hívta fel telefonon, és a bejelentéssel nagyon meglepte őt - árulta el Kulka János, aki nagyon köszönte a kitüntető címet.

Link másolása

Ahogy arról mi is beszámoltunk, Kulka Jánost választották a Nemzet Színészének a nemrégiben elhunyt Tordy Géza helyére.

A művészt az RTL Híradó kérdezte meg arról, honnan tudta meg a hírt:

Kulka János válasza:

"Molnár Piroska hívott, gratulált nekem. Nemzet Színésze vagy. Meglepődtem. Nagyon köszönöm, nagyon"

- árulta el a színész, majd hozzátette: sokan gratuláltak neki, sok sms-t és hívást kapott.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Premier: „Síneken guruló no-go zóna” – A négyes-hatos villamosról írt dalt a Bankrupt
Az utóbbi pár évben egymás után hozták ki a társadalomkritikus slágereket, most szerettek volna kicsit elszakadni a politikai témáktól, de csak félig sikerült.

Link másolása

A négyes-hatos villamos lenyűgöző élővilágát már-már Sir David Attenborough-t idéző aprólékossággal mutatja be a Bankrupt új slágere. Az Interrupters-féle lendületes, modern ska-punk vonalat képviselő szám refrénje garantáltan meg fog ragadni mindenkiben, aki kénytelen rendszeresen igénybe venni a körúti fegyencjárat szolgáltatásait.

A számhoz készült montázsvideó ezúttal a tömegközlekedési akciójelenetek tematikájára épül, és hogy minden igényt kielégítsenek, ehhez a számhoz is készült angol változat.

„Az elmúlt másfél évben sorozatban kihozott virális társadalomkritikus slágerek (Keresett a Feri, Viktorland, A hülyeség ára, Illiberal Holiday, Hol van a pénz?) után szerettünk volna kicsit elszakadni a politikai témáktól. De amikor realizáltuk, hogy pont az önkormányzati kampány közepére esik majd a megjelenés, muszáj volt ebbe is beletenni pár sort arról, hogy ígérhet bárki bármit, a négyes-hatos ilyen marad. És ha már így alakult, belekerült Budapest legádázabb ellensége is” – meséli a csapat frontembere, Sarkadi Balázs.

Négyes-Hatos:

Four-Six:

A zenekart legközelebb május 11-én Veszprémben, a Teremben, utána pedig június 1-én Budapesten, az Instantban lehet élőben megnézni.

A zseniális borító Vass Richárd munkája, a kiváló hangzásról pedig ezúttal is Botlik Mátyás (Grenma Stúdió) gondoskodott.


Link másolása
KÖVESS MINKET: