News here
hirdetés

HÍREK
A Rovatból
hirdetés

Magasan a Fidesz költötte a legtöbbet közösségi médiás hirdetésre az előválasztási kampányban

A kormánypárt és holdudvara majdnem másfélszer annyit költött erre a célra, mint az előválasztáson részt vevő politikai erők összesen.

Link másolása

hirdetés

Soha nem látott mennyiségben árasztották el a politikai hirdetések a közösségi médiát az ellenzéki előválasztás kampánya során - írja a Telex. A portál az előválasztás végéhez közeledve megvizsgálta, mely pártok, politikusok, szervezetek, illetve politikai elemzők és közszereplők költötték a legtöbb pénzt a közösségi médiában közzétett hirdetésekre szeptember 13. és október 12. között (ebben tehát benne van a szavazás első fordulója előtti hét, a teljes első forduló, a két forduló közötti időszak, illetve a második forduló eleje).

Számításaik szerint

a YouTube kasszájában ez alatt az egy hónap alatt 85,6 millió forintot, míg a Facebooknál 588,5 milliót hagytak magyar nyelvű politikai reklámokra. Ez összesen 674 millió forint, vagyis a magyar politika szereplői kb. napi 21 millió forintot költöttek erre a célra.

YouTube-hirdetésekre a Fidesz fizetett a legtöbbet, 29,5 millió forintot, míg ehhez képest a második helyen álló, Karácsony Gergely támogatásával megalakult 99 mozgalom 17 millió forintot. Márki-Zay Pétert viszont például a Jobbik, a Momentum, az LMP és a Párbeszéd is megelőzte, mivel ő "csak" 800 ezer forintot áldozott a videómegosztón közzétett reklámokra. A DK viszont még ennél is kevesebbet, "csupán" 500 ezret, amivel be sem kerültek a top 10-e. Összességében azonban a kormányoldal és az ellenzék nagyjából egyenlően költött YouTube-hirdetésekre.

A Facebookon közzétett hirdetésekben viszont brutális a kormányoldal fölénye: csak a Fidesz központi Facebook-oldalán megosztott hirdetésekre 89,2 millió forint ment el, a Magyarország Kormánya Facebook-oldal esetében 30,9 millió forintot költöttek, emellett pedig a kormányközeli Megafon Központ összesen 132 millió forintot fordított erre a célra több Facebook-oldalon keresztül. Karácsony Gergely 61,2 millió forintot fizetett hirdetésekre, míg az őt támogató Ezalényeg nevű baloldali propagandaoldal-hálózat összesen 38,3 millió forintot. Dobrev Klára 31,4 millió forinttal csak az ötödik a top 10-es listán, Márki-Zay Péter pedig benne sincs.

Összesen a kormányoldal 369 millió forintot ölt a YouTube- és Facebook-hirdetésekbe, az ellenzék pedig 262 milliót. Vagyis a Fidesz és holdudvara majdnem másfélszer annyit költött politikai hirdetésre a közösségi médiában az előválasztási kampány alatt, mint az előválasztáson részt vevő politikai erők összesen.

A Karácsony Gergelyt támogató hirdetések összköltsége 151 millió forintra rúg, ezzel szemben Dobrev Kláráék például csak 57 milliót költöttek erre a célra, Márki-Zay Péterék pedig ennél is kevesebbet, csupán 3,7 milliót. Az előválasztás első fordulójában utolsóként végzett miniszterelnök-jelölt, Fekete-Győr András népszerűsítésére 24 millió ment el, Jakab Péter kampányára pedig 17 millió.

hirdetés



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
HÍREK
Élet és halál között lebeg az Operettszínház fiatal balerinája, aki súlyosan megsérült a házomlásban
Nikolett súlyos koponyasérülést szenvedett, és károsodott a gerince is.

Link másolása

hirdetés

Az utcára omlott hétfőn délelőtt a Jókai utca 1. szám alatti épület beépítés alatt álló tetőterének egy része.

A balesetben négyen megsérültek,

több parkoló jármű összetört.

Később az is kiderült, hogy az egyik sérült az Operettszínház egyik balerinája, aki épp a színházba tartott párjával, Benjaminnal, amikor a tragédia történt.

A férfi azt mondta, hogy hatalmas robajt hallott, utána pedig hiába szólítgatta Nikolettet, válasz nem érkezett. A nagy porfelhőtől egy ideig semmit sem látott, aztán a törmelékek között megpillantotta a lányt, akihez azonnal mentőt hívott.

hirdetés

A Bors úgy tudja, hogy

Nikolett súlyos koponyasérülést szenvedett, és erősen károsodott a gerince is.

„Az orvosi csapat döntése értelmében először Niki koponyáján végezték el a szükséges beavatkozásokat, a gerincműtétre csak előbbi eredményessége esetén kerülhet sor. Jelenleg sajnos élet és halál között lebeg, de reménykedünk a mielőbbi felépülésében” – mondta a lapnak a lány egyik barátja.

Apáti Bence, az operettszínház balettigazgatója a Karc FM-en kedden arra kért mindenkit, hogy mondjon el egy imát a balerináért, akit

több főszerepben is lehetett látni, többek között a Diótörőben is.

A Budapesti Operettszínház főigazgatójának kérésére délután imaláncot indítanak a Mária Rádióban, amelynek során minden nap a hallgatókkal együtt imádkoznak a fiatal táncművész gyógyulásáért.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
A Rovatból
hirdetés
Itt a Belügyminisztérium válasza a tanárok követeléseire
Nagyobb béremelés akkor lehetséges, ha gazdaság jobban teljesít, az óraszámcsökkenés nem reális – írta Pintér Sándor minisztériuma a szakszervezeteknek.

Link másolása

hirdetés

A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ), valamint a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) tavaly októberben alakított közös sztrájkbizottságot. A sztrájktárgyalásokat júniusban nyitották újra, és a szakszervezetek továbbra is lényegében két dolgot szeretnének elérni:

  • a kormány által ajánlott 10 százalékon felül a tanárok garantált illetménye további 45 százalékkal emelkedjen,
  • a kötelező óraszámuk pedig heti 22 órára csökkenjen.
  • A követeléseikkel kapcsolatban a Belügyminisztérium levélben fejtette ki az álláspontját – a dokumentumot a Telex tette közzé szerdán. (Az új kormányban a közoktatás a Pintér Sándor vezette belügyi tárcához került.)

    A béremeléssel kapcsolatban azt írták, hogy a következő két évben is további legalább 10-10 százalékos béremelésre kerülhet sor,

    „ennél nagyobb mértékű emelés is lehetséges, amennyiben a gazdaság jól teljesít”.

    „A következő bérfejlesztési lépés ütemezése az Európai Bizottsággal folytatott megállapodástól is függ, a tárgyalások ennek érdekében folyamatban vannak, a Kormány érdeke is az, hogy ezek mielőbb lezárásra kerüljenek” – írta a belügyi tárca.

    Az óraszám-csökkentés a Belügyminisztérium szerint „jelen helyzetben nem tekinthető reálisnak”.

    „Arra kell törekednünk, hogy a 22-26 óra közötti szabályozás szerinti óraterhelés az alsó érték felé mozduljon el, a szabályozás ugyanakkor az intézmények humánerőforrás-gazdálkodását teszi rugalmasabbá” – fejtette ki levelében a BM, és azt is hozzátették: azzal egyetértenek, hogy akik a többiekhez képest magasabb óraszámot és túlórát vállalnak, magasabb juttatásban részesüljenek.

    hirdetés


    hirdetés
    Link másolása
    KÖVESS MINKET:


    hirdetés
    HÍREK
    Igazi gazdasági csodának számít Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília közös médiacége
    A nyolcfős, szerény látogatottságú oldaluk tavaly 1,5 milliárd forintos bevételt ért el, ebből pedig 1,3 milliárd forint volt a profit.

    Link másolása

    hirdetés

    Igazi gazdasági csodának számít Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília médiacége, amely tavaly 85 százalékos profitrátát ért el. A 24.hu cikke szerint a twn.hu nevű bulvároldalt üzemeltető Top News Hungary Kft. tavaly

    több mint 1,56 milliárd forintnyi árbevételt ért el, ebből pedig a nyereség 1,33 milliárd forint volt,

    amit a tulajdonosok május végén kiutaltak maguknak osztalékként.

    A lap szerint ez kiugró eredménynek számít a magyar médiapiacon, ahol a nagy és sikeres médiacégek is mindössze 10-20 százalékos profitrátát tudnak elérni.

    A twn.hu pedig az olvasottság alapján nem tűnik jelentős tényezőnek: tavaly a legjobb hónapban az átlagos napi látógatószám 11 ezer volt, a legrosszabb pedig 4500.

    Ez a teljesítmény rendre valahol a 150. és a 250. hely közti eredményhez volt elegendő a hazai portálok versenyében.

    A leglátogatottabb hazai női portálok közé tartozó femcafe.hu, amelynek a twn.hu-hoz képest a napi látogatószáma sokszoros, 1,25 milliárdos bevétel mellett 637 milliós profitot hozott. Ez is kiugró, ötven százalékos profitrátát jelent, de még így is elmarad a Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília által jegyzet oldal eredményénél.

    hirdetés

    Az eredményességük ráadásul az elmúlt években folyamatosan nőtt is: 2019-ben még 61 százalékos volt, 2020-ban már 82,5 százalékos, tavaly pedig 85 százalékos lett.

    Mindezeket az eredményeket pedig úgy érték el, hogy

    a cégnek mindössze nyolc alkalmazottja van, és a portál impresszumában nemcsak a szerzőket nem lehet megtalálni, de még a főszerkesztőt sem tüntették fel.

    A lap megkereste a Top News Hungary Kft., hogy megtudják, mi a különleges sikerük titka, de hetek óta nem kaptak a választ a kérdéseikre.

    hirdetés
    Link másolása
    KÖVESS MINKET:


    hirdetés
    HÍREK
    Fontos bejelentést tett Joe Biden a NATO-csúcson
    Az amerikai erők Spanyolországban, Lengyelországban, Romániában, a balti államokban, az Egyesült Királyságban, Németország és Olaszországban is növelni fogják jelenlétüket.

    Link másolása

    hirdetés

    Jelentősen megnöveli katonai jelenlétét Európában az Egyesült Államok - jelentette be Joe Biden amerikai elnök a NATO madridi csúcstalálkozóján.

    "Szövetségeseinkkel együtt biztosítani fogjuk, hogy a NATO készen álljon minden földi, tengeri vagy légi fenyegetés kezelésére"

    - jelentette ki.

    Az amerikai erők Spanyolországban, Lengyelországban, Romániában, a balti államokban, az Egyesült Királyságban, Németország és Olaszországban is növelni fogják jelenlétüket.


    hirdetés
    Link másolása
    KÖVESS MINKET: