Felújították, majd egy hét múlva műszaki okok miatt bezárták a velencei vasútállomás mosdóját
A Magyar Közlekedési Klub szerint már egy hónapja nem lehet használni a velencei vasútállomás mosdóját, amely nem sokkal korábban újult meg. A Facebook-oldalukon azt írták, hogy az illemhely mindössze egy hétig volt nyitva, majd „műszaki okokra” hivatkozva bezárták, vette észre az Index.
A bejegyzésben Lázár János építési és közlekedési minisztert is megszólították, és több pontban is bírálták a korábban bejelentett közlekedési tervét. A tíz vállalás között szerepelt az is, hogy felújítják az összes vasútállomási mosdót. A Klub ezzel kapcsolatban azt írta: a klímás pótlóbuszokra vonatkozó kijelentés „hasonló butaságnak” tűnik, mint a mosdófelújításokra tett ígéret, mivel szerintük Velencén a felújított illemhely gyorsan használhatatlanná vált.
Lázár János januárban, a Közlekedésinfó című sajtótájékoztatón jelentette be, hogy
Az utasok ezeket az érvényes jeggyel vagy bérlettel ingyenesen használhatják majd, és a MÁV Plusz applikációban beléptetési funkció is lesz.
A Magyar Közlekedési Klub szerint nem mindenhol a mosdók állapota a probléma, hanem sok helyen egyáltalán nincs is illemhely. Példaként említették Kőbánya alsót és Aquincumot, valamint több regionális vonalat, ahol az 1950-es évekből származó pottyantós vécék vannak, amelyeket nem lehet egyszerűen felújítani. Új egységekre lenne szükség, amihez közmű, tervezés és engedély is kell.
Azt is megjegyezték, hogy az elmúlt 15 évben több állomáson is történtek felújítások, sokszor uniós projektek keretében. Ahol mégis rossz állapotban vannak a mosdók, ott jellemzően maga az épület is elhanyagolt – például Rákosrendezőn.
A Klub szerint egy részletes szabályrendszert kellett volna kidolgozni arról, hogy hol és mekkora utasmosdóra van szükség. Úgy fogalmaztak: „Nem világos persze az sem, hogy honnan kerít a MÁV pénzt és építőipari kapacitást értelmes munkavégzéshez ennyire rövid idő alatt mindenfajta valódi tervezés és előkészítés nélkül”.
A szervezet a klímás buszokra vonatkozó vállalást is megkérdőjelezte. Lázár János korábban azt mondta, hogy a nyári csúcsidőszakban legalább 200 busz egészíti ki vagy helyettesíti a legnépszerűbb vonatokat. A jegyeken feltüntetik, hogy a jármű rendelkezik-e klímával, és ezt a menetrendben is jelezni fogják. Ha nincs klímás vonat az adott viszonylaton, akkor a MÁV-csoport klímás buszt biztosít az utasoknak.
A velencei vasútállomás mosdójáról készült fotót itt lehet megnézni: