KULT
A Rovatból

Sztárban sztár leszek: Kiakadtak Tóth Gabiék Majkára, de nem volt rá semmi okuk

A zsűri hölgytagjai nehezen viselték, amikor a versenyzők sorra Majkát választották, Pápai Joci pedig köpött, ezért büntetésből el kellett vinnie egy rossz énekest a csapatába.

Link másolása

A Voice árnyékában elindult a Sztárban sztár leszek 4. évada is. Az első adásról (nem) sajnos lemaradtam, de most bekapcsolódok a buliba, mert hát valamiből élni kell, és még mindig jobb, mint tanárnak lenni.

Az adás a mesterek tollászkodásával indult. Ebből a kis szegmensből megtudhattuk, hogy Pápai Joci immár nem Bruce Leevel azonosul, hanem a Fekete párduccal, de abból is a hölgyverzióval, Letitia Wrighttal, mert ő kecsesebben mozog.

Vigyázz, Joci, ebből fólia lesz!

Ez amúgy rossz hír az első versenyzőnek, aki éppen azért, mivel Joci = Bruce Lee, a Kungfu Fighting című dallal készült, s koreográfiájában a kungfut ötvözte a diszkómozgással.

El kell ismerni, hogy Szabolcs nagyon komolyan vette a dolgot, ami becsülendő. Akár jó is lehetett volna. De nem lett az. Mindig szomorú látni, amikor a tehetségtelenség szorgalommal párosul. Egy házibulin mondjuk, akár sikere is lehet, de a jó csajok onnan sem vele fognak távozni a végén.

Amúgy aranyos srác, lehet, a humorvonalon még lenne is keresni valója. Majkát elvitte a bulivonat, és nagy igent mondott. Ezzel egyedül maradt, kicsit meg is ijedt, de jó képet vágott a dologhoz. Legalább lesz kit kiszórni a folytatásban.

Jöttek az imitátorok egy blokkba rendezve. „Miss Monroe” esetében nem kell magyarázni, kit utánozott. De volt itt Paul Stanley a Kissből, Ed Sheeran és magyar Katy Perry. Utóbbi úgy érezte, előnyben van, mert volt már, hogy az utcán összekeverték az énekesnővel – csak reménykedni lehetett, hogy mindehhez hangja is van, bár még akkor is ott a kérdés: mi lesz, ha továbbjut, és nem Katy Perryt kell utánoznia?

Sosem tudjuk meg, mert hát énekelni, azt pont nem tud. Egyik sem.

Bár Miss Monroe-t annyiból megvédeném, hogy pusztán a hangi adottságai alapján alighanem Marilyn Monroe sem vitte volna sokra.

Következett Kapitány Evelin az Éneklő Barbie, aki alakformáló szépségszalonban dolgozik, mellette szállodákban énekel.

A rózsaszín körítés után nem ért meglepetésként, hogy Meghan Trainort énekelt. Meggyőzte a zsűrit, végül Köllő Babett és Majka csatázott érte, de az ózdi rapper visszalépett. Eveiln nem szomorkodott emiatt.

A 31 éves Ványay Balázs metálban utazik, félő volt, hogy szabadon szerető Tóth Gabinak elő kell kapnia a rózsafüzért, hogy elhárítsa a dark metal rontását.

Az Úristent adta elő metál változatban, amiről el kell ismernem, tök jó poén, de hát ezzel nem lehet végigtolni egy ilyen műsort. Majka egy meglepő fordulattal leintette az előadást, de adott egy igent Balázsnak, mert a hörgés jó volt.

Valmar vonalon mentünk tovább. Gabi szeretett volna már egy jó férfiéneklést, de nem adatott meg neki, legalábbis egyelőre. Egymás után jöttek a nem jó értelemben vicces produkciók. Stílszerűen hívhatnánk Úristen! blokknak is.

Karapancsef Kristóf Mezőtúrról jött, ezért már önmagában is drukkoltam neki, mert ehhez a városkához kötnek emlékek. (Fun fact: nem tudom, emlékeztek-e még a Való Világból Okira, ő is mezőtúri volt).

Nem sok jót ígért, hogy ő is Valmarral készült, még a bajszát is megnövesztette, hogy jobban hasonlítson Marics Petire. Persze a műsor dramaturgiájából sejteni lehetett, hogy a sok borzasztó verzió után most egy jó következik.

Egyébként ezzel a hanggal egy Lovasi András-utánzást is el tudnék képzelni. Csak mondom, hátha olvassák a cikket a műsor szerkesztői, vagy Majka, akihez végül is Kristóf került.

Az mindig jó jel, ha jön egy szimpatikus fiatal, aki nem azt mondja, hogy ő a legjobb, és győzni jött, hanem bevallja, tele van kétségekkel. A 28 éves Daróczi Bencéről kiderült, hogy jól énekel, és van helye a színpadon. Gabinak és Babettnek nagyon bejött, olyan szempontból is, ami nálam érthető okokból nem játszik. Majka nagyon megkritizálta, ezek után meglepetésként hatott, hogy Bence mégis Petit választotta.

Következett egy jobb produkciókból álló egyveleg, az volt a közös pont, hogy mindenki Majkánál kötött ki. Közülük az érdekesebb Becz Bernadettről kiderült, hogy Gábor Márkó barátnője, de szerintem nem ezért fogunk emlékezni rá.

Úgy látszik, már a tehetségkutatók sem lehetnek meg valóságshow-szereplők nélkül. Ezúttal Money or Love Aidenre osztották ezt a szerepet. Ő is rappel készült. Akik olvassák a cikkeimet, tudhatják, hogy amúgy sem vagyok híve a rapnek egy énekes tehetségkutatóban, de

végképp nem értem, miben reménykednek egy olyan műsorban, ahol az a lényeg, hogy minden adásban más stílusban kell énekelni, ráadásul hangutánzással.

Ettől függetlenül el kell ismerni, jól tolta, csak nem látok benne perspektívát a Sztárban sztár leszekben. Majd Majka kitalálja, mert hogy Aiden is őt választotta.

Vicces volt Tóth Gabi és Babett kifakadása Petire, amiért egymás után viszi el a jó versenyzőket, pedig hát Majka közel sem adta elő magát olyan erőszakosan, ahogy Gabi szokta, többnyire a játékosok választották őt. Még azok is, akik nem is jöttek be neki annyira.

Mindig vannak visszatérők is. Oláh Vivien tavaly a középdöntőben esett ki, ahol Ava Maxként énekelte a Kings & Queenst, de Tóth Gabi végül hazaküldte. Ezúttal Nettától hozta a „Toyt” és lehengerelt mindenkit. Ismét Gabihoz került, ami nem egészen értem, miért jó neki, de hátha ezúttal minden más lesz.

Tóth Gabi kezdeményezesére a mesterek kitaláltak egy challenge-et: vicces produkció alatt vizet vesznek a szájukba. Aki nem bírja ki anélkül, hogy kiköpje, annak el kell vinnie a vicces versenyzőt. Hamarosan ki is próbálhatták Zita produkciója alatt, aki a Clean Bandittól a Symphonyt… hát nem énekelte, sokkal inkább vinnyogta. Végül nehezen, de mindenki benntartotta a vizet, úgyhogy Zita hazament.

Természetesen most sorban következtek a vizes challenge-produkciók.

Az 52 éves Császár Péter Schubert Ave Mariáját énekelte. Szomorú, temetői hangulatot ígért, és nem hazudott. Pápai Joci ezzel kapcsolatban bevallotta, hogy egyszer sikerült rossz temetésre mennie, a végén jött rá, hogy nem is ismeri az elhunytat.

A produkcióhoz csak annyit, hogy képzeljék el Vásáry Andrét, amikor rosszul énekel. Tóth Gabi, Joci és Babett is elbukta a challenge-et, de mivel Joci köpött elsőként, el kellett vinnie Pétert egy körre.

Katika nagy bulit csinált a stúdióban Nótár Mary Csiga bigájával. Az enyhén szólva narcisztikus asszonyság sajnos háromszor állt sorba önbizalomért, ezért már nem ért oda, ahol az énektudást és a hangot osztották. Kati addig nem volt hajlandó távozni a színpadról, amíg valaki el nem viszi, úgyhogy Joci lekísérte.

Váradi Jánosnak már több videója is van a neten, de a Covid áthúzta a számításait, és jelenleg raktárosként dolgozik. Egy Duncan Laurence dallal érkezett, és lehengerelte a mestereket és a nézőket. Természetesen négy igent kapott, végül Jocit választotta.

A Sztárban sztár leszek eddig körülbelül ugyanazt hozza, amit eddig, és csodákat nem is várok tőle, de legalább szórakoztató. A vasárnapi adásra várható a nagy balhé Majka és az őt melegebb tájakra elküldő Rugós Beke között, hát nagyon izgi lesz, nézzük együtt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Horváth László
A Soproni Petőfi Színház színésze Radványi Géza klasszikusában, a Valahol Európában című filmben is szerepelt.
Fotó: Pixabay - szmo.hu
2024. május 14.


Link másolása

Május nyolcadikán elhunyt Horváth László, tudatta az MTI-vel fia, Horváth Tamás.

„Búcsúzunk Kuksitól, a Valahol Európában című film egyik kedvenc karakterétől”

– írják a közleményben.

Horváth László 1940-ben született Budapesten, majd Radványi Géza rendező fedezte fel, ezután pedig számos magyar filmben szerepelt.

1956 után Münchenbe emigrált, reklámfilmeket készített és rendezőasszisztensként dolgozott. 1980-ban hazajött Magyarországra, és élete utolsó éveiben a Soproni Petőfi Színházban dolgozott.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Kórházba került Jordán Tamás
A Nemzet Színésze mindenkit megnyugtatott: a probléma gyógyítható és szerencsére nem is súlyos. Hamarosan újra színpadra is áll.

Link másolása

Kórházi kezelésre szorul Jordán Tamás. A Nemzet Színésze azonban a Blikknek azt mondta, hogy már sokkal jobban van, és hamarosan újra színpadra áll.

Jordán eddig szinte minden nemzet színésze választáson részt vett. A Blikk szerint ezért is volt feltűnő, hogy nem volt ott május 3-án a Nemzeti Színházban, amikor a testület Kulka Jánosnak szavazta meg a címet.

„Kórházba kerültem egy kisebb beavatkozás miatt, amiről bővebben nem szeretnék beszélni. Annyit viszont mindenki megnyugtatására elárulhatok, hogy nem baleset ért, a probléma gyógyítható és szerencsére nem is súlyos. Hála Istennek, már sokkal jobban vagyok. Ha minden jól megy, vasárnap már otthon lehetek, hamarosan pedig újra színpadra állhatok”

- mondta a lapnak Jordán Tamás. Mint kiderült, a színésznek már egy április végi előadását is le kellett mondania.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
„Úgy látom magam, mint a Titanic zenekara” – Pályaelhagyó és maradó tanárok mesélték el történeteiket egy rendhagyó színdarabban
A Stereo Akt alkotócsoport darabjában összesen 11 volt vagy jelenlegi pedagógus szólalt meg, a végén pedig a közönség bevonásával ötleteltek arról, hogyan lehetne jobbá tenni az oktatást.

Link másolása

„2023. november 30. óta nem vagyok többé tanár, legalábbis a jog szerint. De a mai napig teljesen idegennek hat ez a félmondat: pont annyira képtelenül hangzik, mintha azt mondanám, nem vagyok többé anya, vagy nem vagyok többé ember.”

„2019 februárjában mondtam fel. Másnap elköszöntem édesanyámtól, akinél addig laktam, mert a keresetem egészét elvitte volna egy albérlet plusz az étkezés ára.

Budapestre költöztem, elmentem egy személyes interjúra, ahol elém tettek egy szerződést a tanári fizetésem háromszorosáért. Még olvasgattam a papírokat, amikor felhívott egy másik hely, és amikor elmondtam, hol vagyok, a korábbi bérem négyszeresét ajánlották.”

„Alapvetően minden rendben. Aztán egyszer csak meglátod a Facebookon, hogy a szintén felmondott magyartanár ismerősöd és szépséges Szabó Magda-verset posztol, és hirtelen kiesik a laptop a kezedből. Nem kellene neki folyamatosan versek és gyerekek között lennie? És az hogy lehet, hogy a legbölcsebb, legkorrektebb töritanár szoftvertesztelést tanul?”

A kőbányai Wesley János Általános Iskola egyik tantermében ezúttal felnőttek ülnek – némán, komor arccal hallgatják a hangszóróból visszhangzó mondatokat.

A Stereo Akt csapata a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében vitte (rendhagyó) színpadra a Miután felmondtam / Miután maradtam című darabot, amely pályaelhagyó, illetve minden nehézség ellenére is kitartó tanárok történeteit mutatja be.

Alapja a Miután felmondtam blog, amelyet 2023 év elején alapított két érintett pedagógus, Sikoparija Lujza és Kovács Éva. Céljuk az volt, hogy a nagyközönség számára is bemutassák a személyes sorsokat és drámákat, amelyek egy-egy ilyen döntés mögött húzódnak.

„Eleinte a blog írásaiból indultunk ki, de hamar rájöttünk, hogy szükség van az érem másik oldalára is: azoknak a pedagógusoknak a történeteire, akik a pályán maradtak, és minden kritikusságukkal együtt belülről folytatják az ellenállást”

– meséli Boross Martin rendező, művészeti vezető, akin kívül egy dramaturg és két drámainstruktor vett még részt a koncepció kidolgozásában.

A cél Boross szerint az volt, hogy a megszólalók az ország különböző pontjairól, a közoktatás különböző szakaszaiból, mozaikként kiadjanak egy rendszerszintű problémát. A blog szerkesztői is elküldték a saját kedvenceiket, ezekből választottak ki hatot. A maradók pedig ismerősi körből vagy ajánlás útján kerültek ki, illetve olyan is akadt, aki korábban már megszólalt a témában, és egy interjújának köszönhetően kérték fel.

Boross Martin

Sikoparija Lujza

A közönséget az előadás elején két részre osztották, az egyik csapat a pályaelhagyók, a másik pedig a maradók történeteit hallgatta meg először. A helyszín és az előadásmód is szimbolikus volt: a pályaelhagyóknak csak a hangját lehetett hallani, míg a maradók – egy kivétellel, aki épp táborozott az osztályával – személyesen is ott voltak. Ők viszont egy már nem használt, elhagyatott és lepusztult iskolaépületben beszéltek pár száz méterrel arrébb a motivációikról és belső vívódásaikról.

„A nulladik szülőin el fogom mondani a leendő osztályom szüleinek, hogy 3+2 éves szerződést kötök az osztállyal, 10. évfolyam végén felmondási opcióval. Ha a harmadik év végén úgy állnak a dolgok, hogy nem tudom többé a szakmai hitelemet és a nevemet adni ahhoz, ami az iskolában zajlik, ki fogok lépni a rendszerből”

– szögezte le az elsőként kiálló Horváth András, a kőbányai Szent László Gimnázium matematika-fizika szakos tanára. Hozzátette: nagyon nem szeretné, de elkerülhetetlennek látja, hogy ez előbb-utóbb meg fog történni.

Horváth András

Szilágyi Kitty

Egy soproni egyházi iskola tanára, Keresztény Dorka a rendszeren belüli lázadás taktikáját választotta. „A fénymásolási limitemet arra használom az iskolában, hogy a könyvekből véletlenül kifelejtett múveket pótoljam. Belülről bomlasztom a rendszert: József Attilával, kortárs irodalommal, színházzal” – fogalmazott, hozzátéve: „Mi van velünk, akik maradtunk? Összekapaszkodtunk, mert világossá vált számunkra, hogy magunkon kivül másra nem számíthatunk.”

Varga Sándor az Eötvös József Gimnáziumból azzal kezdte, több mint 30 éve tanító mestertanárként a pályája csúcsán van, a polgári engedetlenségi akcióba inkább a fiatalabb kollégáival vállalt szolidaritás miatt szállt be.

„A státusztörvényt végig sem olvastam, nem érdekelt különösebben, én csak tanítani akartam. Természetesen nekem is el kellett számolnom a lelkiismeretemmel, például a diákjaim és a gyermekeim előtt. Azt mondtam nekik, hogy úgy látom magam, mint a Titanic zenekara: addig játszom, ameddig hagynak.”

Szilágyi Kitty óvodapedagógus, civil aktivista pedig szinte a sírás határán mesélte: eleinte abban bízott, hogy képes lesz a rendszer hiányosságait kiküszöbölni, és megadni mindent a gyerekeknek, amire szükségük van. Aztán elvették tőlük a lehetőséget, hogy dönthessenek arról, ki léphet iskolába, és olyanok kezébe adták, akik még csak nem is találkoztak a gyerekekekkel.

„Sikerült az intézményvezetői államvizsgám, másnap pedig Novák Katalin aláírta a státusztörvényt. És akkor tudtam, hogy intézményvezető már nem leszek.”

A történetmesélő részhez szerettek volna hozzátenni még valamit a végére, hogy a nézők is aktív alkotóivá váljanak az élmények, illetve ne szomorú, frusztrált hangulatban távozzanak, hanem legyen egy konstruktív része is az estének.

A két részre osztott közönség ezért egy harmadik helyszínen újraegyesült, ahol kisebb csoportokba rendeződtek, majd egy-egy padot körbeülve próbálták megválaszolni az alábbi kérdéseket:

  • Mi garantálhatja, hogy jó tanárok dolgozzanak az iskolában?
  • Mit szeretnénk, hogy egy diák megtapasztaljon az iskolában?
  • Mit jelent a társadalom számára az oktatás? (Jelenlegi/ideális állapot)

A keretet ehhez egy elképzelt iskolai évzáró külsőségei biztosították, élen egy teljesen fogalmatlan “tankerületi vezető” – valójában a darab egyetlen színész szereplője – videós bejelentkezésével, aki beszédében zseniálisan hozta azt a közhelyparádét, ami (sajnos) gyakorlatilag bármelyik valódi ünnepségen elhangozhatott volna.

Az előadást egyelőre a most lezajlott két alkalomra tervezték, de mivel mindkét este hetekkel hamarabb telt házas lett, nem kizárt, hogy ősszel újabb előadásokra is sor kerül majd.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
59 éves korában elhunyt Jantyik Csaba, az Operettszínház színművésze
A színművész Shakespeare-, Molière-, Schiller-főszerepek mellett modern klasszikusokat is alakított.

Link másolása

Hosszan tartó betegség után 59 évesen elhunyt Jantyik Csaba színművész, a Budapesti Operettszínház társulatának tagja – közölte Facebook-oldalán az Operettszínház.

„Mély fájdalommal tudatjuk, hogy tegnap éjszaka hosszan tartó betegség után 59 éves korában elhunyt Jantyik Csaba színművész, társulatunk tagja”

– írták.

Jantyik Csaba 1964. július 30-án született Békésen. Szentesen a Horváth Mihály Gimnáziumban érettségizett irodalmi-drámai szakon 1982-ben, majd felvételt nyert a Színház- és Filmművészeti Főiskola színész szakára, Horvai István–Kapás Dezső osztályába. Diplomáját 1987-ben vette át – írja a Fidelio. Számos nívódíj mellett kitüntették a Debrecen Kultúrájáért díjjal.

2001-ben az Operettszínházhoz szerződött, ahol A muzsika hangja című világhírű musicalben Von Trapp kapitányt alakította először a budapesti közönség előtt. Fontosabb szerepei az intézményben: Kánkán (Aristide), West Side Story (Schrank), Mária főhadnagy (Kossuth Lajos), Lili bárónő (Malomszeghy báró), Menyasszonytánc (Rabbi), Abigél (Torma Gedeon), Szentivánéji álom (Theseus), Viktória (Webster), Rebecca (Julyan ezredes), János vitéz (A francia király), Hegedűs a háztetőn (Kocsmáros), Jekyll és Hyde (Apa, Lord Savage).

Jantyik Csabát a Budapesti Operettszínház saját halottjának tekinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET: