News here
hirdetés

FELFEDEZŐ

10 gyakori szokás, ami káros az egészségre

El se hinnéd, mennyi ártalmatlannak tűnő hétköznapi szokás árthat hosszútávon az egészségednek. Összeszedtük, mikre figyelj oda, hogy egészségesebb legyél.

Link másolása

hirdetés

Ha egészségkárosító szokásokról van szó, a legtöbb embernek a gyors kaja, a dohányzás és az alkoholfogyasztás ugrik be, pedig ezeken túl is sajnos nagyon sok olyan, elsőre akár ártalmatlannak tűnő szokás van, amelyre ha nem figyelünk, hosszútávon egészségkárosító lehet.

Lefekvés előtti nagy lakomázás

Ugye ismered azt a mondást, hogy lefekvés előtt ne egyél? A szabály nem csak a fogyókúrázókra érvényes. Sajnos sokan a rohanó hétköznapokban megfeledkeznek az étkezésekről, jövet-menet bekapnak egy-egy falatot, majd egy kiadós vacsora után bedőlnek az ágyba. A szakértők szerint azonban lefekvés előtt két-három órával kerüljük az evést. Ilyenkor is részesítsük előnyben inkább a könnyed fogásokat, ugyanis nem egészséges tele hassal ágyba bújni, arról nem is beszélve, hogy ilyenkor gyakrabban álmodhatunk rosszat.

Túl gyorsan eszel

Ismerjük az érzést: gyors reggeli a metrón, gyors ebéd két megbeszélés között, vacsora a kedvenc sorozat nézése közben. A vizsgálatok azonban azt mutatják, hogy az ilyen rapid étkezések egészségügyi problémákat okozhatnak. Aki gyorsan eszik, általában túleszi magát, mivel körülbelül 20 percbe telik, mire az agyunk jelzi a testünknek, hogy kezd tele lenni. Emiatt könnyen kialakulhat súlynövekedés, amely növeli a szívbetegség, stroke és cukorbetegség kockázatát is.

hirdetés

Túl kevés víz ivása

Ez a probléma gyakoribb, mint gondolnánk. Sokan hajlamosak elfeledkezni a folyadékfogyasztásról, pedig a szervezetnek szüksége van vízre. Ha kevés vizet iszol, könnyen megfájdulhat a fejed is, mely a dehidratáció jele. Alapvetően a napi minimum folyadékbevitel 2 liter kell, hogy legyen, de például, ha sokat mozogsz vagy nyáron izzadsz, akkor ennél több is szükséges lehet.

Túl sok sót szórsz mindenre

A gyerekmese szerint a só nélkül az életünk íztelen és unalmas lesz, ugyanakkor itt is a kulcs a mértékletességen van. Ha mindent túlsózunk, az emeli a vérnyomást és tönkre teheti az ereket és a szívet is, így érdemes csak kevéssel ízesíteni az ételt. Ne aggódj, ez nem fogja csökkenteni az ízélményt.

Vizsgáltasd ki magad!

Ha szeretnél leszámolni a káros szokásokkal, esetleg megjött a kedved az életmódváltáshoz, egy vérvizsgálat segíthet abban, hogy mielőtt belevágsz, megtudd, minden rendben van-e. A SYNLAB Magyarországnál jelentkezhetsz általános állapotfelmérésre, amely során megbizonyosodhatsz róla, hogy a létfontosságú belső szervek, úgymint a vérképző rendszer (vérkép, vas, transzferrin), máj és vese megfelelően működnek. Továbbá a vizsgálat tartalmazza a fontosabb enzimek (GOT, GPT, GGT, alkalikus foszfatáz) és lebontási termékek (karbamid, húgysav, kreatinin, bilirubin) vizsgálatát. A szénhidrát-, fehérje-, és zsír-anyagcsere (vércukor, koleszterin, HDL-koleszterin, triglicerid, összfehérje, albumin) állapotáról is fontos alapinformációt ad, valamint a szervezetben zajló gyulladásos folyamatok (CRP) jelzésében nyújt segítséget.

Görnyedsz a monitor előtt

A számítógépen végezhető munka hátránya, legyen szó irodai munkáról vagy home office-ról, hogy akár egész álló nap képesek vagyunk a monitor előtt görnyedni, helytelen testtartással, szinte minden mozgás nélkül. A rossz testtartás azonban hát- és gerincfájdalmakhoz vezethet, míg a mozgáshiány további betegségek kiindulópontja lehet. Éppen ezért igyekezz helyes testtartással dolgozni: támaszd meg a gerinced, engedd le a vállaidat és ne tedd keresztbe a lábad. Segítségként beszerezhetsz fitness labdát, speciális széket vagy akár álló íróasztalt is. Ha pedig végeztél a munkával, hagyd ott a gépedet és vezesd le a napodat egy kis mozgással.

Az ágyban is telefonozol

A telefon sokunkhoz úgy rögzült, mint egy ötödik végtag. A legújabb kutatások alapján azonban, ha a mobilunkat, egyéb elektronikus kütyünket lefekvés előtt is nyomkodjuk, az nagyban ront az alvás minőségén és csökkenti az alvás idejét is. Ez nappali kimerültséghez vezethet, ami csökkenti a koncentrációs képességet és kimerültséget okoz, de emeli a stressz-szintet is. Így lefekvés előtt inkább tedd távol a mobilod és váltsd le estére inkább valami izgalmas könyvre.

Mindenre egyből fájdalomcsillapítót szedsz

Ma már mindenre van egy pirula: fáj a fejed? Görcsöl a hasad? Ég a gyomrod vagy netán nehezen megy az alvás? Jöhet a gyógyszer! Azonban a túl sok gyógyszer és fájdalomcsillapító folyamatosan szedve káros mellékhatásokat okozhatnak, árthatnak a gyomornak és a bélflórának is, de az is káros lehet, ha orvos felügyelete nélkül vegyítünk különféle tablettákat. Hacsak nem indokolt, próbáld elkerülni ezek (rendszeres) szedését, így például mielőtt piruláért nyúlnál a fejfájás miatt, igyál egy kis vizet vagy levegőzz, álmatlanságra pedig próbáld ki a gyógyteát.

Kényelmetlen ruhában alszol

Szinte mindenkivel előfordult már, hogy egy fárasztó munkanap után ruhában aludt el a kanapén vagy kiderült, hogy az új pizsamája gumija túl szoros. A szoros ruhadarabot azonban mindenképp kerüld alvásnál, hiszen befolyásolhatja a vérkeringést és rosszabbul is alszol tőle. Így mindig figyelj arra, hogy az alvóruhád kényelmes legyen és sehol se szorítson, ha pedig gyakran fenyeget a kanapén elalvás veszélye, válts át hazaérve rögtön egy kényelmesebb, otthoni öltözetre.

Túl keveset vagy túl sokat alszol

Szóval, mi is van ezzel az alvással? Tudjuk, néha nehéz követni, mennyit is ajánlott aludni. Mivel alvás közben regenerálódik a test és nyeri vissza energiáját, így mindenképpen szükséges tevékenység, melyből a túl kevés azt jelenti, hogy nem tud eleget pihenni a szervezeted. Azonban a túl sok alvásnak is megvannak a hátulütői. Egy átlagos felnőtt esetében 7-9 órát javasolnak ideális alvásidőként, gyerekek esetében ez általában több, míg idősebbeknél kevesebb is elegendő.

Túl erősen mosod a fogad

Furán hangzik, de nemcsak a nem mosással, de a túl erős fogmosással is árthatsz a fogaidnak. Ugyanis, ha túl erősen dörzsölöd a fogad és az ínyedet, az különféle sérülésekhez, kidörzsöléshez vezethet. Általában a fogorvosok azt javasolják, hogy két percet érdemes az alapos fogmosásra szánni, ügyelve arra, hogy a teljes fogsoron végigmenj fogkeféddel, érintve a fog és az íny találkozását, de nem túl erősen dörzsölve azt.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
FELFEDEZŐ
5 dolog, amit ne felejts el, ha hosszú kocsiútra indulsz
Mutatjuk, mi mindenre kell figyelni!

Link másolása

hirdetés

Itt a nyár, a szabadság és a pihenés időszaka! Annak érdekében, hogy csak pozitív izgalmakban legyen részed a családi nyaraláson, érdemes pár ellenőrzést elvégezni a kocsin és a pakolási listán is indulás előtt.

1. Aludd ki magad az út előtt!

A kimerültségre az utazás megkezdése előtt gondolj, – ne közben vagy utána. Hosszabb vezetés előtt legalább két egymást követő napon aludj hét órát energiatartalékod felépítése érdekében. A legjobb, ha egy kipihent éjszaka, nem pedig egy végigdolgozott nap után indulsz útnak. Tarts rendszeres szünetet a vezetésben, hogy friss és éber maradj. Állj meg legalább 150 km-enként, vagy 2 óránként. Egyes tanulmányok szerint 13 és 15 óra között, mikor a test hőmérséklete lecsökken és elálmosodunk, érdemes megszakítani a vezetést.

2. Vizsgáltasd át a kocsid!

Ellenőrizni a fékrendszer és a futómű állapotát, a guminyomást, szükség esetén pótolni vagy cserélni a hűtővizet és a motorolajat, megvizsgálni a klíma hatékonyságát – néhány a legfontosabb teendők közül, melyeket mindenképp el kell végezni autós utazás előtt. Egy szervizben akár fél óra alatt is elvégzik ezt a szemlét, így nem az úton derül majd ki, hogy valami nincs rendben a kocsival.

3. Figyelj a biztosításra!

A kellemetlen helyzetek elkerülése érdekében utazások előtt ne felejts el utas- vagy indokolt esetben kiterjesztett biztosítást kötni. Ha például nagy értékű felszereléssel indulsz útnak, mindenképpen gondoskodj poggyászbiztosításról. Előtte vizsgáld meg, hogy az autódhoz kapcsolódó, meglévő szerződéseidben vannak-e kiegészítő biztosítások. Például üzemanyagkártya esetében a trélerbiztosítással vagy cascobiztosításnál poggyászra is kiterjedő védelemmel jelentős összegeket spórolhatsz. Külföldi utazás előtt azt is ellenőrizd, hogy az autó rendelkezik-e a határátlépéshez szükséges érvényes nemzetközi zöldkártyával.

4. Tervezd meg az útvonalat!

Ha már teljesen átvizsgáltad az autót műszaki szempontból, és a megfelelő biztosításokkal is rendelkezel, készülj fel az utadat befolyásoló többi tényezőre is. Tervezd meg előzetesen az útvonalat, és nézd meg az esetleges alternatív útvonalakat is arra az esetre, ha az időjárás vagy a forgalom miatt módosítani kellene az irányon. Mindig tele tankkal indulj el, emellett célszerű a töltőállomásoknak is utánanézni, hiszen bármikor szükség lehet üzemanyag pótlásra vagy pár falatra az utazáshoz.

hirdetés
TIPP:

Hazatérve a hosszú utazásból biztosan neked is jól esne, ha nem üres hűtő várna otthon. Jó hír, hogy a hét minden napján bevásárolhatsz az országszerte 23 db Tesco mini shopban a Shellnél, ahol élelmiszerek színes választékával várnak, így a hazaérkezés napján is gyorsan összedobható az aznapi vacsora.A polcokon a különböző pékáruk, tejtermékek, előre csomagolt felvágottak, fagyasztott és félkész termékek mellett, alkoholos és alkoholmentes italok is megtalálhatók. Az egészségtudatos vásárlók pedig bátran válogathatnak egészséges élelmiszerek közül. Emellett gondolva a házikedvencekre is, a vásárlók háziállatok ellátásához szükséges termékeket is felfedezhetnek a sorok között. Így legyen szó egy elfelejtett hozzávalóról vagy épp a nagy bevásárlásról, az üzletek lehetőséget kínálnak a felmerülő igények teljesítésére.

Legyen elég folyadék az autóban!

Főleg kánikula idején fontos, hogy legyen nálad elég folyadék, hiszen a napsütésben hamar átmelegszik a kocsi, ami könnyen kiszáradáshoz vezethet. Az átmelegedést akár dugóban ülve, akár egy parkolóban hagyott autó esetében a legegyszerűbb szélvédőtakaróval és különféle árnyékolókkal enyhíteni.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
FELFEDEZŐ
Annyira apró ez a bikini, épphogy csak a legintimebb részt takarja
A kommentelők nem voltak elragadtatva a Fashion Nova új bikinijétől. Többen nem értik, hogy ki vesz egyáltalán ilyet.
Címkép: Pixabay - szmo.hu
2022. július 03.


Link másolása

hirdetés

A Fashion Nova az Instagramra töltött fel egy képet az új bikinijükről. Egy kék darabról van szó, aminek az alsó részét egy pillangó alakú ékszerszerűség tart össze. A posztban le is írták, hogy "érdekesen lehet lebarnulni benne".

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

FashionNova.com (@fashionnova) által megosztott bejegyzés

hirdetés

Úgy tűnik, hogy a cég nem viccnek szánta ezt a bikinit, a kommentelők mégis elég szkeptikusak voltak vele kapcsolatban. Az egyik legnépszerűbb hozzászólás úgy szólt, hogy "nem bíznék abban, hogy az alja a helyén marad", mások azon értetlenkedtek, hogy ki az aki megvesz egy ilyet.

Volt, aki leírta, hogy tetszik neki a bikini, de azt is hozzátette, hogy nem tervez vásárolni magának. Mások azon viccelődtek, hogy egy családi medencés grillpartira milyen jó viselet ez.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ
Beköltöztek egy új házba, kiderült, hogy egy egész temető van a kertben
Rengeteg állati csont került elő a kertjükből, akkora volt a felfordulás, hogy teljesen új helyre kellett költözniük.
Címkép: Pixabay - szmo.hu
2022. július 03.


Link másolása

hirdetés

Andrew Hatton és a felesége, Lana beköltöztek egy új házba a két gyerekükkel - számolt be a The Sun. A hely enyhén szólva sem volt egy álomotthon.Amikor megnézték, festékszagot éreztek, ekkor tehát még nem tűnt fel nekik, hogy az egész háznak rettenetes szaga van.

Ez a probléma csak a beköltözés után jött elő, fel is keresték a céget, amitől megvették a házat. Ők szakembereket küldtek, kiderült, hogy döglött állatok vannak a padló alatt, ezeket eltávolították, majd kicserélték a padlót.

Hatton ezután vette észre, hogy egy kész állattemető van a hátsókertben, amikor ott járkált, és besüppedt a lába alatt a talaj. Felásták a kertet, két macska és két kutya tetemét találták meg, ezután olyan állapotba került a kert, hogy a gyerekek nem tudtak kimenni játszani.

Annyira besokalltak, hogy másik házba költöztek.

Az ingatlanos cég segített nekik másik otthont találni, viszont nem térítették meg azt az 5000 fontot (2,3 millió forint), amit Hattonék a házra költöttek, mialatt ott laktak. Összesen 500 fontot fizettek nekik kárpótlásul.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ
A Rovatból
hirdetés
Pech: 250 dollárt költött a jegyre, négyezer kilométert utazott, aztán átaludta a koncertet az amerikai lány
Izzy nagyon fáradt volt az út után, ezért ledőlt aludni. Nem kellett volna.

Link másolása

hirdetés

A hét vesztese mezőnyben egy erős rajtot produkált egy Izzy nevű amerikai lány, aki egy TikTok-videóban adta hírül, hogy átaludta a koncertet, amiért több ezer kilométert utazott.

A lány 250 dollárért, vagyis átszámítva 95 ezer forintért vett jegyet a Big Time Rush nevű zenekar június 30-i koncertjére.

A bulit a legendás New York-i Madison Square Gardenben tartották, amihez Izzynek 2500 mérföldet, vagyis több mint négyezer kilométert kellett utaznia.

Ezt a lány meg is tette, amikor azonban megérkezett, érthetően fáradt volt, így ledőlt aludni. Végül azonban csak éjfél után ébredt, így lecsúszott a koncertről, amiért New Yorkba utazott.

Izzy az első videójában csak kisírt arccal mutatja az órát, amit 12:03-at mutatott éppen, a következő videóban pedig kifejti, mi történt vele.

@izzyislovely @Gustavo Rocque @Big Time Rush ♬ Worldwide - Big Time Rush

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: