News here
hirdetés

FELFEDEZŐ

10 gyakori szokás, ami káros az egészségre

El se hinnéd, mennyi ártalmatlannak tűnő hétköznapi szokás árthat hosszútávon az egészségednek. Összeszedtük, mikre figyelj oda, hogy egészségesebb legyél.

Link másolása

hirdetés

Ha egészségkárosító szokásokról van szó, a legtöbb embernek a gyors kaja, a dohányzás és az alkoholfogyasztás ugrik be, pedig ezeken túl is sajnos nagyon sok olyan, elsőre akár ártalmatlannak tűnő szokás van, amelyre ha nem figyelünk, hosszútávon egészségkárosító lehet.

Lefekvés előtti nagy lakomázás

Ugye ismered azt a mondást, hogy lefekvés előtt ne egyél? A szabály nem csak a fogyókúrázókra érvényes. Sajnos sokan a rohanó hétköznapokban megfeledkeznek az étkezésekről, jövet-menet bekapnak egy-egy falatot, majd egy kiadós vacsora után bedőlnek az ágyba. A szakértők szerint azonban lefekvés előtt két-három órával kerüljük az evést. Ilyenkor is részesítsük előnyben inkább a könnyed fogásokat, ugyanis nem egészséges tele hassal ágyba bújni, arról nem is beszélve, hogy ilyenkor gyakrabban álmodhatunk rosszat.

Túl gyorsan eszel

Ismerjük az érzést: gyors reggeli a metrón, gyors ebéd két megbeszélés között, vacsora a kedvenc sorozat nézése közben. A vizsgálatok azonban azt mutatják, hogy az ilyen rapid étkezések egészségügyi problémákat okozhatnak. Aki gyorsan eszik, általában túleszi magát, mivel körülbelül 20 percbe telik, mire az agyunk jelzi a testünknek, hogy kezd tele lenni. Emiatt könnyen kialakulhat súlynövekedés, amely növeli a szívbetegség, stroke és cukorbetegség kockázatát is.

hirdetés

Túl kevés víz ivása

Ez a probléma gyakoribb, mint gondolnánk. Sokan hajlamosak elfeledkezni a folyadékfogyasztásról, pedig a szervezetnek szüksége van vízre. Ha kevés vizet iszol, könnyen megfájdulhat a fejed is, mely a dehidratáció jele. Alapvetően a napi minimum folyadékbevitel 2 liter kell, hogy legyen, de például, ha sokat mozogsz vagy nyáron izzadsz, akkor ennél több is szükséges lehet.

Túl sok sót szórsz mindenre

A gyerekmese szerint a só nélkül az életünk íztelen és unalmas lesz, ugyanakkor itt is a kulcs a mértékletességen van. Ha mindent túlsózunk, az emeli a vérnyomást és tönkre teheti az ereket és a szívet is, így érdemes csak kevéssel ízesíteni az ételt. Ne aggódj, ez nem fogja csökkenteni az ízélményt.

Vizsgáltasd ki magad!

Ha szeretnél leszámolni a káros szokásokkal, esetleg megjött a kedved az életmódváltáshoz, egy vérvizsgálat segíthet abban, hogy mielőtt belevágsz, megtudd, minden rendben van-e. A SYNLAB Magyarországnál jelentkezhetsz általános állapotfelmérésre, amely során megbizonyosodhatsz róla, hogy a létfontosságú belső szervek, úgymint a vérképző rendszer (vérkép, vas, transzferrin), máj és vese megfelelően működnek. Továbbá a vizsgálat tartalmazza a fontosabb enzimek (GOT, GPT, GGT, alkalikus foszfatáz) és lebontási termékek (karbamid, húgysav, kreatinin, bilirubin) vizsgálatát. A szénhidrát-, fehérje-, és zsír-anyagcsere (vércukor, koleszterin, HDL-koleszterin, triglicerid, összfehérje, albumin) állapotáról is fontos alapinformációt ad, valamint a szervezetben zajló gyulladásos folyamatok (CRP) jelzésében nyújt segítséget.

Görnyedsz a monitor előtt

A számítógépen végezhető munka hátránya, legyen szó irodai munkáról vagy home office-ról, hogy akár egész álló nap képesek vagyunk a monitor előtt görnyedni, helytelen testtartással, szinte minden mozgás nélkül. A rossz testtartás azonban hát- és gerincfájdalmakhoz vezethet, míg a mozgáshiány további betegségek kiindulópontja lehet. Éppen ezért igyekezz helyes testtartással dolgozni: támaszd meg a gerinced, engedd le a vállaidat és ne tedd keresztbe a lábad. Segítségként beszerezhetsz fitness labdát, speciális széket vagy akár álló íróasztalt is. Ha pedig végeztél a munkával, hagyd ott a gépedet és vezesd le a napodat egy kis mozgással.

Az ágyban is telefonozol

A telefon sokunkhoz úgy rögzült, mint egy ötödik végtag. A legújabb kutatások alapján azonban, ha a mobilunkat, egyéb elektronikus kütyünket lefekvés előtt is nyomkodjuk, az nagyban ront az alvás minőségén és csökkenti az alvás idejét is. Ez nappali kimerültséghez vezethet, ami csökkenti a koncentrációs képességet és kimerültséget okoz, de emeli a stressz-szintet is. Így lefekvés előtt inkább tedd távol a mobilod és váltsd le estére inkább valami izgalmas könyvre.

Mindenre egyből fájdalomcsillapítót szedsz

Ma már mindenre van egy pirula: fáj a fejed? Görcsöl a hasad? Ég a gyomrod vagy netán nehezen megy az alvás? Jöhet a gyógyszer! Azonban a túl sok gyógyszer és fájdalomcsillapító folyamatosan szedve káros mellékhatásokat okozhatnak, árthatnak a gyomornak és a bélflórának is, de az is káros lehet, ha orvos felügyelete nélkül vegyítünk különféle tablettákat. Hacsak nem indokolt, próbáld elkerülni ezek (rendszeres) szedését, így például mielőtt piruláért nyúlnál a fejfájás miatt, igyál egy kis vizet vagy levegőzz, álmatlanságra pedig próbáld ki a gyógyteát.

Kényelmetlen ruhában alszol

Szinte mindenkivel előfordult már, hogy egy fárasztó munkanap után ruhában aludt el a kanapén vagy kiderült, hogy az új pizsamája gumija túl szoros. A szoros ruhadarabot azonban mindenképp kerüld alvásnál, hiszen befolyásolhatja a vérkeringést és rosszabbul is alszol tőle. Így mindig figyelj arra, hogy az alvóruhád kényelmes legyen és sehol se szorítson, ha pedig gyakran fenyeget a kanapén elalvás veszélye, válts át hazaérve rögtön egy kényelmesebb, otthoni öltözetre.

Túl keveset vagy túl sokat alszol

Szóval, mi is van ezzel az alvással? Tudjuk, néha nehéz követni, mennyit is ajánlott aludni. Mivel alvás közben regenerálódik a test és nyeri vissza energiáját, így mindenképpen szükséges tevékenység, melyből a túl kevés azt jelenti, hogy nem tud eleget pihenni a szervezeted. Azonban a túl sok alvásnak is megvannak a hátulütői. Egy átlagos felnőtt esetében 7-9 órát javasolnak ideális alvásidőként, gyerekek esetében ez általában több, míg idősebbeknél kevesebb is elegendő.

Túl erősen mosod a fogad

Furán hangzik, de nemcsak a nem mosással, de a túl erős fogmosással is árthatsz a fogaidnak. Ugyanis, ha túl erősen dörzsölöd a fogad és az ínyedet, az különféle sérülésekhez, kidörzsöléshez vezethet. Általában a fogorvosok azt javasolják, hogy két percet érdemes az alapos fogmosásra szánni, ügyelve arra, hogy a teljes fogsoron végigmenj fogkeféddel, érintve a fog és az íny találkozását, de nem túl erősen dörzsölve azt.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
Konok Péter: „A benzinkutakon lassan kifogy az üzemanyag. Kell a láncfűrészekbe.”
Összekötötte a válság két fajsúlyos elemét az ismert publicista.

Link másolása

hirdetés

„A benzinkutakon lassan kifogy az üzemanyag. Kell a láncfűrészekbe.”

– írta Konok Péter a Facebookon.

A publicista, történész így kommentelte azokat a híradásokat, miszerint egyre több benzinkút kénytelen ideiglenesen bezárni, mert egyszerűen kifogytak az üzemanyagból.

Ahogy a kormány azon intézkedését is, hogy a rezsicsökkentés részleges megszüntetése miatt egy csütörtöki kormányrendeletben lazítottak az erdővédelmi szabályokon, így védett területen is egyszerűbb lesz a fakivágás.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
FELFEDEZŐ
Három típusa van a női orgazmusnak egy tanulmány szerint: lavina, vulkán vagy hullám
A kutatáshoz 54 nőt kértek meg egy Bluetooth-kapcsolattal rendelkező okosvibrátor használatára.

Link másolása

hirdetés

Egy új kutatás szerint a női orgazmus a medencefenéki izmok mozgása alapján három kategóriába sorolható, írja a Metro.

Amikor ugyanis a nők a csúcspont közelébe érnek, ezek az izmok leginkább a vulkánkitöréshez, a lavinához vagy a hullámokhoz hasonlóan viselkednek.

A prágai Károly Egyetem idegtudományi intézetének egyik professzora 54 nőt kért arra, hogy egy Bluetooth-kapcsolattal rendelkező vibrátort használjon önkielégítésre. A Lioness nevű eszköz úgy működik, hogy használat közben érzékeli a medencefenék összehúzódásának erősségét, így képes elemezni a mozgás ritmusát is. Az önkéntesektől James Pfaus azt kérte, hogy napokon keresztül juttassák csúcsra magukat az okosvibrátor segítségével.

A professzor és csapata az adatok elemzése után arra jutott, hogy

a többség a hullámokhoz hasonló orgazmust él át. Ilyenkor a nők izmai ritmikusan megfeszülnek és elernyednek.

Ennél valamivel ritkább a lavinaszerű orgazmus, melynek során elképesztő erővel következik be a csúcspont, majd folyamatos apró hullámokban vezeti le a feszültséget. Ennek éppen ellentéte a vulkán, amikor kisebb összehúzódásokkal kezdődik az orgazmus, majd hirtelen óriási erővel robban be az utolsó lökés.

A tudós megjegyzi, hogy a kutatás mintája meglehetősen alacsony, ezért nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, vagy további orgazmus-típusok létezését kizárni. Terveik szerint a közeljövőben szélesebb körben folytatják a felméréseket azoknál a nőknél, akik ilyen típusú vibrátort használnak.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ
A Rovatból
hirdetés
Szuperhold lesz péntek hajnalban, idén utoljára
Zsinórban a negyedik hónapban fordul elő szuperhold. Aki látni akarja, korán kell kelnie.

Link másolása

hirdetés

Az idei év negyedik és egyben utolsó szuperholdja lesz péntek hajnalban - írja a LiveScience.

Szuperholdnak nevezik azt, amikor a telihold fázisa az ellipszis alakú holdpálya Földhöz legközelebbi pontján következik be, ilyenkor láthatjuk a legnagyobbnak a Földről a Holdat. Ez egy nem tudományos elnevezés, a csillagászok inkább közeli holdnak hívják ezt a jelenséget.

Bár a hold szerda és péntek este is fényesnek és telinek fog tűnni,

teliholdat pontosan csütörtökről péntekre virradó éjjel, magyar idő szerint 3:36-kor láthatunk.

Zsinórban a negyedik hónapban lesz szuperhold, májusban ráadásul ez az esemény teljes holdfogyatkozással is párosult. Az augusztusi szuperhold után idén már nem lesz több, úgyhogy aki szeretné látni, ne maradjon le róla.

Telihold nagyjából havonta egyszer fordul elő.

hirdetés
A következő ilyen alkalom szeptember 10-én lesz, ezt arató holdnak hívják.

Mostanában egyébként egy másik látványos égi jelenséget is meg lehet figyelni: a Perseidák hullócsillagzáport augusztus 14-ig is lehet elcsípni.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ
Belső vizsgálat indult a turisták feje fölött landoló Wizz Air-gép ügyében
Kielemzik a repülési adatokat és beszélnek a pilótákkal is.

Link másolása

hirdetés

A Wizz Air belső vizsgálatot indított, hogy minél több részletet megismerjen a nagy port kavart szkíathoszi landolás pontos körülményeiről - írta a Telexnek a légitársaság.

Mi is beszámoltunk róla, hogy augusztus 5-én

a Wizz Air Airbus A321neo repülőgépe annyira alacsonyan közelítette meg a görög szigeten található kifutópályát, hogy az még az erre felkészült bámészkodókat is meglepte.

A társaság most azt írta: a gép alacsony szögben közelítette meg leszállópályát, mely a repülőtér kialakításának sajátossága.

„Bár személyi sérülés nem történt, a légitársaság belső vizsgálatot indított, hogy kielemezze a repüléshez kapcsolódó adatokat, beszéljen a pilótákkal, és megtudjon minél több részletet a landolás pontos körülményeiről” - írták. Az eredményekről későbbre ígértek tájékoztatást.

A szokatlanul izgalmasra sikerült landolásról a görög GreatFlyer videósa készített felvételt.

hirdetés

Az üggyel kapcsolatban Háy György balesetvizsgáló és nyugalmazott pilóta a Telexnek azt mondta, hogy

létező probléma, ha kisebb szögben száll le egy gép. Ennek több, nem szándékos oka is lehet: jöhet például egy váratlan széllökés, ami lejjebb nyomja a repülőt, vagy bezavarhat egy éjszakai érzéki csalódás.

Bár az embereket fizikailag még így sem tudja elsodorni a gép, mert a leszállópálya szintje magasabban van a kerítésen kívüli talajszintnél, a szakértő szerint ennek ellenére „nagy marha”, aki ilyen helyeken a repülőgép turbinája közelébe megy.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: