A legnagyobb átverés: a különböző méretű ruhák sokszor ugyanakkorák
Érdekes módon egy 6-os méretű nadrág pontosan ugyanúgy jó volt rá, mint ennek a duplája, egy 12-es. Azóta kampányba kezdett, hogy felhívja a divatipar testkép- és önértékelés-torzító hatására a figyelmet - írja a The Huffington Post.
Deena Shoemakert különösen ledöbbentette, amit észrevett, ugyanis évek óta kamasz- és tinikor előtt álló lányokkal foglalkozik. Először táboroztatott és egy egyház ifjúsági vezetője volt, jelenleg pedig egy veszélyeztetett és hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkozó nonprofit szervezetnél mentor.
– mesélte tapasztalatait Deena a Huffington Postnak. „Mindig próbáltam velük megértetni, hogy ez nem így van, de sosem tűnt úgy, hogy hisznek nekem” – mondta, majd hozzátette, hogy amikor meglátta a nadrágokat, egyből elszörnyülködött, egy milyen hétköznapi dolog miatt gyötrik magukat.

Deena a "különböző méretű" ruhákban
Nadrágjairól közzétett egy képmozaikot a Facebookon oktató célzattal. „A fotómanipuláció egy dolog, de hogyan várod el tőlem, hogy megmagyarázzam a lányoknak, a nadrágjukba nyomtatott szám is egy hazugság?” – tette fel a költő kérdést posztjában.
Deena eredetileg csak azt szerette volna, hogy az ismerősi körébe tartozó fiatal lányok lássák meg a bizonyítékot, azonban a kép annyira népszerűvé vált, hogy már több mint 52 ezren osztották meg világszerte.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy mennyire káros sulykolni azt, hogy 4-es méretű ruhadarabok jelentik a szépségideált, és hogy szerinte mindenkinek bűntudat nélkül kellene váltogatnia a különböző számozások között szükség esetén.
A fiatal aktivista azt is kiemelte, hogy a munkahelyéül szolgáló szervezet olyan gyermekekkel foglalkozik, akiknek családjában sok az erőszak és a lelki bántalmazás. Az ilyen kicsik hatványozottabban bizonytalanok lelkileg, és nem egyszer anorexiába vagy bulimiába is torkollhat a divatcégek veszélyes játszadozása a vásárlókkal.
„Jobbat érdemelnek ennél. Megérdemlik, hogy kiismerjék valódi értéküket” – fűzte hozzá utalván arra, hogy az egyéniség feltárása a fontos, nem pedig a marketing által belénk nevelt berögződések.
Ugyanakkor Deena tudatában van annak, hogy egyedül nem képes megváltoztatnia a divatipart.
Ehelyett viszont arra buzdít, hogy tudatosan álljunk a kérdéshez, és reklámozzuk a testpozitivizmus értékeit – vagyis azt, hogy minden test szép függetlenül mérettől és más külső tényezőktől.
Egy erős mondattal zárta Facebook-bejegyzését:
Nem a méretetek határozzék meg a szépségeteket, az életetek teszi. A méret, amelyet belenyomtatnak a ruháitokba, a divatipar szubjektív, személyes ízlésétől függ, ami gyorsan változik. Ne higgyetek többet a társadalmi normáknak arról, hogy milyennek kell lennetek. Szerethetőek vagytok és szeretnek titeket. Pontosan olyannak, amilyenek vagytok.
Forrás: The Huffington Post