News here
hirdetés

BUDAPEST

Szerencsére kicsi a valószínűsége, hogy alkatrészhiány miatt tényleg leáll a hármas metró

MIndazonáltal nem volt szerencsés az oroszoktól rendelni a korszerűtlen szerelvényeket. Utánanéztünk, lehet-e alkatrészhiány a háború miatt?

Link másolása

hirdetés

A napokban röppent fel a hír, és futott végig a médián, hogy a háborús helyzet miatt lehet, hogy az orosz Metrowagonmash (MVM) nem lesz képes ütemezetten teljesíteni a BKV felé a hármas metró kocsijainak alkatrészellátását.

Sokan már szinte kész tényként kezelték, hogy leállhat a hármas metró. Nem kell hosszan részleteznem, hogy ez milyen bonyodalmat jelentene a budapesti közlekedésben, közvetve kihatna az egész ország gazdasági állapotára is.

De mennyire kell félnünk ettől? Megkérdeztem a BKV illetékeseit is, akik írásos kérdéseimre, írásban válaszoltak. Ezenkívül a Metróért Egyesület részéről Bíró Endrével beszélgettem, ő személyesen állt rendelkezésemre.

A budapesti M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújítására kiírt tenderre két cég nyújtott be pályázatot: az orosz Metrowagonmash és ukrán leányvállalatán keresztül az észt Skinest Rail. A pályázat elbírálása során a az észt cég kedvezőbb ajánlatát kizárták, emiatt a Skinest Rail jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz és panasszal élt az Európai Bizottság felé is.

A BKV Zrt. ezért nem köthette meg tervezett időpontban a szerződést az orosz nyertessel, ám a Közbeszerzési Döntőbizottság végzése nyomán erre végül mégis lehetőség nyílt. Az eljárásban a BKV több dokumentummal is bizonyította, hogy a 3-as metró szerelvényei rossz állapotban vannak, a testület pedig megállapította a kiemelkedően fontos közérdek védelmének szükségességét. Az eljárásban nyertes Metrowagonmash Nyrt. 219,1 millió euróért (69 milliárd forint) végezte el a 37 darab, hat kocsiból álló szerelvény felújítását. A járművek garantált élettartama 25 év. Az észt fél szerint a BKV úgy hirdette ki a pályázatot, hogy tisztában volt vele: a műszaki leírás félreérthető. Az oroszok gyors teljesítése és felújításba (minimális szereppel) bevont Dunakeszi Járműjavítóval szemben az észt ajánlat nemcsak kilencmilliárddal olcsóbb volt, de korszerűbb, továbbá 5 évvel hosszabb garanciát ígért.

hirdetés

A 2017-ben megérkezett első felújított metróvonatokkal gyakorta technikai problémák adódtak, amiért 800 millió forintos kötbért követel a BKK a Metrowagonmash-tól.

forrás: K-Monitor adatbázis

A BKV válasza

A BKV szerint jelentős alkatrészkészlet átadása is szerepelt a felújítási szerződésben.

Ennek megfelelően a raktárban rendelkezésre állnak tartalék alkatrészek, amelyekből egyelőre megoldható a járművek üzemeltetése. Folyamatosan kapcsolatban állnak az orosz féllel, mindazonáltal a BKV Zrt. folyamatosan vizsgálja és keresi a hazai és egyéb beszerzési és szállítási lehetőségeket.

Levelük végén megjegyezték még, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy az M3 vonal forgalma folyamatosan fenntartható legyen, jelenleg nem látják annak veszélyét, hogy ne állna rendelkezésre megfelelő számban forgalomba adható metrószerelvény.

Eddig a hivatalos közlés. Sajnálatosan nem volt lehetőség egy személyes beszélgetésre, így esélyem sem volt a spontán beszélgetés során adódó, menet közben megfogalmazódó kérdéseimet feltenni. Ezért tehát a Metróért Egyesülethez fordultam, akik évek óta sokat foglalkoznak a témával.

Metróért Egyesület

Bíró Endre:

– Ma a világon sehol nincsen olyan vállalat, ahol a raktárkészletek korlátlanul rendelkezésre állnak. Sőt, a világtendencia az, hogy minél kevesebb alkatrészt raktározzanak helyben, és az alkatrészellátás folyamatos megszervezésével biztosítsák az ellátást. Ha ezt figyelembe vesszük, szerintem három hónapnál nem hosszabb az az idő, ameddig alkatrészutánpótlás nélkül a metró zavartalan működése biztosítható. Azt a BKV sem tagadja, hogy korlátlanul nem áll rendelkezésére alkatrész raktáron.

– Van olyan információ az orosz fél felől, hogy nem folytatja az együttműködést a BKV-val, vagy akár arról, hogy a szerződéses kötelezettségének nem tud vagy nem kíván eleget tenni?

– Ilyen információnk nincsen. Sőt, tudomásom szerint a gyártó azt próbálta megerősíteni, hogy nem áll fenn ilyen veszély,

de azt gondolom, hogy háborús időszakban fel kell készülni arra, hogy előállhat egy vis maior helyzet.

De ha csak arra gondolok, hogy a szállítási idő is megnövekedhet, mivel Ukrajnán keresztül a továbbiakban nem tud szállítani az orosz fél, hogy amíg ez a háború tart, számolnunk kell nehézségekkel.

– Pótolhatóak esetleg ezek az alkatrészek alternatív forrásból?

– Szerencsére sok olyan alkatrész van, amelyeket eredetileg sem az oroszok gyártottak. Elég sok ilyen elem van. Japán, német, spanyol egységek vannak, például. Azt gondolom, hogy nem várható nagyobb probléma.

Ahol gond lehet, azok a kifejezetten ennek a járműnek tervezett és gyártott alkatrészek, ezeket Oroszországban készítik. De itt is lehetséges utángyártott alkatrészeket keresni vagy gyártatni. Ez viszont nem egyszerű.

A gyártáshoz szükséges tervek megszerzése, a speciális szerszámok elkészítése, ha még önmagában nem lenne nagy feladat, mivel tömegközlekedési eszközről van szó, a biztonsági ellenőrzések, az így gyártott alkatrészek engedélyeztetése nagy kihívás.

– Akkor mégsem akkora a baj. De mégis, mennyi üzemképes kocsi alatt kerül veszélybe az üzemeltetés?

– Abban a „szerencsés” helyzetben vagyunk, hogy a felújítás miatt nem kell annyi szerelvényt futtatni, amennyi a teljes vonalra szükséges lenne. Ebben tehát van valamennyi tartalék. Ennek fényében azt gondolom, hogy három hónap áthidalható. De persze ez csak egy becslés. Azonban, ha elhúzódik a háború, akkor, ahogy mondtam, elképzelhető, hogy gondok lesznek, és akkor fokozatosan leépülhet a rendszer. De nem győzöm hangsúlyozni, hogy én is, mint minden normális ember reménykedem, hogy nem lesznek ilyen gondok.

– Van-e felelőssége valakinek a kialakult helyzetért?

– A magánvéleményem az, hogy igen. Egy meglehetősen rossz döntés volt annak idején ezeknek a járműveknek a beszerzése. Nem azt mondom, hogy 2015-16 táján, amikor ez a döntés megszületett, akkor lehetett előre tudni, hogy bekövetkezik egy orosz-ukrán háború.

De egy EU-n kívüli országból ilyen nagy értékű járműparkot beszerezni több kockázatot rejt magában, mint amennyit szabad lett volna felvállalni.

Mondok egy példát: a BKV-nak van egy, megítélésem szerint jogos követelése a gyártóval szemben. Minőségi problémák, késedelmes szállítás miatt. Tíz-tizenkét milliárd forintos követelés.

Ez a jelentős követelés is a levegőben lóg a mai napig. Tehát ez egy kockázatos szerződés volt.

– Annak van realitása, hogy ezt a rizikós járműparkot lecserélhessük?

– Kizártnak tartom.

– Tehát ezekkel együtt kell élnünk harminc-negyven évig?

– Hogy meddig bírják ezek a szerelvények, azt nem tudom.

A mai áron számolva ez egy százmilliárd körüli kiadás lenne, amire nyilván nincsen fedezet.

Ráadásul, a covid-válság miatt nem úgy működik, hogy megrendelem a harminchét szerelvényt, amennyi erre a vonalra szükséges, hanem ennek az átfutási ideje legalább két-három év lenne a legrövidebb idő, a közbeszerzés és a szerződéskötés után.

– Tehát a jelenlegi válságos időszakot ezekkel a kocsikkal kell kibekkelnünk.

– Azt gondolom, hogy igen. Most már, bár nem vagyok közgazdász, de azt gondolom, hogy országos szinten óriási gazdasági kárt okozna, ha ezeket a kocsikat kikukáznánk. Ennek talán úgy lett volna realitása, és ez persze csak feltételezés, hogy akkor lehetett volna szerződést bontani az orosz gyártóval, amikor a leszállítás után nagyon rövid időn belül kiderültek a minőségi problémák, és megállapodni vele kártérítésben. Továbbá abban, hogy kárenyhítésként, az új járműbeszerzés végéig itt tartja a járműveit. De erről a lehetőségről már lekéstünk.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
BUDAPEST
1500 Ft egy sima lángos, 700 Ft egy kávé a Palatinuson – megnéztük az árakat a budapesti strandokon
Az első igazi nyárias napon kimentünk két budapesti strandra, hogy kiderítsük, mennyibe fog kerülni idén a pancsolás. Sokatmondó, hogy az első helyen nem is akarták, hogy lefényképezzük az ártáblát.
Kiss András - szmo.hu
2022. május 12.


Link másolása

hirdetés

Kérlek, ne fotózz, főleg az ártáblát ne! – mondta az egyik büfés a Palatinus strandon szerda délelőtt. Vitatkozni nem akartam, a fényképezőgépet elraktam, és hogy oldjam a feszültséget, kértem egy kávét. Később úgy tűnt számomra, a fotózással érzékeny pontot szúrtam, ahogy mondták „most éppen ebből van ügy”.

„Valaki lefényképezte az árlapot, kirakta a Facebook-ra és most ezen pörögnek az emberek a kommentekben.”

Később, hogy árnyalják a képet azt is elmondták: minden drágább lett, az energia most háromszor annyiba kerül, és „a vállalkozóknak nincs rezsicsökkentés”. Szóval muszáj volt nekik is emelni az árakat.

Én nem is akartam megdöbbenést színlelni: az áprilisi infláció 9,5 százalékos volt, amit a lakosság ráadásul 22 százalékos drágulásnak érzékelt, és miért pont a strandok büféiben ne lehetne ezt megérezni?

Én pedig pont azért mentem ki a Margitszigetre az első napon idén, amikor a hőmérséklet 30 fok köré kúszott, hogy kiderítsem, mire számíthatunk nagyjából az idei strandszezonban a büfépultoknál, mennyibe fog kerülni egy családi pancsolás egy nagy budapesti strandon? Bár a fénykép így végül nem készült, az árakat megjegyeztem:

a sima lángos 1500 forint volt, korsó sör 1200, a kávéért pedig 700 forintot fizettem.

Zuglóban a Paskál strandon már szerényebb árakat találtam, pedig ahogy itt fogalmaztak, ők is jelentősen emeltek tavalyhoz képest.

hirdetés

Én egy sajtos-tejfölös mellett döntöttem – ez 1690 forint volt –, és kértem még egy fél literes üdítőt is, így összesen 2340 forintot fizettem. A lángos amúgy finom, omlós volt, palacsinta viszont már nem fért bele az ebédbe.

Pünkösdfürdőre a legolcsóbb a belépő

Ezzel a kis ebéddel ünnepeltem meg az egyszemélyes strandszezonnyitó napomat. Bár, igazából szezonról már talán nem is lehet annyira beszélni.

Korábban a budapesti strandok közül a Palatinus nyitott meg elsőként, május elsején, ezzel elindítva a szezont. Az elmúlt években azonban a legtöbb és legnagyobb fővárosi fürdőket és strandokat üzemeltető Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. láthatóan azon dolgozott, hogy a különböző fejlesztésekkel, fürdőbővítésekkel kiküszöbölje a szezonalitást. A legtöbb nagy strand így ma már egész évben nyitva van.

A nagyobb budapesti fürdőhelyek közül csak kettő maradt teljesen szezonális:

a Pünkösdfürdői strand, illetve a Római. Mindkettő a június 11-12-i hétvégén nyit meg, időjárástól függően.

A Római strand sokáig az egyik legdrágább fürdőhely volt, bár szerintem hatalmas területével, szép árnyas fáival az egyik legjobb is. A honlapon itt csak tavalyi árakat találtunk, eszerint a felnőtt belép hétköznap 2500, hétvégén 2800 forint, a négyfős családi belépő pedig 7100, illetve 8000 forint.

A Pünkösdfürdői strandnál sincsenek még idei árak feltűntetve, a tavalyi alapján viszont mára ez lett az egyik legolcsóbb budapesti strand. Hétköznap a felnőtt belépőért 1900 forintot, hétvégén pedig 2100 forintot kellet fizetni. Itt is van négyfős családi jegy, ami 5300, illetve 5600 forintba került.

A Csillaghegyi strand korábban két dologról volt ismert. Az egyik, hogy nagyon hideg a vize, a másik pedig, hogy az egységes 900 forintos jegyárral a legolcsóbb budapesti strand. 2018-ra azonban egy hatalmas, nyolcezer négyzetméteres fürdőkomplexumot építettek mellé, így már ez is egész évben üzemel, viszont a belépő is drágább lett. A felnőtteknek hétköznap 2600, hétvégén 2900 forint. Van ennél drágább belépő is, amivel viszont a szaunavilág nevű részre is be lehet lépni.

A négyfős családi jegyért 6700, illetve 7200 forintot kell fizetni.

A régi strandterületet a május 28-29-i hétvégén fogják megnyitni.

A zuglói Paskál strandot 2016-ban bővítették ki, azóta már ez is egész évben üzemel. Ez talán a BGYH egyik legjobban sikerült fejlesztése volt: 2018-ban már napi 900 vendég volt átlagosan, pedig a felújítás előtt ennek harmadával számoltak. A Paskálra a felnőtt belépő hétköznap 2900, hétvégén 3200 forint, a négyfős családi jegy pedig 8300, illetve 9200 forint.

A Pesterzsébeti strand pár éve ébredt fel csipkerózsika álmából: a felújított fürdő 2018-ra, a strand 2019-re készült el. Ez az intézmény is egész évben nyitva van, a strandterületet pedig május 28-29-i hétvégén fogják megnyitni. A felnőtt belépő itt 2900 forint hétköznap, 3200 hétvégén. A családi jegy pedig 8300, illetve 9200 forintba kerül.

A margitszigeti Palatinus sokáig a legdrágább budapesti strand volt, de mára ez sem igaz. A felnőtt belépő hétköznap 2600, hétvégén 3100 forint. Ez strand is már egész évben látogatható, a teljes strandterületet május 28-án nyitják meg. Amikor ott jártam a hullámmedence és strand medence még nem üzemelt, és a területe sem volt teljesen megnyitva.

A Palatinus mellett Budapest másik ikonikus strandja a Dagály, amelynek északi részén épült fel a Duna Aréna. A munkálatok miatt a Dagály évekig zárva volt, csak 2018 augusztusára nyitották meg újra. A stranterület nyitását idén május 15-re tervezik. Tavaly a felnőtt belépő ide 2500, illetve 2900 forint volt, a négyfős családi jegy pedig 7000, illetve 8000 forintba kerül.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
BUDAPEST
Minden összeállt, hogy Vác és a budapesti nevezetességek egy fotón szerepelhessenek
Mayer Miklós fotós készített egy képet, amin a két kedvenc városa egyszerre szerepel.
Címkép: Mayer Miklós - szmo.hu
2022. május 08.


Link másolása

hirdetés
„Egyik nap a front kisöpört mindent, és én is pont ott voltam pont a jó időben, így meg tudtam örökíteni a két kedvenc városomat egy fotón”

– mesélte a Telexnek Mayer Miklós, aki fényképet készített a Vác fölé magasodó Naszály hegy egyik kilátópontjáról, a beszédes nevű Látó-hegyről. Ahogy a fenti képen is látható, elég szép a kilátás erről a helyről.

A fotón az is különleges, hogy Budapest több nevezetessége is látszik rajta. Többek között az Országház, a Citadella és a Halászbástya, na meg a Bazilika is. Mayer Miklós viszont lőtt egy másik látványos képet is, egy kicsit korábban, még világosban. Ezen Vác nem látszik, Budapestből viszont annál több.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
Galéria: átadtak három felújított állomást a 3-as metró vonalán
Elkészült a Kálvin tér, a Klinikák és a Corvin-negyed megálló, nézze meg a képeinket!

Link másolása

hirdetés

Szombat délutántól Kőbánya-Kispesttől már a Kálvin térig jár a 3-as metró a déli szakaszon, de az állomás átépítése miatt a Nagyvárad téren nem állnak meg a szerelvények – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Az északi szakaszon a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró a hétvégétől, a Kálvin tér és a Göncz Árpád városközpont között pótlóbuszokkal lehet utazni.

A BKK mindenkit arra kér, hogy utazása előtt tájékozódjon, ne megszokásból közlekedjen, mert

több helyen megváltozott a forgalmi rend a fővárosban, különösen a Göncz Árpád városközpont környékén.

Ezen a hétvégén különleges rend szerint közlekedik a 3-as metró:

  • Május 14-én, szombaton hajnaltól 17:00-ig a szerelvények a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között járnak, az M3-as metrópótlóbusz a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között közlekedik
  • Május 14-én, szombaton 17:00-tól, illetve május 15-én, vasárnap egész nap Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, a Kálvin tér és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.

A 3-as metró felújítása 2017. november 4-én kezdődött, és várhatóan 2023 elejéig tart majd. Első ütemben a Dózsa György út és az Újpest-központ közötti állomásokat újították fel, itt 2019. március 30-án indult újra az utasforgalom. A déli szakaszt 2019. április 6-án kezdték el felújítani, a munkával 2020. október 22-re végeztek. Ezután kezdődött meg az utolsó, középső szakasz felújítása 2020. november 7-én.

hirdetés
Semmelweis Klinikák
Semmelweis Klinikák
Semmelweis Klinikák
Corvin-negyed
Corvin-negyed
Corvin-negyed
Corvin-negyed
Kálvin tér
Kálvin tér
Kálvin tér
Kálvin tér
Kálvin tér
Kálvin tér
Kálvin tér


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
Budapest100: Belestünk ódon házak rejtett udvaraiba és titkos kertjeibe
A Várnegyeddel nem lehetett betelni a régi házak ünnepén sem.

Link másolása

hirdetés

Arra már nem emlékszem, honnan tudtam az első Budapest100-ról 2011-ben, csak arra, hogy milyen nagyszerű volt máskor zárva tartott lépcsőházakba belépni és az ottlakóktól meghallgatni a ház történetét. Azóta igyekszem nem kihagyni a régi épületek fesztiválját.

Május 14-én és 15-én a Várnegyed házaiba lehetett bekukucskálni, és felfedezni a titkos kerteket, turisták és kívülállók elől elzárt udvarokat.

A Budai Várral egyszerűen nem lehet betelni. Ehhez az élményhez adott még egy érzelmi löketet a Budapest100.
Budapest100 Várnegyed Budapest100 Várnegyed Budapest100 Várnegyed

Számomra a Dísz tér épületei voltak a legizgalmasabbak, közülük is a 12-es szám alatt álló ház, az Edelsheim-Gyulai palota fogott meg leginkább, nem csupán a történetével, hanem harmonikus megjelenésével, belső udvarának elegáns és tündöklő szépségével.

A Dísz tér hatalmas forgalmat bonyolít le, itt fordul meg a várbusz, innen lehet továbbjutni a Sándor-palotához, a Budavári Siklóhoz, a Nemzeti Galériának is otthont adó egykori királyi palotához és a Hauszmann programban újjáépített Csikós-udvarhoz. A Dísz tér köti össze az egykori államigazgatási negyedet és a polgárvárost.

A tér déli végén, egymással szemben volt egykor a budai vár két bejárata: a keleti Vízi (középkori nevén: Szent János-) kapu és a nyugati Fehérvári (a középkorban: Zsidó-) kapu. A tér északi végén találkozik a Szentháromság térről erre futó Tárnok utca és az Úri utca. Nevét - Parade Platz, vagyis Dísz tér - a XVIII. században kaphatta, mivel déli részén tartották a katonai felvonulásokat, a palotaőrség parádéit.

hirdetés
Az Edelsheim-Gyulai-palota története - természetesen - a középkorig nyúlik vissza. Itt állt annak idején Stiborici Stibor erdélyi vajda gótikus palotája. 1438-ban Cseh Péter erdélyi vajdáé lett, 1453-ban pedig Tárnok Demeter és Tarczai János tulajdona lett. Ezután a győri káptalanhoz került Buda elfoglalásáig.

A törökök kiűzése után, 1688-ban a budavári ostrom alatt megrongálódott házat Salgáry (avagy Salgari) Péter, Buda polgármestere szerezte meg, aki barokk stílusban építtette újjá. A család csaknem 100 évig, 1784-ig birtokolta. Ezt követően egy gógyszerészé volt, majd a XIX. században a későbbi budai polgármester, Walheim Nepomuk János szerezte meg, és átalakíttatta klasszicista stílusban.

1892-től az 1948-as államosításig báró Edelsheim-Gyulai Lipót tulajdona volt. 1888-ban született, 1912-ben nősült, gróf Pejacsevich Gabriellát vette feleségül. A Dísz téren álló budai házát 1913-ban Jablonszky Ferenc építész tervei alapján neobarokk stílusban építtette át. Itt született 1918. január 14-én harmadik lánya, Ilona, aki 1940-ben ment feleségül Horthy Miklós kormányzó fiához, Horthy István kormányzóhelyetteshez. Bár gróf Edelsheim-Gyulai Lipót elvált nejétől 1920-ban, a volt felesége az épületben lakott.

“1938-ban a Színházi élet képes hetilap tudósított a Dísz tér 12. számú házban, gróf Edelsheim-Gyulai Lipótné által rendezett nagyszabású jelmezbálról. Az eseményen több mint 300 meghívott vendég jelent meg. A jelmezek szépségét zsűri bírálta el, melynek tagjai Bethlen Margit grófné (Bethlen István felesége), Batthyányi Gyula gróf és báró Priette Bihari Jenő voltak”

- tudtuk meg a Budapest100 hétvégén a házban kihelyezett egyik tábláról.Budapest100 Várnegyed

Kevesen tudják, hogy ebben a második világháborúban ebben épületben működött egy Kiugrási Iroda: a háborúból való kilépést készítette elő 1944 őszén. A pincében titkos rádióállomás működött, a Moszkvába küldött fegyverszüneti delegáció tagjaival tartották a kapcsolatot - írja a Várhegy blog. Csakhogy a rádió jelzéseit az egyik közelben álló házban hallgatták le, mivel oda telepedett be Dr. Wilhelm Höttl a náci RSHA délkelet-európai hírszerzésének csoportvezetője. Gróf Edelsheim-Gyulai Ilona Gestapo közeledésének hírére a Dísz tér alatt korábban kialakított alagúton a szemközti Pápai Nunciatúrára menekült, ám a németek elhurcolták Magyarországról a Horthy-család többi tagjával együtt Németországba.

Budapest ostroma alatt a ház súlyos károkat szenvedett. Háború utáni újjáéépítésekor a XIX. századi állapotát vették alapul.

Ma egy kívülről szerény, kétszintes lakóépület, a kapun át az udvarra lépve azonban ámulatba ejtő látvány fogad bennünket és a ház mindenkit elbűvöl szépségével, arányaival.

A Dísz téren és az Úri utcában sorra jártuk az épületeket. Borsos Miklós egykori lakóháza volt még számunkra érdekes, részben a szobrász munkássága miatt.Budapest100 Várnegyed Budapest100 Várnegyed Budapest100 Várnegyed Budapest100 Várnegyed Budapest100 Várnegyed

Egyáltalán nem túlzás, hogy az élményektől felpezsdülve mentünk haza. Alig várjuk a 2023-as rendezvényt!Budapest100 Várnegyed


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: