BUDAPEST
A Rovatból

Fotók: Mintha csipkével borították volna be a tájat, ilyen a Normafa téli hangulatban

A sétány, mintha egy karácsonyi film megelevenedett képkockája lett volna, az ágak pedig úgy festettek, mintha szorgos kezek kézimunkázták volna rá a díszítést.
Demecs Norbi - szmo.hu
2025. január 22.



Mintha fent lennénk messze, északon vagy éppen egy karácsonyi mesekönyv lapjain - varázslatos téli táj fogadja a kirándulókat a hóval, zúzmarával borított Normafán, mutatjuk friss fotóinkat!

Budapest egyik legkedveltebb szabadidős célpontja a Budai-hegyekben fekvő Normafa, ahol a fiatalabb és idősebb korosztály is talál kedvére való kikapcsolódási lehetőséget. Sokan sétálnak és túráznak is, egyesek nordic walking botokkal érkeznek, mások futnak vagy kerékpároznak. Megint mások piknikeznek, labdáznak vagy fotóznak, de az egész kicsiknek is kiváló célpont, hiszen babakocsival is elérhető, a nagyobb gyermekek számára pedig szuper játszóterek kínálnak élményeket.

Ez a sokak által kedvelt és látogatott budapesti régió most varázslatos téli ruhába bújt: hótakaró és vastag zúzmararéteg borít mindent.

A lebilincselő januári táj nappal is csodálatos, ám mivel a Normafán kifejezetten jó a közvilágítás, így este sem maradt élmények nélkül az, aki kedveli az efféle misztikus hangulatot.

Mi most a hófehér, zúzmarás táj esti szépségéről hoztunk egy képgalériát.

Képgaléria: Normafa téli hangulatban

Mintha valamely fagyos, távoli országban jártunk volna, olyan hatást keltett esti látogatásunk a Normafán. A kirándulóhely közösségi közlekedéssel és autóval egyaránt jól megközelíthető, és mivel a Normafa Síház és a János-hegy között végig van közvilágítás, így akkor is igen látványos, ha leszáll az est - kiváltképp ilyenkor, télvíz idején. A sétány, mintha valamely karácsonyi film megelevenedett képkockája lett volna, az ágak pedig úgy festettek, mintha hosszadalmas, de szorgos, precíz munkával horgolt csipketerítő borítaná őket. Egyszerűen mesebeli látvány volt!

Képgaléria: Ilyen volt a hólepte természet

A csodás környezetre még az esti órákban, 21.00-22.00 óra között is sokan voltak kíváncsiak: a sétálók és fotósok mellett sífutók és szánkózok is kihasználták a téli adottságokat. A Szent Anna-rét hóágyúzott szakasza pedig reflektorfényben biztosította az esti szánkózók vagy síelők/snowboard-osok élményeit - persze azok számára, akiknek felvonó nélkül is kedvük támadt a téli sportok gyakorlásához.

Bár a téli táj lenyűgöző - ezt bizonyítja képgalériánk is - mindig tartsuk szem előtt a téli szabadidős tevékenységek szabályait: felkészültségük, ruházatunk és a fagyos, jeges természetben eltöltött idő esetében is fokozottan figyeljünk az időjárás és a terepviszonyok körülményeire.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
A Rovatból
Nyugdíjasok, figyelem! Februártól új szabályokkal utazhatnak a BKK járatain – mutatjuk a részleteket!
Februártól komoly változások jönnek a budapesti tömegközlekedésben. A nyugdíjasoknak is új szabályokhoz kell igazodniuk.


Átalakítja a BKK 2025-ben a jegy- és bérletrendszert – derül ki a társaság honlapjáról. Mint írják, kivezetnek egy sor bérlettípust, hogy az utasok igényeihez alkalmazkodjanak.

A nyugdíjasok számára megszűntek a negyedéves és a kedvezményes éves Budapest-bérletek. Mostantól csak havi bérlettel utazhatnak, amelyhez szükség van egy nyugdíjas bérletigazolványra. Ezt a dokumentumot a BKK ügyfélcentrumaiban lehet kiváltani. Az igényléshez igazolványképet és érvényes személyazonosító okmányt kell bemutatni. Az igazolvány tíz évig érvényes.

A 65 év felettiek továbbra is díjmentesen utazhatnak a BKK, a MÁV, a HÉV és a Volánbusz meghatározott járatain.

A 65 év alatti nyugdíjasoknak azonban kizárólag a kedvezményes havi bérlet maradt, amely jelenleg 3300 forintba kerül havonta. Ahogy a Blikk kiemeli, akik távolabbi utazásokra is igénybe veszik a közlekedést, választhatják a Pest- vagy országbérletet is, amelyek ára 945 és 1890 forint.

A változások nemcsak a nyugdíjasokat érintik: a diákoknak is alkalmazkodniuk kell az új szabályokhoz, mivel megszűnnek a félhavi, negyedéves, szemeszterre szóló és kedvezményes éves bérletek. A Budapest csoportos 24 órás jegy sem lesz elérhető, ahogy a kutya- és kerékpárbérletek is kikerülnek a rendszerből.

Ugyanakkor jó hír, hogy érvényes bérlettel mostantól ingyen szállítható kutya és kerékpár a BKK, a MÁV, a HÉV és a Volánbusz járatain.

A MOL Bubi közbringa-szolgáltatásban is jelentős változások jönnek. Az éves bérletet megszüntetik, helyette féléves bérletet vezetnek be 6500 forintért. A havibérlet ára 1500 forintra nő, a percdíj pedig 50 forintra változik. A bankkártya-regisztrációs díjat 100 forintra csökkentik, amit az első bérlés alkalmával jóváírnak. Emellett a BKK három új Bubi-állomást épít 2025-ben, így az év végére összesen 220 kerékpárfelvevő-hely lesz Budapesten.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
BUDAPEST
A Rovatból
Karácsony Gergely elárulta, megmaradhat-e a legendás lángosos a Flórián téri aluljáróban
Szerinte a Fidesz félremagyarázza a szabályozást, amivel „nem támogatott tevékenységi körré” nyilvánították az aluljárókban helyben sütést. Egy videót is mutatott arról, milyen problémát okoz a csatornába öntött olaj és zsír.


Karácsony Gergely egy videót tett közzé a közösségi oldalán, a nézőktől pedig előre is elnézést kért, és csak erős idegzetűeknek ajánlotta a képek megtekintését.

A főpolgármester arról számolt be, hogy egy átlagos hétköznapon is zajlik a város közforgalmi tereinek tisztítása, az ott lévő csatornák rendbehozása.

A felvételen pedig megmutatják, mit találnak:

"lapátolják ki belőle a minden szabállyal ellentétesen beöntött olaj és zsír hozadékát. A képek is a csatornákról készültek, és azért ilyenek, mert vannak, akik oda öntik a használt olajat, a használt zsírt.

Mondom, elnézést mindenkitől a látványért, de a Budapest-család dolgozóinak ezzel minden nap szembesülniük kell. Szerintem elég világos, hogy így nem mehet tovább".

Ahogy arról mi is beszámoltunk korábban: a főváros 2025. január 1-jétől „nem támogatott tevékenységi körré” nyilvánította az aluljárókban helyben sütést. Karácsony szerint azonban a Fidesz félremagyarázza a szabályozást.

"Persze a helyben sütés szabályozásából, meg ebből a trutyiból rögtön politikát akar csinálni a Fidesz, a szokásos módon, félremagyarázással, a tények, mondjuk így, felületes kezelésével. Bár vannak kételyeim, hogy van-e értelme úgynevezett tényeket állítani a politikai vagdalkozással szemben, de én újra és újra megpróbálom, hátha egyszer…".

Majd felsorolja, mik a tények:

"nem tiltottuk ki, és végképp nem a gyalogos aluljárókból az ételkészítést, pusztán ott lépünk fel, ahol ennek kapcsán rengeteg a jogos panasz, és ahol ez a képeken is látható módon teszi tönkre a közműveket. Ott időben értesítve a bérlőket, szabályozzuk az olajjal/zsírral történő helyben sütést. Elmondtuk, hogy

egyedi az elbírálás, illeszkedik a helyhez és a tevékenységhez, például a Flórián téri gyalogos aluljáróban működő, sokak által kedvelt lángosos egy szagelszívó beszerelését követően meg is kapta az engedélyt".

A hivatal azon dolgozik, hogy az aluljárókat megújítsák, új gépekkel takarítanak, bár ebből valószínűleg az itt élők nem érzékelnek sokat. Ennek oka, hogy "állandó bűzfelhőben kell közlekedniük.

A csatornarendszer az esővíz elvezetésére szolgál, nem a zsíros, olajos szennyezés elnyelésére, és a szellőzőcsatornák sem bírják hosszú távon ezt a terhelést. Ebben az ügyben is, mint sok más esetben, a mégoly érthető magánérdekek állnak szemben a közérdekkel, a köztisztaság, a közegészségügy és a közművek biztonságos működésének közérdekével, és úgy tartom helyesnek, ha Budapest ebben az ügyben is, mint minden másban, a közérdeknek szerez érvényt"

- írja Karácsony Gergely.

VIDEÓ: A takarításról


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
Visszakapta pompáját egy újabb budapesti palota: a Magyar Nemzeti Bank székháza ismét régi fényében ragyog
Több évtized után egyedülálló építészeti örökségünk kelt új életre a város szívében.
Szegedi Éva, Fotó: MNB - szmo.hu
2025. február 21.



A Magyar Nemzeti Bank budapesti székháza, Alpár Ignác ikonikus alkotása, visszakapta szépségét. Az épület rekonstrukciója nemcsak a múlt értékeit állította helyre, hanem a jövő elvárásaihoz igazította az épületet, így mi is láthattuk, milyen lenyűgöző volt Alpár Ignác és a vele dolgozó mesteremberek munkája.

Századfordulós remekmű a Szabadság téren

A palota a Monarchia közös jegybankja, az Osztrák-Magyar Bank számára épült 1902 és 1905 között, ez volt a budapesti fiókintézeteinek székháza. “A tervezési programmban ki voltak domborítva azon szükségletek, amelyek egy jegybanknál fennállanak, amelyek egy más banképület igényeitől természetesen sok tekintetben elütők” - írta az építkezésről maga Alpár Ignác a Magyar Építő Művészet 1917/4-6. számában.

“Amikor a tervvázlatok készítéséhez hozzáfogtam, hamarosan tisztába jöttem azzal, hogy itt a rendes banküzemeket lebonyolító épületektől eltérő olyan feladatról van szó, amely feladatnak, megfelelő célirányos épület eddig nem létesült, mert az eddig fennállott jegybankok, majdnem kivétel nélkül régebbi átalakított házakban vannak elhelyezve. Ebből kifolyólag az azokban esetleg feltalálható építési berendezései, legfeljebb egyes üzemek lebonyolítására lehetnek alkalmasak, de nem létezik egy olyan épület mely egy jegybank teljes üzemét, rendszerbe foglalva, magába felvegye.”

Lehet, hogy "csak" egy banképületnek tűnik, de Alpár Ignác ezúttal is mesterművet alkotott

Az építész - akinek a Vajdahunyad várát, a Tőzsdepalotát és az Anker-házat is köszönhetjük - a feladatát a lehető legkomolyabban vette. Úgy vélte, az építész csak akkor tud speciális rendeltetésű épületet tervezni, ha teljes mértékben ismeri azokat a folyamatokat és funkciókat, amelyeknek helyet ad majd. Ezért a bank régi, József téri székházában tanulmányozta többek közt a trezorkezelést.

A Szabadság téri épülettel kapcsolatos egyik újítása az volt, hogy palotában nem középen, hanem a perifériákon helyezte el a tőzsdetermeket, ezzel megoldotta a természetes világítást a gabona- és árutőzsde helyiségeihez. Továbbá szakított azzal a középkorig visszanyúló hagyománnyal, hogy a trezort a pincében helyezze el. Ezen kívül egy nagy földszinti központi terem helyett egy nagy központi udvart tervezett.

Az udvart körülzáró épületszárnyak különböző architektúrájúak, mivel mindegyiket más funkcióra tervezték. A legdíszesebb a falsíkból kiugró díszlépcsőház és az elnöki, alelnöki szárny. Az irodaszárny visszafogottabb, a negyedik, zárt szárny pedig a trezort rejtette.

De nem csupán a puszta funkció számított Alpár Ignácnak. Tervét nemes, különleges anyagokból, míves munkával kívánta megvalósítani. Úgy, hogy elegáns és feladatához méltó legyen a bank székháza. A megvalósításban pedig valódi mesteremberek és művészek vettek részt. A festett üvegablakok például Róth Miksa műhelyében készültek, a belső szobrászati művek Maróti Géza és Schrödl Emil nevéhez fűződnek, a homlokzaton látható figurális díszítőelemek Senyei Károly, Mayer Ede, Tóth István, Róna József és Markup Béla munkái.

Itt a nemes és különleges anyagokat is szó szerint kell érteni. A kőanyaghoz ugyanis Alpár Ignác felkutatott Kolozsvár közelében egy kis bányát, és mivel a kőanyag kitermelése után a bánya megszűnt, a banképület valóban egyedülálló mű lett. A belső díszítésnél is minőség és a szépség vezérelte: a Popovics terem selyemtapétáját egy milánói cég készítette, amelyik a mai napig őrzi a régi iratokat, így segítségükkel be lehetett azonosítani az eredeti alapanyagokat a rekonstrukcióhoz.

A történelem viharai kissé megtépázták a Szabadság téri palotát

A Monarchia széthullását és a trianoni békediktátumot követően ebben az épületben kezdett el működni az önálló magyar jegybank 1924-ben.

A második világháború alatt a székház szerencsére nem szenvedett el jóvátehetetlen károkat, csak utána nyúltak hozzá, Alpár Ignác terveihez képest méltatlanul. Összességében azonban az épület funkciója nem változott, ezért kerülte el a gyökeres változtatásokat és átalakításokat.

Ugyanakkor Budapest ostroma majd a háború után a nem teljes körű felújítás, illetve az elmúlt évtizedek toldozott-foldozott megoldásai miatt a palota fénye megkopott, műszaki állapota pedig nem tette alkalmassá arra, hogy biztonsági kockázatok nélkül működjön még éveken át.

A Magyar Nemzeti Bank budapesti székháza, Alpár Ignác ikonikus alkotása, visszakapta szépségét. A palota a Monarchia közös jegybankja, az Osztrák-Magyar Bank számára épült 1902 és 1905 között, ez volt a budapesti fiókintézeteinek székháza.

Fontos volt az épület eredeti szépségének visszaállítása

 

A jelenlegi rekonstrukció célja egyrészt az volt, hogy az épület visszakapja régi pompáját, másrészt az, hogy megfeleljen a jelenlegi biztonsági, tűzvédelmi előírásoknak. Ezen kívül fontos szempont volt a színvonalas közösségi terek létrehozása, és az is, hogy a mai kor elvárásaihoz igazodó munkahely legyen.

A Magyar Nemzeti Bank székházának újjászületése: Alpár Ignác mesterművének rekonstrukciójaAlpár Ignác ikonikus, Szabadság téri alkotása, évtizedek után visszanyerte eredeti pompáját.

Úgy alakították át az épületet, hogy minél jobban beengedhessék a fényt.

Úgy nyitották ki az épületet, hogy minél jobban beengedhessék a fénytÚgy nyitották ki az épületet, hogy minél jobban beengedhessék a fényt

Ahol erre lehetőség volt, az eredeti elemeket meghagyták vagy a forráskutatást követően reprodukciókkal helyettesítették őket. Például az eredeti nyílászárókból csak néhány maradt meg, és ezek alapján készültek az ablakok és ajtók. Az előcsarnokban és a lépcsőházban látható Róth Miksa ablakok is elvesztek vagy megsemmisültek a háború során és azt követő évek, évtizedek alatt. Hiányoztak a régi, díszes, savmart üvegek is a folyosói ajtókról, helyettük valamikor a XX. század második felében sztenderd ablaküveget raktak be, ezért ezeket is újra kellett tervezni és gyártani.

Az előcsarnokban és a lépcsőházban látható Róth Miksa ablakok is elvesztek vagy megsemmisültek a háború során és azt követő évek, évtizedek alatt.

A belső tér elrendezése is más lett a szocializmus alatt. Az első szint egy részét utólag födémmel osztották ketté, az így létrejött terek pedig nyomasztóak voltak. A harmadik emeleti nyitott loggiákat megszüntették, befalazták. A rekonstrukció során tehát ki kellett szabadítani az épületet ebből a csomagolásból, hogy újra kinyílhasson és ragyoghasson.

Bár a dísztermek is csodaszépek, különösen a már említett, olasz tapétával burkolt és aranyozott rózsamotívumokkal díszített Lámfalussy terem, a felújítás legizgalmasabb komponense kétségkívül az üvegkupolával fedett udvar, ahol üveghíd vezet a buja növények közé a padokhoz.

Az egyetlen zavaró elem számomra az épületben az emeletráépítés üveg-fém tetőzetének szerkezete, ami az utcafrontról nézve nem esztétikus. Különösen ehhez a pompás palotához képest.

A rekonstrukcióval viszont Budapest központja visszakapott egy gyönyörű századfordulós épületet.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
A Rovatból
Így változik az autós közlekedés a Flórián térnél a felüljáró felújítása miatt
Több ütemben zajlik a felújítás, indulás előtt érdemes tájékozódni a terelésekről. A BKK azt kéri, hogy aki teheti, tömegközlekedéssel utazzon.
Fotó: BKK - szmo.hu
2025. február 11.



Néhány hét múlva indul a Flórián téri felüljárók felújítása, ami hosszú hónapokra jelentős forgalmi változásokat hoz az autóval közlekedők számára.

Az előkészítő munkák február 14-én kezdődnek, de jelentősebb változásokra csak március 1-jétől számíthatnak a járművezetők. A felújítás őszig tartó első ütemében teljesen lezárják a déli hidat, az autós forgalom tehát kizárólag az északi felüljárón haladhat majd, irányonként egy-egy sávon.

Ugyanakkor a Szentendrei út felől az Árpád híd, illetve Pest felé haladóknak új, kétsávos forduló létesül a Pacsirtamező utcában segítségképpen. A Budapesti Közlekedési Központ az alábbiakban összefoglalja a közúti közlekedést érintő tudnivalókat, egyúttal kéri az arra közlekedőket, hogy ha lehetőségük van rá, a közösségi közlekedést vegyék igénybe.

A Flórián téri felüljárók rekonstrukciójának célja, hogy a főváros és az agglomeráció közlekedésében jelentős szerepet betöltő útszakaszt további évtizedekig biztonságosan lehessen használni. A munka forgalomkorlátozásokkal, illetve -változásokkal jár, ezért minden arra közlekedőnek hosszabb menetidőre kell számítania. A BKK beruházóként és közlekedésszervezőként mindent megtesz, hogy a lehető legjobban kiszolgálja az arra közlekedők igényeit, egyúttal biztosítsa a munkavégzéshez szükséges területet.

A felújítást megelőzően, február 10-én, hétfőn burkolatjavítási munkák kezdődtek a felüljárók környezetében. Ezek még nem a hídfelújítás részei, a Budapest Közút által végzett munkák célja, hogy a felüljárók korszerűsítésének kezdetére a csatlakozó útszakaszok megfelelő állapotban legyenek, így biztosítva a lehető legbiztonságosabb és gördülékenyebb közlekedést.

Az autóval közlekedők az alábbi forgalmi változásokra számíthatnak:

• Február 10. és 13. (hétfő és csütörtök) között a Pacsirtamező utcában (a Kiscelli utca és a Vörösvári út közötti szakaszon) javítják a burkolatot, ezért váltakozó sávlezárásra kell számítani. A munkaterület mellett irányonként két forgalmi sáv járható.

• Február 11-én (kedden) az északi felüljárón szalagkorlátot javítanak, ezért a belső sávot reggel 8-tól 14 óráig lezárják.

• Február 13-án és 14-én (csütörtökön és pénteken) az Árpád híd felé vezető felhajtón a két sávból a szélsőt lezárják, a közlekedés a belső sávon haladhat.

• Február 13-án csütörtökön az Árpád híd budai hídfőjénél, a Pest felé vezető oldalon a belső sávot rövid szakaszon lezárják, a forgalom a középső és a szélső sávban haladhat majd.

Az előkészítő munkák február 14-én indulnak – ekkor is lehetnek korlátozások

A felújítási munkák nem tűrnek halasztást, a felüljárók műszaki állapota a legutóbbi korszerűsítésük óta jelentősen romlott: a szennyeződések és a nedvesség megviselték, a szerkezet a pillérek környezetében átázik, emiatt a betonacélok rozsdásak, a betonfelületek tönkremennek.

A kivitelező február 14-én, pénteken átveszi a munkaterületet, majd még aznap hozzálát az előkészítő munkákhoz, amelyek a felüljárók alatti csomópontban és környezetében ideiglenes sávszűkítéssel, csúcsidőn kívül kisebb forgalomkorlátozással, esetleg lezárással járnak.

Az autóval közlekedők az alábbi forgalmi változásokra számíthatnak:

• Február 14-től 21-ig lezárják a Szentendrei úton befelé a belső sávot a Flórián tér előtt a Kórház utcánál. Napközben lezárják a külső sávot a Pacsirtamező utcában kifelé a Flórián tér előtt, valamint a Flórián téren az Árpád híd felé a Pacsirtamező utca után. Lezárják napközben a belső sávot az Árpád híd Flórián téri lehajtójában a Vörösvári út felé, valamint a Pacsirtamező utcába kanyarodó külső sávot.

• Február 21-től 28-ig lezárják a Vörösvári úton befelé a Szentendrei útra balra kanyarodó sávot, valamint mindkét irányban lezárják a belső sávot a Szentendrei úton a Flórián térnél. Az Árpád híd Flórián téri lehajtójában nem lehet visszafordulni. A Szentendrei utat a Pacsirtamező utcai visszafordulón keresztül lehet elérni. Sávlezárás nehezíti a közlekedést az Árpád hídi felhajtón.

A kivitelező öt ütemben végzi el az ideiglenes forgalomtechnika kialakításához kapcsolódó feladatokat. Február 14. és 28. között legfőképp csúcsidőn kívül, 9 és 15, illetve 19 és hajnali 4 óra között dolgozik hétköznapokon és szombatonként. A munkavégzés éppen aktuális helyszínét a közlekedés biztonsága érdekében a kivitelező elkeríti. A BKK kéri az arra közlekedőket, hogy fokozottan figyeljenek, amikor a munkaterület mellett elhaladnak.

Az előkészítő munkák közé tartozik:

• az ideiglenes táblák kihelyezése, a jelzőlámpák áthelyezése és a forgalomterelések burkolatjeleinek felfestése;

• az útszegélyek elbontása és újak építése a sávbővítések miatt;

• az útalap-betonozás és a kötőréteg-aszfaltozás, valamint

• a buszmegálló áthelyezése a Kiscelli utcánál.

Merre lehet haladni autóval március 1-jétől?

A felüljáró-felújítás első üteme két héttel később, március 1-jén, szombat hajnaltól esedékes, amikor a kivitelező lezárja a déli hidat, ahol jelenleg Pest felé tart a gépjárműforgalom.

Az őszig tartó első ütemben az északi hídon haladhat a forgalom, egy-egy sávon biztosítva a Pestre tartók és a Pestről érkezők áthaladását a felüljárón.

A felüljárón Pestre tartó forgalom „visszavezetése” a Szentlélek tér villamosmegálló után, a villamospálya keresztezésével, jelzőlámpás szabályozással történik. A BKK kéri a járművezetőket, forgalomtorlódás esetén ügyeljenek arra, hogy ne ragadjanak a síneken, ne akadályozzák a villamos közlekedését.

A Szentendrei útról az Árpád híd, illetve Pest felé

A Szentendrei úton Pestre közlekedők a Pacsirtamező utcában ideiglenesen kialakított visszafordító segítségével – két sávon – is felhajthatnak az Árpád hídra. A BKK kéri az autósokat, hogy ha már a felüljáró felhajtójánál nehezebb haladást észlelnek, akkor a felüljáró helyett a Flórián téri csomópont után kialakított visszafordítón keresztül hajtsanak fel a hídra.

Elkerülve a felüljárónál várható torlódásokat, Észak-Buda felől érdemes a Megyeri hídon át megközelíteni a belvárost.

A Szentendrei úton érkezőknek fontos információ, hogy a városközpontba tartó buszsávot ideiglenesen meghosszabbítják a Flórián térig.

Az Árpád híd, illetve Pest irányából a Szentendrei útra

A déli felüljáró lezárása miatt Pest felől – Szentendre irányába – egy sávval csökken a közúti kapacitás, és ugyancsak torlódás várható.

Ugyanakkor a Szentendre felé haladók vagy a felüljáró alatti csomóponton keresztül közlekedhetnek, vagy választhatják a Megyeri hidat is az úti céljuk eléréséhez.

A Bécsi út felől a Szentendrei útra

A Bécsi út felől a Flórián térnél megszűnik a közvetlen balra kanyarodási lehetőség a Szentendrei útra, de a Pacsirtamező utcai új, ideiglenes visszafordulón keresztül elérhető lesz.

A forgalomkorlátozások és ideiglenes változások miatt a BKK kéri az arra közlekedőket és az agglomerációból érkezőket (vagy oda tartókat), hogy ha lehetőségük van, a felújítás idején a közösségi közlekedést, azon belül is elsősorban a kötöttpályás járatokat vegyék igénybe, ezzel is csökkentve a környék forgalmi terhelését.

A BKK a felújítás időszakára az 1-es villamos sűrítését tervezi.

A felújításhoz kapcsolódó lezárások és terelések részleteiről a folyamatosan frissülő florianter.hu oldalon lehet tájékozódni, illetve a BKK Info a szokásos csatornáin mindennap megosztja az aktuális tudnivalókat.


Link másolása
KÖVESS MINKET: