SZEMPONT
A Rovatból

„Ha retorzió jön, akár felmondás is, most már mindegy” – megszólal a polgári engedetlenséget szervező tanár

A Szent László Gimnázium 12 tanára mindent kockára tett, amikor hétfőn nem vette fel a tanítást. Azt mondják, ez egy maroknyi ember üzenete, hogy a hatalom visszaél a helyzetével. Úgy tűnik, mások is követik őket.


Polgári engedetlenségi akciót szervezett hétfőn Tóth Viktor, a kőbányai Szent László Gimnázium tanára. Társaival a nap folyamán nem vették fel a munkát, így tiltakozva a kormány által múlt pénteken meghozott rendelet ellen, mellyel a járványügyi vészhelyzetre hivatkozva tovább szűkítették a pedagógusok sztrájkjogát. Előírták például, hogy az órák felét sztrájk idején is kötelesek megtartani, a gyerekekre akkor is vigyázni kell, méghozzá külön osztályokban és csoportokban.

– Csak ennyit kérdezek az elején: miért?

– A pénteki kormányrendeletre szerettünk volna reagálni, eredetileg azonnal. Hogy miért? Mert ezzel a rendelettel egyrészt állampolgári, másrészt munkavállalói jogaimat sértik. Állampolgárként élhetek a polgári engedetlenség eszközével, ha tiltakozni akarok egy törvény vagy rendelet ellen. Úgy gondoltuk, hogy ez az intézkedés olyan súlyos arculcsapása a jogainknak, hogy ehhez kell nyúlni.

Ebbe bele kell állnunk.

Lehet, hogy nem a legszebb kifejezéssel élve, de ki lett herélve a sztrájktörvény. Pedig a sztrájk a legerősebb eszköze a munkavállalóknak, elvileg. Az elmúlt években az oktatással kapcsolatban volt demonstráció, volt nyílt levél, aláírásgyűjtés is volt, sokféle, ezer, millió. Nem értünk el sokat vele. Ezzel az akcióval szerettünk volna egyrészt a közvéleménynek is üzenni, hogy ez nagyon súlyos jogfosztás, másrészt a kormánynak, hogy ha más eszköz nincs, akkor a pedagógus erre is képes. Nem utolsósorban magunknak is, hogy kiállunk magunkért, a saját állampolgári és mukavállalói jogainkért. És ugyanannyira a diákjainknak, a jövő generációjának is meg akartuk mutatni, hogy ha ilyen fordul elő, akkor igenis, muszáj kiállni, nemcsak magunkért, hanem a magyar diákokért, a magyar oktatásért és annak jövőjéért is.

– Hányan vettek részt az akcióban?

– Tizenketten. Nem lehet csodálni, hiszen egy szürke zónába léptünk. Nem vagyok jogász, nem tudom megállapítani, hogy a polgári engedetlenség önmagában mennyire törvénysértő. Tudom, hogy nem teljesen törvényes, ezzel tisztában is vagyok, és nem is vagyok rá büszke, hogy ilyen eszközökhöz kellett fordulnunk. Ezzel sokat kockáztatunk. Leginkább azok álltak bele, akiknek már semmi vesztenivalójuk nincs, sem anyagilag, sem egzisztenciálisan.

Olyan mértékben megcsömörlöttek sokan közülünk az utóbbi években, hogy akár a pályát is feláldoznák már. Ha retorzió jön, akár felmondás is, most már mindegy.

Ezért sem érzem kevésnek azt, hogy tizenketten vettünk részt az akcióban. Másrészt, ez egy jelzés. Nem kellett, hogy egy teljes tantestület beleálljon, ez egy maroknyi ember üzenete, hogy a kormány, a hatalom visszaél a helyzetével, jogosítványaival, és olyan eszközhöz nyúl, amihez talán joga éppen van, de a szakszervezetek ezt is vitatják. Tehát nem az számít, hányan voltunk, hanem az, hogy az üzenetünk hallható legyen. Továbbá abban is bízunk, hogy mellénk vagy mögénk állnak. Mi egy napra terveztük ezt a dolgot, de már vannak olyan értesüléseim, hogy ennek lesz folytatása a következő napokban.

– A Szent Lászlóban vagy máshol?

– Más intézményekben. Konkrétumot is tudok mondani, kedden a Kölcsey Gimnáziumban fog néhány kolléga polgári engedetlenséggel élni, ugyanazon okok miatt, mint mi.

– Az akciót a PDSZ ezt közvetítette a Facebookon. Ezek szerint van a PDSZ-nek valami álláspontja erről?

– Válasszuk ketté. Nem a polgári engedetlenséget közvetítette a PDSZ, hanem azt az üzenetet, hogy a sztrájk az alapjog. Reggel kifeszítettünk egy molinót, meg kiírtuk krétával is a járdára az iskola elé, ezt közvetítette a PDSZ. Nekik fogalmuk sem volt, hogy amikor bemegyünk az épületbe, akkor mit tervezünk.

A polgári engedetlenség az teljesen független a szakszervezettől.

Nem is nézte senki, hogy itt valaki szakszervezeti tag, vagy nem szakszervezeti tag. Ez egyéneknek, különálló tanároknak, pedagógusoknak a kezdeményezése itt, a Szent László Gimnáziumban.

– Tehát a PDSZ-szel nem is egyeztettek ezzel kapcsolatban?

– Nem.

– És volt valami visszajelzés a szakszervezettől az akció után?

– Nem. Nem kaptam semmilyen visszajelzést.

– Vannak szakszervezeti tagok az iskolában?

– Igen. Én vagyok a helyi szakszervezeti csoport vezetője, és vannak tagok is.

– Ön sem tájékoztatta a PDSZ-t ezek szerint, hogy Önök ott erre készülnek?

– Szerintem ezt szombaton megemlítettem, de egyértelműen azt mondták, hogy nekik ehhez semmi közük.

– Nem az történik, hogy a pedagógusok megelégelték a szakszervezetek tehetetlenségét?

– Nem. Ez egy állampolgári akció volt, és mint állampolgárok, ezt tehettük meg. Ha nincs egy szakszervezeti központi lépés vagy esemény, akkor mi, állampolgárok ezt tehetjük meg.

– Ön támogatná, ha a szakszervezetek radikálisabb, harcosabb álláspontra helyezkednének? Adott esetben a szakszervezet sem riadna vissza a polgári engedetlenségtől sem?

– Nem. Azt gondolom, hogy egy szakszervezetnek, egy állami szervezetnek kötelessége betartani a törvényt.

– De a szakszervezetek nem állami, hanem civil szervezetek.

– Ez jogos, de azt gondolom, hogy a szakszervezeteknek be kell tartaniuk a törvényt. Két szakszervezet is van. Én elégedett vagyok azzal a folyamattal, ahogy a szakszervezetek most igyekeznek érvényt szerezni a pedagógusok jogainak. Az más kérdés, hogy akár a sztrájktörvény hogy néz ki, illetve, hogy ezekre a törekvésekre a tárgyalópartnerek mennyire nyitottak.

Mi a polgári engedetlenség?

A polgári engedetlenség egy rendelkezés vagy szabályozás tudatos megszegése. Ahhoz, hogy polgári engedetlenségről beszéljünk, ennek erőszakmentes és erkölcsi indíttatású tettnek kell lennie, amit az elkövető a nyilvánosság előtt vállal. A polgári engedetlenség célja a tiltakozás az igazságtalan, méltánytalan, alapjogsértő szabályozás vagy hatósági gyakorlat ellen. Azért nevezzük polgárinak, mert az önállóan gondolkodó állampolgár eszköze, egy végiggondolt, előkészített cselekvés, aminek következményeit vállalja az abban résztvevő azért, hogy felhívja a figyelmet az adott problémára és igyekezzen elérni a változást.

(Forrás: TASZ)

– Mi lesz március tizenhatodikán?

– Erre én nem tudok válaszolni. Azt gondolom, hogy meg kell teremteni a feltételeket egy jogszerű sztrájkra. Ez lenne a legjobb, a legtisztább. Ha ezt el lehet érni, akkor egy elég nagyszabású sztrájkra lehet számítani. Ha nem lesznek meg a feltételek, akkor nem tudom, hogy mi fog történni, és hogy fog lezajlani a március tizenhatodika.

– A kormány éppen most hozott egy rendeletet, amiben tovább szűkíti a lehetőségeiket.

– Így van. De én bízom abban, hogy sikeres lesz a szakszervezetek törekvése, hogy jogi úton változtassák meg a fennálló helyzetet. Hogy ne olyan módon kelljen sztrájkolni, ahogy ebben a rendeletben leírták.

– Milyen a hangulat az önök iskolájában?

– Nem árulok zsákbamacskát, elégedetlenség van, sok szempontból.

– Mi a legfontosabb megoldandó probléma ön szerint?

– Az anyagi megbecsülés. Nincs utánpótlás. A kezdő pedagógus 150 ezer forintjáért nem fog idejönni, még egy végtelenül elhivatott pályakezdő sem.

Ebből egyszerűen nem lehet megélni.

Egy diplomás embernek nem lehet ilyen alacsony a bére, bármennyire is szereti a hivatását.

– Önöknél minden státusz be van töltve?

– Azt hiszem igen. De a mi helyzetünk nem átlagos. Gyakorló iskola vagyunk, ide járnak az egyetemisták gyakorló tanítást végezni. De voltak időszakok, amikor év közben informatika tanár, testnevelő tanár vagy angol szakos kolléga ment el. Ilyenkor előfordult, hogy hosszú ideig túlórákat kellett vállalni, míg megtaláltuk a megfelelő kollégát. Azt gondolom viszont, hogy az ország más területein elég nagy gond a tanár utánpótlás, hiszen tudjuk, hogy tanárhiány van, csak rá kell nézni az álláshirdetésekre. Sok iskola keres tanárt. Sokszor már bármilyen szakost is.

– A diákoktól, szülőktől kaptak visszajelzést?

– Még nem. Mivel ma nem vettem fel a munkát, én nem találkoztam diákokkal. Viszont

volt lászlós diákok írtak nekem messenger üzeneteket, hogy gratulálnak, támogatnak és milyen büszkék arra, hogy ebbe az intézménybe járhattak.

Eddig más még nem jött.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SZEMPONT
A Rovatból
Farkas András: A környező országokban nem engedik a nyugdíjakat ilyen gyorsan leszakadni az átlagkeresetektől
Egyre nagyobb a különbség, ráadásul a százalékos emelés miatt a nyugdíjas társadalmon belül is egyre nő a szakadék - mondja a szakértő. A most bejelentett 30 ezres utalvány pedig töredéke a korábban áfa-visszatérítésként beígért évi 120-180 ezer Ft-nak.


30 ezer forintos utalványt jelentett be a nyugdíjasoknak Zsigó Róbert államtitkár. Az csak utólag derült ki, hogy a több címletben kiállított kuponok az ÁFA-visszatérítés helyett érkeznek. Bár Orbán Viktor néhány hónapja még arról beszélt, havi 10-15 ezer forintot jelenthet a nyugdíjasoknak a visszatérítés, kuponokban csak ennek töredékét fizetik ki.

Miért gondolhatta meg magát a kormány, és milyen segítségre lenne a nyugdíjasoknak leginkább szükségük? Farkas András nyugdíjszakértőt kérdeztük.

– Az áfa-visszatérítés helyett a nyugdíjasok végül 30 ezer forintos utalványt kapnak valamikor ősszel.

– Ez a 30 ezer forintos utalvány biztos örömet fog okozni a nyugdíjasoknak. Csak az a kérdés, hogy mikor kapják meg, mert ez a része eléggé ködös még, hogy valamikor ősszel. Másrészt nem igazán érthető, hogy miért kell ezt papíralapon, több címletben kinyomtatva odaadni a nyugdíjasoknak. Mindenesetre örüljünk annak, hogy legalább ez már valami konkrétum, sokkal konkrétabb, mint az áfa-visszatérítés volt. Szerintem szembesültek azzal, hogy a részleges áfa-visszatérítés személyenkénti visszaadása őrületes logisztikai feladvány lett volna, ami kivitelezhetetlen lett volna még idén. De azért ez az egyszeri 30 ezer forint nem olyan kiemelkedő összeg, hiszen ha belegondolunk, a miniszterelnök arról beszélt, hogy havi 10-15 ezer forint lehetne a maximuma az áfa-visszatérítésnek.

Ez éves szinten 120-180 ezer forint lehetne, ennek töredéke ez a 30 ezer forint.

Másfelől ezt meg lehetett volna oldani úgy, hogy hozzácsapják a következő havi nyugdíjhoz, mindenki plusz 30 ezer forinttal többet kap, és rábízzák a nyugdíjasokra, hogy költsék arra, amire nekik szükségük van. Hiszen lehet, hogy gyógyszerre kellene, vagy orvosi ellátásra a szegény nyugdíjasnak ez a pénz.

– Ez évente jelenthet 30 ezret, vagy csak egyszeri alkalom?

– Feltehetően a dolog logikája az, hogy a választás előtti évben adunk valami pluszt a nyugdíjasoknak, tehát ez mindenképpen egy egyszeri juttatás, nem fog beépülni a nyugdíjak összegébe.

– És emellett még lesz ősszel a visszamenőleges kiegészítő nyugdíjemelés, ami viszont beépül.

– Erre azért van szükség, mert januárban a nyugdíjakat csak 3,2 százalékkal emelték, mert akkor a kormányzat azt tervezte bele a költségvetési törvénybe, hogy ennyi lesz az éves infláció. Menet közben kiderült, hogy ennél biztos több lesz. A legutóbbi bejelentések szerint most már 4,5 százalékra számít a kormányzat. Az elemzői konszenzus ennél magasabb, de most vegyük a 4,5%-ot, ami azt jelenti, hogy a 4,5% és a 3,2%-os januári emelés különbözetével, vagyis 1,3%-kal visszamenőlegesen január 1-jéig meg kell emelni az összes nyugdíjat és nyugdíjszerű ellátást, amire biztosan sor kerül majd novemberben. Pedig a nyugdíjas szervezetek - egyébként megítélésem szerint nagyon megalapozottan és jogosan - azt szeretnék elérni, hogy

ha egyszer tudjuk, hogy 4,5% biztos lesz az infláció, és a pénzt erre 90 milliárd forint értékben félretette a kormányzat, akkor miért nem adják oda most a nyugdíjasoknak?

Miért kell várni novemberig erre a visszamenőleges emelésre? Oda lehetne adni júliusban is ezt a visszamenőleges nyugdíjemelést.

– Ez azt jelenti, hogy 11 hónap különbözetet kifizetnek novemberben, és decembertől már ennyivel magasabb lesz a nyugdíj?

– Ha a törvény előírását nézzük, akkor így van, de már a novemberi emelt összeggel érkezik. Azért adnak oda 11 havit egy összegben a január–október közötti 10 hónapra, mert februárban kifizették a 13. havi nyugdíjat is, és arra is odaadják. Így egyben ez 11 hónapnyi emelés, és még a novemberi. A decemberi nyugdíj már emelt összegben érkezik, aztán jövő januárban erre az emelt összegre jön majd a 2026. évi nyugdíjemelés mértéke.

– Nézzük azokat a dolgokat, amitől megmenekült ezzel a megoldással a gazdaság. Az adminisztrációtól, ami talán többe került volna, mint maga az áfa-visszatérítés. És ebben a konstrukcióban az őstermelők sem járhatnak rosszul, mert mivel végül is nem áfa-visszatérítés lesz, az utalványokat náluk is le tudják majd vásárolni a nyugdíjasok. Ez így van?

– Igen, kifejezetten hangsúlyozta az első közlés, hogy az őstermelőknél is beváltható utalványról van szó. Persze ez is plusz bürokráciát indukál majd. Még egyszer mondom, hogy sokkal egyszerűbb módokon is lehet a nyugdíjasokat plusz juttatásban részesíteni. Ez is sokféle pluszköltséggel járhat.

Ki kell nyomtatni ezt a rettenetes mennyiséget 2 millió 400 ezer jogosultnak, 10 féle címletben, mindenkinek 30 ezer forint értékben, ezt össze kell rendezni, borítékba tenni, majd ki kell küldeni postán a nyugdíjasoknak.

Ez óriási plusz feladat így is, noha sokkal egyszerűbb, mint a részleges áfa-visszatérítés eredeti koncepciója.

– Akkor miért ezt a formát választotta a kormány?

– Nyilvánvalóan köze van a jövő évi választásokhoz ennek az akciónak. A nyugdíjasok mindenképpen rászorulnak arra, hogy plusz juttatást kapjanak, mert a nyugdíjakra Magyarország az összes kommunikáció ellenére az Európai Unióban az egyik legkevesebbet költő ország.

Nálunk a 2 millió öregségi nyugdíjas ellátására a GDP-nek csak a 7,45 százalékát költjük, miközben az Európai Unió átlaga 10,9 százalék.

Tehát messze a legkevesebbet ráfordító országok között vagyunk, így hát belefér, hogy a nyugdíjasoknak kicsit javítsunk a pozícióján. Különösen, ha figyelembe vesszük azt, hogy a nyugdíjasok úgynevezett relatív jövedelmi pozíciója, amit a KSH is nagyon tisztességesen kimutat, minden évben folyamatosan csökken. Tavaly például több mint 6%-kal, és idén is körülbelül annyival fog csökkenni. Ez azt jelenti, hogy az aktív keresőkhöz képest a nyugdíjasok helyzete folyamatosan romlik.

– Tehát növekszik a szakadék közöttük. Ezt nyilván csak nyugdíjreformmal lehetne megoldani.

– Ez egyelőre lekerült a napirendről, de hát egyszer csak nem lehet majd megúszni, mert közelítünk azon helyzet felé, amikor valóban feszítő probléma lesz majd. A nyugdíjakat mindig ki lehet fizetni, tehát nem attól kell tartani, hogy összeomlik a rendszer, de hogy mennyi nyugdíjat tud kifizetni egy rendszer, az meg függ attól, hogy hogyan alakul a finanszírozás, hogyan alakul a demográfia, hogyan alakul a foglalkoztatási viszony, és mi a kormányzati prioritás, vajon a nyugdíjasok helyzetét szeretnénk-e javítani, vagy szinten akarják legalább tartani, vagy engedik, hogy továbbra is minden évben rosszabb legyen a helyzetük.

– A nyugdíjasoknak nincsen olyan érdekérvényesítő képessége, hogy ezen önmaguktól tudjanak változtatni.

– A nyugdíjasoknak nincs, de a politikai pártok napirendre tűzhetnék ezeket a kérdéseket, vagy maguk a nyugdíjasok is komolyabban vehetnék saját magukat. Például, ha mind a kétmillió öregségi nyugdíjas írna egy udvarias levelet a parlamenti képviselőjének, hogy követeli, hogy változtassák meg a nyugdíjrendszert, akkor 2 millió levél talán valami komolyabb hatást is kiválthatna.

Esetleg a nyugdíjasok teljesen békésen végigsétálhatnának a parlament előtt, ha nem is 2 millióan, de mondjuk 200 ezren,

akkor óriási erőt tudnának képviselni, akár egy tavaszi vagy nyári sétának is megfelel, egy kis kirándulás otthonról, de közben fölemelnék a táblát, hogy követeljük, hogy a nyugdíjrendszert változtassák meg úgy, hogy a nyugdíjasok helyzete érdemben javulhasson.

– Van valami akadálya annak egyébként, hogy a nyugdíjrendszert rendbe rakják? Más, hasonló gazdasági helyzetben lévő országok esetében is ugyanilyen rossz a nyugdíjasok helyzete?

– Két ország van alattunk, de ott van foglalkoztatói nyugdíjpillér, tehát valójában ők is inkább jobb helyzetben vannak. A románok tavaly beértek minket, a bolgárok már szerintem előttünk is vannak. Az összes környező államban komoly reformokra került sor az utóbbi néhány évben. Például megváltoztatták a nyugdíjemelés rendszerét úgy, hogy

nemcsak odaadják a nyugdíjasaiknak a teljes inflációt, mint nálunk, hanem ezen felül is emelnek, a reálkereset-növekedés meghatározott százalékával.

Például a lengyelek odaadják a reálkereset-növekedés 20%-át, a csehek 33%-át, de a szlovákok vagy a lettek odaadják az 50%-át. Tehát nem engedik leszakadni a nyugdíjakat ilyen gyorsan az átlagkeresetektől.

– És ettől ezek az illető országok nem mennek csődbe...

– Egyáltalán nem. Át kell priorizálni kicsit, hogy mire költenek.

– Mekkora költség lenne ez a magyar költségvetésben?

– Egy százalékpontnyi nyugdíjemelés most 60-64 milliárd forint között ingadozik. Tehát ha 1%-kal emelem a nyugdíjakat, vagy olyan intézkedést hozok, ami 1 százalékponttal megnöveli a nyugdíjasok helyzetét, az 64 milliárd forintba kerül. Ha 5 százalékponttal akarom emelni, akkor az körülbelül 300-320 milliárd forintba kerül, és így tovább.

– Mennyivel kellene emelni a nyugdíjakat, hogy azt mondjuk, hogy viszonylag normális helyzetbe hoztuk a nyugdíjasainkat a lehetőségeinkhez képest?

– Ezt azért nagyon nehéz megválaszolni, mert nem egységesen kellene emelni a nyugdíjakat.

Az egyik fő probléma pont az, hogy egy egységes százalékos mérték van meghatározva mindenkinek, a 80 ezer forintos nyugdíjasnak is, meg a 3 millió forintosnak is.

Például eddig 3,2%-kal emelték meg a nyugdíját januárban, és micsoda óriási különbséget jelent ez a két végletnél összegben! Egy okos reformnál először is megnézik, hogy nem kell-e külön emelni a nagyon leszakadt nyugdíjakat nagyobb mértékben vagy más módon, mint a magasabb nyugdíjakat, és azt is meg kell nézni, hogy a régebben megállapított nyugdíjak mennyit érnek most. Egy 2006-ban megállapított nyugdíj gyakorlatilag a töredékét éri egy 2025-ben megállapítandó nyugdíjnak.

– Azaz egymáshoz képest is ki kellene egyenlíteni a nyugdíjakat?

– Így van, mert a nyugdíjas társadalom magán belül is szakad szét, és ráadásul az összes nyugdíjas leszakad az aktívaktól. Tehát ez egy komplex probléma, amit ezzel a nyugdíjemelési reformmal megnyugtatóan lehetne kezelni. És még nem is az egész rendszer reformjáról beszélek, kizárólag a nyugdíjemelés reformjáról.

– Néhány százmilliárd forintból már látványos változást lehetne elérni?

– Biztos vagyok benne, ha a nyugdíjasok érdekeit valóban szem előtt tartja a kormányzat, akkor talál erre forrást. Mint ahogy talált forrást a 13. havi nyugdíjra is, amikor kellett.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SZEMPONT
A Rovatból
Puzsér Róbert: Az Orbán-rendszer az utolsókat rúgja, azt is a magyarokba
A kritikus szerint a Fidesz politikája megbukott, a társadalom pedig kezdi felismerni, hogyan zsákmányolták ki a közvagyont.


Rövid posztban foglalta össze szombaton Puzsér Róbert, hogyan látja a Magyarországon zajló folyamatokat. A kritikus szerint egyre inkább felnyílik az emberek szeme azzal kapcsolatban, hogy milyen poltikát folytat a Fidesz:

„Az Orbán-rendszer az utolsókat rúgja, azt is a magyarokba, de mindhiába: a társadalom megosztására vonatkozó politika bukásra áll.

A magyarság a kegyelmi ügy okozta sokkból felocsúdva rohamosan döbben rá arra, hogy amíg Rogán és Habony nemzeti maszlaggal etette, a fideszes pártmaffia és újburzsoázia közös erővel kisemmizte a közvagyonból” - írta a bejegyzés elején a publicista, majd részletesebben is kifejtette:

„Magyarországon már hatodik éve nincs gazdasági növekedés, miközben Matolcsyék ötszázmilliárdos bankrablásának árát a magyarok pusztító infláció képében fizetik meg. Matolcsy Ádám csak a Ferrarijának a felnijére[!] tizenhatmillió forintot költ, ami egy autó árának is sok,

Mészáros Lőrinc pedig egyetlen[!] év alatt másfélszerezi meg a vagyonát, amely ma már másfél billió[!] forintra rúg, a vállalkozónak hazudott sikerember pedig olyan színvonalon szólal meg akár üzleti, akár bármilyen egyéb ügyben, mint egy Széll Kálmán téri hajléktalan, akinek a nevére írattak egy céget.

Orbán Viktor unokaöccsének októberben alapított cége három hónap alatt egymillió forintnyi bevételt termelt, hogy a tehetséges fiatalember decemberben osztalék gyanánt már hatszáznegyvennyolcmillió[!] forintnyi, cégén átfolyatott közpénzt vegyen fel, és mivel ez a tetemes összeg „egyéb bevétel” címén érkezett a cégbe, az ifjú Orbán Dávid még az iparűzési adó befizetését is elkerüli.”

Ezután Puzsér arra emlékezetet, hogy mostani események kísértetiesen emlékeztetnek egy korábbi időszakhoz:

„Magyarország kirablása új nagyságrendbe lépett: az eddig hűbérként kiosztott közjavak mértéktelen zabrálása zajlik, akárcsak a 2010-et megelőző években, amikor a szocialista-szabaddemokrata pártmaffia már érezte, hogy meg vannak számlálva a napjai, úgyhogy a politika támogatását élvező milliárdosok sáskahadként raboltak le minden mozdíthatót.

Élvezettel töltene el fideszes bűnszervezet hanyatlása, ha nem fájna annyira a röhögés a leépített és kizsigerelt ország meg a kulturális identitásából kiforgatott nemzet nyomorult állapotát látva.”

Szerinte napjaink legfontosabb kérdése az, hogy mi lesz majd a 2026-os választások után abban az esetben, ha nem a Fidesz győz.

„A legfőbb kérdés: ha jövő tavasszal a Tisza Párt kétharmados országgyűlési többséget szerez, Orbán Viktor átadja-e a hatalmat Magyar Péternek, vagy inkább végrehajtja Magyarország nyugati szövetségből való kivezetését és Kelethez csatolását, hogy a zsákmányul elejtett országot megőrizze?”

- írta a posztban a kritikus.

„Az öntudatos állampolgárok meg a hazai civil szféra felelőssége lesz, hogy a magyar történelmet az európai társadalmi fejlődés medrében tartsa, és a nemzetkatasztrófát megakadályozza. Az 1989-es átmenet a magyarok feje felett zajlott, az ország népének nyűg volt a rendszerváltás, és a szabadságnak nem lett becsülete. Talán ez a harminchat éves kurzusismétlés meg a 2026-os pótvizsga elhozza a demokrácia, a jogállamiság és a legalapvetőbb társadalmi konszenzusok tiszteletét. Kifosztva és megkésve talán még lehet Magyarországon polgári társadalom” - teszi hozzá zárásképp Puzsér Róbert.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SZEMPONT
A Rovatból
Fotógaléria: Ezek voltak Magyar Péterék legerősebb pillanatai Nagyváradon
A Tisza Párt politikusa Nagyváradon tartott beszédet. Felszólalásában beszélt többek között az Egymillió Lépés céljáról, a románok és a magyarok kapcsolatáról, de szóba került Orbán Viktor is.


Magyar Péterék szombaton délután érkeztek meg Nagyváradra, ahol a várban gyűlést tartottak. A több ezres közönség előtt fellépett Rost Andrea és Nagy Ervin is, akiket a Tisza Párt vezetője követett a színpadon.

A rendezvény többségében békésen zajlott, csupán néhány ember próbálta füttyszóval és bekiabálással zavarni a tömeget, valamint a felszólaló Magyar Pétert.

Az esemény legerősebb pillanatait galériánkban nézhetitek meg (ami kattintás után nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SZEMPONT
A Rovatból
Magyar Péter: Ha elvisznek bilincsben, úgy járok el, mint Kossuth Lajos
A Tisza Párt elnöke szerint a kormányoldalon Lázár János neve is felmerült egy esetleges vezetőváltás kapcsán. Magyar úgy gondolja, már a kormánypárton belül is új utakban gondolkodnak.


Magyar Péter szerint a Fidesz támogatottsága 2 millió szavazó alá csökkent, és a párt belső felmérései is ezt mutatják. A Tisza Párt elnöke azt mondta, ilyen alacsony támogatottságra 2002 óta nem volt példa, jelenleg pedig állítása szerint 10 százalékos előnyben vannak a kormánypárttal szemben.

A politikus a Telex műsorában beszélt arról is, hogy életbe lépett az a törvény, amely szerint az EP-képviselőknek Magyarországon is vagyonnyilatkozatot kell tenniük. Úgy véli, ezt a lépést is annak a jeleként kell értelmezni, hogy a kormány „lefelé menő pályán” van, és „nem tud megállni”. Szerinte a jelenlegi törvényjavaslatok és a politikai hangulatkeltés is azt mutatják, hogy a kormány és Orbán Viktor elvesztette a társadalmi támogatottságát.

Magyar úgy látja, hogy a békés, emberséges Magyarország áll szemben egy gyűlöletkeltő, lefelé süllyedő hatalommal.

Állítása szerint a vagyonnyilatkozati szabályozás csak színház, mert a kormánypárti politikusok nyilatkozataiban gyakran hibák vannak, vagy megmagyarázhatatlan vagyongyarapodás olvasható ki belőlük. Példaként említette Lázár János vagyonosodását, amiről azt mondta: „ha a NAV megvizsgálna, akkor ott elég súlyos megállapítások lennének, és lesznek is”.

Elmondta, hogy a törvény szerinte ellene irányul, de ennek ellenére a legjobb tudása szerint ki fogja tölteni és leadja a bevallását. Hozzátette: ha Orbán Viktor is így tesz, ő nyilvánosságra hozza a szülei és testvérei vagyonát is, mert szerinte nincs mit titkolniuk.

A kérdésre, hogy készülnek-e arra, hogy akár bilincsben is elviszik, Magyar azt válaszolta: „úgy fogok eljárni, mint Kossuth Lajos, aki megtanult jól angolul”. Azt mondta, a börtönben a rendelkezésére álló időt nyelvtanulásra használná.

A műsorban arról is beszélt, hogy szerinte Orbán Viktor elveszítette a kapcsolatát a valósággal. Szerinte egyes tanácsadók próbálják visszatartani a miniszterelnököt az olyan lépésektől, amelyekből már nem lehet visszafordulni.

Magyar Péter elmondta azt is, hogy

a Tisza Párt a tervek szerint a nyár végén bemutatja a képviselőjelölt-jelöltjeit mind a 106 egyéni választókerületben.

Olyan embereket keresnek, akik kiállnak az igazukért és a választókért, még akkor is, ha ez vitákat okoz a frakción belül. Úgy látja, hogy ha egy pártban nincs helye az ellentmondásnak, az kontraszelekcióhoz vezet, és szerinte ennek a következményei a Fidesz esetében is láthatók.

A Tisza Párt elnöke szerint a kormánypárton belül olyan folyamatok is elindultak, amelyek alapján elképzelhető, hogy Lázár János vezetésével indulnak majd a választáson, mivel – ahogy fogalmazott – „Orbán nem megy vesztes csatába”.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET: