hirdetés
02_SWIFT_styling_front-quarter_street-1000x671.jpg

Suzuki Swift – ez már nem a mi autónk

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 18.


hirdetés

Az utastérbe ülve a korábbinál nagyobb tér fogad minket, persze a kategória azért korlátokat szab a lehetőségeknek. Az üléspozíció süllyesztése elegendő fejteret biztosít – az első üléseken ugyanannyit, mint a korábbi Swiftben, a hátsó üléseken pedig felfelé és oldalra is 23 mm-rel többet. Az első ülések 10 mm-rel távolabb vannak az autó tengelyétől, így 20 mm-rel nőtt a középvonaluk közötti távolság. Összességében négy felnőtt, a hátsó szűkösebb lábtér ellenére is elfér a kocsiban, bár mindnyájuk, egyhetes holmijának már nem lenne elég hely a csomagtartóban, annak ellenére sem, hogy az 55 literrel nagyobb az elődhöz képest, összesen pedig 265 literes.

Szépre sikerült az új műszerfal és a kilométeróra, amely két analóg egységből és közöttük egy digitális kijelzőből áll. Megújult a középkonzol is, amely jóval modernebb a korábbiakhoz hasonlítva, bár a fűtésszabályozók környékén még mindig sok a műanyag. A 7 colos érintőképernyőn egyszerűen kezelhetők a zenehallgatás, a telefonálás és GLX felszereltség esetén a navigáció funkciói. Apple CarPlay, Android Auto és a MirrorLink technológiák segítségével csatlakoztathatjuk a telefonunkat a rendszerhez, így vezetés közben is biztonságosan kezelhetjük a készüléket.

A Suzuki Swift motorkínálatában az 1.0 literes, 110 lóerős, közvetlen üzemanyag befecskendezéses, turbótöltésű Boosterjet és az 1.2-es, 90 lóerős, hengerenkénti kettős befecskendezésű Dualjet található, s mindkét erőforráshoz rendelhetünk lágy hibrid (mild-hibrid) rendszert is, amely induláskor vagy gyorsításkor a regeneratív fékezéssel visszanyert energiából egy elektromos motorral segít rá a hajtásra. Emellett az elektromos fogyasztókat, például a motor elektromos alkatrészeit, a műszereket és az audiorendszert is ellátja energiával egy 12 voltos lítium-ion akkumulátor segítségével. A két motorhoz alapáron ötfokozatú kéziváltó jár, de az 1.0 literes Boosterjethez rendelhetünk hatfokozatú bolygóműves, az 1.2-es Dualjethez pedig CVT fokozatmentes automata váltót. Ez utóbbi erőforráshoz összkerékhajtást is kérhetünk, akár a hibrid változathoz is, mint az a tesztautónk esetében is rendelkezésre állt. Vezetés közben egyébként a hibrid rendszer alig érezhetően járul hozzá a menetdinamikához, de az feltűnő, hogy rendkívül jó a manőverezhetősége a kisautónak (fordulókörének sugara mindössze 4,8 méter). Az összkerékhajtás útfelülettől és vezetési dinamikától függően osztja el a hajtóerőt a tengelyek között, az 1.2-es motor 120 Nm-es maximális nyomatékával közepes erősségű. A váltó, pontosabban a kuplung kapcsán volt egyedül déja vu érzésem, annak kezelése szinte teljesen nagyapám pedáljára emlékeztetett, a fokozatok kapcsolása viszont sokat fejlődött azóta, pontosabb lett a tengelykapcsoló.

A mild-hibrid rendszer előnyei:

  • Megállás után a motor automatikusan leáll, az elektromos berendezések pedig az akkumulátorokról működnek tovább, ami üzemanyag- megtakarítást jelent.
  • Elinduláskor az integrált villanymotor (ISG) indítómotorként működve halkan és simán indítja újra a benzinmotort.
  • Amikor az autó elindul vagy gyorsít, az ISG besegít a benzinmotornak, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást. A rásegítés működése bizonyos feltételektől, például az akkumulátor állapotától függ.
  • Lassításkor az ISG az autó mozgási energiáját elektromos árammá alakítja, amivel hatékonyan tölti az akkumulátort.

Az új Swiftben fejlett biztonsági technológia — köztük a Suzukiban most először megjelenő megoldások — szolgálja a vezető és az utasok nyugalmát. A jármű ütközés esetén hatékonyan védi utasainak testi épségét, ezen kívül fejlett ütközésmegelőző biztonsági berendezésekkel szolgálja a veszélyes közlekedési helyzetek elkerülését. A Swift GL, GL+ és GLX felszereltségen vásárolható meg, a belépő modell 3,9 millióért hozható el, a nálunk járt 1.2-es, mild-hibrid hajtású, összkerekes változat listaáron 5,4 millióba kerül.

Adatok

Hengerűrtartalom:  1242 cm3

Teljesítmény: 90 Le (66 kw)/6000

Nyomaték: 120 Nm/4400

Széndioxid kibocsátás: 132 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 12,6 s

Végsebesség: 170 km/h

Tesztfogyasztás:  5,7 l/100 km


KÖVESS MINKET:





hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
hyundai-tucson-july2018-31-exterior-1000x667.jpg

A Hyundai rendesen bekavart a nevével, de kiváló családi autót kaptunk Dél-Koreából

A megújult Hyundai Tucsont vezettük.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 01.



A Hyundai rendesen bekavart azzal, hogy 2009-ben a második generációs Tucsont ix35-nek nevezte el. Új típus, új bevezetés, sok-sok macera. Az okokat nem firtatnám, a lényeg, hogy a a dél-koreai gyártó 2015-ben visszatért a Tucson névhez (amelyet az arizonai Tucson városáról kapott), és az elnevezést 2018-as ráncfelvarrás is tovább vitte. Modellciklusának felénél a Hyundai ugyanis minimálisan átszabta a méretes SUV-t, bár hozzáteszem, hogy szokás szerint csak minimális módosításokat eszközöltek. A külső mellett alakítottak a hajtásláncon, a kocsi fejlettebb technológiát és kényelmi funkciókat kapott.

Kívül az újdonságot a frissített hűtőrács, az új full LED fényszórók, a megemelt első lökhárító és a motorvédő lemez, valamint egy új könnyűfém felni jelenti, de változtattak a hátsó lámpán, újratervezték a hátsó lökhárítót és a kipufogót. Az összkép igencsak divatos, az autó mérete és orrának kialakítása tekintélyt parancsoló.

Az utastér ergonomikus, az anyaghasználat évről évre egyre jobb, és a belső tér bőséges helyet kínál, így öt utassal is kényelmes a modell. Csomagtartója pótkerékkel 488, mankókerékkel 513 literes, az üléseket lehajtva 1503 litert kapunk.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
IMG_1859-1000x750.jpg

Tölthető MINI Countryman – a hétköznapokban is élhető választás

Az alternatív hajtások fejlődése egyértelmű, sorra jelennek meg a részben vagy teljesen elektromos autók a piacon. A MINI 2017-ben mutatta be a Countryman plug-in hibrid változatát, most ezt a modellt tehettük próbára.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 11.



Amikor az elektromos autózás szóba kerül egy társágban, sok kérdőjel merül fel a témával kapcsolatosan. Tényleg jobban védi a környezetet? Kinek jó alternatíva egy teljesen elektromos autó? Milyen helyzetben érdemes ilyen kocsit választani? A beszélgetések 90 százalékának végül az a konklúziója, hogy az igazán jó megoldást a plug-in hibridek jelentik, amelyek a napi ingázásra kellő akku kapacitással bírnak, de rendelkeznek belső égésű motorral, így hosszú utakon is használhatók.

A MINI úttörőként vette ki a részét a BMW elektromos és plug-in hibrid hajtás fejlesztésében, a 2008-ban bemutatott MINI E modell volt a BMW  első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje. A projekt az elektromos mobilitás elterjesztése és térnyerése szempontjából létfontosságú áttöréseket hozott, amelyeket a BMW i3 fejlesztési fázisában is előszeretettel alkalmaztak a tervezők.

A MINI 2017 nyarán mutatta be első sorozatgyártású plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljét, a MINI Cooper S E Countrymant. Hogy miért erre a modellre esett a választás, jó kérdés, de az biztos, hogy a modellkínálat legnagyobb autója sok szempontból jó választásnak bizonyult. Az autó megjelenése alapvetően két ponton árulkodik arról, hogy egy speciális változatról van szó: egyrészt a sárgára fényezett „S” típusjelzéssel, másrészt a második tanksapkával, amely alatt az elektromos töltőnyílás lapul. Itt dughatjuk be a hálózati töltésre alkalmas kábelt a kocsiba.

Több jelzés az utastérben sem emlékeztet a különleges változatra, itt mindössze a középkonzol alsó felén található billenőkapcsoló-sor középső, sárgán világító „Start / Stop” gombja és a kormányoszlopra helyezett központi műszeregység teljesítmény-kijelzője utal a plug-in hibrid hajtásláncra. Emellett a műszerfal közepére helyezett színes kijelző is egyedi menürendszerrel bír, így a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét, a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot és a hibrid rendszer eDrive billenőkapcsolóval aktivált működési módjának sajátosságai is leolvashatjuk. Ezt leszámítva az utastér tehát szokásosan minis, a formák fiatalosak, a felhasznált anyagok minősége kiváló.

Az eDrive hajtáslánc-alkatrészek méretének és helytakarékos elrendezésének köszönhetően az új MINI Countryman plug-in hibrid változata relatíve nagy utasteret kínál, és csomagtartójának térfogata csupán minimális mértékben marad el a hagyományos modellektől. A hátsó ülések 40:20:40 arányban oszthatók, és akár a padló síkjába is előre hajthatók.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x