Szimulátorral győződnek meg arról, hogy a leendő munkatárs tud-e targoncát vezetni – ilyen volt az idei Automotive kiállítás
A hidrogénalapú technológia fejlesztése, a magyarországi akkumulátorgyártás és az ipari robotizáció volt a középpontjában a 15. MACH-TECH, 9. IPAR NAPJAI és a 10. AUTOMOTIVE HUNGARY kiállításoknak. A HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban 15 ország több mint 400 kiállítója mutatta be termékeit és fejlesztéseit a csaknem 15 ezer szakmai látogatónak.
Magyarország legnagyobb üzleti-ipari találkozóját tavaly, a világjárvány miatt csak virtuális térben rendezhették meg, ezért is volt különösen fontos az idei, személyes találkozás a hazai és a nemzetközi piac szereplői számára. Az idei Automotive Hungary kiállításon több innovációval is lehetett találkozni.
A legtöbben talál arra a targoncaszimulátorra voltak kíváncsiak, amelyet a Trenkwalder állított ki. Azon túl, hogy ki lehet próbálni, milyen felelősséggel dolgozni egy raktárban, a szerkezetnek gyakorlati haszna is van. A munkaközvetítők és a cégek is meg tudnak győződni arról, valóban képes-e az állásra jelentkező megbirkózni az előtte álló feladattal.
„A digitális kijelző segítségével lehet nyomon követni a targonca működését, az egyszerű, pontos feladatokon keresztül lehet gyakorolni, illetve letesztelni azt, hogy valójában valakinek csak jogosítványa van-e ehhez, vagy tényleges szaktudása - mondta el kérdésünkre Szarvas Péter, a Trenkwalder HR Solution Kft. recruitment quality managere.
A munkavállalók ugyanis olyan, több millió vagy akár milliárd forint értékű árukészletet mozgatnak, amiben ha kár keletkezik, az nem kis fejfájást okoz a cégtulajdonosoknak.
A kiállított robotok többsége pedig csavarokat tud beletekerni egy-egy alkatrészbe, vagy éppen egyik helyről a másikra pakolni különböző méretű tárgyakat. Ezek egy-egy gyártási folyamatot nagyban leegyszerűsítenek az autóiparban. Tatabányán például egy cég arra is használja őket, hogy autóalkatrészeket fessenek.
„Több réteget visz fel különböző alkatrészek felszínére. Bármilyen alkatrész lehet, tehát műanyag, vagy fém, illetve a rétegek is különbözőek lehetnek, tehát lehet alapozás, szín vagy lakk” - árulta el Viktor Tamás, a Motor Classic co. ltd. sales és marketing maganere.
György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára a megnyitón megköszönte a vállalkozásoknak, hogy az elmúlt két és fél évben partnerek voltak a koronavírus-járvány kezelésében, a válságban megtartották a munkavállalókat, a munkahelyeket, és nem halasztották el a beruházásaikat.
Az ITM államtitkára kiemelte:
Lepsényi István, a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség elnöke pedig szándéknyilatkozatot írt alá nagyvállalatok képviselőivel a hidrogénalapú teherszállítás és kapcsolódó töltőinfrastruktúra magyarországi fejlesztéséről.
-mondta.
A megnyitón átadták még az Ipar Napjai-Mach-Tech Nagydíjakat. Nagydíjat kapott az Abraziv Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft., az Endrich Bauelemente Vertriebs GmbH, a Losonczi Innovation Kft., a Metal Trading & Consulting Tanácsadó és Kereskedelmi Kft., a Pure Air Kft., a Trigo Precíziós Méréstechnika Kft., a Weidmüller Kereskedelmi Kft.
Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!