News here
hirdetés

SIKERSZTORIK

Karikó Katalin a New York-i Orvosi Akadémia egyik idei díjazottja

Karikó Katalint és Drew Weissmant a biogyógyászati tudományok terén végzett kiemelkedő munkásságáért tüntetik ki.

Link másolása

hirdetés

Kutatótársával, Drew Weissmannal együtt Karikó Katalin magyar biokémikus is megkapja a New York-i Orvosi Akadémia (New York Academy of Medicine - NYAM) díját, amelyet - magyar idő szerint - kedden késő este adnak át egy virtuális eseményen.

Az elismerésről beszámoló Szegedi Tudományegyetem közleménye szerint az Innovátorok az egészségügyben címet viselő virtuális rendezvényen Karikó Katalin mellett hét olyan kutató, egészségügyi szakember és szervezet kapja meg a NYAM idei elismerését, akik segítettek megérteni és kezelni a koronavírus-járvány pusztító hatásait, akik olyan áttörést értek el, olyan innovációt hoztak, amely megváltoztatja az orvoslást és gyógyítást, új lehetőségeket nyitva egy egészségesebb világ építéséhez.

A NYAM Karikó Katalint és Drew Weissmant a biogyógyászati tudományok terén végzett kiemelkedő munkásságáért tünteti ki.

A szervezet honlapján olvasható méltatás szerint Karikó Katalin kutatásai négy évtizede az RNS által közvetített mechanizmusokra összpontosítottak, munkájának végső célja egy embernél is alkalmazható transzkripciós mRNS kifejlesztése fehérjeterápiához. Az RNS által közvetített immunaktivációt vizsgálta, és felfedezte, hogy a nukleozid módosítások elnyomják az RNS immunogenitását. Ez az úttörő munka megnyitotta a lehetőséget az mRNS terápiás felhasználására.

Munkatársaival az Egyesült Államokban tizenhárom, a nem immunogén RNS alkalmazására vonatkozó szabadalmat nyújtott be. Társalapítója és vezérigazgatója volt az RNARx-nek, egy olyan cégnek, amely nukleoziddal módosított mRNS-t fejleszt ki terápiás célokra. Szabadalmaztatott eljárását - amelyet Drew Weissmannal közösen alkotott - az mRNS-ben található nukleoziddal módosított uridinekről, a BioNTech/Pfizer és a Moderna is használja mRNS-alapú oltóanyagának létrehozására.

A New York-i díjátadót erre a linkre kattintva lehet majd élőben nézni kedden magyar idő szerint este tíz órától.

hirdetés



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés
Exkluzív dokumentumfilm sorozatot forgatott Szalai Attiláról a BioTechUSA
A magyar válogatott labdarúgó először engedett betekintést az életébe.

Link másolása

hirdetés

A több mint 20 éves, étrendkiegészítőket és speciális élelmiszereket gyártó és forgalmazó BioTechUSA-cégcsoport a The Feeling of Success mottója égisze alatt folyamatosan keresi és támogatja azokat a sportolói sikertörténeteket, melyek mögött kézzelfogható, áldozatos munka lakozik. Ezen gondolat mentén készített a vállalat egy háromrészes exkluzív dokumentumfilm sorozatot Szalai Attila magyar labdarúgó válogatott focistával, amely egyedi módon és most először dolgozza fel a tehetséges sportoló sikerei mögött rejtőző életet.

Szalai Attilát a szorgalom hajtja előre

A 24 esztendős Szalai Attila 27-szeres magyar válogatott labdarúgó, jelenleg a török Fenerbahçe együttesének oszlopos tagja. Pályafutását Gödön kezdte, majd Vácon és a Vasas SC utánpótlás csapatában játszott, 2012-ben pedig a Rapid Wien szerződtette egy hét próbajáték után. 2017-ben két évre visszatért Magyarországra – a Mezőkövesdi SE-nél írt alá –, majd másfél évet töltött a ciprusi Apollon Limassol gárdájában, ahonnan 2021 januárjában igazolt át az isztambuli csapathoz. A fiatal sportoló gyermekként nem volt különösebben kiemelkedő tehetség. A mozgáskoordinációja és a labdaügyessége sem volt jó, de édesapja segítségével és hihetetlen szorgalmával, kitartásával bebizonyította, hogy minden lehetséges. Alázatos és fókuszált munkával folyamatosan fejlődött, amit jól példáz, hogy amikor leigazolták Vácra, már a 2 évvel idősebb korosztályban is megállta a helyét.

Elérni és megélni a sikereket

A labdarúgó felnőttként diszkrét, visszafogott életet él, olyannyira, hogy a karrierje során most először engedett betekintést sportolói- és magánéletébe. Szalai Attila szponzoraként a BioTechUSA készített egy háromrészes dokumentumfilmet a focistával, a vállalat mottója, a „The Feeling of Success” égisze alatt. A cég fontosnak érzi, hogy a több mint 20 éve felhalmozott sporttáplálkozási tudást átadja, hiszen ez nemcsak kötelessége, de felelőssége is. A BioTechUSA azonban nemcsak a konditermi edzés és az életmódváltás szakértője, számos élsportolóval dolgozik együtt, például Rodrygo Silva de Goes brazil labdarúgóval, a Real Madrid csatárával, illetve egyéb csapatokkal is több különböző sportágból. Ezt a 90 főből álló márkanagykövet csapatot erősíti Attila már több mint egy éve.

„A mottónk lényege, hogy termékeinkkel és szakértelmünkkel a legjobbat hozzuk ki a fogyasztókból, akik ezáltal megélhetik saját sikereiket, ami mindenkinek mást és mást jelent. Olyan sportolókat és influencereket szponzorálunk, akik keményen megdolgoztak a sikerért és példamutató életmódjukkal rengeteg embert inspirálnak. Büszkék vagyunk rá, hogy Szalai Attila a csapatunk tagja, hiszen mentalitása és az eddig megtett útja is azt példázza, hogy mennyit számít a befektetett munka” – mondja Lévai Bálint vezérigazgató, társtulajdonos.

A kezdetektől napjainkig három részben

A napokban debütált első videóban Szalai Attila gyerekkoráról és pályafutása fontosabb állomásairól tudhatunk meg többet saját és szülei visszaemlékezésein keresztül, és betekintést nyerhetünk az élsportoló mindennapjaiba. Arról, hogy mit jelent számára a foci, így fogalmaz: „a legnagyobb boldogságot és a legnagyobb örömöt okozza az az érzés, hogy mindennap pályára léphetek, és azt csinálhatom, amit szeretek, és amiről egész kiskoromban álmodtam. És ez varázslatos.”

hirdetés

A sorozat következő két részében a magyar válogatottal átélt sikerekről, a sérülések lelki megéléséről, a törökországi mindennapokról, ahol barátnőjével él és a siker mögötti élet mozzanatairól lesz szó.

A BioTechUSA-ról bővebben:

A BioTechUSA Európa egyik legnagyobb és legdinamikusabban növekvő étrend-kiegészítő és speciális élemiszer gyártójaként és forgalmazójaként jelenleg több mint 100 országban, 24 webshoppal, 270 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen. A BioTechUSA-n túl a cégcsoporthoz további három márka tartozik: Magyarország legnépszerűbb étrend-kiegészítő webáruháza, a Builder, az átlag vitaminfogyasztókat megszólító új multibrand webáruház, a VitaminShop és a Scitec Nutrition. A vállalat folyamatosan fejleszti termékportfólióját, hogy az egyre színesebb vásárlói igényeknek maximálisan megfeleljen. Aktuális termékkínálata több mint 1600 termékből áll, így támogatva a legkülönfélébb vásárlói célokat, legyen szó fogyásról, izomtömeg-növelésről vagy teljes életmódváltásról. A vállalat aktív adományozási tevékenységet is folytat, mely során többek között egészségügyi dolgozókat, rászorulókat és nonprofit szervezeteket támogat.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
SIKERSZTORIK
Magyar édesanya talált megoldást a felesleges ajándékozásra
Szalkai Zsófia egy olyan weboldalt álmodott meg, ahol a szülők összegyűjthetik, mire is van igazán szüksége a gyerekeknek.

Link másolása

hirdetés

Szalkai Zsófia és férje egy két- és egy hároméves gyermeket nevelnek. Rájöttek arra, hogy a rokonoktól rengeteg felesleges dolgot kapnak, ami hamar a fiókban, vagy rosszabb esetben a kukában végzi. Zsófia úgy érezte, ezen változtatnia kell, ezért tapasztalatcserére hívta a szülőket, így született meg a Csiriboo.

– A honlapon tulajdonképpen egy kívánságlistát hozhatunk létre saját gyermekünk igényeire szabva. Miért fontos ez?

– Az online kívánságlista lényege, hogy az anyukák és apukák az interneten gyűjthetik össze bármilyen weboldalról vagy az oldal termékajánlatai közül, hogy a gyerkőc milyen ajándékra vágyik. A szülők jelezhetik, hogy milyen ajándékot tartanak a legmegfelelőbbnek mind kialakításban, mind minőségben, mind akár környezettudatosság szempontjából. A kapott Csiriboo-linken a hozzátartozók megtalálják a listát, amiből tudnak szemezgetni és kényelmesen meg is rendelhetik a kiválasztott webshopon keresztül az ajándékot, ezzel sok időt és utánajárást megspórolva.

– Nem sértődik meg az ajándékozó, hogy úgymond megmondják neki, mit vegyen?

– Nem, nem gondolnám. Miután egy családba új gyermek születik, a hozzátartozók és barátok évről-évre próbálják minden földi jóval ellátni a kicsit, ez viszont óhatatlanul is a visszájára sülhet el. Egy idő után már lépni sem lehet a lakásban a használaton kívüli játékoktól, az egyáltalán nem is hordott ruhák pedig olykor már a szekrényben sem férnek el. Nem mellesleg a felesleges vásárlások miatt az ökológiai lábnyomunk is növekszik.

hirdetés

– Ez akkor is egy merőben új szokás. Hogyan érdemes kommunikálni a barátokkal, családdal, hogy érezzék a környezettudatosság fontosságát?

– Ez nagyon nehéz, nem tagadom, de kicsi lépésekben lehet haladni. Én személy szerint tudatos, minimalista anyukaként utánanézek azoknak a termékeknek, amiket megvásárolunk, és olyan termékeket keresek, amelyek fenntarthatóak és egyeznek a nevelési elveinkkel. Ezután kísérleteztem a családom körében. Eleinte valóban megsértődtek, de végül ők is belátták, nekik is könnyebb így. Miután náluk sikerem lett, úgy éreztem, másokat is szeretnék inspirálni. Így született meg a Csiriboo.

– A zöld szemlélet a kínálatban is megjelenik?

– Természetesen. Az ingyenesen használható Csiriboo felületén az ajándékötletek menüpontban olyan előszűrt termékötleteket találhatnak a szülők, melyek környezettudatos hazai kisvállalkozásoktól származnak. Partnereink termékei fenntartható gyártással, újrahasznosított, organikus és bioalapanyagokból készülnek, a minőséget és a tartósságot szem előtt tartva.

– Eddig hányan keresték fel a honlapjukat, hasznosnak találják, akik ide látogatnak?

– Januárban indultunk, azóta már több száz regisztrált felhasználónk van. Pár kattintással egy helyre gyűjthetők az ajándékötletek: használata pedig olyan egyszerű, hogy még a nagymamák is könnyen kiigazodnak rajta. A kezdeményezés erejét pedig jól mutatja, hogy már az indulás előtt támogatóra leltünk az Amerikai Nagykövetség AWE női vállalkozókat felkaroló programja jóvoltából.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés
Világrekord: 40 tonnás kamiont vezetett a születése óta vak magyar férfi
Karvai Sándor korábban motor, autó, busz és jetski volánja mögött is ült már, most több mint 1 kilométert tett meg a 480 lóerős kamionnal. Ráadásul egy jótékonysági akció keretében.

Link másolása

hirdetés

A 47 éves Karvai Sándor az aktív életet élő vakok között is külön kategóriát képvisel: akkora életöröm árad belőle és olyan kalandokban van része, ami a teljesen egészséges emberek jó részének sem adatik meg.

Több Guinness- és magyar rekord is fűződik a nevéhez, vezetett már utasokkal teli luxusbuszt a Hungaroringen, elektromos autót teljesen egyedül (csak telefonos segítséget kapott), raliban pedig országos bajnoki címet szerzett navigátorként.

Mindemellett rádióműsora is van, valamint rendszeresen tart érzékenyítő előadásokat iskolákban. Hitvallása, hogy minden nap egy ajándék, új lehetőségek és új dolgok várnak ránk – kizárt, hogy ne érhetne bennünket valami olyan impulzus, amiből töltekezhetünk.

„Mindig nagyra tartottam a kamionsofőröket és buszvezetőket, ha látónak születek, biztosan a két szakma valamelyikét választottam volna” – meséli. A busz után most a másik, régóta dédelgetett álma is megvalósult: beülhetett egy kamion volánja mögé.

Erre a Szekszárd melletti Őcsény repülőterén került sor, egy kamionos találkozó keretében. Az apropót egy jótékonysági akció is adta: egy izomsorvadásos kislány, Etessy Anett részére szerveztek gyűjtést, akinek a kezelése évente nagyjából 3 millió forintba kerül. Ezért merült fel, hogy Sándor rekordkísérletével irányítsanak nagyobb figyelmet az eseményre.

hirdetés
Navigátora ezúttal Fekete Róbert kamionsofőr volt, aki a vezetőülés mögött található ágyon ülve segítette. Több mint 1 kilométert tett meg a 40 tonnás, 480 lóerős, pótkocsival együtt 20 méter hosszú járművel. Többször kanyarodott, tolatott, sőt meg is fordult vele, 30 km/órás maximumsebességgel.

„Csodálatos érzés volt, ráadásul rájöttem, hogy minél nagyobb a jármű, annál könnyebb irányítani és uralni. Simán vállalnám a 24 órás versenyt is!” – teszi hozzá nevetve.

Videó a vezetésről:

A magyar rekordot már hitelesítették, de ha minden jól megy, Guinness-rekord is lesz belőle, mivel tudomása szerint a világon senki nem vezetett még kamiont vakon. A kitétel az volt, hogy a jármű hosszának háromszorosát vezesse le önállóan, ezt többszörösen túlteljesítette.

Sándor és felesége munkahelye, a Főkefe-Kézmű-Erfo felajánlott a jótékonysági akcióra egy kézzel készített labdát, ahhoz hasonlót, amit annak idején az Aranycsapat számára is készítettek. Mint mondja, ez plusz motivációt adott neki: ha az Aranycsapatnak sikerült azt a csodát elérnie, amit elértek, neki miért ne sikerülne? Így is történt, a labdát pedig egy Facebook-csoportban bocsátották licitre.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés
Magyaros sós töltött kürtőskalács az Év Strandétele
A verseny szervezői azt is elárulták, mi kerül a különleges finomságba.

Link másolása

hirdetés

A balatonboglári Bundi Bijó strandbüfé Bundi Nagyon magyaros sós töltött kürtőskalácsa nyerte meg az idei Év Strandétele versenyt - derült ki a megmérettetést nyolcadik alkalommal megrendező Balatoni Kör eredményhirdetésén csütörtökön, Balatonudvari fövenyesi strandján.

A győztes a mindig édesnek hitt kürtős kalács műfaját forradalmasítja sós változatokkal. Alapja egy kézműves, sós kürtőskalács, amelybe frissen kevert jégsaláta, madársaláta, rukkola, tepertőkocka, füstölt kolbászkocka, füstölt parasztsonka, színes koktélparadicsom, póréhagymacsíra, enyhén csípős paprikás szósz kerül.

A Bundi Bijó büfé új helyként elnyerte a Tork Év felfedezettje díját is.

Idén külön díjazták a büfé és a bisztró kategória legjobbját. Az utóbbi kategóriában a zamárdi Tiki Beach Malacfül salátája nyert, a bisztró a vegán túrógombócával elnyerte a Tork Essity Hungary innovációs és fenntarthatósági küldöndíját is.

A közlemény szerint a vega és vegán trend is tovább erősödött tavaly óta, így idén először a Balatoni Kör különdíjjal értékelte a legjobbat ebben a kategóriában is, amit a balatonaligai Tarow "Borsófőzi" Dim Sum vegán étele kapott: kókusztejes zöldborsófőzelék gyömbérrel, edameme babbal, illetve cukorborsóhéjjal, különleges feltéttel.

A verseny zsűrije zömmel gasztronómiai szakújságírókból áll, akikhez idén csatlakozott Wolf András séf is. A zsűri a tíz döntős helyen szerdán végig kóstolta a nevezett strandételeket, ennek alapján született meg az eredmény - írják.

hirdetés

Kardos Gábor, a verseny ötletgazdája szerint a balatoni strandgasztronómia minden eddiginél kreatívabb strandételekkel rukkolt elő, ami azt is jelzi, hogy a balatoni Beach Food műfaj egyre kiforrottabb.

Még több információt ITT találsz.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: