Megpróbálta kipróbálni a Cybertruck gázlós üzemmódját, de végül egy szlovák tóban akadt el az apokalipszis-biztosnak kikiáltott Tesla Cybertruck egyik tulajdonosa – számol be róla a Slovak Spectator egy Facebookra feltöltött videó alapján.
A Cybertruck leírása szerint a gázlós üzemmód lehetővé teszi, hogy a jármű akár 80 centiméter mély vízen is átkeljen. A Tesla azonban figyelmeztette a tulajdonosokat, hogy mielőtt belehajtanak egy tóba vagy folyóba, mindig ellenőrizzék annak mélységét.
A közzétett videó alatt megjelent kommentek közül talán a legjobb így hangzik:
„Elon, a Marsot próbáld meg meghódítani, ne Szlovákiát”
Megpróbálta kipróbálni a Cybertruck gázlós üzemmódját, de végül egy szlovák tóban akadt el az apokalipszis-biztosnak kikiáltott Tesla Cybertruck egyik tulajdonosa – számol be róla a Slovak Spectator egy Facebookra feltöltött videó alapján.
A Cybertruck leírása szerint a gázlós üzemmód lehetővé teszi, hogy a jármű akár 80 centiméter mély vízen is átkeljen. A Tesla azonban figyelmeztette a tulajdonosokat, hogy mielőtt belehajtanak egy tóba vagy folyóba, mindig ellenőrizzék annak mélységét.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A Magyar Autóklub magazinja, az Autósélet szerint, bár a tervet hivatalosan még nem megerősítették meg, úgy tűnik, hogy jövőre plusz egy betű és a magyar címer is felkerül a rendszámtáblákra. Az újság szerint pár napon belül hivatalosan is bejelentik a változtatást, vele együtt pedig az egyedi, illetve motoros rendszámok sorsát is.
Az Autósélet.hu szerint az újabb változtatás bevezetése elengedhetetlen, mert jelenleg az S-sel kezdődő betűkombinációnál tartunk.
Ezután csak a T-s, a V-s és a Z-s sorozat van hátra, így nemsokára elfogynak a jelenleg alkalmazott elv szerint kiosztható azonosítótáblák, ráadásul a veterán járművek OT betűjelű rendszámaiból is nagyon kevés kiadható maradt.
1990-ben vezeték be a három-három betűből és számból, a magyar trikolórból, illetve egy nagy H betűből álló, korábbi formátumot. Az uniós csatlakozáskor, 2004-ben a H betű kék alapszínű lett, a magyart pedig az Európai Unió zászlajának csillagaira cserélték le - jelenleg is ez a formátum van érvényben.
A változtatás valószínűleg az egyedi és egyéni rendszámokat is érinteni fogja és sokkal több lehetőséget fog biztosítani azok számára, akik ilyet szeretnének igényelni.
Az egyedi rendszám jelenleg 4+2 vagy 5+1-es elosztású, az egyéni pedig szabadon válaszható, 3+3-as elosztású, egyénileg legyártott rendszám. Az előbbiek legyártatása, kiadása és engedélyeztetése 435 000, az utóbbiaké pedig 112 450 Ft.
A Magyar Autóklub magazinja, az Autósélet szerint, bár a tervet hivatalosan még nem megerősítették meg, úgy tűnik, hogy jövőre plusz egy betű és a magyar címer is felkerül a rendszámtáblákra. Az újság szerint pár napon belül hivatalosan is bejelentik a változtatást, vele együtt pedig az egyedi, illetve motoros rendszámok sorsát is.
Az Autósélet.hu szerint az újabb változtatás bevezetése elengedhetetlen, mert jelenleg az S-sel kezdődő betűkombinációnál tartunk.
Ezután csak a T-s, a V-s és a Z-s sorozat van hátra, így nemsokára elfogynak a jelenleg alkalmazott elv szerint kiosztható azonosítótáblák, ráadásul a veterán járművek OT betűjelű rendszámaiból is nagyon kevés kiadható maradt.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Los Angelesben mutatkozott be 2018-ban a negyedik generációs Mazda3, a modellsorozatból a 2003-as megjelenése óta összesen több mint hatmillió fogyott. Az alsó-középkategóriás autó globálisan járult hozzá a márka növekedéséhez és komoly perspektívát teremtett a Mazda üzleti lehetőségeinek is. Pedig nem egy könnyű mezőny a 3-as Mazdáé, olyan versenytársakkal kell felvenni a versenyt, mint például a Golf, a Focus vagy az Astra. A japán mérnökök kiválóan felismerték azt, hogy csak egy egyedi modellel van esélyük erre, amit a „KODO” (japánul: „a mozgás lelke”) formanyelvvel kiválóan megtaláltak 2013-ban. A „KODO” inspirációját a gepárd kecses ereje és fürgesége nyújtotta, amelyet tovább finomítottak az elmúlt 6-7 év során, a hullámzó éleket egyenesebb vonalak váltották.
A végeredmény szinte mindegyik kategóriában egy kifejezetten sportos, ám mégis elegáns, szép forma, amely még gazdagabb vonalvezetéssel fejezi ki az életre valóságot, a vitalitást a korábbi generációs „KODO” modellekhez képest. A Mazda3 esetében a front részen a méretes légbeömlők és a morcosra húzott, vad lámpatestek dominánsak, oldalnézetből a hosszúra nyújtott orr a különleges, hátul pedig a sportautós formavilágtól egyedi a kocsi.
A Mazda3 hosszában és szélességében nem változott, azonban a negyedik generációs modell magassága 1,5 centit csökkent, tengelytávolsága viszont 2,5 centit nőtt, ezek összessége egy áramvonalasabb formát és a korábbinál valamivel nagyobb utasteret eredményezett.
A belső rendkívül letisztult, jó értelembe véve egyszerű, az anyaghasználat nagyon jó minőségű, magasabb kategóriában is megállná a helyét. A digitális műszeregységek rajzolata a Mazda korábbi klasszikus óráit idézik. A középkonzolon minimalizálták a kapcsolók számát, a klímavezérlésen kívül mindent a központi kijelzőn állíthatunk, érintőképernyővel vagy a váltó melletti tekerőgombbal. A felület kezelése egyébként nagyon gyorsan megtanulható, ésszerű a menürendszer, jó a felépítés.
Az utastérben a helykínálat is fontos szempont, amelyből a 3-as nem áll rosszul, persze azért ne számítsunk családi autós dimenziókra. A csomagtartó alaphelyzetben 358 literes, a perem miatt kicsit magasról pakolható.
A motorkínálat igencsak szűkös, összesen három változat konfigurálható, de ez hűen tükrözi azt a trendet, amely a közeljövőben várható: szűkülni fog a választék motor és felszereltség szempontjából, amely gazdaságossági okokból a gyártók túléléséhez szükséges. A Mazda3 esetében a CORE és PLUS felszereltségen egy 2.0 literes, 122 lóerős benzines és egy 1.8-as dízel áll rendelkezésre, amelyek kérhetőek automataváltóval is, míg a GT és a GT PLUS felszereltségeknél kizárólag a 132 lóerős benzinest rendelhetjük, automata váltóval vagy a továbbra is tökéletesen kezelhető, 6-fokozatú kézi kapcsolóval, továbbá igény esetén összkerékhajtással. A kisebbik benzines már hengerlekapcsolással működik és kapott egy 24 voltos lágy hibridrendszert is, amelynek köszönhetően már városban is beéri 6 liter körüli fogyasztással. A 122 lóerős erőforrás nem egy izomgép, a 100 km/órás sebességet 10,2 másodperc alatt éri el, de egyedi élmény a sok turbós erőforrás mellett egy szívóbenzines motor, amely maximális nyomatékát 4000-es fordulaton adja le, így imádja, ha pörgetik, s akkor már a dinamikája is érzékelhető.
A Mazda3 alapfelszereltséggel valamivel 7 millió fölött indul, ám már ezen a szinten is egy jól felszerelt modellt vihetünk haza, benne LED-lámpával, számos asszisztens rendszerrel, hátsó tolatóradarral és 8 hangszórós multimédiával. A belépő dízel közel 700 ezerrel, a GT felszereltségű, erősebb benzines pedig 1 millióval kerül többe. A CORE, a CORE PLUS, a GT és a GT PLUS felszereltség mellett négy kiegészítő, beszédes elnevezésű csomaggal (Sound, Style, Luxury, Safety) vértezhetjük fel a kocsit, de a maximális ár így is megáll 12 millió forint alatt.
Los Angelesben mutatkozott be 2018-ban a negyedik generációs Mazda3, a modellsorozatból a 2003-as megjelenése óta összesen több mint hatmillió fogyott. Az alsó-középkategóriás autó globálisan járult hozzá a márka növekedéséhez és komoly perspektívát teremtett a Mazda üzleti lehetőségeinek is. Pedig nem egy könnyű mezőny a 3-as Mazdáé, olyan versenytársakkal kell felvenni a versenyt, mint például a Golf, a Focus vagy az Astra. A japán mérnökök kiválóan felismerték azt, hogy csak egy egyedi modellel van esélyük erre, amit a „KODO” (japánul: „a mozgás lelke”) formanyelvvel kiválóan megtaláltak 2013-ban. A „KODO” inspirációját a gepárd kecses ereje és fürgesége nyújtotta, amelyet tovább finomítottak az elmúlt 6-7 év során, a hullámzó éleket egyenesebb vonalak váltották.
A végeredmény szinte mindegyik kategóriában egy kifejezetten sportos, ám mégis elegáns, szép forma, amely még gazdagabb vonalvezetéssel fejezi ki az életre valóságot, a vitalitást a korábbi generációs „KODO” modellekhez képest. A Mazda3 esetében a front részen a méretes légbeömlők és a morcosra húzott, vad lámpatestek dominánsak, oldalnézetből a hosszúra nyújtott orr a különleges, hátul pedig a sportautós formavilágtól egyedi a kocsi.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Komoly visszahívási kampányt indított a Magyar Suzuki Zrt. a 2019 óta gyártott Vitara és S-Cross modellek esetében, miután hibát találtak a járművek párolgásszabályozó rendszerében (EVAP-tartály). Ez a rendszer felel azért, hogy a kipufogógázokból származó üzemanyagpára ne kerüljön a környezetbe. Az EVAP rendszer ezt a gőzt egy széntartályba zárja, majd a motor üzemanyagként való felhasználására visszavezeti, így akadályozva meg a környezet szennyezésétA Pénzcentrum egyik olvasója is értesítést kapott arról, hogy autója érintett lehet a problémában. Az értesítés szerint a hibás alkatrész miatt
„fennáll a párolgó üzemanyag légkörbe jutásának lehetősége, ami a vonatkozó előírásoknak való nem megfelelőséget eredményezhet.”
A probléma az EVAP-tartály belsejében keletkező légrés miatt alakulhat ki, ami csökkentheti a rendszer hatékonyságát. A hiba miatt a Suzuki több tízezer autót hívhat vissza, bár a pontos számot egyelőre nem közölték. Tekintettel arra, hogy ez a két modell évek óta vezeti a hazai eladási listákat,
az érintett járművek száma jelentős lehet.
A visszahívás ugyan már szerepel az Európai Bizottság adatbázisában, de az autótulajdonosoknak még várniuk kell a javításra. A Suzuki ugyanis még nem rendelkezik a szükséges pótalkatrészekkel. „A javításhoz szükséges alkatrész még nem áll rendelkezésre, beszerzése érdekében a Magyar Suzuki Zrt. mindent megtesz” – áll a levélben, amelyet a Pénzcentrum olvasója kapott.
A visszahívás az alábbi gyártási időszakokban készült modelleket érinti:
- **SX4/S-Cross:** 2019.09.05. – 2024.09.05.
- **Vitara:** 2019.03.09. – 2024.05.24.
A bizottsági kiadvány szerint a problémát először Hollandiában észlelték, és az autók jelenlegi állapotukban nem felelnek meg a gépjárművek jóváhagyásáról szóló rendeletnek. Az autótulajdonosokat újabb értesítéssel fogják tájékoztatni arról, mikor vihetik autóikat a szervizbe a hiba ingyenes kijavítására. Az érintetteknek addig is érdemes fokozott figyelemmel kísérni a fejleményeket.
Komoly visszahívási kampányt indított a Magyar Suzuki Zrt. a 2019 óta gyártott Vitara és S-Cross modellek esetében, miután hibát találtak a járművek párolgásszabályozó rendszerében (EVAP-tartály). Ez a rendszer felel azért, hogy a kipufogógázokból származó üzemanyagpára ne kerüljön a környezetbe. Az EVAP rendszer ezt a gőzt egy széntartályba zárja, majd a motor üzemanyagként való felhasználására visszavezeti, így akadályozva meg a környezet szennyezésétA Pénzcentrum egyik olvasója is értesítést kapott arról, hogy autója érintett lehet a problémában. Az értesítés szerint a hibás alkatrész miatt
„fennáll a párolgó üzemanyag légkörbe jutásának lehetősége, ami a vonatkozó előírásoknak való nem megfelelőséget eredményezhet.”
A probléma az EVAP-tartály belsejében keletkező légrés miatt alakulhat ki, ami csökkentheti a rendszer hatékonyságát. A hiba miatt a Suzuki több tízezer autót hívhat vissza, bár a pontos számot egyelőre nem közölték. Tekintettel arra, hogy ez a két modell évek óta vezeti a hazai eladási listákat,
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A debreceni gyárral is rendelkező, kínai CATL hétfőn több új akkumulátort mutatott be, köztük a második generációs Shenxing-modellt. A vállalat azt állítja, hogy ez az akkumulátor öt perc töltés után 520 kilométeres hatótávot biztosít, ami „új globális rekordot” jelent a szupergyors töltési technológiák terén.
A CNBC riportja szerint az új fejlesztés csaknem olyan gyors, mint egy hagyományos autó tankolása. A Shenxing akkumulátor teljes feltöltéssel egyébként 800 kilométeres hatótávolságra képes, és 1,3 megawattos csúcstöltési teljesítménnyel rendelkezik, de a gyártó azt is kiemelte, hogy az -10 Celsius-fokos környezetben jobb teljesítményt nyújt, mint a jelenleg elérhető leggyorsabb töltőrendszerek.
A vállalat bemutatta a Naxtra akkumulátorsorozatot is, amely szerintük „a világ első sorozatgyártású nátriumion-akkumulátora” lesz. Ez a technológia a lítium-alapú technológiáktól való függőség csökkentését célozza.
A CATL közlése szerint a nátriumion-akkumulátorok -40 és +70 Celsius-fok közötti hőmérsékleten képesek működni, és a karbantartási költségeket is csökkenthetik. A sorozat egyik típusa kifejezetten nehézgépjárművekhez készült: több mint nyolc éven keresztül használható, miközben olcsóbb üzemeltetés és nagyobb hatékonyság érhető el vele a hagyományos ólom-sav akkumulátorokhoz képest.
A CATL fejlesztése a kínai BYD legújabb akkumulátorát is megelőzheti.
A BYD múlt hónapban jelentette be, hogy új töltőrendszerével öt perc alatt körülbelül 400 kilométernyi hatótávot lehet elérni. A nyugati gyártók között a Mercedes-Benz és a Tesla szupergyors töltői tűnnek a legjobbnak: előbbi 10 perc alatt 325 kilométeres, utóbbi 15 perc alatt 270 kilométeres hatótávra képes.
A debreceni gyárral is rendelkező, kínai CATL hétfőn több új akkumulátort mutatott be, köztük a második generációs Shenxing-modellt. A vállalat azt állítja, hogy ez az akkumulátor öt perc töltés után 520 kilométeres hatótávot biztosít, ami „új globális rekordot” jelent a szupergyors töltési technológiák terén.
A CNBC riportja szerint az új fejlesztés csaknem olyan gyors, mint egy hagyományos autó tankolása. A Shenxing akkumulátor teljes feltöltéssel egyébként 800 kilométeres hatótávolságra képes, és 1,3 megawattos csúcstöltési teljesítménnyel rendelkezik, de a gyártó azt is kiemelte, hogy az -10 Celsius-fokos környezetben jobb teljesítményt nyújt, mint a jelenleg elérhető leggyorsabb töltőrendszerek.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!