KULT
A Rovatból

Harcsa Veronika: a sztereotípiák helyett a nyitottság a legfontosabb

A jazzénekesnő elárulta, miért vesz részt mostanában komolyzenei projektekben, mit gondol a kultúrsznobokról és mit szól ahhoz, ha bájosnak nevezik.
Dömötör Nikolett - szmo.hu
2016. október 21.



- Ha az ember beüti a neved a keresőbe (ahogy én is tettem, amikor a beszélgetésre készültem), rengeteg cikket, interjút talál rólad-veled. Amellett, hogy szuperlatívuszokban emlegetnek mint az ország egyik legtehetségesebb, legkarizmatikusabb és legsikeresebb fiatal jazzénekesnőjét, feltűnt, hogy a neved elé gyakran odabiggyesztik a „bájos” jelzőt. Szerinted is ez határozza meg az imidzsedet?

- Hát, remélem, nem a bájos az egyetlen jelző, amit lehet hozzám társítani (nevet).

- Érdekes, mert nekem a színpadi jelenlétedből, a számaidból, a hangod tónusaiból nem biztos, hogy ez jutna először eszembe rólad. Nagyon sokszor inkább az, hogy mennyire határozott és dögös vagy, te és amit csinálsz.

- Nem igazán foglalkozom ezzel, inkább az köti le az energiáimat, hogy iszonyú sokat dolgozom. Lehet, hogy ha valaki csak felszínesen, rádióban, tévében, itt-ott elkapott pár percnyi műsoridőt rólam, az jön le neki, hogy jé, itt egy helyes lány, milyen aranyos és kedvesen mosolyog. De ha eljön egy koncertre, az erőbedobásunkból és abból, hogy sugározzuk, mennyire komolyan vesszük, amit csinálunk, talán lejön valami árnyaltabb is.

- A szüleid anno pusztán azért írattak be a zeneiskolába, hogy az általános műveltséged egy fokkal jobban pallérozva legyen. Szeretted a zongoraórákat?

- Abszolút szerettem, de végül a szaxofon és aztán az ének kapcsán találtam rá az igazi hangszeremre, a hangomra. Nekem sosem volt nyűg zeneiskolába járni, de nem kaptam meg tőle az önkifejezés élményét.

"
Azt akkor ismertem meg igazán, amikor rátaláltam az éneklésre, és ezzel együtt megszűnt a közvetítő csatorna a hangképzés és a hang megszólalása között. Valamiért arra volt szükségem, hogy a testemen belül legyen a hangszerem, ne azon kívül.

És hát az az igazság, hogy borzasztóan izgultam minden megmérettetéskor, remegett a kezem, a gyomrom, nagyjából a harminc százalékát produkáltam annak, amit otthon nagyszerűen el tudtam játszani zongorán vagy szaxofonon. Biztosan megvan a pszichológiája, de mindez az énekléssel teljesen megszűnt. Annyira természetes kifejezési formává vált számomra, hogy a görcs pozitív, dopping-szerű izgalomba váltott át.

bhp

- Ez az oka, hogy a fellépéseiden a mai napig nem játszol se zongorán, se szaxofonon?

- Azt hiszem, igen. Bár otthon természetesen van zongorám, a dalszerzéshez, gyakorláshoz használom is. A többit inkább rábízom a profikra. (nevet)

- Szombaton, a Concerto Budapest zenekara által szervezett komolyzenei koncertsorozaton, a Hallgatás Napján te is fellépsz. Nem annyira szokványos, hogy klasszikus zenei eseményen részt veszel fellépőként – hogy jött az ötlet erre?

- Nem ez lesz az első alkalom, hogy együtt zenélünk a Concerto Budapesttel, hiszen Luciano Berio huszadik századi olasz zeneszerző Folk Songs című darabját már júniusban is előadtuk ugyanott, a Budapest Music Centerben. A közel félórás műben tizenegy népdalt dolgozott fel különféle nációk tradícióiból merítve. Nem egy hagyományos értelemben vett klasszikus darabról van szó, igaz, én magam sem vagyok sem népdalénekes, sem klasszikus énekes. Keller András, a Concerto vezetőjének ötlete volt, hogy lenne abban valami különleges, ha nem egy bel canto énekhangon szólalna meg, hanem egy természetesebb, más típusú hangszínen, technikával. Már a júniusi produkcióra való felkészülés is óriási élmény volt számomra, ahogy maga a koncert is, nagyon örülök, hogy másodszorra is elhangzik majd. Egyébként valami miatt úgy alakult, hogy az elmúlt évben több felkérést is kaptam a klasszikus zene irányából; léptem már fel több alkalommal a Liszt Ferenc Kamarazenekarral, illetve egy svájci produkció keretében a bázeli fesztiválon egy huszadik századi operát viszünk színpadra.

bhp_4459

- Egy korábbi interjúdban azt mondtad: hacsak nem jön megkeresés, biztosan nem lett volna bátorságod, hogy a klasszikus zene területén is kipróbáld magad. Milyen fajta bátorság kellett ehhez? Eddigi munkásságod alapján nem tűnsz olyannak, aki megriad a kísérletezéstől, az új műfajoktól és különböző fúzióiktól…

- Ehhez bátorság és biztatás kellett, igen. Bár nekem mindig sokat jelentett a klasszikus zene, többek között inspirációt is, de a tisztelet, amit érzek a muzsikusok és a zeneszerzők iránt, megakadályozott abban, hogy el tudjam képzelni ezeket a műveket a saját interpretációmban. Kellett az, hogy az ő oldalukról érkezzen a felkérés, hogy megbízzanak bennem, és én is megérezzem ezt a bizalmat.

- Egy viszonylag kötött szabályrendszerben működő klasszikus zenei darabba hogyan tudod beletenni a Harcsa Veronikaságot? Mennyire van lehetőséged arra, hogy szabadon mozogj ebben a keretrendszerben?

- Amikor például Gyémánt Bálinttal játszunk duóban, az egyik legmeghatározóbb elem a spontaneitás. Sok az improvizáció, nagyobb tér nyílik arra, hogy az adott pillanatnak megfelelően interpretáljunk és hozzunk létre valamit. A Concertóval való közös munkában pedig éppen az esik rendkívül jól, hogy valaki más zenei akaratának kell alávetnem magam: egyrészt a zeneszerzőnek, másrészt a karmester elképzeléseinek, szándékának. Jót tesz, ha előadóként többféle szerepben is kipróbálhatom magam, akár úgy is, hogy egy erős, már kialakított koncepcióba megpróbálok belepasszolni.

A Harcsa Veronikaságra visszatérve: mivel én nem tudok klasszikusan énekelni (bár persze tanultam róla, de nem ismerem és nem tudom úgy űzni, mint egy operaénekes), csakis a saját eszközeimmel operálhatok. Nyilván dolgoznom kell azon, hogy ez előnyére és ne hátrányára váljon a megszólaltatásnak - de pont emiatt gyönyörű feladat, és pont emiatt töltök olyan sok időt a felkészüléssel.

- A Folk Songs mellett Beriótól előadtok még Beatles-számokat is, klasszikus átiratban. Mennyire áll hozzád közel ez a fajta zenei világ?

- Zeneileg abszolút passzol, a Beatles harmóniavilágában tökéletesen megtalálhatóak az európai klasszikus zene hagyományai. Énekhangban nehéz feladat, mert egyrészt a fülemben vannak az eredeti változatok, amelyek jazzénekesként közelebb is állnak hozzám, mint klasszikus feldolgozásaik. Másrészt pedig ezek a dalok Cathy Berberian-nak, a fantasztikus szopránénekesnőnek íródtak, tehát magas a hangfekvés, ami megköveteli, hogy egy klasszikusabb hangszínt használjak. Nem lehet rock and roll-os lendülettel előadni.

- A dalaidat nagyrészt te írod, a szöveget és a zenét is. Hogy zajlik nálad az alkotás folyamata? Mi születik meg először a fejedben, egy-egy sor vagy a dallam?

- Általában egyik vagy másik indít, visszahatnak egymásra. Ritkán történik meg, hogy egyszerre jelenik meg szöveg és dallam a fejemben.

bhp_4491

- Milyen impressziók alapján jön az ihlet?

- Sokféleképpen alakul egy-egy dal sorsa. Van, hogy évekig áll lejegyezve a füzetemben egy ötlet, amivel nem kezdek semmit, nem tudom tovább bontani, és aztán hirtelen jön egy lökés, ami továbbviszi a kezdeményt. Az inspiráció lehet teljesen szakmai - sokszor előfordul, hogy zenei élmények indítják be a kreatív energiákat, de nálam inkább az érzelmi alapú megihletődés a jellemző, főleg ami a szöveget illeti. Legkönnyebben olyan témákról tudok írni, amelyek szenzitíven hatnak rám.

- Eleve angol nyelven születnek a szövegeid?

- Igen, általában kapásból angolul írom őket. Nagyon érdekes, néha teljesen intuitív módon eszembe jut egy szó, a hangzása miatt, aztán utólag rájövök, hogy tartalmilag is tökéletesen illik ahhoz, amit én elképzeltem. Ilyenkor a tudatalatti hoz létre valamit, amire aztán a tudat később rácsodálkozik. Egyébként terveztem magyarul is írni szöveget, amiből az lett, hogy komolyan elkezdtem huszadik századi magyar költők verseivel foglalkozni. Így született két lemezem is, a Lámpafény és a Kassák Lajos-album. Az angol nyelv, úgy érzem, sokkal engedékenyebb. De lehet, hogy ezt azért látom így, mert a magyar az anyanyelvem. Magyar nyelven sokkal szigorúbb vagyok magamhoz is.

- Több tucat külföldi országban léptél már fel, tanultál Brüsszelben és most Londonban élsz. A különféle nemzetekről keringenek bizonyos karakterológiai jellemzők, például a németek kimértségéről, az angolok hűvösségéről, a svájciak pontosságáról, az olaszok szenvedélyességéről – szerinted az adott ország közönségén, egy koncertszituációban is le lehet mérni ezeket? Máshogy „hallgat” egy berlini közönség, mint egy magyar?

- A sztereotípiákkal érdemes óvatosan bánni, ugyanakkor az nyilvánvaló, hogy a körülmények - az általános jólét, az anyagi lehetőségek - hatnak egy adott ország, város hallgatóságára. Egyáltalán nem mindegy, mennyire megterhelő valakinek megvenni két koncertjegyet. A nem materiális oldalon pedig ott sorakoznak az egyes országok közötti kulturális különbségek, amelyeknek része a már kialakult és élő zenei hagyomány is.

"
Nekem mindig is az embertől emberig elérő kommunikáció számított, az, hogy az egyes személyekre hogyan hat a koncert. Ez bármelyik országban alakulhat így is, úgy is. A sztereotípiák helyett a nyitottság a legfontosabb, előadóként és hallgatóként is.

- Manapság a jazzkoncertre, pláne komolyzenei koncertre, operába járás némileg összekapcsolódott a kultúrsznobizmus fogalmával (holott például a jazz hőskorában, a kezdetekkor ez még elképzelhetetlen lett volna). Legalábbis Magyarországon. Te is tapasztalod ezt a jelenséget? Mit gondolsz róla?

- Ha sznobizmusból jönnek, ha nem, akkor is ott vannak. Én ugyanazzal a hiteles énemmel próbálok rájuk hatni, és ha sikerül, legközelebb talán lelkesedésből térnek vissza, mert olyan történt meg velük, amire akár nem is számítottak. Mi, előadók annyit tehetünk, hogy nemcsak a klubba meg a hangversenyterembe megyünk el, hanem minél többféle helyszínre, közegbe visszük a zenénket.

- Nagyon aktív vagy Facebookon, a közösségi oldaladra gyakran posztolsz, a kommentelőknek is igyekszel egyenként válaszolni. Innen tudtam meg azt is, hogy egy nemrég megjelent szakácskönyvben is szerepelsz: egy nyers süti receptjét ajánlod. Ennyire fontos számodra a tiszta, tudatos táplálkozás és életmód?

- Tizenhárom évig vegetáriánus voltam, nem olyan rég váltottam rá vissza. A szerző, Bede Anna tudott a „múltamról”, így kerültem bele a könyvbe mint interjúalany. Szerintem remek hozadéka az elmúlt évtizedeknek, hogy egyre több ember figyel a táplálkozásra, annak minőségére, egyáltalán: az élet minőségére. Ugyanígy az sem mindegy, hogyan nézünk az emberekre az utcán. Ezek által magunkat is komolyabban vesszük, értékesebbnek.

- Ugyanezen a platformon folytatod a tavaly elkezdett Hősök Tere-kihívást, aminek az a lényege, hogy 30 napon keresztül ismeretlen emberekkel váltasz egy-két kedves szót az utcán, teljesen hétköznapi szituációkban. Előfordul, hogy felismernek?

- Általában nem, illetve ha igen, teljesen másképp sül el a dolog. Épp az a lényeg, hogy teljesen ismeretlenül elegyedjünk egymással szóba, egyikünk se tudjon a másikról semmit. Ahogy azt sem, hogy a találkozásból egy poszt születhet vagy bármi nyoma lehet.

- Neveket ugyan sosem említesz ezekben a posztokban, de előfordult már, hogy valamiképp eljutott a történet a „főszereplőkhöz”?

- Persze, többször is. Tavaly például írtam a zöldségárus nőről, akihez gyakran járok, neki egy munkatársa mutatta a történetét, ami a Nők Lapjában meg is jelent, hozzá így visszajutott. Amikor legközelebb mentem hozzá, mondta is, hogy jaj, de huncutnak tetszik lenni, művésznő… Mindketten nevettünk rajta egy jót, azóta pedig még eggyel közvetlenebb a kapcsolatunk.

- Számodra mi a legfontosabb hozadéka ennek a kihívásnak? Miért döntöttél úgy, hogy a tavalyi után idén is folytatod?

- Azt hiszem, nem tudjuk elégszer figyelmeztetni magunkat arra, mennyire egyoldalúan, szűrőkön keresztül látjuk a világot. A 30 napos kihívás nekem arra ad remek alkalmat, hogy egy-egy apró pillanatra teljesen más életekbe leshetek be. Bizonyos szempontból

"
felszabadító tapasztalás látni, hogy mások mennyire boldogan léteznek egy teljesen más típusú életben, mennyire máshogy boldogok.

- A színpadról is sugárzik belőled a – látszólag kimeríthetetlen forrásból jövő - pozitív energia, amivel a közönségedre is óhatatlanul és azonnal hatsz. Honnan meríted?

- Ugyanúgy élek meg hullámokat, mint bárki más, de abból a szempontból iszonyú szerencsés vagyok, hogy a munkám, bár rengeteg energiát és fókuszt követel, rengeteget vissza is ad. Az a fajta foglalkozás, ami feltölti az embert. Ehhez még hozzájön a család, a barátok, a közvetlen környezet, a munkatársakkal való jó viszony, amelyek mind-mind alapvető pillérek.

Ha tetszett az interjú, oszd meg másokkal is!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Vecsei H. Miklós az SZFE-s tanáráról: Büszke voltam rá, hogy az én farkamat fogja
A színész az Ördögkatlanon beszélt a színházi közeg visszaéléseiről vagy családja megosztottságáról. Az interjúban arról is beszélt, miért utasított vissza egy állami díjat.


Vecsei H. Miklós az Ördögkatlan fesztiválon beszélgetett Veiszer Alindával, az interjú Veiszer Patreon-oldalán jelent meg, amelyet a Telex szemlézett. A színész-rendező többek között a Nemzeti Színházhoz való szerződéséről, a családja megosztottságáról, az SZFE-s éveiről és egy visszautasított állami díjról is beszélt.

Elmondta, hogy mesterei és szakmabeli barátai közül senki nem beszélte le arról, hogy elfogadja Vidnyánszky Attila ajánlatát. A döntés előtt kikérte Jordán Tamás, Molnár Piroska, ifj. Vidnyánszky Attila és gyimesi nagymamája véleményét is. Hozzátette, hogy közülük csak

nagymamája nevezhető Orbán Viktor „véres szájú hívének”. Vecsei hangsúlyozta: ő a Nemzeti Színházban hisz, nem valamelyik igazgatójában.

A beszélgetésben arról is szó esett, hogy mennyire megosztottnak látja Magyarországot. Vecsei úgy fogalmazott: imádja az országot, de sírnia kell, milyen állapotban van. Példaként említette, hogy

a családja egyik része a Pride-on van, a másik fele pedig a nagymamájánál nézi a csíksomlyói búcsút.

Az interjúban felidézte az SZFE-n töltött éveit is. Azt mondta, hogy öt évig volt ott hallgató, és teljesen természetesnek számított, hogy egy hatvanas férfi tanár fogdosta őt, miközben instruálta. Szavai szerint:

„Sőt, még büszke is voltam rá, hogy az én farkamat fogja, és nem a másokét, mert akkor engem akar instruálni.”

Vecsei arról is beszélt, hogy az SZFE modellváltásával nem értett egyet. Éppen ebben az időszakban kapta volna meg a kormánytól a Fiatalok a Polgári Magyarországért Díjat. Írt egy levelet az akkor még államtitkár Novák Katalinnak, amelyben jelezte: a kitüntetést csak akkor veszi át, ha beszélhet vele az ügyről. „Nem válaszolt nekem Novák Katalin. És nem is fogadott. És akkor én sem fogadtam el ezt a díjat” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Ez a férfi tényleg egy félisten élőben is – megvadult nőstényhordák ellenére is elsöprő volt Jason Momoa koncertje
A hisztérikus követelőzések ellenére sem vetkőzött, viszont felszabadultan zenélt Jason Momoa a bandájával a budapesti Akváriumban. A meglepetés-fellépő a 16 éves fia volt, aki szintén nagyon átélte a teltházas bulit.


Amióta megláttam a Trónok Harcában Khal Drogóként belovagolni Jason Momoát (akiről valljuk be, nők millióinak szintúgy a lovaglás jut eszébe), híresen elfogult lettem. Úgyhogy amikor kiderült, hogy Budapesten koncertezik a nyelvbotlásnak vagy dadaizmusnak is beillő, Öof Tatatá nevű bandájával, fél órán belül öten küldték el nekem a hírt.

2019-ben már voltam olyan koncerten, amelyen ő is ott volt, ugyanis pont a Dűne első részének budapesti forgatása alatt turnézott utoljára a Slayer. De Momoa akkor sajnos nem a küzdőtéren pogózott, mint nemrég Ozzy búcsúbuliján a Pantera riffjeire, hanem a színpad mellől élvezte a show-t.

Jól tettem, hogy fénysebességgel lecsaptam egy jegyre, mert egy nap alatt 80%-ban el is fogytak a jegyek, és utána hamar teltházas lett a buli. Nyilván rengetegen úgy voltak vele – kétségkívül én is –, hogy kit érdekel, Jason milyen zenét játszik, ha az Old McDonalds had a farm dallamára olvassa fel a telefonkönyvet, akkor is izgalmas lesz látni, hogy milyen a kisugárzása ennek a tesztoszteron-hegynek.

Amikor rákerestem a 2024-ben alakult Öof Tatatá-ra, annyit tudtam meg elöljáróban, hogy Mike Hayes énekes-gitáros és Kenny Dale dobos a két zenésztársa, és többek közt Metallica, Black Sabbath, Led Zeppelin és Jimi Hendrix feldolgozásokat adnak elő.

Erre mondjuk nekem, mint rock-metal fanatikusnak extrán fel is csillant a szemem, a műfajt nem kedvelő gruppie-k meg majd elvonatkoztatnak a zenétől, úgysem azért lesznek ott.

A késő esti klubkoncertet illetően arra számítottam, hogy csipketangákat csúzlizó csajok lepik majd el az Akvárium területét, és lesz pár Temu-köpenyes Aquaman, aki így próbál majd a helyszínen csajozni. Sokat nem tévedtem. Két órával a 22.30-ra kiírt koncert előtt már beengedték a sorokban kígyózó keménymagot: valóban volt köztük egy nagydarab kamu-Momoa, számtalan rocker, néhány Momoa-pólós rajongó, szuperhős-fan srácok, és persze zömében állig felnyomott dekoltázsú, kikent-kifent, elszánt lányok, illetve idősebb nők egyaránt. Volt, aki a párjával érkezett, de a többség csapatostul, hiú reményekkel telve portyázott.

Az Akvárium nagytermébe lejutva végtelenítetve vetíteni kezdték – az első sorokat rögtön elfoglaló rajongótábornak – a színész vodkareklámját. Amely elsőre szexinek hatott, ezredszerre már vallatásnak. Az pedig még inkább, hogy ennyi ideig kellett felfokozott hangerővel ovuláló hölgyek locsi-fecsijét hallgatnom, akik már attól önkívületben sikítottak, ha egy road bement letenni egy setilstet a földre.

Amikor végre elkezdődött a koncert, egyébként a kiírt időben, én instant hormonsokkot kaptam a belépő Jason Momoától, mert ez a férfi tényleg egy félisten élőben is. Huncut mosolygások, magabiztos közvetlenség, laza haj- és fenékrázás, gyakori közönséghez dumálás és karizmatikusság (nos, a karizma sem utolsó).

Aki pedig a – nemrég a forgatás miatt történt – szakrális szakálltalanítás miatt izgult, annak jelentem, hogy azóta kellemes borostája nőtt, amely remekül áll neki.

Maga a koncert számomra kifejezetten hangulatos és élvezetes volt, mintha egy blueskocsmában lettem volna, ahol a régi haverok előadják a kedvenc rock-metál slágereiket. Kenny jól dobolt, Mike pedig ugyan nem a legjobb énekes, viszont igazán kiváló gitáros, valamint egy tüneményes és szerethető figura. A trió néha kibővült Nakoa-Wolffal, Momoa 16 éves fiával, aki szintén az apjával együtt forgat nálunk. A srác nem csupán a szülei vonásait örökölte (bár lágyabb kivitelben, puttó angyalkás fürtökkel), hanem az apja zenei tehetségét is, mert már most jól gitározott, és látványosan élvezte a reflektorfényt, szinte fürdőzött a sikerben.

Az apja-fia páros még vokálozott is egyet közös mikrofonba a Rebel Yell alatt. A közönség láthatóan nem tudta értékelni a jammelős blues-részeket és a keményebb metálszekciót sem, csak a populárisabb slágerekre indult be az éneklés, mint amilyen a Red Hot-féle Can’t stop meg a Zombie vagy a Purple Rain.

A buli közben azonban egyre inkább szégyelltem, hogy nő vagyok, annyi lealjasodást láttam és hallottam. Ennyi malacvisítás konkrétan a vágóhídon nincs. Hol hörögve skandálták a családjuktól elszabadult asszonyok, hogy „Shirt off! Shirt off!”, hol magyarul vinnyogták, hogy „Rajtad van a póló, mi van veled?!" vagy "Aquaman gyere ide!". Volt momoás felnőttszínező is valaki kezében (na jó, az nekem is megvan), és egy molinón az első sorban a "Can I have a dickpic?" állt.

A koncert közepén majdnem agyontaposott-rúgott két ittas hölgyemény, hogy egy méterrel közelebb lássák az idoljukat. A (velem is) durván verekedő, megvadult egyedet végül a szekus szedte ki a sorból. Mintha egy nagyszabású lánybúcsún lettem volna – nem csoda, hogy Momoa végül nem vette le a trikóját, becsültem is érte, hiszen nem chippendale műsorral érkezett.

Az éjjel fénypontjaként még a dobverőt is elkaptam a végén, pedig én nem is nyúltam utána, mint száz másik kéz, csak hallottam, hogy a földön koppan, és pont be tudtam slisszolni a lábak közé, hogy felvegyem.

És az a harci helyzet, hogy Momoa és az egész bandája rendkívül szimpatikus és megnyerő volt a műsor alatt. Pedig én tényleg szerettem volna fogást találni ezen a pasin. De nem sikerült - sajnos semmilyen értelemben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET: