KULT
A Rovatból

Aki 52 másodperc alatt átöltöztet egy színészt

Tóth Hajni öltöztető tizedik éve nyújt biztos hátteret a színművészeknek a Katona József Színházban.


Nem erre számítottam. Rájöttem, volt valami, amiről kizárólag sztereotípiákban tudtam gondolkodni.

Mindig úgy képzeltem ugyanis, hogy az öltöztetők néniknek kontyba tekert ősz hajuk van, és magas szárú fűzős cipőben cammognak komótosan a lépcsőkön. Állnak a kulisszák mögött, szájukban gombostű, a könyökükről cérna lóg. Lassú, nyugodt mozdulatokkal tűznek fel egy hajtást, és ráncos kezükkel simítják végig a színészek hátán a ruhát, miután rájuk adták. A színházi munka mindig néma háttérmunkásai. Mekkorát tévedtem!

Tóth Hajninak, a Katona József Színház egyik öltöztetőjének nincsen kontya. Nincsenek ráncai. A fiatal nő szélsebesen jár a lépcsőkön, miközben a jelmezeket hordja le a színpad mögé a fogasokra; alig tudom követni a Katona labirintusnak tűnő épületében, jobbára a hangja után megyek. Mert egyáltalán nem szótlan, szívesen és sokat beszél élete nagy szerelméről: a színházról. Nyolc éve öltöztet itt.

katona_oltozteto_08

Egy ismerősöm hívta fel Hajnira a figyelmet, amikor megemlítettem, milyen jó volna egyszer látni, mi történik egy színházban az előadások alatt. Ki lehet például az öltöztető a Katonában és mit csinál egészen pontosan? A kérdésre gyorsan jött a válasz egy telefonszámmal. "Mit fogunk látni?" - kérdeztem Hajnitól. "A két Korea egyesítése című darab ruháit, és azt, hogyan öltöztetek át egy színészt. Ebben a darabban nagyon fontos a jelenlétünk."

Hol van már az az idő, amikor a régi Nemzeti Színházban az 1930-as években az Akadémia növendékei nem használhatták a liftet az átöltözésnél. Gobbi Hilda írta az önéletrajzában, hogy egy-egy jelenet között úgy rohantak fel a lépcsőn, hogy közben már vetkőztek is, a ruhát rájuk dobták, ő pedig a lépcsőfokokon elhelyezett festékeket sebtében kente fel az arcára.

A Két Korea újraegyesítése több, rövid kis történetet mesél el. Ironikus, olykor szatirikus hangvételű stílusgyakorlat arról, hogy milyen esendők vagyunk mi, emberek. A darab sok kis jelenetből áll, a jelenetváltások gyorsak. Ilyenkor a színészeknek nincsen idejük arra, hogy egyedül oldják meg az átöltözést.

"A gyors öltözés azt jelenti, hogy maximum 2-3 percünk van. Ez alatt tetőtől talpig át lehet öltözni." Megkérdezem Hajnitól, mi volt eddig a legrövidebb idő, ami alatt minden ruhadarabot lecseréltek. "Nagy Ervint A talizmán című előadáson kellett átöltöztetni egy teljes öltönyből egy másik teljes öltönybe, vagyis a nyakkendőtől az ingen át a cipőig mindent cseréltünk.

"
Ha jól emlékszem, 52 másodperc volt a rekordunk."

katona_oltozteto_10

katona_oltozteto_13

A Katonában az öltöztetők a harmadik próbától követik a darabot, és már az elején úgynevezett jelzés jelmezeket adnak, olyanokat, mint amilyeneket később az előadáson használnak. A laikusok szeretik azt hinni, hogy a színészek rengeteget improvizálnak, pedig az öltözések és a színpadi események pontosan begyakorolt mozdulatsorokból állnak. "Mindig mindent ugyanúgy csinálok, az első jelmezes próbától kezdve" - mondja Hajni. "Mindig ugyanazt a ruhadarabot adom fel elsőként, és a ruhák sorrendje is mindig ugyanaz. Ugyanott és ugyanúgy állok, a próbákon és az előadásokon is, mert az biztonságérzetet nyújt a színészeknek."

Az öltöztetői munka lényege, hogy megteremtse a biztonságos hátteret a színészek számára, akik így a szerepre koncentrálhatnak. "A mi munkánk nem annyira látványos, ezért nem olyan gyakori róla a visszajelzés. Ha valaki elismerésre vágyik, akkor inkább színpadon kellene állnia. Akinek szereplési vágya van, abból szerintem soha nem lesz jó háttérmunkás. Én azért vagyok itt, mert nagyon szeretek próbákat nézni, és szeretem látni, hogyan alakul ki egy darab."

katona_oltozteto_11

katona_oltozteto_07

Akad olyan rendező, aki olyan érdekesnek találja az öltöztetés folyamatát, hogy beépíti a darabba: Schilling Árpád például azt kérte, hogy Kulka Jánost a nézők előtt öltöztessék.

Azt hittem, Hajni titkos rémálma az, hogy nem talál egy ruhát. Ismét tévedtem. Attól retteg, hogy szerepelnie kell és elfelejti a szövegét. Többször szerették volna, hogy statisztáljon, hiába. Utoljára Gothár Péter próbálkozott azzal, hogy színpadra állítsa Hajnit, akinek még a jelmeze is megvolt. Nem ment. Ledermedt a lámpáktól, az emberektől.

Nem színpadra termett és nem szakmabeli, de imádja a színházat. "Büfés voltam a Katonában egy vagy két évadon keresztül. Mindig nagyon vonzottak a ruhák és izgalmasnak találtam, hogy az öltöztetők azért kapják a fizetésüket, hogy felhúzzák a cipzárt a színészek ruháján. Amikor elment babázni az elődöm, megkértem a főnökömet, hogy hadd próbálhassam ki ezt a munkát.

Először mindent elrontottam. A főnököm azt mondta, látja, hogy azért rontok el mindent, mert nagyon jól akarom csinálni. De soha többet nem hibázhatok. Erre törekszem azóta is."

katona_oltozteto_12

Mit véthet el egy öltöztető? Hajni kezdőként az egyik vidéki fellépés előtt a főszereplő ruháját hagyta itthon, az asszisztens vitte utánuk. "Azután kimostam valakinek a tiszta selyem ruháját….”

Hajni rendszerint ráérez arra, hogy melyik színésznek milyen típusú törődésre van szüksége.

Van, aki azt szereti, ha az izgalmát úgy csökkentheti, hogy beszélget vele. Van, akihez viszont egy szót sem szól, csak öltözteti, úgy, hogy az neki kényelmes legyen.

Nézőként nem veszünk észre nüansznyi dolgokat, például azt, hogy két zakó nem pontosan ugyanabból, csak egymáshoz nagyon hasonló textíliából készül. Hajni szeret színházba járni, de gyakran akadályozza a szórakozást, amikor kiszúrja ilyesmit. Tönkreteszi az élményt, amikor azt látja, hogy valakinek a színpadon nem illik a cipője a korhű jelmezéhez, vagy egy ruháról lelóg egy darabka cérna.

Mivel rövid idő alatt kell átöltöztetni egy színészt, nagy lélekjelenlétre van szükség: ha bármi leszakad bárkiről, semmiképpen nem szabad pánikba esni. Az is előfordul, hogy Hajni valakiről nem tud levenni egy ruhadarabot. Ilyenkor egy mozdulattal letépi. És ha elszakad valami? Mindig van az öltöztetőknél varrókészlet, villámgyorsan összefércelik, hogy ne essen le az alatt az idő alatt a színészről, amíg kint van a színpadon. Ha pedig úgy szakad el egy ing, hogy nem lehet megjavítani, visz másikat, mert tudja, hogy a pontosan ugyanolyan párját hol találja.

katona_oltozteto_04

katona_oltozteto_05

katona_oltozteto_09

A Katona József Színháznak három hatalmas jelmezraktára van. Hajni nyolc évre visszamenőleg minden ruhadarabot megismer, ami a kezén keresztülment, sőt, arra is emlékszik, ki viselte. Villámgyorsan veszi le az állványokról a vállfára simított ruhákat A két Korea… című darabhoz. Tudja, melyik öltözéknek hol a helye.

„Amikor idekerültem, akkor úgy mondták, hogy akkor kérem a Garasnak »a vihar« kabátját. Én soha nem találkoztam Garas Dezsővel, és nem láttam A vihar című darabot. Ám lassan megtanultam, hogy a korábbi előadásokon mit használtak, mert a színháznak vannak ilyen kedves, visszatérő jelmezei: például a Szent György és a sárkány jelmezei, az Állatfarm ruhadarabjai…”

Tóth Anita azt a kis retikült használja, ami Az óra, amikor még semmit nem tudtunk egymásról című darabban is szerepelt. A színészek szívesen viselik a színpadon a korábbi előadásokon szereplő kellékeket és ruhadarabokat. „Azt szeretem ebben a színházban, hogy itt abszolút újrahasznosítás folyik,

egy most futó darabban például Keresztes Tomi viseli Máté Gábor ikonikus »Ivanov-köpenyét«, amiben már benne van a szerep.

Ezt én érzem, és maximálisan megértem..."

katona_oltozteto_02

katona_oltozteto_03

Hajni tervezéssel is próbálkozott, de rájött, hogy az nem az ő műfaja. Úgy véli, túl nagy felelősséggel jár és sokkal kevesebbet lát az ember a próbafolyamatból. Rájött, hogy számára az a legszebb, hogy végigkísérhet egy-egy előadást a produkció megszületésétől. „Mivel mindig új darabokat próbálunk, soha nem tűnik monotonnak a munkám. Ez az egyik szépsége: soha nem tudom megunni.”

A Katonában több korosztály dolgozik együtt a Színművészeti Egyetem hallgatóitól az idős színészekig, ez pedig rendkívül nyitottá teszi a színház munkatársait.

"Rengeteg időt elvesz a színház, de ezért bőségesen kárpótol az, hogy végigkísérhetem az előadásokat. Imádom a színházat. Könnyen az ember második otthonává válik."

katona_oltozteto_01


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Amikor a múlt színpadra lép: így kel új életre Cseh Tamás és Bereményi Géza klasszikusa
Cseh Tamás és Bereményi Géza közel félévszázados, helykereső albuma, a Frontátvonulás fiatal színházcsinálók kezei között született újjá – a különleges előadás július 28-án látható a Városmajori Szabadtéri Színpadon.


Az, hogy egyelőre viszonylag kevesen ismerik a Sicc Production nevét, véletlenül sem az általuk készített előadások minőségéről, sokkal inkább arról tanúskodik, hogy milyen nehéz ma a minket körülvevő zajban kiszűrni a tiszta hangokat.

Aki ugyanis már látta és hallotta a Színház- és Filmművészeti Egyetemen Novák Eszter és Selmeczi György irányítása mellett 2024-ben végzett zenés színészosztály valamelyik produkcióját, az azonnal függő lesz.

És bár első ránézésre a tegnaphoz mintha több közük lenne, mint a mához, jegyezzük meg jól a nevüket, mert valójában ők a jövő.

Kapkodás nélkül, ütemesen épül a repertoárjuk. Eddig bemutatták Nagy Feró kis híján elfeledett, punk-rockoperaként emlegetett Hamletjét, illetve Majd, ha fagy! címmel neoreneszánsz rallyt vezényeltek, éles párhuzamot vonva többek között a százévekkel ezelőtti London és a mai Budapest között. És ha nem is épp Shakespeare korához, de azért a mából szemlélve erősen a régi időkhöz látszik kötődni a 2024 nyarán bemutatott, azóta folyamatosan játszott, fesztiváljáró Frontátvonulás is.

Koncert, színház, koncertszínház a műfaj: Cseh Tamás és Bereményi Géza azonos című albuma jelenti a kiindulópontot a delikát találkozáshoz. Ha már találkozás: Ecsedi a pesti flaszteren futkos fel s alá, hogy rátaláljon barátjára, Vizire, aki két liter kávélikőr elfogyasztása után megvilágosodik, és a Keleti pályaudvarra megy, ami azonban csak egy álpályaudvar, ahova és ahonnan „nem érkeznek és nem is indulnak” vonatok... A játszók szülei (óvatosan mondjuk: nagyszülei...) generációjának jól ismert a létező szocializmusban, a hetvenes évek legvégén fogant kerettörténet, de vajon mi közük mindehhez a mai pesti srácoknak?

Krasznai Vilmos zene- és szövegérzékeny, a muzikális helyzeteket színházivá emelő rendezésében hat fiatalember kelti életre az összes karaktert. Kerek Dávid, Liber Ágoston, Fülöp Kristóf (egyben az előadás zenei vezetője), Turi Péter, Sas Zoltán és Vatamány Atanáz magabiztosan teremt néhány gesztussal és minimális számú kellékkel hiánytalan világot, ami véletlenül sem másolja a nyolcvanas évek egyszerre áporodott és kedélyes hétköznapjait. A frissdiplomás színészek ennél vakmerőbbek, de nagyon is jól teszik, hogy mernek kockáztatni: a mai magyar fiatalok kilátástalansága, reményvesztettsége, a sokakat nyomasztó politikai és társadalmi légkör nem erőszakolt üzenetként, hanem megélt tapasztalatként jelenik meg a színen.

Cseh Tamás-estet sokat láttunk már, fogunk is még, de a Sicc Production Frontátvonulása nem áll be a sorba:

egyes dalokat teljesen újrahangszereltek, másoknak a vokális előadásmódját változtatták meg, és az egész zenei világot szigorú dramaturgiai megfontolások mentén gondolták tovább.

Céljuk egyértelmű: ez az est nem az üres tiszteletről, hanem az emblematikus album és mondanivalója mély értéséről és feltétel nélküli szeretetéről szól. A hat szereplő kézről kézre adja a nyolc hangszert, már csak azért is, mert a szűk, de átjárható cellákból épült jelzésszerű díszlet összezárja őket. És épp ez a lényeg, vagyis az, hogy ők is szorosan összezárnak, és így néznek kihívóan a holnap szemébe.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
„A toi toi vécék tetejéről játszottunk az utcán rekedt közönségnek” – Besh o droM-interjú
A több mint 25 éve aktívan koncertező zenekar két tagja, Barcza Gergő és Pettik Ádám elsősorban a Művészetek Völgyéhez kapcsolódó emlékeiről mesélt nekünk.


A Besh o droM története szorosan összefonódik a Művészetek Völgyével: 1999-es megalakulásuk óta visszatérő fellépők a kapolcsi központú fesztiválon. Az utóbbi időben több alkalommal is szabályos tömegjelenetek alakultak ki a koncertjeiken, mivel sokkal többen voltak kíváncsiak rájuk, mint a helyszín befogadóképessége, ahol játszottak. Idén azonban biztosan nem fenyeget ez a veszély, ugyanis most először a Panoráma Színpadon kaptak helyet. Ebből az alkalomból kérdeztük a zenekar két alapítóját.

– Mi az első emléketek a Művészetek Völgyéről, akár látogatóként, akár fellépőként?

Pettik Ádám: Ando Drom koncert a romok között 30 éve, iszonyat katartikus volt, ott dőlt el véglegesen, hogy világzenével fogok leginkább foglalkozni.

Barcza Gergő: Nekem is ugyanebből az évből van a legelső emlékem, nagyon élveztem a kellemesen kaotikus, teljesen újszerű falusi fesztiválhangulatot. Emlékszem, reggelente lehetetlen volt péksüteményhez jutni, a kisboltokból már hajnalban elfogyott a kifli, zsömle. A piaci résbe azonnal meg is érkezett a házi palacsinta...

– Itthon és világszerte is rengeteg fesztiválon játszottatok az elmúlt 26 évben. Van-e bármi, ami miatt a Völgy kiemelkedik ebből a mezőnyből?

Ádám: A legtöbb helyszínen ezen a fesztiválon játszottunk, és magasan kiemelkedik a tavalyelőtti, toi-toi vécék tetejéről az utcán ragadt közönségnek adott koncertünk.

Kicsit többen ragadtak kint, mint ahányan befértek a Kocsor udvarba, de a technikusok kegyetlen, buligyilkos főnöke nem engedte elhúzni a hátsó függönyt, pedig akkor legalább hátulról láthatta volna a koncertet szegény hoppon maradt közönségünk. Ezért akinek a zenekarban zsinór nélküli mikrofonja volt, az időnként a színpad háta mögé ment és a támfal tetejéről játszott a kint rekedt tömegnek.

A fal alatt az utcán, kissé jobb oldalt volt három mobil wc, aminek a tetejére viszonylag könnyen át lehetett lépni az alacsony kerítésen keresztül, és Légrádi úr óriási sikert aratott, amikor úgy döntött, hogy az egyik szólóját onnan fogja celebrálni. Nem szakadt be.

Gergő: Nagy lendülettel én is fel akartam ugrani az egyikre, de rögtön elképzeltem, ahogy szomorúan kászálódok ki a szörpből, így inkább kihagytam. Légrádi Gábor, fiatalabb és könnyebb kollégánk viszont valóban nem tétovázott, felpattant az egyik tetejére, onnan fújta. Remekül szórakozott mindenki.

– Az olvasztótégely elég jó kifejezés a zenétekre. Mennyi mindent szívtatok magatokba a kezdetekhez képest ebben a bő két és fél évtizedben?

Ádám: Az operetten és k-popon kívül mindent.

Gergő: Az én fejemben folyton megy a zene, csak akkor áll meg egy-egy pillanatra, ha meghallok valami más zenét egy külső hangforrásból. Akkor betárazom azt az agyam megfelelő polcára. Zeneírás közben aztán onnan dől ki a megfelelő zenei anyag, gondolkozni nem is nagyon kell.

– Mindketten nagyobbrészt külföldön éltek. Egy átlagos évben hányszor ingáztok Budapest, Bristol és Jeruzsálem között, és hány koncertfelkérésre kell nemet mondanotok logisztikai okokból?

Ádám: Nem túl sok buli marad el ilyen okból, 15-20 alkalommal biztos megfordulok, és jóformán az egész nyarat itt töltöm.

Gergő: én is igyekszem minél gyakrabban jönni, de a Közel-Keleten nem mindíg úgy történnek a dolgok, ahogy azt az ember eltervezi.

– Mi a fő tevékenységetek, amikor nem vagytok Magyarországon és nem a zenekarral foglalkoztok?

Ádám: Szervezem a további bulikat, intézem a zenekar és a saját ügyeimet, tagja vagyok a Bujdosó oktettnek és kvartettnek, valamint van egy új kvartettünk Babindák-Juhász-Papesch-Pettik néven. Zajlik az élet.

Gergő: Írom, gyártom a többiek segítségével a Besh o droM zenéjét, nálam állnak össze a három országban felvett zenei anyagok, intézem a zenekar külföldi útjait.

Amikor épp nincs háború, és általában nincs, akkor a legkülönbözőbb helyeken, stadionoktól az utcazene-fesztiválokig minden lehetséges helyszínen fellépek, gyakran szinte éjjel-nappal. Most épp leggyakrabban az óvóhelyen ülök, de a zene ott is megy a fejemben.

– Ádám többször is fellépett már a Duckshell vendégeként, és elmondta, hogy ők a kedvenc fiatal zenekara. Kiket követtek/kedveltek még a jelenlegi hazai színtérről?

Ádám: Sickratmen, cserihanna, Zsiványjazz és még sokan mások.

– Egyike vagytok annak a nem túl sok zenekarnak, akik saját Patreon-oldalt üzemeltetnek, a legutóbbi lemezetek költségeit is közösségi finanszírozással igyekeztetek előteremteni. Mennyire jelentős ez a láb a bevételeitekben?

Ádám: Reméljük, lesz még sokkal jobb is.

Gergő: Első körben összegyűlt egy kicsi, de annál kitartóbb támogatói kör. Hálásak vagyunk nekik, mindenkit bíztatunk, hogy nézzen el hozzánk, legyen a támogatónk egy kávé árával, vagy akár többel.

– Idén első alkalommal játszotok a Völgyben a Panoráma Színpadon. Mekkora szintlépés ez számotokra?

Ádám: Játszottunk már a Völgyben nagyszínpadon többször is, bár akkor nem ott volt még és nem így hívták, csak aztán a Bárka színpadhoz és később a Kocsor Házhoz való hűségünk ezt a dolgot felülírta.

Ez a helyzet tavalyelőtt tarthatatlanná vált és azóta akkora színpadon játszunk, hogy végre odafér az egész közönségünk. Nem hiszem, hogy zavarba jönnénk, ha már a montreali jazz fesztiválon nem jöttünk 25 ezer ember előtt 4 alkalommal.

– Lesz-e a alkalmatok több időt is a fesztiválon tölteni a koncerten túl? Ha igen, mit szeretnétek még mindenképp megnézni?

Ádám: Tervezem, tervezzük, de ameddig nem sikerül megfejteni, hogy melyik napokon tudok maradni, addig nem fájdítom a szívem. Mókus udvarába biztos elnézek, mert ott valahogy mindig valami izgalmas történik.

Gergő: Minden évben körbejárjuk a helyszíneket, idén sem lesz másképp.

Jegyvásárlás a fesztiválra EZEN A LINKEN lehetséges, a részletes programot ITT találod.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Lemondta a fellépését a Sziget egyik fő előadója, kiderült, ki jön helyette
A Sziget szervezői gyorsan reagáltak a váratlan fejleményre, így a pénteki napon szintén világsztár zárja a Nagyszínpad programját.


Váratlan bejelentést tett a Sziget Fesztivál: A$AP Rocky lemondta több augusztusi európai koncertjét, köztük a budapestit is. A szervezők azonban gyorsan pótolták a kieső előadót, így

augusztus 8-án, pénteken a Nagyszínpad fő fellépője Kid Cudi lesz.

A Grammy-díjas rapper, énekes és producer a 2000-es évek végén robbant be a köztudatba. Debütáló albuma, a Man on the Moon: The End of Day rögtön hatalmas siker lett, és dupla platinalemezzé vált. Azóta több mint 22 millió lemezt adott el világszerte, és két Grammy-díjat is bezsebelt.

Kid Cudi, polgári nevén Scott Ramon Seguro Mescudi jelenleg új albumán dolgozik, amelynek első dala Neverland címmel idén májusban jelent meg. Érdekesség, hogy Travis Scott is tőle kapta a művésznevében szereplő „Scott” nevet, mert Cudit gyerekkora óta példaképének tekinti.

A Sziget Fesztivál idén augusztus 6. és 11. között várja a látogatókat. A fellépők között ott lesz Shawn Mendes, Armin Van Buuren, Nelly Furtado, Papa Roach és Anima is. A zenei programok mellett színházi előadások, cirkusz és más különleges élmények is várják a fesztiválozókat.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Túl gyorsan lopott, imád hokizni, és nem volt hajlandó levetkőzni a Playboynak – 35 dolog, amit nem tudtál a 35 éves Margot Robbie-ról
Ő játszotta az első biszexuális karaktert az ausztrál tévében, és egy partin összetévesztette Harry herceget Ed Sheerannel – ilyen és ehhez hasonló érdekességekkel ünnepeljük a színésznőt.


1. 1990. július 2-án, hétfőn, reggel 7:45-kor született Ausztráliában, a queenslandi Dalbyban Margot Elise Robbie néven.

2. A Focus – A látszat csal című filmben játszott szerepéhez trükköket tanult a tanácsadó Apollo Robbinstól, aki „úri tolvajnak” nevezi magát. Robbins olyan jól tanította őt, hogy a produkció azt kérte Margot-tól, hogy lassabban csinálja, mert a kamerák nem csípik el, ahogy más szereplőktől lop.

3. Szeret leveleket és képeslapokat küldeni a barátainak és a családtagjainak a világ minden tájáról, ahol épp forgat, mert úgy gondolja, hogy az emberek nem kapnak elég levelet, vagy legalábbis olyat, ami nem számla.

4. A Wall Street farkasa (2013) című filmért kapott gázsijának (347 ezer dollár) egy részét az anyja házán lévő jelzálogkölcsön törlesztésére fordította.

5. Tíz évvel később, a 2023-as Barbie-ért már 50 millió dollárt kapott az alapgázsival és a bevételi bónuszokkal együtt.

6. A hatalmas vagyona ellenére Robbie állítólag nem költ sokat, és míg nem volt férjnél, inkább szobatársakkal élt, hogy ezzel is pénzt takarítson meg. Azt állítja, hogy gyerekkori élményei, amikor nem volt mindenhez hozzáférése, örök életére alázatossá tették.

7. Nem volt hajlandó lefogyni Jane Porter szerepéért a Tarzan legendája (2016) című filmben, és azt mondta, hogy inkább az egészségére koncentrál, mint a karcsúságra.

8. A Suicide Squad – Öngyilkos osztag (2016) című filmben a kaszkadőrmunkák nagy részét ő maga végezte. A rendező, David Ayer elmondta, hogy a dublőre több időt töltött a lakókocsiban, mint a forgatáson, mert Robbie mindent maga akart csinálni.

9. Londonban részt vett egy partin jó barátnője, Cara Delevingne társaságában, és közös képeket készített egy fotóautomatában Harry herceggel. Csak Margot nem tudta, hogy az Harry volt, ugyanis összetévesztette őt a brit énekes-dalszerző Ed Sheerannel.

10. 8 éves korában Ausztráliában cirkuszórákat vett, és trapézoklevelet szerzett. A Suicide Squad – Öngyilkos osztagban Harley Quinn szerepéhez újra elővehette ezt a tudását.

11. Miután otthagyta a Neighbours, azaz a Szomszédok című ausztrál szappanoperát (2008 és 2011 között szerepelt benne), azt akarta, hogy a karakterét drámai módon megöljék. A sorozat írói azonban úgy döntöttek, csak főiskolára küldik, így lehetőséget adva Robbie-nak, hogy visszatérjen a sorozatba, ha nem jön össze a hollywoodi karrierje.

12. Mint tudjuk, nagyon is összejött a karrier Margot-nak, aki ettől függetlenül 2022-ben egy epizód (a 8903.) erejéig mégis visszatért a Neighboursbe Donna Freedmanként, aki egyébként az első biszexuális karakter volt az ausztrál tévézés történelmében.

13. Lehúzott egymás után három tequilát, mielőtt leforgatta a szexjeleneteit Leonardo DiCaprióval A Wall Street farkasában.

14. Elutasította a Playboy magazin ajánlatát, hogy pózoljon nekik, mondván, ő csak művészi célból vetkőzik meztelenre (erre egyébként eddig csak A Wall Street farkasa kedvéért volt hajlandó).

15. Három hónapig tanult korcsolyázni, hogy eljátszhassa Tonya Hardingot az Én, Tonya (2017) című filmben. Mivel dublőrökre sem lehetett számítani, hiszen a történelem során csupán 8 nőnek sikerült versenyen tripla axel ugrást végrehajtania, CGI-t, azaz számítógépes animációt használtak a jelenet megalkotásához.

16. A természetes hajszíne a barna, de szőkére festette azt a karrierje elején, miután rájött, hogy a filmipar a szőke színésznőket részesíti előnyben.

17. Robbie épp egy hátizsákos utazáson volt Európában, amikor jött a hívás, hogy részt vehet egy Will Smith-szel közös utolsó meghallgatáson a Focus – A látszat csalhoz. 48 óra alatt ért át a horvátországi Hvar szigetéről Párizsba, majd onnan New Yorkba, és alig pár órával a meghallgatás kezdete előtt ért oda. A légitársaság útközben elvesztette a poggyászát, így új ruhákat kellett vásárolnia a castingra.

18. Allergiás a csirke tojásának fehérjére. A Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása) (2020) című filmben, ahol Harley Quinn tojásos szendvicset eszik, a produkciónak kacsatojást kellett biztosítania neki, hogy elkerüljék az allergiás reakciót.

19. 2013-ban a Francia szvit (2014) című háborús dráma forgatásán ismerkedett meg Tom Ackerley-vel, aki harmadik asszisztens rendezőként dolgozott a filmen. 2016. december 19-én házasodtak össze az ausztráliai Byron Bayben.

20. Imádja a hokit, az Egyesült Államokba való költözése után csatlakozott is egy amatőr jégkorongligához. Gyerekkora óta rajong e sportért, amióta látta a Kerge kacsák (1992) című filmet, de Ausztráliában, a lakóhelye környékén nem volt jégpálya, ahol gyakorolhatott volna.

21. A queenslandi Somerset College-ban tanult, miközben három állásban is dolgozott: titkárnő volt, szörfdeszkákat árult, és szendvicseket készített a Subwayben. 17 évesen, miután leérettségizett, Melbourne-be költözött, hogy teljes munkaidőben színészkedjen.

22. A Suicide Squad – Öngyilkos osztag forgatása alatt kezdett el érdeklődni a tetoválások iránt. A felvételek közben megnyitotta a Harley's Tattoo Parlour nevű tetoválószalont, ahol a többi színésznek, a stáb tagjainak és a rendezőnek, David Ayernek is csinált tetoválást, illetve egyet magának is. Will Smith-nek és Jared Letónak nem.

23. A rajongótáborát „Robbersnek” (rablóknak) nevezi.

24. Az Édesanyja, Sarie kísérte őt az oltár elé, mivel az apjától, Dougtól régen elhidegült a család. A nővére, Anya volt a koszorúslánya.

25. Az öccse, Cameron a nővére sikereit látva úgy döntött, hogy ő is színész lesz. A bátyja, Lachlan pedig szintén a filmiparban dolgozik, ő kaszkadőrként.

26. Elutasította Sam Thomson szerepét a Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) (2014) című, később a legjobb film Oscar-díját is elnyerő filmben. A szerepet végül Emma Stone kapta, aki ezzel kiérdemelte az első Oscar-jelölését.

27. Mindig magával hordja az anyjától kapott kvarcot, mert szerinte szerencsét hoz neki, és állítása szerint még mindig a gyerekkori játék nyuszijával alszik.

28. Sokan fiús lányként hivatkoznak rá, mert szeret szörfözni, motorozni és barkácsolni.

29. A filmek közül az egyik legnagyobb kedvence a Tony Scott által rendezett 1993-as Tiszta románc. Jó választás.

30. A saját nevét „furcsa, formális, öregasszonyos névnek” tartja.

31. Már a 30. születésnapja előtt két színészi Oscar-jelölése volt: az Én, Tonyáért és a Botrányért (2020). Azóta begyűjtött még egyet, csak produceri minőségében a Barbie-ért.

32. Skót és német származású.

33. Margot ADHD-s, ezért 6 éves kora óta Ritalint szed. A hiperaktív-impulzív típusú rendellenességben szenved.

34. Josh Trank rendező első választása volt Sue Storm szerepére a Fantasztikus négyes (2015) című filmben, de a stúdió végül Kate Marát választotta. Utólag már tudjuk, hogy Robbie járt jól.

35. 2024. október 17-én lett először anya, egy kisfiút hozott a világra. Az apa a férje, Tom Ackerley.


Link másolása
KÖVESS MINKET: