Veszélyeztetett helyeken versenyeznének top-pilóták elektromos autókkal – jön az Extreme E
Le kell szögeznünk gyorsan: természetesen az Extreme E elnevezésű alakuló versenysorozat tisztán elektromos hajtású autókat indítana a világ számos veszélyeztetett természeti helyén kialakított pályákon. A cél, hogy olyan helyekre juttassák el a sorozatot, amelyek a klímaváltozás miatt a legrosszabb helyzetűnek számítanak, mint például
Brazília Amazonas menti erdői vagy Grönland egyre kisebb mértékben havas-jeges mezői.
E két helyszínnel a szervezők már meg is állapodtak, de tervben van még egy Himalája környéki futam is, valamint keresnek egy ázsiai tengerparti és egy sivatagi helyszínt is.
Az Odyssey 21 névre hallgató autók impozáns teljesítménnyel büszkélkedhetnek: az összkerék-meghajtású prototípuskocsik
legnagyobb teljesítménye 550 lóerő, és 4,5 másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100 km/órára.
A kicsivel több mint másfél tonnás monstrumokat az extrém nagy, 94 centiméter átmérőjű, speciális Continental abroncsba öltöztetett kerekek akár 54 fokos emelkedőn is át tudják segíteni. A kocsik természetesen folyamatosan tesztelés és fejlesztés alatt állnak: mint a legtöbb technikai sport, az Extreme E esetében is fő cél, hogy olyan megoldásokat dolgozzanak ki, amelyek a mindennapi autózásban is hasznosíthatóak.
Az autókázás messze nem öncélú: a szervezők a helyszínválasztással a figyelemfelhívás mellett a tudományos munkára és a segítségnyújtásra is hangsúlyt helyeznek. A helyszíni csapatok folyamatos összeköttetésben lesznek a London melletti központi bázissal, és adatokat szolgáltatnak nem csak a versenyről, de a versenyzés körülményeiről is. Ezeket az adatokat aztán nagy teljesítményű számítógépekkel dolgozzák fel, és ezeken keresztül kommunikálnak folyamatosan a versenyhelyszínnel is.