Bejártuk Magyarország legnagyobb irodaházát – közel 5000 ember dolgozik a Telekom új központjában
Az ország legnagyobb irodaháza, az ország egyetlen tetőtéri futópályája, az ország egyik első 5G-kompatibilis épülete a Magyar Telekom és a T-Systems közös Könyves Kálmán körúti székháza. Az épületbe a vállalat munkatársai egy éve kezdték meg a beköltözést, ezzel párhuzamosan számolták fel az eddigi központokat, például a Krisztina körúton és a Szerémi úton.
A 105.000 m2 nagyságú ingatlan számos tekintetben a legek épülete, és már most több rangos építészeti és ingatlanfejlesztési díjat elnyert.
Az épület tulajdonosa és fejlesztője a WING Zrt., a Magyar Telekom hosszú távon bérli az ingatlant. A Market Építő által kivitelezett székház a XXI. század építészetének és a főváros arculatának meghatározó együttese, melyet a számok volumene is megerősít: az építkezés során 80.000 köbméternyi betont, 10.000 tonna betonacélt és 26.000 négyzetméternyi homlokzatüveget használtak fel.
A grandiózus épület tervezésekor a megrendelő és a TIBA Építész Stúdió kiemelt figyelmet fordított a fenntarthatósági szempontokra is, így a BREEAM Excellent elvárásoknak megfelelően többek között energiahatékony berendezéseket, alacsony vízfelhasználású szanitereket, szelektív hulladékgyűjtő metódust alakítottak ki a székházban, melyet komplex épületfelügyeleti és energiamenedzsment rendszer kezel.
A kertben ökológus által összeállított növényzet található, mesterséges tóval, terasszal és kültéri munkahelyekkel, az öntözés pedig esővízről és fúrt kútról történik. De ekkora homlokzati felületről természetesen nem hiányozhat a modern napvédő és akusztikus üvegezés egyedileg és központilag is szabályozható árnyékolással.
A közel 5 ezer kollégát befogadó tér megalkotásakor az energiahatékonyság mellett a kreativitást és közösségépítést támogató, inspiráló belső terek kialakítása is meghatározott cél volt.
Az új székházba való költözés egy időben zajlott a vállalatcsoport kulturális és szervezeti transzformációjával, az agilis működés bevezetésével.
„Gyorsabb, ügyfélközpontú működést és a munkatársi elégedettség növekedését várjuk az ország és a távközlési szektor legnagyobb agilis transzformációjától. Az új épület kialakítása, az inspiráló közösségi terek, a nyílt irodatér nagyban segítik ezt az átalakulást”
– mondta el a folyamat hátteréről Szabó Melinda, a Magyar Telekom lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese.
Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief HR Officere elmondta: „Az új székház nemcsak működési, kulturális szempontból is új fejezetet nyitott a vállalat életében, hiszen a korábbi több telephely egy épületbe való integrálása lehetőséget teremtett arra, hogy a munkatársak közötti kommunikáció és együttműködés egy hatékonyabb szintre léphessen”.