Továbbra is támadások érik a BKK informatikai rendszerét, nem megy a webshop
Nem indult jól az újév a sokat látott BKK webshopnak: továbbra is informatikai támadások érik őket, ezért felfüggesztették az értékesítést - írja az Origo.
"A BKK informatikai infrastruktúráját továbbra is sorozatos támadások érik, ezért az online értékesítési rendszer által nyújtott szolgáltatások folyamatos elérhetősége átmenetileg nem biztosítható"
- fogadja a figyelmeztetés azokat, akik a shop.bkk.hu oldalra látogatnak. Fontos, hogy a BKK online shopban már megvásárolt termékek továbbra is érvényesek, utazásra jogosítanak, az online felületen korábban megvásárolt jegyek és bérletek elektronikus ellenőrzése zavartalanul üzemel.
A BKK közleményében azonban azt írja, nem érik sorozatos támadások a webshopot.
"2017 nyarán a BKK felfüggesztette az online értékesítési rendszer működését, így azt nem érhetik informatikai támadások. Ahogy az a BKK aloldalán szerepel, a BKK teljes informatikai rendszerét érik támadások, azonban ezeket a szakemberek folyamatosan kezelik. A teljes informatikai rendszert ért támadásokkal kapcsolatban a BKK korábban ismeretlen tettes ellen feljelentést tett.
Egyúttal a BKK Zrt. felhívja a figyelmet arra, hogy jelenleg is folyamatban vannak olyan vizsgálatok, amelyeknek eredménye egyelőre nem ismert, és amelyek hatással lehetnek az online jegyértékesítési rendszer jövőbeli működésének kereteire. Ezért az online értékesítési rendszer újraindításának konkrét időpontjáról nem született döntés" - olvasható a közleményükben.

A BKK online jegyértékesítési rendszerét tavaly úgy helyezték üzembe, hogy egy könnyen felfedezhető programozási hiba miatt bárki tetszőleges összegért vásárolhatott jegyet. A hibát jelző felhasználót a BKK ezután azzal vádolta meg, hogy feltörte a rendszerüket, emiatt eljárást is kezdeményeztek ellene, bár ezt később a közfelháborodás miatt visszavonták.