Itt az új Facebook-szolgáltatás, amely legyőzheti a YouTube-ot
A héten startolt el a Zuckerberg-féle közösségi oldal videós platformja, a Facebook Watch. A kínálatba főleg filmek, sorozatok, élő közvetítések és vlogok kerülnek majd, egyetlen kikötéssel: a lényeg az, hogy a videó ne egyszeri legyen, hanem rendelkezzen egy folyamatos történetszállal vagy egy állandó tematikával. A Facebook ezzel a húzásával a Netflix és a YouTube babérjaira törhet, beszállhat az egyre jobban pörgő üzletágba.
A közösségi oldal olyan tartalomszolgáltató partnerekkel szerződött le, mint a National Geographic, a Time Inc., NASA, az NBA, illetve a Major League Baseball.
Íme a bemutatkozó videó:
A Watch személyre szabhatóság szempontjából hasonlóan fog működni, mint a YouTube: minél többet használja valaki az új felületet, annál inkább igazodik az algoritmus a felhasználó ízléséhez: például kilistázza neki a kedvenc sorozatok új részeit, és
még értesítést is kaphat az új epizódokról.
Egyúttal egy új Facebook-oldal formátummal is jelentkeznek a készítők, a Show Pages-el. Külön szekciók is lesznek: például a "Legnépszerűbbek", ahol a legélénkebb az interakció a kommentekben, vagy "ami megnevettet", ahol a leggyakrabban használták a "Haha" reakciógombot, és az "Amit a barátaid néznek", ahol könnyen felfedezheted az ismerőseid által kedvelt műsorokat.
Egyelőre a Watch csak Amerikában elérhető, és csak tapasztalatok, és a felmerülő hibák kijavítása után terjeszkedik tovább a többi országba. Pontos dátumokról tehát még nincsenek információk.