KULT
A Rovatból

Dancing With the Stars: A fotelperverzeknek biztos tetszett Lissák Laura jelmeze

A TV2 szerintem nem tudja, mit jelent a retro, Radics Gigi felcsapott nyelvújítónak, én pedig rájöttem, mi volt a baj az Én táncolnék veled című réges-régi táncműsorral. Kritika.


Az 5. adás 90-es évek mixszel kezdődött. Nagy fiammal visszatérő vitatéma, hogy Az éjjel nem érhet véget vagy a Szerelemdoktor retró vagy sem. Szerinte igen, én tiltakozom ez ellen, ugyanis a retro nem csupán annyi, hogy régi. Tartozik hozzá egy életérzés.

A Dancing With the Stars készítői nem értenek velem egyet, hisz az est címe is ez lett: Retro Party. Pedig még Ördög Nóra is megjegyezte: nagyon öregnek érzi magát, ha ezek a számok retrónak számítanak. Juronics Tamás is 70-es évekre öltözött.

Sic transit a villamos.

Az ötödik adásban már csak hat páros pörgött a parketten, a műsoridőt viszont ki kell tölteni. Bármilyen profik is a kereskedelmi csatornák abban, hogy órákig húzzák a semmit, csodát ők sem tudnak tenni. Elérkezett az ideje, hogy mindenki két produkciót mutasson be. Az egyedi produkciók mellett ezúttal párbajokat is láthattunk.

Hunyadi Donatella és Bődi Dénes a Kocka hasra ropta a jive-ot. Igyekeztek humorosra venni a figurát. Donatellát korábban magam is kritizáltam a merevségéért, de a Venus slágere alatt ennek már nyoma sem volt. Vidám mosollyal táncolt.

A zsűri megállapította, hogy a lépések nem voltak mindig a helyén, Nóra – aki ezen az estén dilophosaurusnak öltözött – szerint szögletes volt, viszont mindenki elismerte, hogy a fiatal táncoshölgy még sosem volt ilyen felszabadult. 24 pontot kaptak.

Donatella természetesen elmondta, hogy őt nem vonzza a külső, a kockahas, csak is a belső érdekli.

Arra kérem a hölgyeket, ezt ne terjesszék, akkor se, ha történetesen tényleg így van: sikertelen férfiak ezreitől veszik el az egyetlen mentségüket, akik azzal áltatják magukat, hogy azért nem találnak partnert, mert a nőknek csak a külső számít, és véletlenül sem azért, mert ők maguk seggfejek.

Krausz Gáborék következtek a pasodobléval, és az ’Nsync-től Bye Bye Bye-jal. A szakács nagyon örült, mert mindig is szeretett volna torreádor lenni. Ezzel kapcsolatban Gábor a nő tárgyiasításának egészen új formájával állt elő: közölte, hogyha ő torreádor, MikesAnna a köpeny. Gondolom, akkor mi lennénk a bika. Végül is biztos vannak olyan féltékeny pasik, akik szívesen felöklelnék a sztárséfet.

Szente Vajk és Nóra nem győzték dicsérni Gábort és Annát. Juronics Tamás is elismerte, hogy nagyon hatásos produkció volt, de Gábor mozdulataival kapcsolatban voltak fenntartásai. Ez a pontozásban is megnyilvánult, Tamás adott egyedül 8 pontot, így lett a párosnak 26-ja.

Király Linda és Suti András – hogy Ramónát idézzem – egy szenvedélyes rumbával érkezett, és az Unbreak My Hearttal – ami Linda szerint sem retro. Nem úgy, mint a szerelmi élete, amint azt jó humorral megjegyezte.

Szép és érzelmes táncot láthattunk, bár Juronics Tamás szerint tettek bele olyan mozdulatokat, amik kevésbé előnyösek Lindának. Vajk a tánc rétegzettségét hiányolta. Nóra megengedőbb volt, de a zsűri így is csak 22 pontot adott összesen a produkciójukra. Stohl András meg is jegyezte, hogy a „motivációs hétpont” – ahogy Vajk fogalmazott – kicsit erős kifejezés.

Radics Giginek múlt héten azt mondták, a latintáncok állnak a legjobban neki. Ehhez képest megint egy standard tánc jutott neki, a quickstep.

Gigi felcsapott nyelvújítónak, reményét fejezte ki, hogy le tudja bontani a maga köré épített falakat „ezzel a proddal”.

Hát ööö…

Na, például a Pointer Sisters I’m So Excitedja valóban retro sláger. Radics Gigi és Baranya Dávid ugyanis erre táncoltak. Juronics Tamás egyenesen odáig ment, hogy ez volt a legjobb quickstep, amit látott. A 27 pont jelezte, hogy a zsűri beismerte tévedését: Gigi nem csak a latin táncokban remekel.

T. Danny és Lissák Laura rendre a zsűrilista élén végeznek. Hip-hopot táncoltak a Takarító nőre, és közben az jutott eszemben, mennyit változott a világ az Én táncolnék veled óta (aki nem tudná, az egy retró táncműsor volt anno a köztévében, rá lehet guglizni).

Ha abban a műsorban is ilyen szexin ropták volna a hosszúcombú lányok, valószínűleg többen kaptunk volna kedvet a társastánchoz.

A hip-hopról pedig akkor még nem is hallottunk.

Mondjuk a szerkesztők kicsit képzavarba kerültek, mivel Laura szobalány egyenruhát kapott, amivel nyilván sok fotelperverznek szereztek örömet, de a takarítónőhöz nem sok köze van.

A zsűrinek nagyon tetszett a produkció. Vajk már a döntőben látta T. Dannyt, Nóra pedig tízest adott. Összesen 28 pontot kaptak Lauráék. A produkció érdekessége volt még, hogy Danny haverjai táncoltak benne.

Az utolsó szóló produkcióban Marics Peti és Stana Alexandra lépett parkettre, hogy szambába öntve meséljen el egy strandrománcot, a Mamboleóra. Marics Peti mindig remekül teljesít. A múltkorihoz hasonlóan most is megcsúszott, de ezúttal sikerült túllépnie ezen, és nem lett dühös.

Dupla tízest kaptak, az összesen 29 ponttal természetesen a lista élére kerültek.

Következtek a párbajok. Ebben a körben minden zsűritag egy-egy pontot adhatott annak a párosnak, amelyik tetszik neki. A párbajpartnereket a korábbi eredmények alapján állították őket.

Király Lindáék Krausz Gáborékkal csaptak össze. A választott (kijelölt?) „fegyvernem” a szamba volt. A zsűri Lindát dicsérték elsősorban, mivel kvázi amatőr létére abszolút egyenrangúként táncolt Mikes Anna mellett ebben a táncban, ahol a nőké a főszerep. Nóra és Tamás neki adta a pontot, Vajk pedig Krausz Gábornak. Az első párbajt tehát Lindáék nyerték.

Következett Donatella és Gigi a tangóval és a Vouslez-vous-val. Szerencsére senki nem vette véresen komolyan a párbaj jelleget. Sok vidámságot csempésztek a koreográfiába, például amikor a lányok egymást döntötték be. Nóra és Vajk Donatellára szavazott, mivel szerintük ő emelgeti legszebben a lábát (bezzeg, ha én ilyet mondok, rögtön kikapok), Tamás viszont Gigit látta jobbnak. Így 2-1 arányban Donatella nyerte ezt a meccset.

Befejezésként Marics Peti és T. Danny jive-olt a Kaszinó twistre (egy világ omlott össze bennem) és a Csavard fel a szőnyeget című örökbecsű slágerre. Tényleg úgy éreztem magamat, mint egy retro házibuliban, azzal a különbséggel persze, hogy ha én próbálkoznék a koreográfia bármelyik elemével, akkor a balesetin érne véget az este.

És innen nézve talán szerencse, hogy a bulikon nem is nagyon akart senki táncolni velem.

Valószínűleg azért, nem, mert a nőknek csak a külső a fontos.

A zsűri legszívesebben 60 pontot adott volna, de erre most nem volt lehetőség. Peti 2:1-re vitte a párbajt.

A Dancing With the Starst leuralták a pasik. A veszélyzónába a három hölgyversenyző került. Idén először a zsűri nem tudott dönteni, mindenki másra szavazott. Így teljes mértékben a közönségszavazatok határozták meg a végeredményt.

Elsőként Donatella, majd párbajellenfele, Radics Gigi jutott tovább. Király Lindának tehát véget ért a verseny.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk