Vitézy Dávid elmagyarázta, miért rúgtak ki annyi embert a főváros marketingcégétől
Vitézy Dávid a közösségi oldalán egy hosszú bejegyzésben írta meg, hogy mit gondol arról a döntésről, hogy a a fővárosi marketingügynökség, a Budapest Brand forrásainak nagy részét az idei költségvetésben jelentősen megvonják. Úgy véli, hogy ezeket a forrásokat más célokra kéne fordítani, ráadásul a korrupció gyanúja is felmerült:
"A Budapest Brand nevű marketingügynökség helyett 2025-ben útfelújításra, hajléktalanellátásra, állatvédelemre, BKK-rendészetre költ inkább a Főváros. Erről döntött teljes egyetértésben a Fővárosi Közgyűlés, és most ez nem tetszik azoknak, akik eddig soktízmilliós szerződéseket, nyolcmilliós vezetői prémiumokat húztak ki, és így működtették a fővárosi marketingügynökséget - ők kiabálnak most hangosan" - írja.
A Fővárosi Közgyűlés jelentős változásokat hagyott jóvá a 2025-ös költségvetésben. A Budapest Brand nevű városi marketingügynökség forrásait radikálisan csökkentették, az összeget pedig olyan célokra csoportosították át, mint az útfelújítás, hajléktalanellátás, állatvédelem és a BKK-rendészet fejlesztése.
A döntést az indokolta, hogy a Budapest Brand személyi kiadásai 2023-ban 789 millió forintot tettek ki, ami átlagosan 913 ezer forintos havi személyi költséget jelentett fejenként. Ez a szám jelentősen meghaladja a Szabó Ervin Könyvtár vagy több budapesti színház kiadásait, miközben ezek az intézmények érdemi többletforrásokat sem kaptak - írta a politikus.
A cég vezetői, Faix Csaba vezérigazgató és helyettese, Bakó Ágnes, tavaly 8-8 millió forint prémiumot vettek fel, ami alig marad el a fővárosi óriáscégek vezetőinek juttatásaitól.
"Budapest a vitathatatlan kulturális értéket jelentő színházai, így például a Katona vagy a Radnóti számára sem tudott érdemi többletforrásokat adni idén, pedig a Brandtől jócskán elmaradó színházi fizetések miatt ez igencsak indokolt lenne" - írja.
Hozzátette:
És igen, ahogy a kampányban, a Partizán-vitán is elmondtam: fontosabbnak tartom az utak felújítását, mint azt, hogy a város milliárdokból marketingügynökséget működtessen".
Vitézy szerint a döntés hátterében a cég költségvetési forrásainak átláthatatlan felhasználása és korrupciógyanús ügyek is állnak. Egyes állítások szerint mesterséges intelligenciával készült, többmilliós tanulmányokat is fizettek, amelyek hasznossága erősen megkérdőjelezhető. Eközben a cég vezetője, Faix Csaba, az elmúlt hetekben többször élesen bírálta a költségvetési döntéseket.
A Közgyűlés azonban egységesen kiállt amellett, hogy a közpénzeket hatékonyabban használják fel. „Fontosabbnak tartom az utak felújítását, mint azt, hogy a város milliárdokból marketingügynökséget működtessen” – fogalmazott Vitézy Dávid a döntés kapcsán.
A változások célja a Főváros működésének optimalizálása, miközben a közpénzeket olyan területekre csoportosítják át, amelyek közvetlenül szolgálják a budapestiek érdekeit - derült ki Vitézy közleményéből.