Automatikusan jön a pénz: már 9600 utas kapta vissza a jegyár felét a MÁV-tól, 10 milliót térítettek vissza
A MÁV vasárnap indította el a késési biztosítási rendszerét, és már az első három napban 9600 utas kapta vissza a jegyár felét – számolt be róla Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán. A visszatérítések túlnyomó többsége automatikusan megtörtént azoknál, akik az alkalmazáson keresztül vették meg a jegyüket, így az utasoknak semmit sem kellett tenniük érte.
A vezérigazgató tájékoztatása szerint az elmúlt napokban a járatok körülbelül 3 százaléka késett, ami megegyezik az éves átlaggal. A biztosítási rendszer elindítása óta a visszatérítések összege elérte a 10 millió forintot.
A rendszer indulásakor egy kisebb informatikai hiba miatt előfordult, hogy a jegypénztáraknál nem lehetett azonnal érvényesíteni a biztosítást, ezért az érintett utasokat a MÁV központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatához irányították. Ugyanez történt azokkal is, akik vonatról buszra, vagy buszról vonatra szálltak át, és összesen legalább 20 perc késést szenvedtek el.
A MÁVDirekt telefonos ügyfélszolgálatán bárki kényelmesen intézheti a biztosítással kapcsolatos ügyeit. A hívható számok a következők: (1) 349–4949, illetve (20/30/70) 499–4999 – írta az MTI.
Hegyi Zsolt kiemelte: a céljuk nem az, hogy a késéseket elfogadtassák, hanem az, hogy csökkentsék vagy megszüntessék azokat. A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények jelentős összege ösztönzi a közlekedési társaságot arra, hogy minden eszközzel javítsa a menetrend betartását. Ennek érdekében az idén több lépést is tettek, például célzott pályakarbantartásokat végeztek, felújították az IC-kocsikat, és 100 új mozdonyt szereztek be.
A késési biztosítási rendszert még januárban jelentette be Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter, másik kilenc, a MÁV-ot érintő vállalással együtt.