Több mint 54 milliót költöttek fideszes politikusok és influenszerek a Márki-Zay elleni hirdetésekre az elmúlt napokban
A hvg.hu járt utána, mennyi pénzt költött a Fidesz a Márki-Zay Péter elleni hirdetésekre a Facebookon, mióta a hódmezővásárhelyi polgármester megnyerte az előválasztás és ő lett az ellenzék közös miniszterelnök-jelölje.
A lap szerint
Arról korábban már mi is írtunk, hogy mióta Márki-Zay megnyerte az előválasztást, a fideszes kommunikáció két vonalat követ a hódmezővásárhelyi polgármesterrel kapcsolatban: az egyik, hogy ő is Gyurcsány Ferenc embere, a másik pedig, hogy a magát vállaltan jobboldalinak tartó Márki-Zay valójában baloldali, hiába állítja az ellenkezőjét.
Ezt a két narratívát kezdte ismételgeti azóta a kormánymédia, de több fideszes politikus és influenszer is osztott meg tartalmakat ezekről a közösségi médiában.
A hvg.hu szerint
A lap szerint más fideszes politikusok oldalainak hirdetésére is költöttek: Orbán Balázsnak például 628 260 forint, Menczer Tamásnak 186 949 forint, Rétvári Bencének 98 831 forint, Aradszki Andrásnak 81 221 forint, Ágh Péternek 79 394 forint, Hende Csabának pedig 55 265 forint jutott.
"A posztokat nemcsak hirdetési költségek árán igyekszik kiemelni a Fidesz, de szemmel láthatóan utasításba adták a mindenféle rangú fideszeseknek, hogy támogató kommentekkel erősítsék meg a posztokat" - jegyzi meg a lap.
Emellett azt is hozzáteszik: több politikus és influenszer elsősorban Budapestre célozza a hirdetéseit, elsődleges célpontjaként pedig a 18 és 44 év közöttieket választják ki.
De a Fidesz üzeneteit erősítő Megafon Központ emberei is sok pénzt kaptak hirdetésre a lap szerint. Rákay Philip, a Patrióta műsorvezetője például 10 009 349 forintot, Deák Dániel kormánypárti elemző 10 531 760 forintot, Bohár Dániel, a Pesti TV riportere pedig 6 100 401 forintot kapott a hvg.hu szerint.