KÉK HÍREK
A Rovatból

Ezekre kell figyelned, ha kátyúba hajtottál

A KÖBE szerint tavasszal jelentősen megszaporodnak az olyan károk, amelyeket kátyúk okoznak.
OTS - szmo.hu
2017. március 06.


Link másolása

A Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület (KÖBE) szerint tavasszal sokkal több az olyan kárbejelentés, amit kátyúk okoznak. Bár már az év elején is megszaporodtak a kátyú- és defektkárok, korábbi adataik azt mutatják, hogy

márciustól májusig nagyjából duplájára nőnek ezek a bejelentések.

A KÖBE most közleményben írta le, hogyan kerülhetitek el, hogy az úthibák okozta autókárokat saját zsebből kelljen kifizetnetek.

Az első és legfontosabb teendő természetesen az, hogy kiegészítő biztosítást kössetek. De ezen felül is van néhány dolog, amire célszerű odafigyelni a helyszínen, hogy a kárrendezésnél ne legyen probléma.

1.

Ha már kátyúba hajtottatok, a hiteles bizonyításhoz mindenképpen ki kell hívni a helyszínre a rendőrséget, az ő jegyzőkönyvüket is csatolni kell a kárbejelentéshez.

2.

Fontos, hogy még a helyszínen készítsetek néhány fényképet az érintett útszakaszról, a kátyúról és a sérült járműről. A kátyú fotózásánál használjatok valamilyen tárgyat (például öngyújtót vagy tollat), amihez viszonyítani lehet majd a kátyú méretét és mélységét. A sérült járműről készült fotónál az is nagyon fontos, hogy látszódjon a rendszáma, hogy egyértelműen beazonosítható legyen.

3.

Mielőtt bejelentitek a kárigényt a biztosítónak, érdemes meglátogatni egy autószerelő műhelyt is. Itt kérjetek egy legalább anyag- és munkadíjra bontott javítási számlát, vagy javítási kalkulációt.

A biztosító, egyfajta pluszszolgáltatásként, a teljes kár kifizetésével kapcsolatos ügyintézésében is segít - mondta a KÖBE kárigazgatója, Tallárom Tamás. Ez sokat segíthet egy baleset után az ügyfélen, hiszen a biztosítás összege és a közútkezelőtől behajtott pénz már valóban fedezheti az akár több százezer forintos kárt is.

#bmw #e46 #katyumindenhol #katyu #mylove

Fehér Richárd (@ricskooo_) által megosztott bejegyzés,

Címkép: Instagram

Ha hasznos volt a cikk, kattints a megosztásra!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Boldogságból tragédia: a verőcei hajóbaleset előtt fél órával jegyezték el a 20 éves Boglárkát
A fiatal lány egyik jó barátja a Tényeknek elmondta, hogy a baleset napján, a tragédia előtt fél órával kérték meg a lány kezét. Öt eltűnt utast még mindig nem találtak meg.

Link másolása

Továbbra sincs hír arról az öt eltűnt utasról, akik szombat éjjel szenvedtek balesetet Verőcénél, amikor motoros kishajó összeütközött az MS Heidelberg szállodahajóval. Az áldozatok között van a 20 éves Boglárka is, akinek kezét épp a tragédia előtt fél órával kérték meg.

A Blikk információi szerint a kishajón utazók egy Dunakanyarban tartott fesztiválról tartottak hazafelé, amikor a baleset bekövetkezett. A fedélzeten tartózkodó nyolc utas közül csak egyikük, egy olasz férfi élte túl az ütközést. Ő a partra tudott evickélni, ahol egy autós talált rá és riasztotta a hatóságokat.

Később a Megyeri hídnál megtalálták a kishajó roncsait, valamint egy férfi és egy nő holttestét. Az eltűnt öt utas keresése továbbra is nagy erőkkel folyik.

A szállodahajó az ütközés után folytatta útját, a kapitány állítása szerint nem vette észre a balesetet. A hajót Komáromnál állították meg, majd kapitány nélkül folytathatták útjukat Ausztria felé. A kapitányt a rendőrség őrizetbe vette.

A kishajó áldozatai közül többen Sülysápon éltek, köztük egy püspökladányi testvérpár. Az eddig megtalált holttestek közül a hajó tulajdonosáé, a 39 éves Adriáné és a fiatal szomszédjáé, Boglárkáé.

A 20 éves Boglárka egyik jó barátja a Tényeknek elmondta, hogy a baleset napján, a tragédia előtt fél órával kérték meg a lány kezét.

„Nem sokkal a baleset előtt beszéltünk, és azt mondta a telefonban, hogy még soha nem volt ilyen boldog”

– mondta a közeli barát.

A kishajó Nagymarosról indult, és az utasok Dunakeszin aludtak volna. Elméletileg Vác is az úti céljaik között szerepelt, de odáig már nem jutottak el, az indulás után szinte azonnal bekövetkezett a baleset.

„Próbáltuk őket elérni, de a helymeghatározásuk 10:17-kor mutatta őket utoljára”

– nyilatkozta a társaság egyik közeli ismerőse az RTL Híradónak.

Az öt eltűnt utas keresése jelenleg is folyik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KÉK HÍREK
A Rovatból
Ezért tette közzé a rendőrség a verőcei hajóbalesetben eltűntek fotóját
13 hajó kutat kedden is a verőcei hajóbalesetben eltűnt öt ember után. Szinte bárhol lehetnek: a balesettől délre a teljes magyarországi Duna-szakaszon végzik a keresést.

Link másolása

Közzétette a rendőrség a verőcei hajóbaleset öt, jelenleg eltűntként keresett áldozatának adatait, a két nő és három férfi neve, fényképe és más, az azonosításukat segítő információ a police.hu oldalon olvasható. Őket keresik jelenleg:

Balogh Daniella;

Erdei Diána;

Varga László;

Varga Márton és

Villányi Olivér.

Mint az illetékes Budapesti Rendőr-főkapitányságtól (BRFK) megtudtuk, abból, hogy miként, illetve mennyi információt osztottak meg a szerencsétlenségben érintettekről, nem lehet következtetni a túlélési esélyeikre, sem másra. Ha a rendőrségen eltűntként keres valakit, akkor jogszabály alapján közzé kell tenniük az illető adatait, ez pedig minden eltűntként keresett személnyél ugyanúgy történik.

„Nagy erőkkel keressük őket, például csak a mai napon 13 hajó végez kutatást a Dunán”

– mondta el lapunknak Csécsi Soma alezredes, a BRFK szóvivője. Rámutatott, a hajók nem kizárólag a rendőrséghez tartoznak, a BRFK ugyanis a katasztrófavédelemmel és a Pest Megyei Kutató-mentő Szolgálattal közösen végzi a kutatást. Csécsi hozzátette:

„A Budapesti Rendőr-főkapitányság a társszervekkel közösen – ebbe beleértjük a katasztrófavédelmet és a Pest Megyei Kutató-Mentő Szolgálatot – gyakorlatilag a balesettől délre eső teljes magyarországi Duna-szakaszon keresi az eltűnt személyeket.”

Az eddigi adatok alapján egy férfi és egy nő meghalt, öten pedig eltűntek szombat este, amikor egy szállodahajó letarolt egy motorcsónakot. A tragédiát egy férfi élte csak túl, akinek súlyos sérülésekkel sikerült a partra úsznia. A tragédia körülményeivel kapcsolatos nyomozás jelenleg folyamatban van – erősítette meg Csécsi. A két hajó szemléjét már befejezték a hétvégén, a szállodahajó kapitányát gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
Elhagyta Magyarországot a szállodahajó, amely összeütközött egy motorcsónakkal Verőcénél
A hajó már Ausztriában jár, de a cseh kapitány nélkül, akit letartóztattak. A BRFK szerint minden szükséges vizsgálat megtörtént, ezért engedték tovább a hajót.

Link másolása

Elhagyta Magyarországot a verőcei hajóbalesetben érintett MS Heidelberg - írja a Blikk. Egy nappal a tragédia után hajózhattak el a cseh kapitány nélkül, akit hétfőn vettek őrizetbe.

A szakértők szerint a hajó távozása nem okoz gondot, ha a vizsgálatot és a szemlét megfelelően dokumentálják.

A lap szerint a Schiffsradar oldala azt mutatta, hogy vasárnap este 22 óra után indult tovább Komáromból a hajó, és már osztrák vizeken hajózik.

A portál emlékeztet rá, hogy az öt éve történt Hableány-tragédiánál is elengedték a hatóságok a balesetet okozó hajót a budapesti kikötőből.

A Budapesti Rendőr-főkapitányság a Blikk kérdésére annyit közölt:

"a szállodahajón a szemlét és a szükséges nyomozási cselekményeket a BRFK munkatársai elvégezték, a tanúkat kihallgatták, így a hajó folytathatta útját".

A nyomozás során a szakértők vizsgálják a szállodahajót, a sérülést, a technikai eszközöket. Ha a kapitány szerint nem volt műszaki probléma, akkor nem foglalják le a hajót. Ha utólag mégis hivatkozna erre, akkor egy újabb szemle ezt ellenőrizni tudja - mondta el egy szakjogász.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÉK HÍREK
A Rovatból
Mahosz-szóvivő: vélhetően nagy sebességgel ütközött a motorcsónak Verőcénél
Az a tény, hogy a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig, arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet - mondta Tóth Zoltán.

Link másolása

A motorcsónak típusából arra lehet következtetni, hogy nagy sebességre volt képes a hobbihajó, a roncsokból ítélve pedig gyaníthatóan nagy sebességgel is ütközött - mondta a Magyar Hajózási Országos Szövetség (Mahosz) szóvivője.

Tóth Zoltán a szombat éjjel a Duna verőcei szakaszánál történt, két ember halálával és öt ember eltűnésével járó motorcsónak-tragédiával kapcsolatban elmondta:

mivel a hobbihajóknál nem kötelező a menetrögzítő rendszer és általában nem is használják, a szakértőknek valószínűleg a kishajó roncsaiból kell következtetniük arra, miként manőverezett, milyen sebességgel haladt a vízi jármű.

A hajó típusából és annak - mintegy 190 lóerősnek tűnő - motorjából ítélve a jármű nagy sebesség elérésére volt képes, és

a roncsok is azt mutatják, hogy "nagy sebességgel ütközött neki valaminek"

- vélekedett a Mahosz szóvivője.

Arra a kérdésre, hogy mennyire gyakoriak a hajóbalesetek a Duna magyarországi szakaszán, a szóvivő azt mondta, ritkák, hiszen a szabályok betartásával azokat ki lehet védeni.

Hozzáfűzte ugyanakkor, hogy a hobbihajók növekvő számával nő a balesetek bekövetkezésének kockázata, és több azoknak a száma is, akik a hajózási szabályokat nem tartják be maradéktalanul vagy nem jártasak például az éjszakai közlekedésben.

Szerinte az a tény, hogy a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig, arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet.

A rendőrség korábbi közlése szerint segítségnyújtás elmulasztása miatt gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették a szállodahajó kapitányát.

A motorcsónak eltűnt utasai után folytatódik a kutatás.


Link másolása
KÖVESS MINKET: