A világ legnagyobb reptereit lassította le egy szoftverhiba
Egy számítógépes program mondott csődöt, ami az utasok becsekkolásáért, az utasfoglalásokért, a poggyászelosztásért, valamint a belépőkártyák kiadásáért felel.
A hirtelen felmerült problémára semmilyen választ nem tudtak adni a reptéri dolgozók, így elég hamar többórás sorok alakultak ki.
Több mint 100 légitársaság használja ezt a rendszert,
a világ legnagyobb reptereiről érkeztek bejelentések: többek között a londoni Heathrow és Gatwick repterekről, a párizsi Charles de Gaulle-ról, Washington DC-ből, Baltimore-ból, az ausztráliai Melbourne-ből, Szingapúrból vagy éppen Zürichből.
#thomascook Gatwick checking only 3 counters open- not great service - pic.twitter.com/TnjgNDCLZK
— Jerry Gandhi (@JerryGandhi) 2017. szeptember 28.
A csődöt mondott rendszert az Amadeus Altea üzemelteti, állításuk szerint hálózati hiba okozta a leállást, és a szolgáltatást szépen lassan helyreállítják. A cég nem volt hajlandó válaszolni arra, hogy hackerek állnak-e az összeomlás hátterében.
A legtöbb gép általában egy, de inkább többórás késéssel indult el, ugyanis a becsekkolás így sokkal hosszabb időt vett igénybe minden utasnak.
The @Qantas check in system down. Massive queues in Hong Kong. Not sure why they can't get this right pic.twitter.com/lrL5jUzVEN
— Paul Harapin (@paulharapin) 2017. szeptember 28.