A pedagógusok ötöde kapta el igazoltan a koronavírust egy felmérés szerint
A pedagógusok 19 százaléka fertőződött meg igazoltan a koronavírussal a járvány tavaszi vagy őszi hullámában - derül ki a 21 Kutatóközpont és a Pedagógusok Szakszervezete közös felméréséből.
1269 pedagógust kérdeztek meg 2020. december 18. és 2021. január 17. között a digitális oktatásról, a járványügyi intézkedésekről és egészségügyi és lelki állapotukról.
A felmérésből kiderült, hogy azok vágyódnak vissza legkevésbé a személyes oktatásra, akik az utóbbi két félév során digitális formában tanítottak. Ez azt bizonyítja, hogy minél több tapasztalatot szereznek az oktatók a távoktatásban, annál inkább "jönnek bele", és inkább ezt választanák, amíg a járvány el nem csendesedik az országban. Akik viszont eddig is az adott intézmény falain belül oktattak, azok maradnának is ennél, és nem szívesen térnének át a digitális oktatásra.
A pedagógusok 55 százalékának ráadásul adódott olyan számítástechnikai/informatikai problémája a távoktatás időszaka alatt, amelyet egyedül nem tudott megoldani. Az oktatók kicsit több mint fele viszont kapott segítséget a munkáltatójától valamilyen formában. A kutatás eredményei szerint
A középiskolákban volt a legjobb a helyzet: a szakgimnáziumokban és a gimnáziumokban dolgozók 62 és 60 százaléka kapott segítséget, a szakközépiskolákban tanítóknak pedig csaknem háromnegyede. Az általános iskolákban és a szakiskolákban viszont az oktatók többsége (54, valamint 60%) arról számolt be, hogy a munkáltatója nem segített neki abban, hogyan kell átállni a tantermen kívüli oktatásra. Az is kiderült, hogy a pedagógusok előbb kérnek segítséget a kollégáiktól, a családtgjaiktól, a barátaiktól, és inkább vesznek gyorstalpalót önállóan az internetről, minthogy a munkáltatójukhoz fordulnának számítástechnikai vagy informatikai probléma eset.
A kutatás eredményei alapján hiába vett részt előzetesen a pedagógus társadalom 57 százaléka valamilyen digitális készségeket fejlesztő továbbképzésen, az valójában nem készítette fel őket a járványhelyzet okozta számítástechnikai kihívások megoldására.