hirdetés

GASZTRO

Tortilla helyett – hamburger Mexikóból

A hagyományos saláta, uborka és csalamádé helyett próbáljátok ki a hamburgert mexikói ízekkel!!

Link másolása

hirdetés

Beszereztem egy finom zöld és chilipaprikás cheddar sajtot illetve egy üveg jalapeno paprikát, amit rögtön ki kellett próbálni. Emellett találtam egy új hamburger zsemle receptet itt - nem mintha nem lett volna megelégedve az előzőekkel-, ami mindkettőnknek nagyon ízlett és legközelebb is ezt fogom választani.

A lágyabb tésztája miatt egyáltalán nem tömör, kicsit elterül kelés közben, ami azért jó, mert laposabb, de nagyobb zsemlét kapunk. Nem a zsemle ízére emlékeztet minket, egy kicsit édes és sokáig puha marad. Zöldségek helyett paradicsom salsát készítettem.

hambi5

Hozzávalók

Hamburger zsemle (8db):

hirdetés

2 bögre tk. tönkölybúzaliszt

1 bögre teljes kiőrlésű liszt

1/3 bögre BL80 fehér liszt

1 nagy tojás

3 ek. meleg tej

3/4 bögre meleg víz

2,5 ek. cukor

1 csomag (7g) instant élesztő

1,5 tk. só

2,5-3 ek. vaj

a tetejére: 1 tojás felverve, szezámmag

hambi1

Csípős húspogácsa (8db):

500 g darált sertéshús

2 g. fokhagyma

üveges jalapeno paprika

jalapeno hot sauce (Heinz)

só, bors

fűszerpaprika

1 ek. mustár

2 ek. olívaolaj

a tetejére: zöld és chilipaprikás cheddar sajt (de jó a sima is)

hambi4

Paradicsom salsa:

3 paradicsom

1/2 kaliforniai paprika

1 kicsi lilahagyma

1 marék bazsalikom

2 ek. balzsamecet

1 ek. extra szűz olívaolaj

só, bors

Elkészítés

A zsömle összes hozzávalóit tegyük egy tálba és jól dolgozzuk össze. A legjobb dagasztógéppel csinálni, mert egy kicsit lágyabb tésztát kell, hogy kapjunk. Amikor már összegyúrta, adjuk hozzá kanalanként a vajat, és dolgoztassuk 8-10 percig. Kivajazott kelesztőtálba, hagyjuk duplájára kelni.

Osszuk el 8 egyenlő részre, gyúrjuk át egy picit, majd vegyük a markunkba és formázzunk belőle zsemlét. Alulról felfele a gombóc közepe irányába húzzuk a tésztát, körbe-körbe, így kialakítva a zsemleformát, majd a munkalapra téve, a markunk segítségével alakítsunk még rajta, ha szükséges, úgy, hogy nem nyomjuk rá, csak gömbölyítjük körbe-körbe. Zsírpapírral bélelt tepsire helyezzük.

hambi1

hambi3

Hagyjuk 20-25 percig pihenni, kenjük meg tojással, szórjuk meg szezámmaggal. Előmelegített 200°C-os sütőbe 20-25 percig süssük. Hagyjuk egy picit hűlni, ezután vágjuk ketté.

A darált húst ízlés szerint fűszerezzük, illetve a csípősségét állítsuk be, mert nem mindenki szereti, ha túlzásba visszük. Törjük hozzá a fokhagymát, majd jól dolgozzuk össze. Osszuk 8 egyenlő részre. Formázzunk belőle gombócokat, majd lapítsuk le, és alakítsuk pogácsa alakúra. Kevés olajon süssük meg mind a két oldalát. Reszeljünk a tetejére cheddar sajtot és előmelegített sütőbe süssük addig, amíg a sajt el nem olvad a tetején.

A paradicsomot, a paprikát és a hagymát a lehető legapróbbra kockázzuk fel. A bazsalikomot daraboljuk hozzá, sózzuk, borsozzuk, locsoljunk rá olívaolajat és balzsamecetet.

hambi6

Összeállítás

A hamburger zsemléket vágjuk ketté. Az aljára tegyünk 1-2 kanál salsát, helyezzük el rajta a húspogácsát, és tegyük rá a tetejét. Nem túl nagyok lesznek, ezért nincs is szükség ennél több zöldségre vagy bármilyen hozzávalóra.

Ha szívesen megkóstolnád, nyomj egy lájkot!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
GASZTRO

A reggeli csokievés segíthet a fogyásban a tudósok szerint

Talán a Holdra szállás óta nem volt olyan fontos bejelentés, mint amit egy bostoni kórház kutatói közöltek a reggeli és éjszakai csokievésről.

Link másolása

hirdetés

Úgy tűnik, hogy kifejezetten segíthet a zsírégetésben és a súlyvesztésben, ha a napot csokoládéval indítjuk, írja a egy friss kutatás alapján a Daily Star.

Egy bostoni kórház tudósai 19 posztmenopauzás nő adatait vizsgálva jutottak arra, hogy a reggeli és éjszakai csokievés nem befolyásolja a súlyt. A kísérletben részt vevők fejenként 100 gramm tejcsokit ettek egy órával az ébredés után vagy egy órával lefekvés előtt.

Az eredmények alapján a tudósok azt a következtetést vonták le, hogy a csokoládé kedvezően befolyásolhatja az éhségérzetet és az étvágyat, valamint jó hatással van az alvásra is. A reggeli csokimajszolás segíthet a zsírégetésben és csökkentheti a vér glükózszintjét. Míg az éjszakai csokievés az anyagcserében okoz kedvező változásokat, és segíthet a rendszeres alvási szokások kialakításában.

A bostoni tudósok 14 napig vizsgálták a kutatásban résztvevő nőket, akik a tejcsokoládé mellett bármit fogyaszthattak, sőt egyéb édességektől és desszertektől sem tiltották el őket.

hirdetés

Az eredmények alapján a csokievés után a nők kevésbé voltak éhesek, és alig jutott eszükbe más édesség, különösen akkor, ha este vagy éjszaka ettek csokoládét. A reggeli csokievők esetében pedig a kortizol, vagyis a stressz-szintet befolyásoló hormon mennyisége volt lényegesen kedvezőbb, mint az esti csokizók körében.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
GASZTRO

Hamarosan érkezhet a McDonald's műhúsból készült hamburgere

A McPlant kísérleti jelleggel már forgalomba is került Ausztriában.

Link másolása

hirdetés

Állítólag épp olyan lesz az íze és a textúrája a McDonald's hamarosan forgalomba kerülő húsnélküli húsból készült új szendvicsének, mintha a megszokott marhahúsból készült volna, írja a Daily Mail. A McPlant (McNövény) lehet az első zöldségalapú hamburgere az amerikai gyorsétteremláncnak.

Az új szendvicset a műhúsos termékeiről ismert Beyond Meattel közösen készíti a Meki. A Beyond Meat korábban sárgaborsó, kókusz, burgonya és cékla felhasználásával állított elő hamburgerpogácsát. A tervek szerint a McPlanttel elsősorban a flexitaristákat, vagyis azokat a vegetáriánusokat célozzák meg, akik időnként fogyasztanak húst is.

A McPlant kísérleti jelleggel már forgalomba is került Ausztriában. A szendvicset sajtot és tojás alapú majonéz dobja fel, ráadásul ugyanazon a rácson sütik, ahol a húst tartalmazó húspogácsákat is. A McPlantről már egy rövid videó is megjelent a McDonald's hivatalos osztrák YouTube-csatornáján:

Nem a McDonald's lesz az első gyorsétterem-hálózat, amely húsnélküli húsból készült hamburgereket kínál vendégeinek. Korábban már a Burger King, a KFC és a Greggs is bevezette hasonló termékét. A fast food cégek azért kísérleteznek a műhúsokkal, mert a kutatások szerint az üvegházhatású gázkibocsátás egynegyede az élelmiszeriparhoz köthető. A tenyésztett állatok közül pedig a szarvasmarha- és a bárányhús előállítása felelős a legtöbb káros anyag légkörbe jutásáért, vagyis hosszú távon a jelenlegi üzletpolitika és termékkínálat fenntarthatatlan.

hirdetés

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
GASZTRO

Teljesen átalakul és új nevet kap a NetPincér

Néhány héten belül teljesen megújul a 22 éves márka, amely foodpanda néven működik tovább.

Link másolása

hirdetés

22 éves fennállásának eddigi talán legnagyobb mérföldkövéhez érkezett a NetPincér: néhány héten belül teljesen új arculattal, foodpanda néven működik tovább. A cég a globális kiszállítási piacon trenddiktálónak számító, és ugyanúgy a Delivery Hero cégcsoporthoz tartozó foodpanda család tagjává válik, így a technológiai újítások még hamarabb érkeznek majd Magyarországra, illetve a magyar felhasználók országokon átívelően használhatják ugyanazt a megszokott mobilalkalmazást. Tulajdonosváltás azonban nem történik és a lényegi elemek is változatlanok maradnak: a foodpanda ezentúl is olyan tech-alapú gyorskereskedelmi tevékenységet folytat országszerte, ami képes kiszállítani szinte bármit, amire a megrendelőknek szüksége lehet, akár 30 percen belül.

1999 óta működik hazánkban a magyar alapítású NetPincér, amely 2016-ban a világszerte több, mint 50 országban jelenlévő Delivery Hero vállalatcsoport tagja lett. Az elmúlt években rengeteget fejlődött a márka, ennek köszönhetően pedig mára a NetPincér több, mint egy ételrendelő platform - hiszen már szinte bármit kiszállítanak, amire a vásárlóknak rövid időn, akár 30 percen belül szüksége lehet. Részben ennek is köszönhető, hogy a márka újrapozícionálása mellett döntött a vállalat.

Egy másik, ezzel párhuzamos törekvés, hogy a Delivery Hero cégcsoporton belül szeretnék egységesíteni a márkákat Európában, ennek első lépéseként a kontinensen Németország után Magyarországon vezetik be elsőként az új foodpanda márkát. Ezzel pedig olyan előnyöket is élvezhet a magyar közönség mostantól, mint az új szolgáltatások gyorsabb bevezetése, vagy a megszokott applikáció országokon átívelő használata.

A foodpanda a nemzetközi háttérnek és a márkaváltásnak köszönhetően az eddigieknél is gyorsabb innovációra készül, a cég azonban ugyanaz marad. Szó sincs tulajdonoscseréről, hiszen a foodpanda a Delivery Hero cégcsoport márkája, amelyet már eddig is több ázsiai és európai országban használtak. Azt azonban jelzi a márkaváltás is, hogy a magyar piac kiemelten fontos számukra és a vállalat 22 év után is még sok évre tervez Magyarországon. A foodpandával megmarad a cég csaknem 6000 éttermi és üzleti partnere, és továbbra is együtt dolgoznak majd a több, mint 4300 szerződött futárpartnerükkel, hogy kiszolgálják a most már több mint 2 milliós megrendelői bázisukat.

A felhasználóknak nincs oka aggodalomra, hiszen ugyanúgy működik tovább a tavaly bevezetett webes és mobilapp platform is, amely szeptember végétől elsődlegesen a foodpanda.hu felületen és foodpanda appon keresztül lesz elérhető, de egyelőre NetPincérként is ugyanúgy megtalálják a felhasználók. A felületek megjelenése átalakul az új márkának megfelelően, de az oldal és a mobilalkalmazás is a megszokott módon működik tovább.

“Ugyanolyan gyorsan és megbízhatóan működünk majd, ahogyan eddig, sőt, hatékonyságunk csak erősödni fog a jövőben. A márkaváltás hozzásegít minket az eddigieknél is gyorsabb fejlesztésekhez és új szolgáltatások bevezetéséhez a lehető legjobb ügyfélélmény érdekében. A Delivery Hero európai foodpanda országaiban egy kis idő múlva mindenhol azonos lesz az alkalmazás, ami azt is jelenti, hogy mindegyik fogyasztónk külföldön is ugyanúgy tudja használni a foodpanda applikációt étel-vagy például élelmiszer-rendelésre, mint itthon. Azzal pedig, hogy szolgáltatásunk tovább bővül és fejlődik, a foodpanda növekedni és terjeszkedni fog a jövőben Magyarországon: több száz új munkahelyet tervezünk létesíteni és több ezer új futárpartnernek kívánunk munkát biztosítani a beütemezett több milliárd forintos befektetéseinknek köszönhetően” - mondta el Patai Zoltán, a Delivery Hero Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a bejelentés kapcsán szervezett sajtóeseményen, ahol azt is hozzátette, hogy a márkaváltás természetesen a partnereiket is csak pozitív irányban érinti.

hirdetés

A foodpanda márkát 14 országban (pl.: Japán, Taiwan, Németország, Szingapúr) több millió ember ismeri, szereti és bízik benne, így partnereik mostantól egy nemzetközileg ismert márkához csatlakozhatnak. A velük kötött szerződések ugyanazok maradnak, sem a jutalékok, sem az egyéb szolgáltatásaik árában nem várható változás az éttermi és üzleti partnerek tekintetében. Ugyanez igaz a szerződött futárpartnerekre is: az ő szerződéseiket sem befolyásolja a márkaváltás.

Az új márka bevezetésére a tervek szerint szeptember végén kerül majd sor, addig még NetPincérként vehető igénybe a szolgáltatás.

A foodpanda márkaernyő alatt a cég saját, ma már 7 raktárból szállító élelmiszerüzlet-hálózata, a NetPincér market is átalakul, és a továbbiakban panda market néven működik tovább, sőt erős vidéki terjeszkedésbe fog ezzel párhuzamosan.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
GASZTRO

Két újabb budapesti étterem nyerte el a Michelin-csillagot

Az Essencia és a Salt a két új csillagos hely. A Michelin-kalauz kritikusai hat új étteremmel egészítették ki az ajánlott Michelin Plate helyek listáját.
MTI, fotó: Essencia - szmo.hu
2021. szeptember 02.


Link másolása

hirdetés

Két újabb étterem, az Essencia és a Salt is Michelin-csillagot nyert a budapesti Michelin-kalauz csütörtöktől elérhető, legfrissebb kiadása szerint, amelynek kritikusai hat új étteremmel egészítették ki az ajánlott helyek listáját is.

Az Essencia és a Salt is első alkalommal szerepel a kalauzban, ezzel Budapesten már a Babellel, a Borkonyha Winekitchennel, a Costesszel, a Costes Downtownnal és a Standdal együtt összesen hét Michelin-csillagos étterem működik - közölte Michelin Hungária Kft.

A közlemény szerint az Essencia éttermet Tiago és Éva Sabarigo vezeti: Tiago séf portugál származású, míg felesége, Éva magyarországi születésű. Az egyszerre stílusos és családias étterem menüje mindkét kultúra önfeledt ünneplését ötvözi.

Mint emlékeztetnek, a Salt Budapest Tóth Szilárd séf-tulajdonos ötletéből született. Az okosan felépített és kreatív menü számos technikát alkalmaz, mint például az erjesztés és pácolás folyamata. A séf-tulajdonos fenntartható gasztronómia iránti elköteleződésének köszönhetően az étterem zöld jelölést is kapott.

"Mindkét étterem csodálatos példája Budapest dinamikus éttermi szférájának. Nemcsak kiváló fogásokat kínálnak, hanem valami extrát is, miközben tiszteletben tartják a magyar konyha hagyományait" - méltatta a két éttermet Gwendal Poullennec, a Michelin-kalauz nemzetközi igazgatója.

hirdetés
A Michelin-kalauz kritikusai hat új étteremmel egészítették ki az ajánlott Michelin Plate helyek listáját.

Ezek között megtalálható a Hoppá! Bistro számos törzsvendéggel; a Felix, amely ötvözi a kifinomult főzési technikákat és a feltűnő építészeti elemeket; a Stand25 Bisztró (a Stand kistestvére), amely új helyszínnel újra felkerült a listára; az elegáns Spago by Wolfgang Puck, ahová mindenki kiöltözik; a Rumour, ahol a kreatív menüt a konyha körül kialakított nyílt pultnál szolgálják fel; valamint az elegánsan modern Pasztell, ahol a legmodernebb konyhában kísérhetjük figyelemmel a séfek munkáját - áll a közleményben.

A Michelin Plate helyek listáján ezzel már tizennyolc budapesti étterem szerepel.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: