FELFEDEZŐ
A Rovatból

Egy véletlen csere miatt a legdrágább bort kapta egy fiatal pár a legolcsóbb helyett

A New York-i Balthazar étterem tulajdonosa elmesélte, hogy egy üzletemberekből álló asztaltársaság kérte ki a méregdrága italt, ám ők kapták az olcsó bort, és ők sem vették észre azonnal a cserét.

Link másolása

Sokba került egy étteremnek, hogy véletlenül egy másik bort szolgáltak fel egy párnak. A New York-i Balthazar étterem tulajdonosa a közösségi oldalán írta meg a történetet.

A két vendég az étterem legolcsóbb, 18 dolláros borát kérte, de helyette a legdrágábbat vitték ki nekik.

Beszámolója szerint négy Wall Street-i üzletember kérte ki a drága vörösbort, egy 1989-es Chateau Mouton Rothschildet. Ennek ára 2000 dollár (kb. 615.000 forint).

A bort egy dekantálóba üvegbe töltötték át a felszolgálás előtt.

Közben egy fiatal pár egy pinot noirt kért, amely a legolcsóbb boruk az étteremben. Ez 18 dollár (kb. 5500 forint). Ezt is áttöltötték, pechjükre a két dekantáló egyforma volt és a bor színe is hasonló volt. Így mikor kivitték a vendégeknek, véletlenül összecserélték a két bort.

Az üzletemberek egyike megkóstolta a bort és nagy lendülettel dicsérni kezdte, majd élvezettel megitta. A fiatalok viszont viccből úgy tettek, mintha valami nagyon kiváló bort innának és a "borsznobokat" utánozták.

A vendéglősök pár perccel később vették észre a cserét, és hívták a főnököt, hogy mit tegyenek. Az étteremtulajdonos végül bevallotta az igazságot mindenkinek. Az üzletember ekkor annyit mondott, hogy sejtette, hogy a bor nem az általuk kért drága nedű volt.

A tulaj azt is közölte, hogy fel sem merült, hogy a fiatal párral kifizettessék a drága bor árát, így az az étterem vesztesége lett.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

One night at Balthazar four Wall Street businessmen ordered the restaurant's most expensive red wine: a $2000 bottle of Chateau Mouton Rothschild. One of the two managers transferred the Bordeaux into a decanter at a waiter's station. Simultaneously, a young couple ordered the restaurant's cheapest red wine, a $18 Pinot Noir, which they wanted pouring into a decanter. These two very different wines were now in identical decanters. Mistaking the $18 decanted wine for the $2000 Rothschild, the first manager formally poured the cheap wine to the businessmen. According to the manager, the host considered himself a wine connoisseur, and showing off to his guests, tasted the cheap wine before bursting into raptures about its 'purity'. The young couple who ordered the $18 Pinot Noir were inadvertently served the $2000 Chateau Mouton Rothschild. On taking their first sips of what they believed was cheap wine, they jokingly pretended to be drinking an expensive wine and parodied all the mannerisms of a wine snob. Five minutes later the two managers discovered their error and, horrified, phoned me at home. I rushed to Balthazar. The businessmen's celebratory mood was clearly enhanced by the wine they had mistakenly thought was the restaurant's most expensive. This put me in a dilemma: whether to come clean and admit the manager's mistake, or allow him to continue drinking the cheap wine in blissful ignorance. Taking the latter route would certainly be the easiest. Also the cheapest. It was unthinkable at this point to pull the real Bordeaux from the young couple's table. Besides, they were having too much fun acting out drinking a $2000 bottle of wine. I decided to veer from my normal behaviour, and tell both parties the truth. The Wall St. businessman responded by saying, "I THOUGHT that wasn't a Mouton Rothschild!" The others at the table nodded their heads in servile agreement. The young couple were ecstatic by the restaurant's mistake, and told me it was like the bank making an error in their favour. The trouble was, it was me who was down $2000, not the bank. Both parties left Balthazar happy that night, but the younger of the two left happier.

Keith McNally (@keithmcnallynyc) által megosztott bejegyzés,

Fotó: illusztráció, forrása: Pixabay

Forrás: 24.hu

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Kiderült: ez a testrész árulkodik a férfi nemi szerv méretéről, megdőlt a láb- és kézméret elmélet
Kutatók alaposan megvizsgálták a témát, és kiderítették, hogy az eddigi teóriák hibásak voltak, mert egy egészen más testrész mérete mutatja meg a férfi nemiszerv méretét.

Link másolása

Megcáfolta egy tanulmány a korábbi teóriákat. Sokáig úgy tartották, hogy "nagy láb, nagy pénisz", de a kéz méretből is többen következtetéseket próbáltak levonni.

Japán kutatók azonban most új testrészt találtak: szerintük az orr mérete szorosabb összefüggést mutatott a péniszmérettel.

Vizsgálatuk alapján az derült ki, hogy

a nagyobb orrú férfiaknak átlagosan legalább 5,3 hüvelyk, körülbelül 13,5 centi hosszú volt a pénisze merev állapotban, míg a kisebb orrú férfiaknak 4,1 hüvelyk, azaz 10,4 centi.

A tanulmányt Dr. Rena Malik, egy Beverly Hills-i sebész értékelte a Diary of a CEO podcastnek - írja a The Sun. A szakember szerint a tanulmány megcáfolta a láb- és péniszméret közti összefüggéstt.

Ugyanakkor az is kiderült, hogy harminc év alatt változott a férfi nemiszerv mérete, 25 százalékkal nőtt, így a 12,2 centiről 15,2 centire nőtt.

Aa Basic and Clinical Andrology című szaklapban megjelent tanulmány arról írt, hogy 124 férfi boncolásából származó adatok alapján nézték a nemi szerv és más testrészek méretének összefüggését, és itt is az derült ki, hogy a lábméret nem befolyásoló.

A kutatók szerint már az anyaméhben eldől a pénisz mérete, ami független a férfi korától, magasságától és súlyától.

Dr. Malik sebész szerint a pénisz növelhető, mert megfelelő húzóeszközzel akár két centivel is nagyobb lehet.

Egy másik tanulmány még egy összefüggést talált: az Asian Journal of Andrology című szaklapban publikáltak szerint a férfiak mutató- és gyűrűsujja közötti méretkülönbség is megmutatja, mekkor a férfi pénisze. A dél-koreai Gachon Egyetem munkatársa azt közölte: „A pénisz méretével összefüggést mutat a férfiak gyűrűsujja és mutatóujja közötti hosszkülönbségnek. Adataink szerint minél rövidebb a mutatóujj a gyűrűsujjhoz képest, annál hosszabb a pénisz".

Forrás: RTL.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
Figyelték a billentyűzetét, majd kirúgták, miután kiderült, hogy alig dolgozik
Az ausztráliai tanácsadó óránként átsimogatta a billentyűzetet, több napon egyáltalán nem is dolgozott, és néha még a megbeszéléseken sem vett részt. Ezután még neki állt feljebb.

Link másolása

Kirúgtak egy otthonról dolgozó nőt, miután a munkáltatója ellenőrizte a billentyűleütéseit, írja a Unilad. Suzie Cheikho közel húsz évig volt Ausztrália legnagyobb biztosítótársaságának tanácsadója, mielőtt kiadták az útját.

Cheikhót két évvel ezelőtt már figyelmeztette az Insurance Australia Group (IAG), hogy javítson a teljesítményén. Ezután kezdték monitorozni a nő billentyűleütéseit otthoni munkavégzés közben.

Kiderült, hogy a tanácsadó képtelen betartani a vállalt határidőket, nem készültek el a rábízott biztosítási dokumentumok sem, ezután döntöttek az elbocsátása mellett.

Suzie Cheikho munkavégzését 49 napon át figyelte a cég, az eredmények pedig lehangolók lettek. A tanácsadó ebből csak két napon tudott pontosan munkába állni, miközben 29 olyan nap is volt, amikor korábban fejezte be a munkavégzést. A biztosítótársaság adatai szerint négy napon egyáltalán nem csinált semmit, ráadásul a többi napon sem szaggatta szét az istrángot: átlagosan óránként 54 alkalommal nyomott meg valamilyen billentyűt a számítógépén. Csak hogy legyen összehasonlítási alapunk: a cikk előző mondata szünetekkel együtt 216 billentyűleütésből állt.

Amikor mindezzel szembesítették, Cheikho azt mondta: egy percig sem hiszi el, hogy a technológia által mért adatok valósak, és soha nem fordult elő olyan, hogy ne dolgozott volna. Az adatok láttán a nő azt mondta, hogy személyes traumák érték, talán ez befolyásolhatta kedvezőtlenül a munkavégzését és a mentális egészségét. Állítása szerint erről tájékoztatta feljebbvalóit is, majd az orvosnál töltött időt később bepótolta.

Suzie Cheikho a történtek után pert indított volt munkaadója ellen, a pert azonban elutasították. Az ausztrál munkaügyi bíróság megállapította, hogy a nő valóban határidőket hagyott figyelmen kívül, nem vett részt megbeszéléseken, ezen felül gyakran nem volt elérhető sem.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Végtelen hosszú sorban álltak a fehérváriak – ott is megnyitott a Simon's Burger
A burger-lánc megnyitóján hatalmas tömeg várakozott, volt aki órákkal előbb érkezett, csak azért, hogy az elsők között lehessen. Igaz a cég nagy akciót is hirdetett.

Link másolása

Hatalmas tömeg gyűlt össze Székesfehérváron az Alba Plázában, ahol megnyitott a Simon's Burgerező.

Az nyitásra nagy akciót hirdettek. Azt ígérték, hogy az első 500 vendég ingyen sajtburgert kap. És ajándékokkal és merch-el is csábították a burgerezni vágyókat. Az Instagramon közzétett képek szerint volt, aki már reggel ötkor kelt, hogy elsők között lehessen a sorban.

A délután közzétett videó szerint pedig hatalmas tömeg gyűlt össze, végtelen sorban álltak a plázában, hogy megkaphassák a burgert.

Egy hete Győrben nyitottak üzletet, ott szintén nagy sorok álltak. Sőt, most azt is bejelentették, hogy hamarosan Szeged következik.

VIDEÓ: A tömegről


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Belenézett a főnök a dolgozók híváslistájába, majd ki is rúgott három home office-olót
Az ausztráliai értékesítők eleinte 15 percenként hívták az ügyfeleket, majd ezt fokozatosan kitolták két órára. Volt olyan szakasza a napnak, amikor egyáltalán nem csináltak semmit.

Link másolása

Arra gyanakodott egy ausztráliai értékesítéssel foglalkozó cégvezető, hogy néhány otthonról dolgozó alkalmazott kevesebbet dolgozik az elvártnál. A főnök ezért belenézett a dolgozók híváslistájába, a kutakodásnak pedig az lett a vége, hogy három embert is kirúgott, írja a Unilad.

A cégvezető akkor fogott gyanút, amikor a home office-ban dolgozók munkahelyi chatelése egyre passzívabb lett, a e-mailekre adott válaszok is egyre lassabban érkeztek meg, időnként pedig nem is reagáltak az értékesítők, ha hívták őket.

Az eleinte 15 percenként tervezett munkatelefonok egy idő után 20 percenként valósultak csak meg, aztán már csak félóránként, majd néha kétórás szünetek is előfordultak, de olyan is akadt, amikor egyszerűen semmit sem csináltak.

A problémás dolgozók egy idő után már naplót sem vezettek arról, hogy milyen feladatokat végeztek el és milyen ügyfeleket hívtak fel.

A főnök másfél évig figyelte a dolgozókat, mielőtt úgy döntött, hogy hármuktól is megválik. Szerinte a munkatársai tisztában voltak azzal, hogy nem könnyű jó munkaerőt találni, és ezt kihasználva lazsálni kezdtek. Azonban egyre többet lógtak, ami végül az elbocsátásukhoz vezetett.

Nem ez volt az első eset az utóbbi időben Ausztráliában, hogy egy otthonról dolgozó kollégának a munkavégzés mennyisége miatt mondtak fel:


Link másolása
KÖVESS MINKET: