ÉLET-STÍLUS

Karrierre vágysz? Lehet, hogy nem is kell folyton az álláshirdetéseket bújnod!

Van olyan eset ugyanis, amikor ugyanazon a munkahelyen belül lehetséges a váltás. Akár úgy is, hogy teljesen új területre kerülsz. Mutatunk néhány példát!

Link másolása

Karriert építeni csak akkor lehet, ha néhány évente más munkahelyre igazolunk? Nem feltétlenül. Remek példákat találtunk arra, hogy ugyanannál a cégnél maradva is lehet előrelépni, változatosságot átélni, újat tanulni – még akár úgy is, hogy nem felfelé kapaszkodik az ember a ranglétrán.

Kihasználni a munkahely nyújtotta lehetőségeket, mindig újat tanulni

László hosszú évek óta a legnagyobb magyar lakossági banknál, az OTP-nél dolgozik. 2006-ban kezdte itt a pályáját, s bár tett egy rövid kitérőt egy másik pénzintézethez, hamar visszatért és azóta stabilan maradt a helyén. Már ami a munkahelyet illeti. Mert pozícióját tekintve történtek előrelépések az életében.

„2006-ban telefonos operátorként kezdtem a pályafutásomat az OTP Bank Contact Centerében. A munkám két tevékenységből állt, az egyik, hogy kimenő hívásokat indítottam és az OTP Bank termékeit és szolgáltatásait értékesítettem az ügyfeleknek, a munkám másik része pedig szintén kimenő hívások keretében, a bank hátralékos ügyfeleit kerestem meg és próbáltam megállapodni a hátralék rendezéséről” – meséli László a kezdetekről.

Amikor a válság évei alatt máshová pályázott, hamar fel kellett ismernie, hogy bizonyos értékeket nem talál meg mindenhol: hiányzott neki az OTP-nél megszokott munkamorál és stabilitás. Nem volt kérdés számára, hogy az első adandó alkalommal visszatér a korábbi munkáltatójához.

„Elég gyorsan sikerült karrierszinteket váltanom, ami egyre nagyobb tudást és tapasztalatot igényelt.

Elkezdtem például az értékpapír üzletággal és a prémium ügyfelek kiszolgálásával foglalkozni” – meséli Laci. - „2013-ban az Igazgatóságunkon belül meghirdették a szakmai oktatói pozíciót, amit megpályáztam és el is nyertem. Egészen 2016-ig dolgoztam ezen a területen, a különböző telefonos területekre érkező új kollégák oktatása és a szervezetbe való integrálása az én feladatom volt.”

Jelenleg is a Contact Centerben dolgozik, de már értékesítési szakértőként. Itt a jelenlegi feladata az értékesítési támogatás coaching szemlélettel, valamint különböző készségfejlesztő és önismereti tréningeket tart az igazgatóságon dolgozó kollégáknak.

„Szerencsére nagyon sok visszajelzés fut be hozzám a kollégáktól és rengetegszer kaptam olyan jellegű megerősítést, hogy követendő példa vagyok mások számára.

Azt gondolom, hogy a fejlődési lehetőség és a karrierépítés biztosított a banknál, mindenki eldöntheti magában, hogy szeretne-e ezzel élni.

Ehhez semmi más nem kell, minthogy higgyünk saját magunkban és megfogalmazzuk a célokat, amiért tudatosan teszünk is.”

Pozitív példa a fiatalabb kollégák számára

Péter egy lényegesen kisebb cégnél, a Café PR ügynökségnél dolgozik – immár 9 éve. Ügynökségi viszonylatban ez igen hosszúnak számít – ő maga sem gondolta a céghez való belépésekor, hogy ilyen sokáig marad.

„Asszisztens pozícióban kezdtem, azóta minden szintet sikerült bejárnom, a mostani Account Directorig.

Kevésbé az egyes pozícióknak, mint inkább a feladatoknak, ügyfeleknek, az új kihívásoknak, a tanulási lehetőségeknek volt szerepe abban, hogy nem váltottam.

Mindig láttam, hogy még mit tudok tanulni, újat tapasztalni. Az ügynökségi munka sajátosságai, az állandó változások miatt mégis olyan érzésem lehet, mintha 3-4 alkalommal váltottam volna munkahelyet.”

Az ügynökségeknél rendszerint nagy a fluktuáció, néhány év után sokan váltásra szánják el magukat. Ha valaki azonban 9 éve változatlanul ugyanannak a csapatnak az oszlopos tagja, akkor az feltétlenül pozitív példa lesz a kollégák szemében.

„Igyekszem is úgy dolgozni, mentorálni, hogy egyfajta példakép lehessek. Persze ettől függetlenül nem való mindenkinek az ügynökségi lét, és valóban másfelé próbálnak szerencsét.

Általában mindenkinek azt tanácsolom, hogy ne a pozíciókat kergesse, hanem keresse a kihívást, találja meg azt, hogy az adott szerepkörben mi inspirálja, mi az, amit el akar érni, meg akar tanulni.

És persze tegye oda magát. A többi pedig jönni fog magától.”

Kommunikációs munkatársként kezdte, most adatokat elemez – de munkáltatója változatlan

Kriszta egy kb. 3000 főt foglalkoztató nemzetközi cégnél, mondhatni multinál dolgozik. Nem ez az első munkahelye – de itt, házon belül már kétszer is váltott.

„Egy másik multitól érkeztem, volt már abban tapasztalatom, hogy néz ki egy ilyen szervezet, mitől más egy ilyen nagy cégnek dolgozni. A korábbi munkakörömnek megfelelően a kommunikációs csapatba jelentkeztem, és először belső kommunikációval foglalkoztam” – összegzi Kriszta a kezdeteket.

A szervezetbe jól beilleszkedett, a munkájában helyt állt, de kereste az új kihívásokat. És meg is találta a cégen belül: megpályázott egy új pozíciót egy másik igazgatóságon, ahol szintén kommunikációval kellett foglalkoznia.

„Megvan bennem a nyitottság, hogy mindig valami újat fedezzek fel, kész vagyok tanulni is, ha kell” – mondja Kriszta magáról.

Ezek után már nem is tűnik olyan meredek lépésnek, hogy a vállalaton belül egy újabb területre jelentkezett át, de ezúttal olyan munkát választott, amiben eddig még nem volt tapasztalata. „Adatelemzéssel foglalkozom, és nem csak abban térnek el a munkanapjaim, hogy melyik emeleten szállok ki a liftből, ha reggel dolgozni jövök. Teljesen új feladat ez számomra, de élvezem, hogy kipróbálhatom magam valami másban.

Hiszek benne, hogy a jövőben annál értékesebb munkaerő leszek, minél több szakterületen kipróbálom magam, minél több feladatra alkalmas leszek.”

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre vitt egy csomagot. Ahogy kell, 4-5 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor a kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Ezeket a dolgokat bánják meg a legtöbben a halálos ágyukon
Egy ápolónő összegyűjtött öt dolgot, amire a leggyakrabban gondolnak, ha közeleg a vég.

Link másolása

Bronnie Ware ápolónő palliatív ellátással foglalkozik, vagyis olyan betegeket gondoz, akik valamilyen súlyos, életet rövidítő betegségben (pl. végső stádiumú daganatos megbetegedés) szenved – írja az UNILAD.

Munkáját körbeveszi tehát a halál, s éppen ezért összegyűjtött 5 dolgot, amit az emberek többsége az utolsó pillanataiban sajnálni kezdenek.

Bárcsak ne dolgoztam volna olyan sokat!

Bronnie az egyik leggyakoribb megbánást a munkával kapcsolatban hallotta.

Ugyanis a legtöbben - főként a férfiak - túl sok időt szenteltek a munkának, és jóval kevesebbet a szeretteiknek.

Bárcsak a saját életemet életem volna, ahelyett, amit mások elvártak.

Haláluk perceiben sokan úgy érzik, elnyomták valódi vágyaikat, és nagyon sajálják, hogy nem valósították meg az álmaikat.

Sajnálom, hogy nem ápoltam jobban a baráti kapcsolataimat!

Ahogy idősebb lesz az ember, annál elfoglaltabb, és egyre nehezebb fenntartani a barátságokat.

Egy tavaly készített felmérés szerint az Egyesült Államokban a válaszadók nyolc százaléka mondta azt, hogy nincsenek közeli barátai.

Ki kellett volna mutatnom az érzéseimet!

Bronnie szerint nagyon sok ember, aki elmondta neki az utolsó szavaival, mit érez, hozzátette azt is, hogy egész életében elfojtotta az érzéseit, hogy békében legyen másokkal.

Bárcsak boldogabb lettem volna!

Az ápolónő páciensei gyakran tették fel azt a kérdést: vajon tényleg tudjuk értékelni a boldog pillanatokat? A válaszuk pedig a halálos ágyukon érte őket: a boldogság egy választás lehet, amivel érdemes volna élnünk.


Link másolása
KÖVESS MINKET: