News here
hirdetés

FELFEDEZŐ

Egyenesen a halálba irányítja az utazókat a Google Maps a legmagasabb skót hegyre vezető úton

Előbb-utóbb végzetes is lehet, hogy a túrázók ész nélkül mennek az útvonaltervező javaslatai után.
Fotó: Wikipedia - szmo.hu
2021. július 16.


Link másolása

hirdetés

Akár végzetes is lehet, ha valaki kizárólag a Google Térkép segítségével szeretne feljutni az 1343 méter magas Ben Navisre, írja a The Guardian. Skócia és egyben az Egyesült Királyság legmagasabb hegyére ugyanis a szoftver egy veszélyes sziklán keresztül vezeti az utazókat skót hegymászók szerint.

A Ben Navist felügyelő társaságnak tűnt fel először, hogy a Google útvonaltervezője a csúcshoz légvonalban legközelebb eső parkolóhoz irányítja az autósokat, majd egy olyan gyalogos útvonalat javasol a folytatásra, ami "még a tapasztalt hegymászók számára is rendkívül veszélyes".

Nathan Berrie szerint ugyanakkor ez borzasztóan veszélyes. A hegyen szolgálatot teljesítő tiszt a lapnak elmondta, hogy gyakran találkoznak amatőr kirándulókkal a Ben Navis déli lejtőjén, akik a szoftver miatt azt hiszik, hogy az a csúcs felé vezető ideális út.

Egy rutinos skót hegymászó szerint azonban ez az útvonal még a tapasztalt mászók számára is kockázatos lehet. Az átlagembereknek pedig teljesen kézenfekvőnek tűnik, hogy a Google Mapstől kérjenek segítséget a hegy megmászásához. A programban előbb autó viszi a parkolóig a kirándulókat, majd pedig egy szaggatott vonal jelzi a csúcs felé vezető utat.

Ez az útvonal azonban nagyon meredek, rengeteg a szikla, és még jó látási viszonyok mellett sem könnyű a séta. Ha pedig alacsonyan szállnak a felhők vagy esik az eső, egyenesen végzetes is lehet.

hirdetés

A skót hegymászók már felkeresték a Google-t, hogy javítsák a hibát, de a techcég egyelőre nem reagált a hibára. Addig is azt javasolják a kirándulóknak, hogy hagyományos térképen ellenőrizzék az útvonalat vagy kérjenek segítséget az idegenvezetőktől.

Nem ez az első eset, hogy a Google térképszolgáltatása veszélyes utat ad meg a legegyszerűbbként Skóciában: korábban egy 914 méter magas csúcsra vezető meredek, sziklás, veszélyes utat javasolt a túrázóknak.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
Konok Péter: „A benzinkutakon lassan kifogy az üzemanyag. Kell a láncfűrészekbe.”
Összekötötte a válság két fajsúlyos elemét az ismert publicista.

Link másolása

hirdetés

„A benzinkutakon lassan kifogy az üzemanyag. Kell a láncfűrészekbe.”

– írta Konok Péter a Facebookon.

A publicista, történész így kommentelte azokat a híradásokat, miszerint egyre több benzinkút kénytelen ideiglenesen bezárni, mert egyszerűen kifogytak az üzemanyagból.

Ahogy a kormány azon intézkedését is, hogy a rezsicsökkentés részleges megszüntetése miatt egy csütörtöki kormányrendeletben lazítottak az erdővédelmi szabályokon, így védett területen is egyszerűbb lesz a fakivágás.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
FELFEDEZŐ
Három típusa van a női orgazmusnak egy tanulmány szerint: lavina, vulkán vagy hullám
A kutatáshoz 54 nőt kértek meg egy Bluetooth-kapcsolattal rendelkező okosvibrátor használatára.

Link másolása

hirdetés

Egy új kutatás szerint a női orgazmus a medencefenéki izmok mozgása alapján három kategóriába sorolható, írja a Metro.

Amikor ugyanis a nők a csúcspont közelébe érnek, ezek az izmok leginkább a vulkánkitöréshez, a lavinához vagy a hullámokhoz hasonlóan viselkednek.

A prágai Károly Egyetem idegtudományi intézetének egyik professzora 54 nőt kért arra, hogy egy Bluetooth-kapcsolattal rendelkező vibrátort használjon önkielégítésre. A Lioness nevű eszköz úgy működik, hogy használat közben érzékeli a medencefenék összehúzódásának erősségét, így képes elemezni a mozgás ritmusát is. Az önkéntesektől James Pfaus azt kérte, hogy napokon keresztül juttassák csúcsra magukat az okosvibrátor segítségével.

A professzor és csapata az adatok elemzése után arra jutott, hogy

a többség a hullámokhoz hasonló orgazmust él át. Ilyenkor a nők izmai ritmikusan megfeszülnek és elernyednek.

Ennél valamivel ritkább a lavinaszerű orgazmus, melynek során elképesztő erővel következik be a csúcspont, majd folyamatos apró hullámokban vezeti le a feszültséget. Ennek éppen ellentéte a vulkán, amikor kisebb összehúzódásokkal kezdődik az orgazmus, majd hirtelen óriási erővel robban be az utolsó lökés.

A tudós megjegyzi, hogy a kutatás mintája meglehetősen alacsony, ezért nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, vagy további orgazmus-típusok létezését kizárni. Terveik szerint a közeljövőben szélesebb körben folytatják a felméréseket azoknál a nőknél, akik ilyen típusú vibrátort használnak.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ
A Rovatból
hirdetés
Szuperhold lesz péntek hajnalban, idén utoljára
Zsinórban a negyedik hónapban fordul elő szuperhold. Aki látni akarja, korán kell kelnie.

Link másolása

hirdetés

Az idei év negyedik és egyben utolsó szuperholdja lesz péntek hajnalban - írja a LiveScience.

Szuperholdnak nevezik azt, amikor a telihold fázisa az ellipszis alakú holdpálya Földhöz legközelebbi pontján következik be, ilyenkor láthatjuk a legnagyobbnak a Földről a Holdat. Ez egy nem tudományos elnevezés, a csillagászok inkább közeli holdnak hívják ezt a jelenséget.

Bár a hold szerda és péntek este is fényesnek és telinek fog tűnni,

teliholdat pontosan csütörtökről péntekre virradó éjjel, magyar idő szerint 3:36-kor láthatunk.

Zsinórban a negyedik hónapban lesz szuperhold, májusban ráadásul ez az esemény teljes holdfogyatkozással is párosult. Az augusztusi szuperhold után idén már nem lesz több, úgyhogy aki szeretné látni, ne maradjon le róla.

Telihold nagyjából havonta egyszer fordul elő.

hirdetés
A következő ilyen alkalom szeptember 10-én lesz, ezt arató holdnak hívják.

Mostanában egyébként egy másik látványos égi jelenséget is meg lehet figyelni: a Perseidák hullócsillagzáport augusztus 14-ig is lehet elcsípni.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ
Belső vizsgálat indult a turisták feje fölött landoló Wizz Air-gép ügyében
Kielemzik a repülési adatokat és beszélnek a pilótákkal is.

Link másolása

hirdetés

A Wizz Air belső vizsgálatot indított, hogy minél több részletet megismerjen a nagy port kavart szkíathoszi landolás pontos körülményeiről - írta a Telexnek a légitársaság.

Mi is beszámoltunk róla, hogy augusztus 5-én

a Wizz Air Airbus A321neo repülőgépe annyira alacsonyan közelítette meg a görög szigeten található kifutópályát, hogy az még az erre felkészült bámészkodókat is meglepte.

A társaság most azt írta: a gép alacsony szögben közelítette meg leszállópályát, mely a repülőtér kialakításának sajátossága.

„Bár személyi sérülés nem történt, a légitársaság belső vizsgálatot indított, hogy kielemezze a repüléshez kapcsolódó adatokat, beszéljen a pilótákkal, és megtudjon minél több részletet a landolás pontos körülményeiről” - írták. Az eredményekről későbbre ígértek tájékoztatást.

A szokatlanul izgalmasra sikerült landolásról a görög GreatFlyer videósa készített felvételt.

hirdetés

Az üggyel kapcsolatban Háy György balesetvizsgáló és nyugalmazott pilóta a Telexnek azt mondta, hogy

létező probléma, ha kisebb szögben száll le egy gép. Ennek több, nem szándékos oka is lehet: jöhet például egy váratlan széllökés, ami lejjebb nyomja a repülőt, vagy bezavarhat egy éjszakai érzéki csalódás.

Bár az embereket fizikailag még így sem tudja elsodorni a gép, mert a leszállópálya szintje magasabban van a kerítésen kívüli talajszintnél, a szakértő szerint ennek ellenére „nagy marha”, aki ilyen helyeken a repülőgép turbinája közelébe megy.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: