ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Menstruációs fájdalmat csillapít az új magyar ruhadarab – interjú a készítőkkel

A menstruációs body megalkotóival, Kormos Anna Zsófiával és Pelczer Dóra alapítókkal beszélgettünk.


A menstruációs fájdalmat sok nőnek nem kell bemutatni. Az Alpha Femtech egy olyan ruhadarab piacra dobásán dolgozik, ami a testre simulva, hőhatásokkal és mikrorezgésekkel csökkenti az alhasi görcsöket. A ruha ráadásul divatkiegészítő is, ami biztosítja azt a kényelmet és eleganciát, amely magabiztosságot ad a havi vérzés időszakában is. A tervezőkkel a body elkészítésének, a menstruációt övező tabuknak és nehézségeknek, valamint annak témáját jártuk körül, hogy milyen nőként a technológia világában dolgozni.

Hogyan kezdtetek el együtt dolgozni?

Zsófi: Négy éve kezdtem el a doktori kutatásomat a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, ahol okostextileket, hordható technológiát és divathoz köthető innovációkat vizsgáltam. Ez a kutatómunka terelt abba az irányba, hogy egy olyan okosruha darabot fejlesszünk ki, ami a menstruációs fájdalmat csökkenti. A kutatási projekt bekerült az amerikai Society for Menstrual Research konferenciára, így kiutazhattam Coloradóba, ahol prezentáltam az ötletet. Sok pozitív visszacsatolást kaptam, ami megerősített abban, hogy érdemes lenne nagyobb léptékben foglalkozni ezzel. A kutatás kapcsán egy kiállítást kellett létrehoznom, amihez többek között Dórát kértem fel segítségnek. A menstruációhoz társuló érzéseket, reflexiókat mutattuk be és szerveztünk egy adománygyűjtést is: az installáció alapanyagából neszeszereket készítettünk, amiket meg lehetett vásárolni.

A befolyt összegből a menstruációs szegénység csökkentését tűztük ki célul: anya-lánya otthonoknak juttattunk el higiéniai termékeket, tampont, betéteket a Nők Egymásért Mozgalom (NEM) segítségével.

Ez megmutatta, hogy ezzel a témával igenis foglalkozni kell, nem csak itthon, hanem globális szinten is.

Mit tapasztaltál a konferencián, mi a különbség a külföldön és a Magyarországon jelenlévő menstruációhoz való hozzáállásban?

Zsófi: Ez egy nemzetközi konferencia volt. Körülbelül harminc országból érkeztek előadók, fejlődő országoktól kezdve Amerikán és Kanadán át Ausztráliáig. Van, ahol a tabusítás nagyon erős vallási, vagy higiéniai okokra vezethető vissza. Például olyan országokban, ahol tisztátalan dologként tekintenek rá. Több előadás is arról szólt, hogy bizonyos helyeken rendes szexuális és menstruációval kapcsolatos felvilágosítás sincs. A menstruáció pont annyira tabu Nepálban, mint amennyire Magyarországon és Amerikában is. Biztos, hogy vannak országok, akik sokkal előrébb vannak nálunk, felvilágosultak és nyitottabban beszélnek róla, de valamilyen módon minden társadalmi rétegben tabu. Sok évtizedes munka, mire ez megszűnhet.

Az egészséggel való törődés ott kezdődik, hogy megtanítjuk az embereket arra, hogy tudatában legyenek a saját testüknek és felismerjék, mikor kell orvoshoz fordulni.

Dóra:  A prevenciós egészségügy a legfontosabb. Itthon a kommunikációból érezhető, hogy nem fordítanak elegendő figyelmet a prevencióra sem az étkezéssel és stresszkezeléssel, sem a menstruációval kapcsolatban.

A projekt elég komplex: divat, technológia és menstruáció, ami viszont egészségügyi téma is. Honnan jött az ötlet, hogy ezt az egészet összevonjátok egyetlen munkába?

Zsófi: Az egyik része a textil-alapú kutatás volt, viszont az egyértelműen látszott, hogy ez egy tabu téma, és az eddigi módszerek nem működnek tökéletesen. Megvizsgáltuk, hogy mik az elérhető termékek a piacon, hogy mire van kereslet. A nők nagy része a mai napig gyógyszert vesz be, aminek számos mellékhatása van. Divattervező vagyok és érdekelt, hogyan lehet a textilbe implementálni dolgokat, illetve, hogyan hat egy nő mindennapi életére pszichológiai szempontból, ha egy szebb tárgyat visel orvostechnológiai eszközként. Ezt akartuk bevonni a hétköznapi életbe a dizájn eszközével.

Így született meg az ötlet, hogy készüljön hozzá egy okostelefonra letölthető applikáció is, és ne csak a fokozatok erősségét tudjuk rajta keresztül szabályozni, hanem nyomon is kövesse a menstruációs ciklust, ahogy más alkalmazások.

Az a cél, hogy viselés közben ez automatikusan betáplálódjon és plusz információkkal is ki lehessen egészíteni.

Dóra: A tavalyi év során nagyon sok nővel beszélgettünk és mindenkivel részletesen átvettük a menstruációval, az öngondoskodással kapcsolatos szokásait – ezeket tekintettük szempontnak. Nagyon fontos volt számunkra, hogy egy olyan terméket tervezzünk, ami tényleg felhasználóbarát, és ne csak a mi elképzeléseink kerüljenek bele. Próbáltunk minél több szempontot figyelembe venni és azt láttuk, hogy a naplózás például nagyon fontos azoknak a nőknek, akik foglalkoznak a menstruációjukkal és szeretnék megismerni a testük folyamatait. Így került a tervbe, hogy a terméken belül el lehessen menteni a kedvenc terépiáinkat, és azokat később csak ki kell választani, ezáltal teljesen személyre szabható lesz a fájdalomcsillapítás.

Miért pont body lett belőle?

Zsófi: Azért ezt gondoljuk ideális formának, mert olyan alapanyagokat választottunk, ami pozitívan járul hozzá az emberi test hőszabályozásához. A derékrészben, a köldök fölöttől egészen lentig van beleépítve a technológia, ami hővel és mikrorezgésekkel tudja enyhíteni a fájdalmat. Ez úgy tud kényelmesen ráfeszülni az emberi testre, ha body formájában jelenik meg.

Míg a deréknél olyan alapanyag lett beleépítve, ami a fűtést segíti, addig a mellnél, a hátnál és a hónaljnál lélegző textil van, így nem izzad bele az ember.

A jelenlegi fejlesztésünk egy fekete, teljesen egyszerű fazon, a jövőre nézve viszont sok tervünk van. A modell magából az bodyból és egy havi rendszerességgel cserélhető gél tappancsból áll, ami a testünkhöz vezeti a rezgéseket. Kiegészítő termékeket is lehet majd hozzá vásárolni, más színekben és fazonban is.

A felmérés során milyen eredményeket kaptatok a menstruációval kapcsolatos tapasztalatokról?

Dóra: Lehetőségünk volt rengeteg nő történetét és tapasztalatát meghallgatni, ami nagy megtisztelés volt. Érezhető volt, hogy kikívánkoztak belőlük az emlékek. Örültek, hogy felszabadíthatják önmagukat. Van egy olyan érzésem, hogy ezzel nők millió vannak így, mert a menstruáció, még ha nem is tabu a társadalomban, akkor sem olyan téma, amiről nyíltan beszélünk. Főleg nem egyes szám első személyben, pedig igény lenne rá.

Még nagyon hosszú út van addig, hogy megértsük, milyen gondokat okoz a nőknek havi szinten az, hogy mennyi pénzt költenek a menstruációra, és milyen következményekkel jár, ha ezeket az alapvető higiéniai normákat nem tartjuk be.

Itthon nem kommunikálunk arról, hogy a menstruáció milyen problémákkal járhat, ha nincs rendben tartva. Az endometriózis például meddőséget okozhat. Azt is láttuk a kutatásból, hogy a magyar résztvevők mindegyikénél kimaradt gyermekkorában a menstruációval kapcsolatos iskolai felvilágosítás. Jó esetben a gimnáziumban már volt szexuális prevenció, de az is arról szólt, hogyan kerüljük el a terhességet és szexuális úton terjedő betegségeket. Szerintem az iskola feladata lenne, hogy oktassa és segítse a gyerekeket ezzel kapcsolatban.

Zsófi: Ahol az anyuka világosítja fel a lányát, ott sem biztos, hogy pozitív aspektusban beszélnek róla. Amikor azt mondják, „ha kimész a mosdóba nehogy meglássák, hogy egy tampon van nálad”, az konzerválja és megerősíti a tabukat, a nem egészségesen kialakult normákat.

A kutatásaitok és a munkátok alapján mit gondoltok: a menstruációs body és a hordható technológia megoldást jelentene a menstruációs szegénységre?

Dóra: Egy termék sajnos önmagában nem lehet megoldás, viszont a bevétel egy bizonyos százalékát arra fogjuk fordítani, hogy hátrányos helyzetben lévő nők és lányok számára se okozzanak problémát a menstruáció költségei. Az adománygyűjtő kampány során tapasztaltuk, hogy a nonprofit szervezeteknek is nehéz dolga van.Tényleg azt látjuk, hogy nagyon nagy a gond:

a kutatások alapján Magyarországon minden ötödik lánynak otthon kell maradnia menstruáció idején, mert másképp nem tudják a higiéniai feltételeket megoldani.

Zsófi: Ez egy globális tabu, viszont a közösségi médiában egyre több olyan felület van, ahol elindult egyfajta diskurzus a menstruációról, akár a higiéniai, akár az edukációs oldaláról beszélünk. Hamarosan mi is elindítjuk az ezzel kapcsolatos platformjainkat.

Milyen nőként a technológia világában dolgozni?

Zsófi: Nekünk jó a helyzetünk, mert ez egy női téma és mi nők vagyunk. Eddig elég sok, és szinte kizárólag pozitív visszacsatolást kaptunk a befektetőinktől. A partnereink is lelkesen álltak mellénk, mert a női technológia területén létrejövő innovációk felívelőben vannak. Szerintem jó a termékünk időzítése. A hardver- és szoftverfejlesztést az együttműködő partnereink végzik, ahol a csapatok majdnem száz százalékban férfiakból állnak.

Dóra: Igaz, jó lenne látni a fejlesztői oldalon is a nemek közötti egyenlítődést, de férfiakkal is szívesen dolgozunk, szeretjük megfigyelni a reakcióikat. A legtöbb férfin - főleg azokon, akiknek van menstruációs fájdalomtól szenvedő barátnőjük, közeli ismerősük - látszik, hogy jó érzéssel tölti el őket, hogy segíthetnek. Szerintem zavarja őket, hogy a szeretteik nagy fájdalommal élnek együtt és lelkesek, mert segíthetnek nekik valamivel.

Mennyire egyedülálló a ti törekvésetek a hordható technológia és a divat piacán?

Zsófi: Alapvetően egyre több terméket látnak el különböző szenzorokkal. Nagyobb cégek is fejlesztettek olyan sportmelltartókat, amik a szívritmust mérik, mint például az Adidas. Egy hordható elektronikai eszköznél meg van határozva, hol kell elhelyezkednie a szenzornak. A ruha erre egy jó felület lehet, mert teret képez a tested körül. Ha valamire elég a csukló, akkor azt nyilván célszerű egy óra vagy karperec formájában megoldani, de ha nagyobb felületet igényel, akkor jönnek képbe a pólók és az egyéb ruhadarabok. A divat részéről is nagy a törekvés, hiszen egyre több olyan alapanyag van, ami például képes az izzadtságot átalakítani és melegen tartani minket.

Dóra: A hordható technológia inkább a technológiához köthető, mint a divathoz. Ez egy új terület, aminek a divat az eszköze. A femtech female technology-t, vagyis női technológiát jelent, ami kifejezetten a női egészségügyet célozza meg.

A divat sok évtizeden keresztül nem csak dizájban, de funkcionalitásban sem vette figyelembe, hogy milyen szükségleteik vannak a nőknek és miben különböznek a férfiaktól, pedig ezek nagyon fontos szempontok.

Fel kell mérni, hogy úgy vagyunk egyenlőek, hogy nem vagyunk azonosak. Ez nem csak egy iparág, hanem egy misszió is egyben. A femtech még csak egy pici szegmens, ami most kezd el nőni. Egy teljesen új felfogást képvisel, amire nagy szükség és igény van.

Milyen további terveitek vannak a bodyval és a hordható technológiával kapcsolatban?

Zsófi: Éppen egy fejlesztés közepén állunk, úgyhogy nagyon sok lehetőségünk van a dizájn szempontjából. Az a missziónk, hogy szeretnénk olyan alternatív fájdalomcsillapítási módszert nyújtani a nőknek, ami klinikai teszteken alapszik. Hisszük, hogy a tudománynak iszonyatosan nagy szerepe van ebben. A legfontosabb, hogy ez minél hamarabb megtörténjen, és ne csak az edukáció, hanem a test pozitív megélése is kifejezetten fontos szerephez jusson.

Dóra: A mi célunk az, hogy a menstruációt ne egy borzasztó élményhez, hanem az egészséghez kössék az emberek. Nőként sokan megpróbáljuk elnyomni a fájdalmat, nem foglalkozunk vele. Szeretnénk ehhez egy teljeskörű, ciklikus, terápiás eszközt adni az ARTEMIS body által.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tényleg nem viszik el kukát október 1-től, ha papír, vagy műanyag van benne? Mutatjuk az új szabály részleteit
Több ponton is fontos változások jönnek: nem mindegy, hogy hova dobjuk a papírt és a műanyagot, 2026 januárjától pedig a túlcsordult kukáért külön díjat kell fizetni.


Október 1-jétől módosul a kommunális hulladék gyűjtésének szabálya. A MOHU az általános szerződési feltételeiben rögzítette: „A Vegyes Gyűjtőedénybe papír-, üveg-, műanyag-, és fémhulladék nem helyezhető el kivéve, ha az

(a) folyadékot és Biológiailag Lebomló Hulladékot tartalmaz; vagy

(b) Vegyes Hulladékkal vagy más Hulladékkal összetapadt vagy összeragadt.”

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a tiszta csomagolási karton, az újságpapír vagy a műanyag zacskó nem mehet a vegyes kukába.

De például a felvágottak csomagolópapírját vagy a tömlős sajt műanyag héját nem kell elmosni attól tartva, majd nem viszik el a kukát. És a tejfölös doboz miatt sem marad a ház előtt a teli kuka, ugyanis az ezekben lévő ételmaradék biológiailag lebomló hulladéknak számít.

A változás az „ÁSZF Közszolgáltatási résztevékenység (hatályos 2025.10.01-től)” pontban szerepel, és 2025. október 1-jétől lép életbe.

Emellett pedig vannak olyan változások, amelyek jóval súlyosabban érintik a lakosságot.

2026 januárjától ugyanis a túlcsordult kukák többlettartalmáért külön díjat kell fizetni,

és a háztartási mennyiségű sitt hulladékudvari lerakása fizetős lesz.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kiderült, hány éves korukban bírják legtovább a férfiak az ágyban
Friss kutatásban vizsgálták meg, hány percig tartanak az együttlétek különböző korosztályokban.


Nem titok, hogy a férfiaknál nagyban függ az életkortól az, hogy mennyi ideig tart nekik eljutni az orgazmusig. A szexjátékok eladásával foglalkozó Lovehoney most kiderítette, hogy különböző korosztályokban meddig bírják a férfiak az ágyban – számolt be róla a Metro.

2025-ben készített felmérésük szerint – amelyben az előjátékot nem vették bele a számításba –

a 18–24 éveseknél átlagosan 16,14 percig tartanak az együttlétek.

Az ebben a korosztályban megkérdezettek 5 százaléka azt mondta, 1-2 percig tart csak ki, de szintén 5 százalék vallotta azt, hogy minden aktusnál akár több mint egy órán keresztül is bírja.

A 25–34 éves férfiaknál az átlag 18,29 perc. Itt 21 százalék 11–15 perces átlagos időt mondott, 15% pedig 21–30 perc alatt jut el az orgazmusig.

„A kutatások azt mutatják, hogy az aktusok hossza a húszas évek végén–harmincas évek elején tetőzik, és ahogy a férfiak idősebbek lesznek, ez fokozatosan rövidül”

– mondja Sarah Mulindwa, a Lovehoney szakértője.

A 35-44 éveseknél enyhe csökkenés látszik: az átlag alig több mint egy perccel rövidül az előző évtizedhez képest. Erre a szakértő szerint az a magyarázat, hogy ebben a korban a férfiak már tapasztaltabbak, jobban kommunikálnak, ez pedig gördülékenyebbé teszi a szexet. A hátráltató tényező a stressz vagy a rendelkezésre álló idő rövidsége lehet, ezért érdemes az együttléteket akkorra időzíteni, amikor a legtöbb energia jut rá.

A 45–54 éves korosztályban nagyobb a visszaesés: az átlag 14,15 perc.

A megkérdezettek 25 százaléka 6–10 perc alatt ér a csúcsra, 18 százalék pedig 11–15 perc között jut el az orgazmusig. A szakértő elmondása szerint ennek legfőbb oka, hogy az ötvenes évekre a merevedés kevésbé kiszámíthatóvá válhat.

Az 55–64 éves férfiaknál már csak 11,3 perc az átlagos idő. Hatvan év felett már az egészségi állapot és a rendszeresen szedett gyógyszerek hatása is közrejátszhat abban, hogy nehezebb elérni az izgalmi állapotot, majd az orgazmust.

A 65 év felettiek már csupán átlagosan 8,15 percig bírják az ágyban.

A leggyakoribb tartomány a 6–10 perc (28%), a megkérdezettek 26 százaléka alig 3–5 percet mondott, 1 százalék viszont azt állította, hogy egy óránál tovább is tart eljutni a csúcsra.

A Lovehoney szakértője felhívta a figyelmet, hogy mindegyik életkorban a kommunkáció, a technika és az élvezet a legfontosabb, nem az, hogy mennyi ideig tart az együttlét.

Egy 2024-es felmérés szerint egyébként a heteroszexuális férfiak 95%-a azt mondja, hogy mindig vagy általában eljut az orgazmusig, míg a nőknél ez az arány 65%. A férfiaknál több tényező befolyásolja az orgazmusig tartó időt: számít, mennyi alkoholt iszik valaki, mikor szexelt legutóbb, és az életkor is.

„Összességében az adatok azt mutatják, hogy a nagyjából 10–15 perces szeretkezések a leggyakoribbak minden életkorban, a nagyon hosszú együttlétek pedig ritkák. De a legfontosabb tényezők a hozzáállás, a technika és a kommunikáció”

– hangsúlyozza a szakértő.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kiderült, hogy mennyiért ebédelhetnek a debreceni BMW-gyár dolgozói
A konyha nyitott, a pultnál lehet sorban állni, és nem kötelező helyben enni: saját étel is hozható, melegítéshez több mikró és hűtő áll a dolgozók rendelkezésére.


A Vezess.hu is ott volt a debreceni BMW-gyár megnyitóján, és útközben benézett az üzemi étkezdébe is. Megnézték, milyen fogások közül választhatnak a dolgozók, és mennyit kell fizetni értük. Fotót is közöltek, melyről kiderül, hogy több ételnél két ár látható: a látogatóknak szóló normál és a dolgozói kedvezményes.

A kiemelt fogások és áraik:

  • Budapest sertésszelet petrezselymes burgonyával: 3 450 / 1 545 forint;
  • Rántott gomba rizzsel, tartárral: 2 915 / 1 010 forint;
  • Cigánypecsenye tepsis sültburgonyával: 3 450 / 1 545 forint.

A lap megjegyzi, hogy a

normál ár nem olcsó, dolgozói kedvezménnyel viszont már az.

A konyha nyitott, az alkalmazottak és a vendégek a kiszolgálópultnál állhatnak sorba.

Nem kötelező itt ebédelni: aki szeretne, hozhat otthonról ételt. Ehhez több mikrohullámú sütő és több hűtő is rendelkezésre áll, ezeket a dolgozók szabadon használhatják.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Vencel trükkje: így lehet egész napra feltankolni a SZIN fesztiválon
Nézd meg a cikkben található TikTok videónkat, hogy mi volt Vencel megoldása a túlélésre – és igen, a Lidl-ing külön jól jött hozzá. Ha még nem vagy feketeöves fesztiválozó, érdemes megismerned Vencel trükkjeit.


Egy fesztivál reggelén a legnagyobb kihívás sokszor nem a kedvenc koncertre való bejutás, hanem az, hogy újra lendületbe kerülj. A SZIN-en a koránkelők és a későnfekvők is ugyanazzal a problémával szembesülnek:

Korgó gyomor, fáradt test és az a bizonyos „Na jó, ma hogyan fogom végigcsinálni?” - érzés.

Vencel is pontosan így indult neki a napnak, amikor történt valami – de ezt videón is megörökítette, hogy akár Ti is lemásolhassátok az ő fesztiválmentő megoldását.

NÉZD MEG A VIDEÓT ITT!

@szeretlekmagyarorszag.hu #lidlmagyarorszag #szinfesztival #magyar #szmo #szeretlekmagyarország ♬ eredeti hang - Szeretlek Magyarország.hu

Reggeli rántottával a startvonalon

A TikTok-videóban rögtön látszik, hogy Vencel nem a színpad felé vette az irányt, hanem a Lidlnél kötött ki. És milyen jól tette!

Nem valami gyors, összecsapott harapnivalót kapott, hanem egy meleg, frissen készült rántottát, amihez a tojást a Lidl FesztMarketjében vásárolta. Ráadásul úgy készítették el neki, ahogy ő szerette volna: sok sajttal, lágyan.

Ez egy fesztiválon olyan, mintha prémium szolgáltatást kapnál. A reggeli után Vencel szemmel láthatóan visszanyerte az energiáját, és a videóban is megjegyzi, hogy így már könnyebb nekiindulni egy teljes napnak. És tényleg: aki próbált már fesztiválon reggelizni, tudja, mekkora különbség, ha nem egy horrorárú szendvics vagy egy előző napról maradt félcsomag keksz az egyetlen opció.

Bevásárlás egész napra – horrorárak nélkül

A Lidl FesztMarket nem csak a reggeli miatt volt nyerő. Vencel gyorsan feltankolt pékáruból, gyümölcsből és üdítőből, így a nap további részére is bebiztosította magát. Az árakban nem volt semmi „fesztivál-felár”, minden ugyanannyiba került, mint egy bármilyen másik Lidl üzletben. A polcokon ráadásul nem csak a klasszikus „chips és kóla” kombó található: friss zöldségek, nemzetközi készételek és még vegán opciók is várják a vásárlókat.

Szett, kupon, bónusz – így lesz a fesztivál outfited is nyerő

A fesztiválon nemcsak az számít, hogy mit eszel, hanem az is, hogyan nézel ki közben. Vencel már rutinos fesztiválozó, a Campuson már megtanulta, hogy megéri Lidl-ingben érkezni, mert így nemcsak extrává teszi a szettjét, hanem egy exkluzív Lidl Plus kupont is bezsebelhet. A kuponnal pedig Vencel desszertet is be tudott szerezni – és ki mondana nemet egy fagyira, amikor 30 fok van a Tisza-parton?

Aki pedig nem készül Lidl-ruhadarabbal, az sem marad hoppon: a helyszíni Gift Store-ban válogathat a menő merch cuccok közül. Sőt, ha valaki 2.500 Ft felett vásárol a FesztMarketben, ajándékba is választhat egy új darabot. A fotótükröknél pedig egy pillanat alatt le is lehet csekkolni, mennyire áll jól az új outfit.

Amíg a telefonod tölt, töltődj te is!

Délután, amikor már kezd erősen tűzni a nap, ki ne vágyna egy kis hűsölésre, megpihenésre a fesztiválos forgatagban?

Érdemes megkeresni a Lidl chillzónát és ott belehuppanni az egyik babzsákfotelbe – csak aztán nehogy az legyen a gondod, hogy nem is akarsz onnan felállni.

Amíg Te lazulsz, a telefonod töltődhet: itt ugyanis ingyenesen használható töltőpontokat is találsz. De ha mégis inkább aktív maradnál, akkor bepillanthatsz abba, hogy milyen lehet a Lidlnél dolgozni, akár még a cég HR-eseivel is beszélgethetsz erről. A hangulat itt teljesen olyan, mintha a fesztiválon belül lenne egy külön kis közösségi tér, ahol egyszerre lehet pihenni, játszani és persze új emberekkel találkozni.

És mi van akkor, ha valaki túl sokat vásárolt, és maradt a szatyor alján egy-két zsemle vagy gyümölcs? Jó hír, hogy a Lidl a SZIN-en is figyel a fenntarthatóságra: a megmaradt élelmiszereket nem dobják ki, hanem karitatív partnereknek ajánlják fel.

Vencel fesztiválozása végül úgy alakult, hogy nemcsak, hogy túlélte a nehezen induló napot, de a komfortra és a pénztárcabarát megoldásokra is rátalált a Lidlnél.

A cikk a Lidl támogatásával készült.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk