Ez Budapest egyik leghosszabb hídja – sokan még a létezéséről sem tudnak
Alig féléves építkezés után, 1900-ra készült el a 2-es villamos Vigadó előtti szakasza, amelyet a városkép elcsúfítása miatt sokan elleneztek, ráadásul értékes helyet vett volna el az alsó rakpartból is. Erre jelentett megoldást a hídon vezetett nyomvonal, ami alatt több ezer négyzetméternyi fedett raktár kapott helyet.
A viadukt városképi jelentőségére tekintettel a látható vasszerkezetek megformálását a kor egyik legnevesebb építészére, Ybl Miklósra bízták. A 498 méter hosszú híd három sor vasoszlopon áll, hossztartói közt a korabeli lakóházakra is jellemző poroszsüveg födémek vannak jóval erősebb kivitelben.
A híd teljesen nem egyenes, a villamospályával együtt mintegy ötezer méter sugarú, nagyon enyhe ívvel követi a Duna szabályozott partvonalát.
A XX. század közepére a rakpartot ellepték az autók, ezzel pedig a kis belmagasságú helyiségek értéktelenné váltak. Az alsó rakpart autók előli lezárása után a Valyo – Város és Folyó Egyesület és a Budapest Főváros Önkormányzatának projektjeként tárul fel újra a nyári hétvégéken a hídszerkezet.
A hatalmas terek ráadásul nem maradtak kihasználatlanok: kiállítótér, és több száz fő befogadására alkalmas étterem költözött ide.
(via Építészfórum)