Ilyenek lesznek a Bubi-bringák
1994 óta mintegy megötszöröződött a kerékpáros-forgalom Budapesten. A BUBI (Budapest-Bicikli),az első budapesti közbringarendszer 2014 áprilisában indul 75 gyűjtőállomással és 1100 kerékpárral. A bringákat a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. gyárában szerelik össze. A kiépítést az Európai Unió finanszírozza.
VIDEÓ: a kerékpárokról és dokkolókról
A kerékpárokat bármelyik állomáson fel lehet majd venni és le lehet tenni használat után. A terminálok telepítése februárban kezdődik, a kerékpárokat és a dokkolóállomásokat GPS-alapú nyomkövető rendszer és kamerarendszer is védeni fogja. Az előzetes becslések szerint évente mintegy 12 ezer ember használja majd a közösségi kerékpárokat.
A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesz egy dokkoló állomás. Az első ütemben a dél-budai egyetemvárosban, a bel-budai Vízivárosban, a belvárosban, Terézvárosban, az Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótvárosban, Ferencvárosban, a Józsefváros belsőbb területein épül ki a rendszer.
Ha várod már a bringákat, nyomj egy lájkot!