hirdetés
romaipartnyito.jpg

Még mindig a Római-part az egyik legjobb hely Budapesten

Elmondjuk, miért érdemes itt randiznod, vagy eltöltened akár egy egész hétvégét.
SzE - szmo.hu
2016. június 21.


hirdetés

Valami külső és belső kényszer hajt bennünket: ahogy beköszönt a jó idő, mintha mágnes húzna a Rómaira. A vízpart és beach hangulat önmagában kevés lenne ahhoz, hogy évről évre kivigyen bennünket, és újra teszteljük a hekket, a sört és a kedvenc helyeinket. Az összbenyomás számít, annak a 10-15 dolognak az összessége, ami miatt úgy érezzük: nyáron vétek kihagyni.szallasadunan

Miután leszállunk a HÉV-ről, a szinte kihalt Rozgonyi Piroska utcán gyaloglunk ki, és az utca végén robban bele az arcunkba a vízpart: tömeg van, hangzavar, sokan a magyar-izlandi meccsre készülnek, két lány fekete koktélruhában sétáltat kutyát, egy srác éppen azt magyarázza a barátnőjének, hogy milyen szép és rendezett lenne a part, ha mindenütt lebetonoznák a járdát, egy másik férfi éppen az aktuális anyagi helyzetén pörög a barátnőjével (szerintünk hamarosan szakítanak), egész családok piknikeznek a víz közelében, kutyák rohannak lelkesen az elhajított faág után, és holland fiatalok vitatkoznak éppen valamiről.

Minden túl szépnek, túl vidámnak, túl idillinek tűnik ahhoz, hogy igaz legyen, be is villan egy pillanatra, mi lesz majd a mobilgát után,

aztán hála Istennek győznek az érzelmek a tolakodóan tudálékos ész fölött, és inkább pihenünk, hagyjuk, hogy a lábunk vigyen.elniszeretnenekmentsukmegafakatromaipart2

Először végigjárjuk a partot, mielőtt ennénk valamit, az Aquincum felőli részén kezdjük, ahol a bokrok között éppen eltűnik egy pár, egy másik páros pedig mintha hosszúra nyúlt partiból érkezne a kis hídon át. Mások kutyát próbálnak sétáltatni, mert erre jóval kisebb a forgalom. Az egyik stégen horgászatra készülődnek.

hirdetés
horgaszat

Sok keresnivalónk itt nincsen, továbbsétálunk.

Így bukkanunk két gyöngyszemre. Az egyik a Szittya Pita.

Ez az egyetlen büfé a Rómain, ahol nem a meccs megy, hanem klasszikus zene szól, úgyhogy muszáj megállni.

A pultnál két álmodozó tekintetű fiatalember, a pulton langalló, a tűzhelyben lángok, egy asztalon normális fűszerek, mondjuk vendég az nincsen annyi, mint a mainstream hekkezős helyeken, van hová leülni, és nem kell negyed órát várni a rendelésre.szittyapita1szittyapita2szittyapita3

A másik, amit a szívünkbe zártunk, az a hely, ahol gluténmentes halat és gluténmentes sört kapsz.glutenmenteshal

Mi a következő megállóban, a Platán Étteremnél ülünk le enni, hullám csodaburgonyát, ami finomnak finom, érdekes az alakja is, de csodálatosnak semmiképpen nem neveznék, mert erősen középkategóriás. A büfé viszont nagyon kellemes, és még itt sincsen tömeg, a három hölgy a pult mögött pedig tündéri. 675 forintot hagyunk ott a krumpliért és a 3 dl almaléért.hullamcsodakrumpli

A hullám csodakrumpli

Árak:

Hekk: átlagosan 350 Forint/10 dkg - a legolcsóbbat (330/10 dkg) és a legdrágábbat (500/10 dkg) is a Római Acquincum felőli végén kapjátok; előbbit kis büfékben, utóbbit egy étteremben, ahol 30 dkg hekk sült krumplival 1500 forint.

Palacsinta: 150-250 forint egy darab ízesítéstől függően

Langallót/kenyérlepényt 890-990 forintért vehettek.

A sör 350-650 között mozog.

hekk_kardosildiko

Hekk és sült krumpli, ami most is pontosan ilyen, mint Kardos Ildikó 2014-es fotóján, csak az árak kúsztak egy picit feljebb

Amin továbbmegyünk, egyre többen vannak és egyre nagyobb a lárma, meccs, szurkolók, beszélgetések foszlányai. A Nyárfásban a személyzet is drukkol a magyar csapatnak, ki is festették magukat, de képet sajnos nem készíthetek mindegyikükről.romaipart4romaipart5romaipart6

A hangzavar a békési kolbászos stand és a jugó büfé között éri el a tetőfokát, és itt dugul be egyedül a gyalogos forgalom, itt még a biciklisek is belassulnak.szerbkaja1

Ha unjátok a hekkezést, vagy alapvetően utáljátok a halat, mint én, akkor egyetek ti is szerb kaját, nagyon finomszerbkaja2

A büfé kínálatabekesikolbasz

Vagy kolbászt is választhatok hal helyettbekesikolbasz2

Jó érzés, hogy megvannak a korábbi években megismert kedvencek. Itt van például a Két Rombusz, ami külön kis univerzum a Rómain belül. A Szigeten bukkanni eldugottabb szegletekben ilyen nyugis udvarokra, hasonlóan nyugis közönséggel.ketrombusz1ketrombusz2ketrombusz3ketrombusz4ketrombusz5

2013-ban még figyelmetlenül elsétáltunk a Két Rombusz mellett, mert a Fellini Kultúrbisztróban volt Nagyon Fontos Találkozónk Még Fontosabb Koncerttel, de aztán, tavaly már a Nap bácsi lett az új Fellini. De ez egy másik történet, a lényeg, hogy ha jamaicai gyökerű zenére vágytok és nagy kertre, akkor a Két Rombuszba menjetek. Ha a szokásos Fellini-hangulatot akarjátok kapni, ott a helyetek.fellini3fellini4fellini1fellini2

Ha pedig lounge-t hallgatnátok, és a minimalizmus hívei vagytok, a Nap bácsinál ücsörögjetek.napbacsi1napbacsi2sport

Te miért szereted a Rómait? És melyik a kedvenc helyed?


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

1000 fát akarnak kivágni Újbudán – fáklyás felvonulást szerveznek a Hamzsabégi sétányért

A Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért egyesület szerint a fákat „egy félreérthetően kommunikált, túlméretezett kormányberuházás miatt” vágnák ki.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. szeptember 16.


hirdetés

A XI.kerületben a Hamzsabégi sétányon több mint ezer fát terveznek kivágni egy félreérthetően kommunikált, túlméretezett kormányberuházás miatt - írja közleményében a Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért egyesület.

A közleményben azt is leírják, a Déli körvasút jelenlegi koncepciója veszélyezteti a Hamzsabégi úti másfél km-es erdőszerű zöld sétányt és a környéken élő tizenötezer lakó életterét (zaj, rezgés és por).

"A NIF és a BFK reklámanyagaiban a személyszállításra hivatkozva, zöld gondolatként állítják be a Kelenföld és Ferencváros közötti vágánybővítést, míg a növekvő teherforgalmat meg sem említik. A tömeges fairtást elbagatellizálják, annak ellenére, hogy ez a zöld sziget közérdek, mivel egy főutakkal körülvett sűrűn lakott élettér tüdejeként szolgál. Figyelembe véve a fuldokló Budapestet különös mértékkel sújtó klímavészhelyzetet, következetlen és otromba lenne ilyen pusztítás árán véghez vinni a projektet. Elveszne a megígért zöld haszon, sőt, inkább csatát veszítenénk a klímaharcban" - fogalmaznak.

Az egyesület szerint, ha a teherforgalom nagy részét elterelnék, elkerülhető lenne a visszafordíthatatlan környezetrombolás - a környéken már most is az egészségügyi határérték felett van a zajszennyezés mértéke, nagyrészt a tehervonatok miatt.

Azt is leírják, nem ellenezik az elővárosi vasút fejlesztését és a nádorkerti új megálló kialakítását három vágánypárral. Ám elfogadhatatlannak tartják a teherforgalom növelését, amelynek következtében a zaj a tervezett gigantikus beton zajszigetelő fal ellenére sem fog számottevően csökkenni. és a személyforgalom sem lesz érzékelhetően gyorsabb.

hirdetés

"Szeretnénk elérni, hogy a teherforgalom csökkentésével, korszerű vasútbiztonsági berendezések alkalmazásával és modern vasúti szerelvényekkel a sűrűn lakott Hamzsabégi sétány mellett a vonalon maradjon a két vágánypár, korszerű zajfogóval, de nem 10-16 m-es, oda nem illő vasbeton résfallal, ami sötétbe borítaná a letarolandó parkot. Csak a növényzet sérelme nélkül kialakított zajvédelmet fogadunk el.

Ha a Budapestet elkerülő, kifejezetten a teherforgalom, áruforgalom bonyolítására tervezett V0 vonalat megépítenék, a városi vasútfejlesztés valóban a városi és elővárosi közösségi közlekedést szolgálhatná, és ez csak az egyik lehetséges alternatíva.

Mi, akik itt élünk, tiltakozunk az értelmetlen pusztítás, a hat évig tartó óriás építkezés, és a teherforgalom növelése ellen, amelyek miatt a környék élhetetlenné válna, nem beszélve az ingatlanokban bekövetkező károkról és értékcsökkenésről"

- fogalmaznak az egyesület közleményében.

A Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért egyesület ezért fáklyás felvonulást szervez szervez a szeptember 19-én 18:30-kor a Hamzsabégi sétányért.

Veszélyben a Hamzsabégi sétány!

Veszélybe került a Hamzsabégi úti zöld sétány több, mint 1000 fája. Az elővárosi vasúti forgalom tervezett növelése címszavával (Déli körvasút) 20-30-40 éves...


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
visionhotel_cim.jpg

Luxusszálloda nyílt az egykori kisgazda pártszékház helyén

A Vision Hotel Budapest 82 szobával és 9 dunai panorámás lakosztállyal várja a vendégeket a Belgrád rakparton, külön étterme és rendezvényterme is van.
L.D.; fotók: Huszár Boglárka - szmo.hu
2020. szeptember 16.


hirdetés

A Belgrád rakpart 24. szám alatti ház a főváros történelmének ikonikus része. Az 1900-as évek elején épült eklektikus, alapvetően historizáló homlokzattal. A '20-as évek elejéig lakóépület volt, majd a Német Kincstár követségi épülete lett belőle, a II. világháború után pedig több különféle szervezet is használta.

A legtöbben a Független Kisgazdapárt székházaként emlékezhetnek rá. Miután 2002-ben botrányos körülmények között eladták – amivel párhuzamosan a pártban belháború zajlott –, egy évtizedig per alatt állt a tisztázatlan tulajdonviszonyok miatt.

Ezalatt semmiféle állapotmegőrzésre nem került sor az épületben, amely így teljesen lepusztult, ráadásul, mivel nem is őrizték, a mozgatható részeit szinte teljesen széthordták – tudtuk meg a sajtóbejáráson.

Mire 2013-ra rendeződtek a tulajdonosi jogok, fokozottan balesetveszélyes állapotba került. Így kezdődött meg a rákövetkező évben a felújítás, amit a kivitelező elmondása szerint több, előre nem látható probléma is nehezített.

Az egyik, hogy a belváros közepén kellett bontási, építési munkálatokat elvégezni, és mivel a közelben iskola, könyvtár és társasházak vannak, ezek működését a kivitelezés nem zavarhatta. 2015-ben a bontási munkákat mindössze néhány hónap alatt el kellett végezni, hogy a tanévkezdésre ezek a nagyobb zajjal járó folyamatok ne zavarják az oktatást. Ez végül sikerült is.

hirdetés

A bontás során a Belgrád rakparti épületnél eltávolították a tetőt, felső födémet és falakat, valamint a komplett lépcsőházakat egészen -1. szintig, a pince megtartandó részként újult meg (ez lett a szálloda konyhája).

A külső homlokzatot és a megmaradt részeket felújították. Végül három épületet hoztak egy tető alá: a Belgrád rakpartit egybeépítették a mögötte található Molnár utca 7-9-el. Elbontották az itt található négysávos tanuszodát, valamint kialakítottak egy mélygarázst is.

A régészeti feltárás során kiderült, hogy értékes lelőhely a helyszín: külön kiállítást csináltak az itt talált vegyes korszakú leletekből. Többségében a török korszakból találtak maradványokat, rengeteg csont és bőrmaradványt, erről arra következtettek a régészek, hogy egykor egy cserzőműhely állt itt.

A 9300 m2 alapterületű ház két szint mélygarázsból, földszintből, négy emeletből, valamint tetőteraszból áll. 9 dunai panorámás lakosztály és 82 vendégszoba közül választhatnak a vendégek, utóbbiak 4, előbbiek pedig 5 csillagosak. A wellness részlegen szauna, masszázs szoba és pihenő részleg található. A bútorok többsége prémium, olasz gyártmány.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
új-duna-hid.jpg

Látványos videón mutatják be a tervezett új Duna-hidat

Két hétig még bárki elmondhatja véleményét a Galvani híd terveiről.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. szeptember 15.


hirdetés

Elkészült az újonnan tervezett budapesti Duna-híd látványvideója. A rövidfilmet Vitézy Dávid osztotta meg YouTube-csatornáján.

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezetője Facebook-oldalán azt írja, „az új déli Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózat első, a Fehérvári úttól a Gubacsi út-Illatos úti csomópontig tartó szakaszának bírálati engedélyezési tervei a közelmúltban elkészültek”.

Hozzáteszi:

„Az Új Duna-híd megépítése nem csak azért fontos, mert jobb kapcsolatot teremt Budapest déli városrészei, elsősorban Újbuda, Csepel és Ferencváros között, hanem azért is, mert jelentősen hozzájárulhat a belváros, elsősorban a Nagykörúton belüli területek forgalomcsillapításához, átadását követően 37 ezer, további kiegészítő forgalomcsillapító intézkedések megtétele esetén akár 55 ezer gépjárművel csökkentve naponta a belvárosi hidak terhelését.”

Az új hídon és körúton mintegy 4 km hosszban új villamosvonal is épül, amely Budán a Fehérvári úti villamospályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es hévet, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap majd, biztosítva a hálózati kapcsolatokat és a helyi igények kiszolgálását is - írja Vitézy.

hirdetés

Szeptember 29-ig az ujdunahid.hu oldalon bárki elmondhatja véleményét a tervezett új beruházásról.


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
mti-furjes.jpg

Fürjes Balázs: „gólpasszt adtunk a fővárosi önkormányzatnak, csak be kell lőni a ziccert”

Szerinte Karácsony Gergely – ígéretével ellentétben – nem híve a párbeszédnek, és esetleges hibáit sem hajlandó beismerni.
Fotó: MTI/Illyés Tibor - szmo.hu
2020. szeptember 14.


hirdetés

Tisztelettel javaslatot tettem - mondta el Fürjes Balázs arra vonatkozóan, hogy üzent Karácsony Gergelynek, adja vissza az autósoknak az elvett sávokat a Nagykörúton és az Üllői úton. (Ez részben egyébként meg is történik.) Szerinte azonban

„olyan, mintha a sávlezárásból presztízskérdést csinálna a főpolgármester. Senkire nem hallgat, senkivel nem áll szóba. Pedig a vezetői nagysághoz az is hozzátartozik, hogy a döntéshozó belátja, ha tévedett és kijavítja a hibát”

- ezt a Magyar Nemzet nagyinterjújában mondta el a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!