News here
hirdetés

BUDAPEST

Így néz ki Budapest legabszurdabb bicikliútja

Modern és frissen festett a Petőfi híd pesti hídfőjénél található bicikliút, valami azonban mégsem stimmel vele. Telibe találta a szalagkorlátot....
Címkép: Facebook - szmo.hu
2015. október 03.


Link másolása

hirdetés

A Petőfi-hídon már jó ideje bringabarát tervberuházásokat hajtanak végre. Készülnek többek között az új fel- és lehajtók is, amelyek a körúti bicikliútról a híd járdájára terelik a forgalmat. A újbudai kerékpárosok már 2013-ban, a tervek bemutatásánál jelezték, hogy zavar van az erőben, azonban az Index rátalált arra a fotóra Facebookon, amely bebizonyítja: ezek a figyelmeztetések csúnyán elvesztek az éterben.bringa

A megoldás első látásra jópofának tűnik, jobban megnézve a képet azonban inkább siralmas, mint vicces. Sőt, nekünk leginkább ez a korábbi cikkünk jutott róla az eszünkbe. Nem baj, legalább a BMX-esek örülhetnek a "meglepetés" szalagkorlátnak.

A másik kisebb probléma, hogy a Petőfi híd pesti hídfőjénél a járda az összes budapesti híd közül a legrosszabban járható. A felülete évtizedek óta nem volt felújítva, szűk és rengeteg rajta a kisebb kátyú is.

via Index / Facebook

Ha szerinted is megdöbbentő a bicikliút, nyomj egy lájkot!

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
BUDAPEST
Bajban van a BKV, rengetegen mondanak fel, és már a menetrendet sem tudják tartani
Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából

Link másolása

hirdetés

A buszsofőrök és trolivezetők soha nem látott ütemben mondanak fel a cégnél, gyakorlatilag lehetetlenné vált a menetrendi igények kiszolgálása - értesült a Világgazdaság.

A lap úgy tudja, hogy először idén májusban, aztán rögtön júniusban is rekordot döntött a járművezetői létszám csökkenése: tavasz végén 48, a nyár első hónapjában 55 sofőr hagyta ott a BKV-t. A csökkenés 2021 óta tapasztalható.

Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából.

A járművezetők száma mostanra a 2017-es szintre zuhant vissza. Miközben 2021 elején a 2700-at közelítette a munkavállalók száma, ma már 2400-an sem dolgoznak a BKV-nál.

A kialakult helyzetet már az utasok is megérezhetik. Az alacsony létszámot valameddig túlórával, illetve a pihenőnapok elvonásával lehetett ellensúlyozni, de a kieső járművezetők miatt az ígért menetrend már nem teljesíthető hiánytalanul.

A Világgazdaság úgy tudja, hogy júliustól jelentősen megszaporodtak a személyzeti okokra visszavezethető kimaradások.

hirdetés
Átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. Ezek az autóbuszok értelemszerűen kiestek a menetrendből, és a telephelyeken maradnak.

A lap információi szerint a kilépő BKV-s sofőrök háromnegyede öt éven belül hagyta ott a céget, az összes távozó járművezető negyede pedig már egy éven belül felmondott, ami az alacsony béreknek és a járműpark állapotának is köszönhető.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés
BUDAPEST
Az ellenzék jelöltje nyert a II. kerületben az önkormányzati képviselő-választáson
A közös jelölt, Nagy Eszter nagy fölénnyel, több, mint 60 százaléknyi szavazatot szerezve utasította maga mögé a Fidesz jelöltjét, Bálványkövi Istvánt.

Link másolása

hirdetés

A valasztas.hu-n megjelent adatok szerint a II. kerületben tartott időközi önkormányzati képviselő-választást az ellenzék jelöltje, Nagy Eszter nyerte.

A közös jelölt nagy fölénnyel, több, mint 60 százaléknyi szavazatot szerezve utasította maga mögé a Fidesz jelöltjét, Bálványkövi Istvánt, aki 36 százalékot szerzett. Harmadik helyen a Magyar Kétfarkú kutyapárt jelöltje, Hildebrand Krisztián Roland végzett 3 százalékkal.

Ma jelent meg egy videós anyagunk arról, hogy kikre szavaznának a kerületiek, a Fény utcai piacon kérdezgettükk az embereket, ahol a pártok még az utolsó napon is kampányoltak.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
Új Kolodko-szobor Budapesten: Az oroszok már a spájzban vannak
A szobrász videón mutatta meg, hogyan készült az új alkotás, és néhány fotón pedig közelről is megcsodálható az újabb mestermű.

Link másolása

hirdetés

Újabb miniatűr szobrot készített Kolodko Mihály. Ezúttal Budapesten, a Duna partján kell keresni. Annyit elárulunk, hogy a budai oldalon. A pontos helyszín is gyorsan kideríthető a szobrász filmjéből, ha alaposan figyelsz.

Kolodko Mihály egy videón megmutatja azt is, hogyan készült el az újabb miniszobor.

VIDEÓ: Az oroszok már spájzban vannak

És néhány fotón pedig közelről is szemügyre vehető az alkotás, melyhez Kolodko Mihály - ismét csak A Tizedes meg a többiek című filmre utalva - annyit írt:

"Nincs kompót".

hirdetés

A lelkes Kolodko-rajongók pedig megnézhetik azt a pillantot is, amikor a szobrocska elfoglalja helyét:

Bár a fotók és a videók csak nemrégiben kerültek ki a közösségi oldalra, máris többen fotókkal is igazolták, hogy rábukkantak a spájzban keresgélő orosz katonára.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés
Hétfőtől drágább lesz a parkolás Budapesten
A főváros belső részein hatszáz forintot kell majd fizetni óránként, reggel 8 és 22 óra között.

Link másolása

hirdetés

A Fővárosi Közgyűlés még június 29-én döntött arról, hogy a 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, világos, négy zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezetnek be, és megemelik a parkolási díjakat.

Az A-jelű zónában 600 forintba kerül majd óránként a parkolás, és 8 és 22 óra között kell a díjat fizetni, a B-jelűben 450 forint az óradíj 8 és 20 óra között, a C-zónában 300 forint, 8-18 óra között, a D-zónában pedig 200 forint, 8-18 óra között. Az A-B-C zónákban legfeljebb három órát lehet parkolni, a D-zónában ez nincs korlátozva.

Parkolási zónák a fővárosban szeptember 5-től

Az új parkolási rendszer részeként egységes információs táblák is megjelennek az utcákon, amelyek egyértelművé teszik az egyes parkolási zónák jellemzőit. Emellett körülbelül 10 százalékkal nő a parkolási díjas zónák területe.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: